Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.625
    Antall liker
    14.071
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    As many of the audiophiles know, the clock signal is an angled square digital signal, but the sCLK-OCX10 produces a pure analog sine wave of 10 MHz, and this sinusoidal clock signal is the method adopted for the best clock product because of the very less noise than the angled square digital clock signal. In order to implement this, the sCLK-OCX10 consists of only analog circuit which contains 10 years of know-how of SOtM, it derives high analog sound that is different from other master clock on the market which output angled square digital clock signal.

    Throughout all bandwidth, the sCLK-OCX10 produces very delicate, smooth and natural sound without losing the inherent energy that every instrument has, especially in the mid-low bandwidths, it brings very clear and significant improvement which normally can be expected by the best analog devices, so with the sCLK-OCX10, you can experience not only music played by a system, but the essence and the artistry of the music in heart. And such experiment means the absolute improvement that can be only achieved through the SOtM?s technology rather than tweaking sound.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Har både fiber og kobbernett og må si det er stor forskjell på hvordan internett oppleves.
    Med kobbernettet får spesielt nettaviser en ekstra punch i nyhetene sine og de oppleves litt mørkere.
    Fibernettet gjør at nyhetene blir mere nøytrale og selv alvorlige nyheter kjennes bedre ut.
    Hva som gjør dette antar jeg ligger i hvordan det digitale nettet er bygd opp, svaret befinner seg nok et sted mellom 0 og 1
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ref Bergfinns post over om "gullsteinen" fra AV.tuning.....
    Jeg sakset denne teksten fra en annen av AV-tunings beskrivelser av en power conditioner som ikke er en power conditioner....
    Nå har jeg gjennom et langt yrkesliv med alskens snål elektronikk vært borti mye forskjellig, men dette forstår jeg itteno' av...
    Er det noen andre "fagfolk" som forstår noe??? Særlig det med klarere bilde på digital-TV....

    "ADD Powr Sorcer Apprenice er en nedskalert versjon av Sorcer X4, i et noe mer kompakt format, men som fortsatt har svært høy ytelse. ADD Powr Sorcer Apprentice benytter seg verken av filtre, isotrafoer eller strømregenerering, men er en harmonisk resonator som bruker fire linjetransformatorer koblet i serie sammen med proprietære digitale forsterkerkretser under algoritmekontroll. Strømmen blir "re-referert" eller pulsert med lavfrekvente harmoniske for å øke signal/støy (S/N) forholdet.

    Effekten av dette overgår tradisjonelle strømfiltre/strømrens med solid margin. Her er ingen dynamikktap, ingen forsinkelser eller treghet. Snarere tvert imot. Du vil i stedet oppleve økt dynamikk og åpenhet, som om forsterkeren din har fått en solid oppgradering med mer finesse og krefter. Lydbildet vokser i bredde og dybde, og du kommer tettere på musikken. Effekten er også godt synlig for TV/projektor som ofte lider av dårlig innebygd strømforsyning. Med Sorcer Apprentice tilkoblet blir bildet skarpere og oppleves som mer tredimensjonalt og naturlig med jevnere bildeflyt. .... "
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.844
    Antall liker
    964
    Ser i madrassen jeg🤪
    smartere det enn i banken (så lenge du ikke forteller noen som her). snart smeller eliten til og gjennom bankene vil de ta milliarder. media vil fortelle deg "årsaken", slik at du ikke har noen å gå etter.

    om noen stjeler din TV i stuen vil du prøve å finne de, men om banken tømmer konto vil du gjøre ingenting.

    .
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    smartere det enn i banken (så lenge du ikke forteller noen som her). snart smeller eliten til og gjennom bankene vil de ta milliarder. media vil fortelle deg "årsaken", slik at du ikke har noen å gå etter.

    om noen stjeler din TV i stuen vil du prøve å finne de, men om banken tømmer konto vil du gjøre ingenting.

    .
    Forteller jo ikke hvor jeg har gjemt selve madrassen ;>}
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.018
    Sted
    Kongsberg
    En kunde ringte meg forrige uke for å få vite hvilken vei sikringen skulle sitte i forsterkeren. Han hadde oppgradert, og synes lyden ble FULLSTENDIG forandret etter at han satte inn en slik sikring til den nette sum av $595. Lyden ble også DÅRLIGERE faktisk. All bass ble borte osv osv...
    1713204611412.png


    Jeg ba han sende greiene tilbake for å innkassere pengene fra 30 dagers returretten og sette inn den vanlige sikringen. Men nei det var ikke aktuelt. Det var nemlig ikke så rart at den nye sikringen ikke var så bra nå siden den ikke var jo ikke INNSPILT enda....
    Han ville bare være sikker på at den satt riktig vei de ukene det tar å spille den inn.. 🤬😦😱😭😭😭

    Jeg sleit. Jeg prøvde å forklare at det går nøyaktig samme strøm begge veier i sikringen hele tiden. Jeg prøvde å si at jeg kan en del om dette her.... Men nei. HELT håpløst... Det er en rar verden vi bor i....
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.163
    Antall liker
    4.331
    Torget vurderinger
    1
    Bare å krysse fingrene for at sikringen ikke ryker før den er innspilt ...

    Kun $595. Det hadde blitt noen frognertiere i sikringer på mine gamle LC Audio The End. De spiste gjerne sikringer ved påslag før jeg satte inn mykstart.

    Mvh
    KJ
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.139
    Antall liker
    9.463
    Sikkert en som i bekjentskapskretsen påberoper seg å ha god greie på hi-fi og lydkvalitet. Da kommer slike ting som quantum cryobehandlede retningsbestemte sikringer godt med.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    806
    Antall liker
    354
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Kommer garantert til å bli bedre, ellers har han jo blitt lurt…
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.018
    Sted
    Kongsberg
    Ted sier også dette:
    "Hos Synergistic Research har vi isolert nøkkelfaktorer som påvirker hvordan elektrisitet forplanter seg ved å endre elektronenes oppførsel gjennom induktive kvantekoblingsmetoder vi samlet kaller UEF Tech."

    Det er ikke småtteri de har fått til !!
    De ENDRER faktisk på selve elektronenes oppførsel. Synd ikke Bohr og Einstein kunne lære litt om denne UEF teknologien til Ted :LOL:
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.415
    Antall liker
    1.304
    Sted
    Horten
    Jeg har ofte tenkt litt på hvordan seriøse produsenter møter eller forholder seg til sånne kabel-, strøm- og sikrings- magikere?.
    For de kan fort riskere å bli dratt ned i søla. :unsure:
    *
    Som tenkt eksempel:
    La oss tenke oss at produsenten av disse kuantum-sikringene velvillig kan fortelle at her er det 100% "stol på meg" og "jeg vet da dette aller best" holdning, og kan selvsagt alt mye bedre enn selv produsenter av hifi-utstyr. Har da tross alt holdt på i mange år med dette, er jo spesialist på strøm og lyd.
    -For det ER jo slik at sikringer påvirker lyden, og de er retningsbestemte. De må spilles inn og eks bass kommer etter innspilling. Har masse fantastiske tekniske ord som underlag for alt. Ingenting å tvile på om man er sriøs og er interessert i å høre musikk.

    Og om du tviler kjære kunde, så kan jeg gjerne bevise alt dette for deg.
    Vil du ha bevis sier du?
    OK, vennligst ta kontakt med produsenten av eks forsterkeren du har kjøpt, og spør om hvilken vei sikringen skal stå.
    -Om produsenten eks svarer de ikke vet eller at det ikke spiller noen rolle, bekrefter de jo selv at de åpenbart ikke har peiling.(akkurat som jeg-eksperten-sa)
    -Og svarer produsenten en at sikringen skal inn en gitt vei, ja da har produsenten bekreftet også at sikringene har en funksjon og de fungerer som de skal.(akkurat som jeg-eksperten-sa)

    Noen uker senere når kjøper av kuantum-sikringene merker at lyden helt magisk blir bedre (for kjøper vil ikke føle seg lurt), ja da har jo kjøper fått det ultimate beviset på at de sikringene fungerer.
    Produsenten av sikringene har også fått bekreftet sine påstander i en sånn kunde-case som kan brukes til andre potensielle kunder, etc.
    *

    Men dette er jo bare haifai som noen sier, så ikke så farlig kanskje.🤐
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.139
    Antall liker
    9.463
    Litt på siden, på et fabrikkområde var det et sted der det stadig falt ned steiner fra en fjellvegg ved inngangen til et rom. En tom kontainer ble plassert der og ble brukt som en tunell for å komme inn i rommet. Siden da har ikke en eneste stein falt ned fra fjellsiden, m.a.o. kontaineren har fungert perfekt.
    Kom ikke å si at kontainere ikke forhindrer steinsprang. :D
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.149
    Antall liker
    6.634
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ofte tenkt litt på hvordan seriøse produsenter møter eller forholder seg til sånne kabel-, strøm- og sikrings- magikere?.
    For de kan fort riskere å bli dratt ned i søla. :unsure:
    *
    Som tenkt eksempel:
    La oss tenke oss at produsenten av disse kuantum-sikringene velvillig kan fortelle at her er det 100% "stol på meg" og "jeg vet da dette aller best" holdning, og kan selvsagt alt mye bedre enn selv produsenter av hifi-utstyr. Har da tross alt holdt på i mange år med dette, er jo spesialist på strøm og lyd.
    -For det ER jo slik at sikringer påvirker lyden, og de er retningsbestemte. De må spilles inn og eks bass kommer etter innspilling. Har masse fantastiske tekniske ord som underlag for alt. Ingenting å tvile på om man er sriøs og er interessert i å høre musikk.

    Og om du tviler kjære kunde, så kan jeg gjerne bevise alt dette for deg.
    Vil du ha bevis sier du?
    OK, vennligst ta kontakt med produsenten av eks forsterkeren du har kjøpt, og spør om hvilken vei sikringen skal stå.
    -Om produsenten eks svarer de ikke vet eller at det ikke spiller noen rolle, bekrefter de jo selv at de åpenbart ikke har peiling.(akkurat som jeg-eksperten-sa)
    -Og svarer produsenten en at sikringen skal inn en gitt vei, ja da har produsenten bekreftet også at sikringene har en funksjon og de fungerer som de skal.(akkurat som jeg-eksperten-sa)

    Noen uker senere når kjøper av kuantum-sikringene merker at lyden helt magisk blir bedre (for kjøper vil ikke føle seg lurt), ja da har jo kjøper fått det ultimate beviset på at de sikringene fungerer.
    Produsenten av sikringene har også fått bekreftet sine påstander i en sånn kunde-case som kan brukes til andre potensielle kunder, etc.
    *

    Men dette er jo bare haifai som noen sier, så ikke så farlig kanskje.🤐
    Jeg har begynt å involvere meg og promotere meg litt på Whatsbestforum i år, og det er ganske strevsomt mtp dette aspektet. Svært mange på det forumet har ..interessante tanker om hvordan verden henger sammen. Og jeg må enten jatte med (som fort går på integriteten løs), ellers må jeg forsøke å forklare at ok, det er kanskje ikke helt sånn, og da blir jeg en raring som ikke har greie på hva jeg snakker om. 🤷‍♂️
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Ja, det gjelder jo å følge sektens regelverk…
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.603
    Antall liker
    3.140
    Torget vurderinger
    0
    En kunde ringte meg forrige uke for å få vite hvilken vei sikringen skulle sitte i forsterkeren. Han hadde oppgradert, og synes lyden ble FULLSTENDIG forandret etter at han satte inn en slik sikring til den nette sum av $595. Lyden ble også DÅRLIGERE faktisk. All bass ble borte osv osv...
    Jeg prøvde å si at jeg kan en del om dette her.... Men nei. HELT håpløst... Det er en rar verden vi bor i....
    Det er mange år siden denne galskapen tok helt av, men husk at kunden har alltid rett..... 👍

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.537
    Antall liker
    102.889
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har begynt å involvere meg og promotere meg litt på Whatsbestforum i år, og det er ganske strevsomt mtp dette aspektet. Svært mange på det forumet har ..interessante tanker om hvordan verden henger sammen. Og jeg må enten jatte med (som fort går på integriteten løs), ellers må jeg forsøke å forklare at ok, det er kanskje ikke helt sånn, og da blir jeg en raring som ikke har greie på hva jeg snakker om. 🤷‍♂️
    Har fulgt med på WBF i flere år... der er det mye rart! Godt forspent med tilbedere av snakeoil. Relativt lite av verdi for seriøse folk som er interessert i relevante produkter med et snev av value for money. Det kan virke som om USA har størst andel "lettlurte" alternativister også innen audio
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.312
    Torget vurderinger
    1
    Det kan virke som om USA har størst andel "lettlurte" alternativister også innen audio
    Har inntrykk av at mange amerikanere har fokus på "value for money". De er vel fortsatt ledende på DIY? Men USA er et så stort marked, at der alltid vil finnes godt med lettlurte kunder.

    Tror veksten i "lettlurte" kommer fra Østeuropa og Asia, hvor velstandsøkningen siste 20 årene har gitt en ny generasjon hifi-entusiaster. En attraktiv kundegruppe for både seriøse og useriøse produsenter.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn