Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Mye innen hifi kommer i samme kategori som norske kvinnfolk som overfører store pengesummer til unge menn i Egypt.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    "Over the top" - tweaks ?
    Kjenner en som har en død humle sittende på pick-upen. Billig, ingen registrerte bivirkninger, og utvetydig større 3D lydbilde. Tør du prøve ?
    Blir selvfølgelig ingen bivirkninger, MEN humlevirkninger derimot.....

    Mvh.
    SAL
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Disse "forlenger luftmolekylene i lytterommet," noe som gjør at de bedre bærer lydbølgene!

    13_0.jpg
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Ubegripelig at noen med sin sunne fornuft i behold, kan tro på noe slikt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Slik er det. Og tror du nok på det virker det også.

    En ting som "skuffer" meg er å lese de site 30-40 sidene av en kjent tråd på diyaudio.com ang. blowtorch preamp. John Curl en veldig anerkjent konstruktør mm. føler jeg omtrent er blitt avkledd totalt hva bl.a. teknologi og "over the top" tweaks angår. Og når "kjemper" som det der også predikerer så er det mange som handler. Når slike i tillegg er "venner" med produsenter av forskjellig og fronter det på forskjellige nivåer synes ikke jeg noe særlig om det.
    Tweaks er bra, tweaks er gøy, tweaks er interessant men det må kunne forklarers fysisk på en eller annen troverdig og riktig måte. Hvis ikke kan reklamen si "dette tror vi på og det bør du også gjøre. Tror du på det så virker det"... ettellerannet.

    Coconut-Audio

    Der er mye fint :)

    PS: Tweakene som forsvant... Har vi glømt de?

    Grønn tusj på cd platene
    Svart matte oppå dem
    Av med plast på kondiser
    Baking med linolje i ovn
    Bluetack mellom HT og stativ
    Avmagnetiseringsspray på cd platene
    mm
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    WOODOO FIDELITY !!!
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Slik er det. Og tror du nok på det virker det også.

    En ting som "skuffer" meg er å lese de site 30-40 sidene av en kjent tråd på diyaudio.com ang. blowtorch preamp. John Curl en veldig anerkjent konstruktør mm. føler jeg omtrent er blitt avkledd totalt hva bl.a. teknologi og "over the top" tweaks angår. Og når "kjemper" som det der også predikerer så er det mange som handler. Når slike i tillegg er "venner" med produsenter av forskjellig og fronter det på forskjellige nivåer synes ikke jeg noe særlig om det.
    Tweaks er bra, tweaks er gøy, tweaks er interessant men det må kunne forklarers fysisk på en eller annen troverdig og riktig måte. Hvis ikke kan reklamen si "dette tror vi på og det bør du også gjøre. Tror du på det så virker det"... ettellerannet.

    Coconut-Audio

    Der er mye fint :)

    PS: Tweakene som forsvant... Har vi glømt de?

    Grønn tusj på cd platene
    Svart matte oppå dem
    Av med plast på kondiser
    Baking med linolje i ovn
    Bluetack mellom HT og stativ
    Avmagnetiseringsspray på cd platene
    mm
    Flere af de Tweaks virker. Er du i tvivl hvad fjernelse af plast på kondensatorer gør ? Er du i tvivl om hvad linolie gør ?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nei, har ikke skrevet det heller.
    Har vært gjennom det tidligere. Skalpellen lå flittig i bruk. Fjerning av plast overalt, linolje bokser har jeg enda. Originale duelund kabler kjøpt inn i metervis etc. baking i ovn etc.. (hinding av statisk elektrisitet mm)

    Poenget er at mange av tweakene som var "in" for en stund tilbake nærmest glemmes til bakdel for nye tweaks som blir "in".
     
    Sist redigert:

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Slik er det. Og tror du nok på det virker det også.

    En ting som "skuffer" meg er å lese de site 30-40 sidene av en kjent tråd på diyaudio.com ang. blowtorch preamp. John Curl en veldig anerkjent konstruktør mm. føler jeg omtrent er blitt avkledd totalt hva bl.a. teknologi og "over the top" tweaks angår. Og når "kjemper" som det der også predikerer så er det mange som handler. Når slike i tillegg er "venner" med produsenter av forskjellig og fronter det på forskjellige nivåer synes ikke jeg noe særlig om det.
    Tweaks er bra, tweaks er gøy, tweaks er interessant men det må kunne forklarers fysisk på en eller annen troverdig og riktig måte. Hvis ikke kan reklamen si "dette tror vi på og det bør du også gjøre. Tror du på det så virker det"... ettellerannet.

    Coconut-Audio

    Der er mye fint :)

    PS: Tweakene som forsvant... Har vi glømt de?

    Grønn tusj på cd platene
    Svart matte oppå dem
    Av med plast på kondiser
    Baking med linolje i ovn
    Bluetack mellom HT og stativ
    Avmagnetiseringsspray på cd platene
    mm
    Flere af de Tweaks virker. Er du i tvivl hvad fjernelse af plast på kondensatorer gør ? Er du i tvivl om hvad linolie gør ?
    FORTELL, FORTELL.........!!!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det er i det minste et faktum at lufttrykk, lufttemperatur og luftfuktighet gjør større forskjell for resultatet, spesielt i bassen, enn de fleste esoteriske tweaks. Men da må vel både du og anlegget stå inni hermetikkboksen med japansk luft, så det blir neppe en hit.
    Kan du forklare?
    Ganske enkelt: Avstemningen av et bassreflekssystem avhenger av både vekten av "luftpluggen" i røret og elastisiteten i "luftfjæra" i kassen. Endrer du trykk, temperatur eller fuktighet, så påvirker du de størrelsene. Da vil ting endre seg, om enn ganske lite. Det er i det minste helt reelle endringer.

    For å få noe særlig utbytte av "japansk luft" forestiller jeg meg at det hele må stenges inne i en container som sveises hermetisk tett før den går på båten, og det kan bli litt upraktisk. Men jeg har en liten hermetikkboks med San Francisco-tåke liggende noe sted. Kanskje anlegget låter bedre hvis jeg plasserer den ved den ene høyttaleren?
    Eg kan selge litt havluft fra vestlandet f.eks i tomme isbokser vis noen vil ha..? Ren og flott havluft for ekstra stort og luftig lydbilde :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei alle.

    Morsom tråd. Men etterlyser en tråd der man kan legge inn tweeks som virkelig funker? Har jo vert så mange beskrevet i HIFI pressen fra jeg har fulgt med fra slutten av 60 årene. Leste opp til 10 hifi blader på mnd i flere tiår. Desverre ble disse bladene kastet for en del år tilbake. Finnes det en slik tråd, eller er det noen som vil starte en?

    Legger inn denne linken : AVforum.no - Tweaking av hifi/surround anlegg. Dine tips?

    Hilsen Harald
    Og denne: AVforum.no - Hifitweaks, og effekten av disse
    Desverre var ikke denne tråden det jeg trodde. Alt for mye skittkasting. Dessvere.
    Hehe..ja dette var ikke helt populert.
    Men jeg har enda ikke testet dette selv..vil ikke før jeg evnt får noen rimlige høyttalere :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Her var det jo noe snasent. Hjelper for absolutt alt.
    VeryImpressiveProducts.com - Ecofriendly Technology
    With our proprietary EUPHORIA TECHNOLOGY™, the Disc Energizer will induce the “Proton Vibration Alignment” (PVA) field to a CD or DVD within 5 seconds. Once the disc has the induced field and is being excited by the laser of the player, the disc will produce the PVA field that aligns the entire signal path (conductors in A/V equipment) within 1 meter (3ft) of the disc player. Also, the disc will generate the PVA field that aligns the motions of gases and water molecules in the air. Once the micro-phase alignment is achieved, signal loss in equipment and energy loss of sound waves (music details) in air particles will be minimized. It is easy to notice; the bass will be stronger and deeper with more detail due to less micro-phase cancellation in the sound transmission.
    Og selvsagt John Curl og Jack Bybee synes dette er bra produkter..
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    AUDIO TIPS - audiodirection

    3. Bundling of wires.

    If the wires in your amp or preamp are tightly bundled, clipping off the ties holding the bundles will increase dynamic range. If the bundles are wire tied, clipping them off will cut off the inductance retained in the metal ties and increase detail and microdynamics. Replacement with plastic zip ties will improve performance and still retain neatness.

    NEVER, NEVER use metal ties to bundle wires. The metal in those types of ties increases inductance to great negative sonic effects.

    4. On Zip Ties

    Believe it or not the color of the zip ties do make a difference in sound. We believe it is due to the pigments used in the manufacturing process. If we use the clear ( actually milky cloudy semitransparent plastic) as the base, red ties have a more open top end. Blue ties have a bit better bottom end. Black ties actually restrict dynamics and detail as the black coloration is probably due to carbon black added to the mix. The carbon is slightly conductive and will capture and retain the EMF field instead of allowing it to move unimpeded and freely.
     

    kortvarig

    Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    AUDIO TIPS - audiodirection

    3. Bundling of wires.

    If the wires in your amp or preamp are tightly bundled, clipping off the ties holding the bundles will increase dynamic range. If the bundles are wire tied, clipping them off will cut off the inductance retained in the metal ties and increase detail and microdynamics. Replacement with plastic zip ties will improve performance and still retain neatness.

    NEVER, NEVER use metal ties to bundle wires. The metal in those types of ties increases inductance to great negative sonic effects.

    4. On Zip Ties

    Believe it or not the color of the zip ties do make a difference in sound. We believe it is due to the pigments used in the manufacturing process. If we use the clear ( actually milky cloudy semitransparent plastic) as the base, red ties have a more open top end. Blue ties have a bit better bottom end. Black ties actually restrict dynamics and detail as the black coloration is probably due to carbon black added to the mix. The carbon is slightly conductive and will capture and retain the EMF field instead of allowing it to move unimpeded and freely.
    Rigtig gode tweak's jeg hopper på dem alle sammen.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.156
    Antall liker
    5.085
    Her var det jo noe snasent. Hjelper for absolutt alt.
    VeryImpressiveProducts.com - Ecofriendly Technology
    With our proprietary EUPHORIA TECHNOLOGY™, the Disc Energizer will induce the “Proton Vibration Alignment” (PVA) field to a CD or DVD within 5 seconds. Once the disc has the induced field and is being excited by the laser of the player, the disc will produce the PVA field that aligns the entire signal path (conductors in A/V equipment) within 1 meter (3ft) of the disc player. Also, the disc will generate the PVA field that aligns the motions of gases and water molecules in the air. Once the micro-phase alignment is achieved, signal loss in equipment and energy loss of sound waves (music details) in air particles will be minimized. It is easy to notice; the bass will be stronger and deeper with more detail due to less micro-phase cancellation in the sound transmission.
    Og selvsagt John Curl og Jack Bybee synes dette er bra produkter..
    Euphoria Technology er pionéerer i markedet, da de faktisk forener alternativmiljøet og hifi-alternativmiljøet med én som samme pseudovitenskapelige teknologi. PVA fikser både kablene dine og helsa, samt bilen, huden, stemmen, bussen, båten, you name it.


    • Vil du bli kvitt kviser? Hudkrem med Proton Vibration Alignment-teknologi fikser biffen!
    • Er du i dårlig form? Kjøp skosåler med Proton Vibration Alignment og sett Usain Bolts rekorder i fare.
    • Er bilen din slapp i aksen? Bensin med Proton Vibration Alignment gjør at hestekreftene endelig slippes fri.
    • Dårlig inneklima? Ikke noe stress, kjøp en Proton Vibration Alignment-booster for aircondition-anlegget og nyt hvert pust.
    • Klør du etter å oppgradere hifi-anlegget? Gi det en Proton Vibration Alignment-kur og hør lydbildet åpne seg, sibilantene forsvinne, sløret bli trukket vekk foran høyttalerne, mikrodetaljene komme frem som du ikke har hørt det siden forrige oppgradering, og la alle hifi-flosklene forenes i en høyere enhet. Halleluja!

    Proton Vibration Alignment :: IPC
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men har du husket å degausse dine korrekt fargede nylon cable ties?
    Degaussing the zip ties mentioned above certainly helps the sonics: increases upper frequency extension and aiding microdynamics and fine detail. The effect seems to be semi permanent, or at least no diminution of the effect has been noted even after several months.

    In addition a degausser can be used on LPs and optical digital media like CD's and DVD's. On the video media, sharper images are noted and better color saturation with higher black levels. For audio, you will hear better dynamics and finer detail for both CD's and Lp's.
    Mon tro om det vil forbedre lyden på gamle mastertaper og billedkvaliteten fra VCR-kassetter også? :rolleyes:
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hehe. Noen som husker Lurium 2000 som Forbrukerrådet eller noen annonserte for i en postordrekatalog? Produktet skulle visst hjelpe for alt mellom himmel og jord. Og folk bet på.

    Jaja, verden vil bedras
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Jeg vil foreslå Mad Science Audio sine pucker for alle som ikke har noe bedre å finne på med pengene sine. De deler de gratis ut også altså, men da virker de nok ikke like godt. Skal det være bra lureri, bør det i hvert fall koste litt. Disse puckene kan legge på kablet, på trafoer, på det meste, og noe av det beste er at de er så virksomme at når man ikke vet om de virker der de ligger, så fortsetter de å virke om tar de bort, må liksom gjemme de en blykasse på loftet.


    Litt mer interessant er alt de vi og folk flest går på av salgstriks på produktene vi kjøper. Og som man virkelig betaler store penger for. Noe av det fineste jeg leser er folk som kjøper skikkelig gamle ting, og som ikke har alle av dagens rare 3 bokstavers forkortelser og som opplever at anlegget virkelig spiller godt, selv om man sammenligner med nye produkter til 10 ganger prisen og mer.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Joda, morro å leke litt med dingsbomser, men jeg tror de aller fleste av oss har ganske mye ugjort på helt basale ting i systemet og bør nok heller legge ressursene der.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Legg den på gulvet så skal jeg gå på den. Ellers ikke.
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.910
    Antall liker
    1.218
    Torget vurderinger
    2
    Hvis dere vil endre tettheten på lufta i rommet så bør dere kjøpe en flaske (80L?) med helium? Bare pass på at dere også har riktig mengde oksygen i rommet. Er det mulig å blande 21% oksygen + 79% helium og puste det inn uten konsekvenser? Regner med at lyden blir tweaket, så er det bare å synge med :)

    For å svare TS så tror jeg sånne ting man legger kablene oppå for å få dem opp i fra gulvet er det få som går på.
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Her en en link som viser nøyaktige målinger. Det skal være en med Supreme målingene også, som er en del lavere enn Ultimate, men skal lete litt til, husker ikke siden jeg fant dem. Men se på denne foreløpig : http://www.hifi-tuning.com/pdf/wlfr.eng.pdf
    Denne siden viser også hvor mye støy som går betraktelig ned
    Takker for linken! :)
    Men at så små verdiforskjeller (i milliOhm)kan gi så store utslag som det er snakk om? Tjah....
    Vel, dette er en av de største motstandsverdiene i serie mellom strømforsyningen og kraftverket, så den impedansen strømforsyningen "ser" påvirkes jo av dette. Til sammenligning er seriemotstanden i 10 meter 1,5 mm2 kobbertråd (f eks fra stikkontakten til sikringsskapet) ca 115 milliohm. Mange av oss foretrekker en dedikert 2,5 mm2 16 A kurs til anlegget. Det reduserer den motstanden til 69 milliohm, og selv mente jeg å oppleve litt forbedret dynamikk etter at elektrikeren hadde vært på besøk. Her er det i det minste noen fysiske greier som teoretisk sett kan ha en eller annen påvirkning.

    Det mest interessante med den linken er at noen tweakesikringer har lavere seriemotstand og noen høyere enn standard vare. Som vanlig ingen konsensus, bare at det er "forskjellig" og en god historie om eksotiske materialer og kryobehandling. Det er også interessant at en 2 A "super cryo" tweakesikring med høy motstand brant av allerede ved 0,8 A. Det ville vært enda mer interessant å vite hvor mye strøm de sikringene med lav motstand egentlig slipper gjennom før de ryker. Det er ikke så veldig mange måter å lage en smeltesikring på. Den opplagte måten å redusere motstanden på er å øke tverrsnittet. Men det vil også slippe gjennom mer strøm før sikringen ryker, så jeg er nokså skeptisk til tweakeri med ting som egentlig er der av sikkerhetsgrunner. Brann er ukult.

    Edit: At de målte ulike motstandsverdier avhengig av retning tror jeg vi kan skrive på kontoen for unøyaktigheter og målefeil. Vanskelig å se noen grunn til at det skulle være slik i virkeligheten.

    Det ville ikke forundre meg om en bassreflekshøyttaler låter (litt) forskjellig i Denver, CO (1609 meter over havet) og i New York, NY (ved sjøen). Lufttrykket vil være såpass forskjellig at det påvirker avstemningen av bassreflekssystemet. Normalt lufttrykk i 1600 meters høyde er ca 80 % av lufttrykket ved sjøen. Det tilsvarer en litt mindre kasse og litt kortere bassrefleksrør. Med en modell av Seas W22EX001 i 45 liters bassrefleks avstemt til 33 Hz blir forskjellen omtrent 1 dB mindre ved 30 Hz, samtidig med at det peaker med noen tiendedels dB ekstra rundt 60-70 Hz. Det kan godt tenkes å være hørbart. Igjen, dette er virkelige fysiske forskjeller, ikke dill med klistremerker og historiefortelling.[/QUOT

    Sitter ikke disse sikringene stort sett på AC siden av apparatet da ? Og vil ikke i så fall resistansen i denne sikringen være bare ett av parametrene som eventuelt vil påvirke ? Hva med induktansen og/eller kapasitansen ?
    Dette er selvfølgelig uansett verdier i størelse orden totalt uvesentlig......
    Eventuelle hørbare forskjeller befinner seg i den psyko akustiske verden (som selvfølgelig ikke skal undervurderes(spesielt ikke av markedsførere av slike tweaks))
    Mvh.
    Rolf
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Space-Tech Laboratory - High-End Audio 
    There are medical researches indicate a precisly calibrated strong magnetic field can be a powerful tool to dis-integrate those bacteria, fungus and virus inside our body, and have no harmful effect to normal cells of our own. In the natural healing industry already have this type of machine available for treatment of various illness , but the cost of those machine is at least one million US dollar per unit , which seems impossible to be reached by regular people.Fortunately with our connections and in-depth R&D efforts , we finally discover the top most secret equation on how to preciously replicate those expensive machines in a smaller scale, and can build them with a much more reasonable and realistic cost (around 1/300 only !! ) , and this is where this model originated from.
    By dis-integrated those harmful substances in our body through the purifing of our blood circulation system, you can experience an immediate boost in your hearing capabilities, much more 3D holographic sound stage, more natural tonal quality with touchable emotion. You can hear the body of the violin and guitar with more resonace or more "WOOD" , the bass will be more solid , and sound like extended one octave lower. You can hear the decay of the piano note to the last drop. The echo of the recording room is so clear that you can even sense the actual size of the room. The beats are more obvious and musical. One had to experience it themself in order to fully understand the enhancement, it is just GREAT !! At the same time, the eye sight also seems enhanced , those small letters in distances seems more clear and readable, this is part of observable effect of the purified circulation system.
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.796
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Det var da pokker til reklamekampanje B
    har du "sinvestert"????
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Vel ....
    På Svinesund kan man kjøpe : Ingenting ...
    Riktignok en liten eske med logoen : Ingenting !
    Åpnes esken finner man ....ingenting .
    Folk kjøper faktisk denne esken
     

    tokai

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    260
    Antall liker
    184
    Burde sikkert ikke reagere slik men.....
    Har aldig lest så mye selv opphøyelse noe sted...
    Tråkk på alt, det er helt klart mottoet her.
    Må være fint å ha enerett på både sannhet og løgn.
    Snakk om å dulle seg inn i en tåke verden.
    Noen av dere må ha en alvorlig trang til å hevde seg over alt og alle.
    Seriøse innlegg dette her.
    Tror jeg konverterer til kabel tull trådene etter denne.
    Kommer helt klart ikke til å spørre om noe som helst.
    Hurra for den seriøse delen av forumet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.848
    Antall liker
    19.675
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Burde sikkert ikke reagere slik men.....
    Har aldig lest så mye selv opphøyelse noe sted...
    Tråkk på alt, det er helt klart mottoet her.
    Må være fint å ha enerett på både sannhet og løgn.
    Snakk om å dulle seg inn i en tåke verden.
    Noen av dere må ha en alvorlig trang til å hevde seg over alt og alle.
    Seriøse innlegg dette her.
    Tror jeg konverterer til kabel tull trådene etter denne.
    Kommer helt klart ikke til å spørre om noe som helst.
    Hurra for den seriøse delen av forumet.
    Mantraet her inne, særlig blant de som nesten aldri skriver noen andre steder enn off topic, er at alle blir lurt, alt billig er bra nok, forsterkere er det ikke forskjeller på, ikke cd-drivverk heller, mp3 er mer enn bra nok, at hører noen forskjeller er man gal under skalpen. Men lytterommet skal gjerne se ut som en polstret avdeling på Reitgjerdet.

    Skulle sannelig hatt et samlingssted for hifi- og lydfrelste....
     

    nils valla

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    294
    Her er så en tweaks som virker og den er gratis.
    Tweaksen her går ud på at nedsætte kanal "overcross" i en stereoforstærker.

    1. inventer den ene kanal i pick-up.
    2. inventer højttaleren i den tilsvarende kanal (for at genoprette fase).

    Forklaring:
    De to lækkende signaler, internt i forstærker, (fra den ene kanal til den anden, ude af fase og fra den anden kanal til den ene, i fase) udligner hinanden.

    Ulempe: Hvis man vil høre på radio eller cd, er signalet ude af fase.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn