Finn M's Hifidagbok mk.II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Finn M skrev:
    Det var da voldsomt til et mas...! ;D

    Vil da avsløre (til de som ennå ikke har skjønt det) at ARC Reference 3 er i hus igjen! 8)
    Skal innrømme at den har vært sårt savnet...
    Dette er imidlertid en litt nyere sak, 2007 modell, kjøpt via importøren Audionord. Rørene har gått bare 1400 timer, er altså akkurat ferdig innspilt! :)
    Er den ikke vakker?

    Jo, meget!
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Grattis Finn M, dette var sikkelig gromt utstyr...hyggelig du fikk REF 3 tilbake, den og lillebroren LS26 er fantastisk gode preamps...tipper du blir i transe frem til julaften :D

    mvh,
    tas
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Finn M's hifidagbok mk.II

    gratulerer med to nye, flotte anskaffelser, finn m.
    virkelig kremkomponenter, de der.

    låter denne ref3 annerledes enn tidligere årganger av ref3?
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Var spent på val av ny cd-spelar og det er godt å sjå at du held deg til audioaèro endå :D
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Yess, tenkte nok at det ble en ARC Reference 3. Meget vakker forsterker ja...gratulerer med flotte kjøp.

    mvh
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Gratulerer med ny REF3. Har lyst på den der gitt.... Selv om jeg er storfornøyd med min LS26!
    Ser flott ut den der AACen også. Riktig pene dei der Capitolene. Hadde jo en selv i noen år, men etter mine preferanser så er nok ARC CD5 noen hakk bedre ;)

    Blir det ARC forsterkeri også?
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Gratulerer med ny pre og cd,utruleg flott rett og slett.

    Mvh.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Takker for tilbakemeldinger! Det blir nok litt ekstra spilling fremover ja.... :)

    Gago skrev:
    gratulerer med to nye, flotte anskaffelser, finn m.
    virkelig kremkomponenter, de der.

    låter denne ref3 annerledes enn tidligere årganger av ref3?
    Kan ikke si det Gago. Tror de har blitt produsert uendret...?

    JK skrev:
    Gratulerer med ny REF3. Har lyst på den der gitt.... Selv om jeg er storfornøyd med min LS26!
    Ser flott ut den der AACen også. Riktig pene dei der Capitolene. Hadde jo en selv i noen år, men etter mine preferanser så er nok ARC CD5 noen hakk bedre ;)

    Blir det ARC forsterkeri også?
    Vi får se... ;)
    I første omgang blir det vel heller en platespiller. Hadde tilbud på flere Cd-spillere til det dobbelte av det jeg gav for Capitole Classic, men fornuften seiret. Nå blir det vinylsnurrer for resten og det gleder jeg meg til!! Tenker med gru tilbake på da jeg solgte spilleren og hele platesamlingen for 1 tusen kr på slutten av 80-tallet... :eek: :-[ :p
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    moro med vinyl!
    noen spiller/arm/pu du har i kikkerten?
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Hei Finn M :D
    Fredd Brekke her.. :)

    Takk for sist - lenge siden - ja, faktisk årevis sideni Ålesund kameraklubb ??.... :)

    Du har samla deg en svært "flott haug" med lekre komponenter. Sikker på
    at det låter fortreffelig også..
    Kunne ha vert artigt å fått hørt på hva "komponenthauen" presterer samt snakket om førr... :) :) :D

    mvh
    Fredd


    Finn M skrev:
    Så da er det på tide med litt innspilling tenker jeg... ;)

     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Finn M skrev:
    Så da er det på tide med litt innspilling tenker jeg... ;)

    Venter i spenning på første lytteinntrykk!
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Finn M skrev:
    JK skrev:
    Blir det ARC forsterkeri også?
    Vi får se... ;)
    I første omgang blir det vel heller en platespiller.
    Er det da ved en tastefeil at du har lagt ut dine Jeff Rowland 501 på bruktbørsen da eller?
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Hei, det var lenge siden?!
    Ja, det var vel i gamle dager da man brukte lysbildefilm (noen som husker Kodacrome 64?) i kamera og autofokus var en nymotens greie.... ;D
    Du får sende meg en PM når det passer sånn så skal vi vel få til en prøvelytt... ;)

    mvh
    Finn M

    56fwb skrev:
    Hei :D
    Fredd Brekke her.. :)

    Takk for sist - lenge siden - ja, faktisk årevis sideni Ålesund kameraklubb ??.... :)

    Du har samla deg en svært "flott haug" med lekre komponenter. Sikker på
    at det låter fortreffelig også..
    Kunne ha vert artigt å fått hørt på hva "komponenthauen" presterer samt snakket om førr... :) :) :D

    mvh
    Fredd
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Finn M's hifidagbok mk.II

    limvingen skrev:
    Er det da ved en tastefeil at du har lagt ut dine Jeff Rowland 501 på bruktbørsen da eller?
    Bra du minnet meg på det: annonsen er nå slettet! ;D
    Hadde planer om å skifte ut rubbel og bit da jeg regnet med at et ARC effekttrinn ville matche ARC Reference 3 bra.... men det var før jeg koblet opp de nye gromsakene.... :)

    Klok av erfaring ville jeg vente med å si noe om lyden. Min gamle AA Capitole var veldig sær på innspilling: Da den var ny så låt det ikke noe særlig selv etter en uke konstant spilling. Først etter 14 dager begynte ting å rette seg men alt var ikke på plass før etter 5 uker!
    Og skrudde man den helt av (altså ikke bare i stand-by) så tok det et døgn før ting var ok igjen: dette var lett å høre spesielt på diskanten.
    Nå skulle ikke nyspilleren ha like lang innspilling skulle det vise seg. Grunnen er vel at dette er en demomodell som har fått kjørt seg litt fra før.

    Men innspilling trenger faktisk resten av anlegget også. Siden det har stått frakoblet hele sommeren så må høyttalermembranene få litt juling først. Dette går ganske fort men det må gjøres. Selv kablene fra Transparent må spilles inn igjen! :eek: Dette kan skyldes filtrene, ikke vet jeg, men fabrikken anbefaler 8-10 timer dersom de har vært koblet fra anlegget en tid. ??? Nå skal ikke jeg si så mye om det, har ikke erfaring nok akkurat på det, men uansett så vil jeg gi anlegget litt tid.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Men jeg kan allerede nå si såpass: Komponentene spiller så bra sammen at jeg har skrinlagt alle planer om videre utbytting.
    Jeg har tilogmed fått godkjennelse for at høyttalerne skal få stå i stua... ;)

    Kan ikke huske å ha hatt bedre lyd i stua før. Etter min smak da selvsagt (hva andre mener er jo meg knekkende likegyldig... :) )
    Jeg har hele tiden prøvd å å holde meg til et lydideal der man prioriterer vekt og tyngde aller nederst og lys og luft aller øverst. Hele frekvensområdet skal være oppløst og dynamisk men på en slik måte at detaljene blir fremstilt på en glatt og tiltalende måte. Jeg er direkte motstander av tørr og naken lyd, men samtidig like stor motstander av gammeldags varm og ullen rørlyd, det blir for kjedelig. Men viktigst men også vanskeligst av alt er det litt uhåndgripelige ordet farger. Når anlegget har kommet dithen at lag på lag med detaljer i ulike valører og farger blir avslørt og man glemmer tiden og bare MÅ sette på en melodi til fordi det er så vakkert... Ja, da føler jeg at jeg er i mål! 8) Og slik er det jeg føler det nå. Selv om anlegget kanskje ikke er 100% innspilt så kan det vel ikke bli så mye bedre? Eller kan det det?

    Jeg har latt jazzdamene få råde grunnen: Kirsti Huke, Solveig Slettahjell, Christel Alsos og Melody Gardot... Ispedd noen saftige italienske arier fra de to fantastiske damene Anna Nebtrenko og Sarah Brightman. Tror faktisk jeg må bestille inn noen flere plater av denne Nebtrenko...!

    Tilbake til dette med anlegget: Jeg er faktisk meget imponert over Jeff Rowland 501 også. Masser av krefter som holder høyttalerne i en skruestikke. Mye av samme spillestilen som ARC monoblokkene som jeg hadde men med større stramhet i bassen og mer luft aller øverst. Tror faktisk jeg foretrekker den litt luftigere spillestilen, tror det faktisk ville bli for mørkt med ARC monoblokker i mitt oppsett...? Ikke godt å vite, hvis noen har en Reference 110 eller 210 så er det jo bare å stikke innom....

    Nei, nå har jeg ikke tid mer, jeg må opp å snurre igang noe skikkelig live musikk fra Cuba: Buena Vista Social Club
    Takk for seg!
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Gago skrev:
    moro med vinyl!
    noen spiller/arm/pu du har i kikkerten?
    Kikkerten er hentet fram, driver å stiller fokus for øyeblikket. Har så langt fått øye på VPI Scout II og Avid Diva II....
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Finn M skrev:
    Gago skrev:
    moro med vinyl!
    noen spiller/arm/pu du har i kikkerten?
    Kikkerten er hentet fram, driver å stiller fokus for øyeblikket. Har så langt fått øye på VPI Scout II og Avid Diva II....

    du sikter godt... ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Godt å se det ble Audio Aero, hadde det ikke vært for testen du gjorde for mange år siden spørs det om jeg hadde sittet med en AA Capitole idag...!,- jeg er fremdeles storfornøyd. 8)
    Hva er forskjellen på den nye i forhold til den gamle..? ny Dac?

    Johnny

    Edit, gratulerer med nytt oppsett.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Hei
    Skal bli Kjekt Finn..
    Tar kontakt på PM

    PS: Likte ikkje så godt Kodacrom - Var fuji-mann med Velvia som favoritt ;D (OT men dog)

    mvh :)


    Finn M skrev:
    Hei, det var lenge siden?!
    Ja, det var vel i gamle dager da man brukte lysbildefilm (noen som husker Kodacrome 64?) i kamera og autofokus var en nymotens greie.... ;D
    Du får sende meg en PM når det passer sånn så skal vi vel få til en prøvelytt... ;)

    mvh
    Finn M

    56fwb skrev:
    Hei Finn M :D
    Fredd Brekke her.. :)

    Takk for sist - lenge siden - ja, faktisk årevis sideni Ålesund kameraklubb ??.... :)

    Du har samla deg en svært "flott haug" med lekre komponenter. Sikker på
    at det låter fortreffelig også..
    Kunne ha vert artigt å fått hørt på hva "komponenthauen" presterer samt snakket om førr... :) :) :D

    mvh
    Fredd
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Satt sent i går kveld og spilte Loreena McKennitt: Live in Paris and Toronto (En fantastisk plate forresten, anbefales!)
    Dette er en plate jeg har spilt mange ganger og kjenner godt. Fikk da en underlig følelse av at noe var i veien mellom meg og musikken, som et slør liksom... Da såg jeg det: Jeg hadde glemt å ta av grillene på høyttalerne etter "sommerferien"! ;D ;D

    Å fjerne grillene gjorde musikken klarere, men det føltes faktisk som om rominformasjonen i live-innspillingen også kom bedre frem!?
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    johnnygrandis skrev:
    Godt å se det ble Audio Aero, hadde det ikke vært for testen du gjorde for mange år siden spørs det om jeg hadde sittet med en AA Capitole idag...!,- jeg er fremdeles storfornøyd. 8)
    Hva er forskjellen på den nye i forhold til den gamle..? ny Dac?

    Johnny

    Edit, gratulerer med nytt oppsett.
    Takker! Kjekt å høre! :)

    Forskjeller? Den nye har samme hovedkort som toppmodellen Prestige og sies å ha lyd som ikke ligger langt unna denne. Den bruker også et Phillips CD PRO2 drivverk.
    Grunnen til at jeg byttet var at jeg skulle kjøpe separat forforsterker og det å ha CD-spiller med innebygd pre såg jeg derfor som unødvendig. Ikke vits i å kjøre lyden gjennom to forforsterkere - det gir ikke bedre lyd ihvertfall...

    Det var tanken. Og på veien vurderte jeg andre muligheter: Cary 306 SACD (ny), dCS Puccini (brukt), Audio Research CD5 (ny), Wadia 381 (veeeldig ny) og ikke minst Bladelius Embla (ny). Var på nippet til å gå for sistnevnte da jeg fikk et meget godt tilbud på en demomodell av Audio Aero Capitole Classic. Hadde man bodd i Oslo hadde alt vært så mye enklere: man kunne bare stikke innom en hifi-sjappe og låne med seg hjem et par stykker og sammenligne. Det kunne ikke jeg. Og derfor var faren der for å velge en spiller som kanskje var bedre enn min gamle Capitole på enkelte områder, men som kanskje også hadde mindre gode sider. (Ja, så fornøyd var jeg faktisk.) Ville Wadia eller Cary bli mer klinisk? Ville ARC CD-5 bli for mørk? Ville Puccini bli for lys? Og Embla, ja hva med den?
    Derfor gjorde jeg et safe valg som jeg ikke kunne bli misfornøyd med! :) I tillegg var dette det klart billigste alternativet. Og penger til overs kommer godt med, det skal altså brukes til platespiller.....

    Lyden av Capitole Classic? Vanskelig å si nå da jeg har forforsterker... men Ref 3 + Capitole Classic gir mer lys, luft, farger og dynamikk i gjengivelsen. Romgjengivelsen er helt klart bedre og det er mer informasjon og detaljer, også aller nederst i bassen. Hvor mye som skyldes Ref 3 og hvor mye CD-spilleren er selvsagt vanskelig å si, men jeg har en helt klar følelse av at ihvertfall noe av det skyldes Capitole Classic.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    LP-er

    Det store prosjektet denne høsten er kjøp av platespiller. Men før den skal være i hus må softwaren på plass.
    Var så dum at jeg solgte platespilleren + alle mine 250 LP-plater for kr 1 (et) tusen for snart 20 år siden. :-[ :-[ :-[
    Det gikk ikke mange år før jeg angret bittert. Men siden kjøperen var en god kamerat var det fortsatt håp..... Etter mange års forsiktige hentydninger (evt mas, alt etter hvordan man ser på det) ::) fikk jeg tilbudet om å plukke ut de 50 viktigste platene, skrive de på en liste så ville han gi meg de tilbake....! 8) Som sagt: en meeget grei kar! Betingelsen var at jeg brente han kopi av platene på CD. Som sagt, så gjort.

    Dette var vel for en 7-8 år siden. Siden den gang har jeg sakte men sikkert kjøpt enkelte andre godbiter tilbake og har nå en samling på 140 plater.
    Men det er langt fra nok! I høstferien var familien så i Danmark og på en bruktsjappe i Ålborg (takker for tipset, Lagga!) klarte jeg på 55 minutter å lete frem 26 godbiter til. Pris? dkr 560,- !! :)
    Det værste var at på veien ut oppdaget jeg at jeg hadde oversett at de også hadde en gedigen samling av jazz og klassisk..! Men da var det noen som tok meg i øra og dro meg ut.... ::) :D

    Var så på posten i dag og hentet pakke fra Elusivedisk i USA:

    Fornøyd med de der...

    I løpet av et par dager har altså samlingen økt til over 170 stk....
     

    Vedlegg

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    LP-er

    Den viktigste delen av samlingen, eller selve grunnfjellet, består av Genesis

    Dette er samtlige plater utgitt - bortsett fra fire. Det er de to første: From Genesis to Revelation, Trespass pluss Live (1973) og den siste som het Calling all stations. Men disse fire er for dårlige og er derfor ikke verdt å samle på. Så det har jeg heller ikke gjort! ;D
    Derimot kan ivrige Genesis-samlere oppdage tre meget interessante plater (nederst til venstre) som jeg fikk tak i på ebay for noen år siden. Tror ikke det er mange av HifiSentralens medlemmer som har disse: ;)

    Nå er det ikke riktig at jeg ikke har Trespass på LP, den finnes jo i denne samleboksen som kom ut nå i høst: Genesis 1970-75

    På bildet er også tre samlebokser med CD-er der jeg spesielt anbefaler: Genesis: Live 1969-75
    Dette er absolutt det beste jeg har av Genesis, med mange perler fra tiden da Peter Gabriel var frontfigur og vokalist. Mange av disse live-opptakene er faktisk bedre enn orginalinnspillingene. Og da snakker jeg ikke bare om lyden men om musikken!
     

    Vedlegg

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Kanskje du ikkje har sett dei andre sidene på tråden?

    Er forøvrig spent på kva som dukkar opp av effekttrinn etterkvart... :)
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Finn M: Hva måtte du gi for "Live in Paris" importert?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Jeg er også stor Genesisfan og er inne og følger med tråden din på lik linje med kjoenik. Tror jeg har to av Trespass, om du skulle være interessert i den ene :)
    Lf
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Finn M's hifidagbok mk.II

    Finn M skrev:
    Andre komponenter som har vært innom de siste to årene:

    Audio Research Reference 3:


    BAT VK-75SE:


    McIntosh 275:


    Likte denne forsterkeren så godt at jeg slenger med et bilde til:


    Og katta er stadig innom.... ;D
    Hehe,like bedagelig som monsen vi har.Bare det at han får ikkje være i lytterommet.Liker nemlig å herje med kablene ;D Mye flott utstyr du har og har hatt må æ si :D Bra bilde(av bra plate) du har under navnet ditt:A Trick Of The Tail  8)

    mvh Filip
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    ØivindJ skrev:
    Finn M: Hva måtte du gi for "Live in Paris" importert?
    Ville egentlig kjøpe hos BigDipper men fant ikke denne plata hos de, derfor betilte jeg fra USA.
    Hos Elusivedisk tar de $ 40, eller ca kr 230,-. I tillegg kommer moms og forsendelse. Portoen er omtrent like høy uansett om man kjøper ei eller ti plater.
    Derfor lønner det seg å bestille litt når man først gjør det. Jeg fikk $ 69 (ca kr 400,-) i porto på 7 plater, dvs kr 57,- pr plate.
    Av en eller annen grunn fikk jeg ikke moms på denne forsendelsen.... og det var jo hyggelig! :)
    Prisen på "Live in Paris" ble dermed kr 287,-.

    Det jeg var mest fornøyd med var å få tak i Natalie Merchant "Tigerlilly" på vinyl, dette er en klassiker! 8)

    jmolnes skrev:
    Er forøvrig spent på kva som dukkar opp av effekttrinn etterkvart... :)
    Ingen kommentar... foreløpig.... ;)

    F.E. skrev:
    Hehe,like bedagelig som monsen vi har.Bare det at han får ikkje være i lytterommet.Liker nemlig å herje med kablene ;D Mye flott utstyr du har og har hatt må æ si :D Bra bilde(av bra plate) du har under navnet ditt:A Trick Of The Tail 8)

    mvh Filip
    Takker!
    Det har vært kanskje litt mye bytting om jeg skal være ærlig.... ::) Musikkinteressen har et par ganger for mye måtte vike for en salig blanding av forvirring og perfeksjonisme, Men stort sett så har det jo gått fremover da... :) Men det jeg ser er at for hver gang jeg bytter så lærer jeg litt og blir mer kritisk. Derfor er det sjelden slik at den forsterkeren som jeg syntest spilte helt fantastisk for sju-åtte år siden, at jeg synes det samme i dag....
    Ps: ang katten så har jeg nå kjøpt ny stol. En slik hipp stol med et stort hull i. Dermed faller bare katten ned dersom den prøver! Dermed har jeg lyttestolen helt for meg selv! ;D


    ELEL6200 skrev:
    Jeg er også stor Genesisfan og er inne og følger med tråden din på lik linje med kjoenik. Tror jeg har to av Trespass, om du skulle være interessert i den ene :)
    Lf
    Takker! :)
    Nå har jeg jo Trespass i og med at den er med i boksen: Genesis 1970-75... men takker for tilbudet!

    Finn M
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Takk for svar Finn. Fint med et eksempel, så får en et greit inntrykk. Den du ikke fant hos BD står her (450,- moms inkludert).
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    ØivindJ skrev:
    Takk for svar Finn. Fint med et eksempel, så får en et greit inntrykk.
    Den du ikke fant hos BD står her (450,- moms inkludert).
    Ja, jeg såg dette etterpå. Har måtte gjort en feil når jeg søkte... skal ikke skylde på andre enn meg selv, men BD's web side kunne vært mer brukervennlig. Eller skal vi si mer idiotsikker....? ::)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Ja, da begynner det å skje ting her.... Men først det som for meg vil bli årets viktigste plateslipp:
    Loreena McKennitt har gitt ut en ny plate med live-opptak fra sommerens verdensturne!


    Loreena McKennitt: A Mediterranean Oddysey

    I disse tider da mange laster ned musikk gratis fra nettet og bruker det som unnskyldning at de ikke vil støtte de store og mektige i musikkbransjen, har man nå en sjanse til å støtte sin favorittartist direkte! Jeg vil oppfordre alle interesserte å bestille plata direkte fra Loreenas hjemmeside:

    http://www.quinlanroad.com/shopping/mediterranean-odyssey.asp

    Dermed vil en større del av pengene gå direkte til artisten selv, noe som bidrar til at hun kanskje orker å gi ut flere plater på litt sikt...? ;)
    Her er det nemlig lett å kombinere gode hensikter med egen vinning: Selv inkl porto er prisen er lavere enn hos norske nettbutikker og omtrent det samme som f.eks playdotcom tar. I tillegg får man som belønning en Limited Edition Slip Case version pakke som kun kan bestilles gjennom hennes hjemmeside....
    Og prisen? 22 CAD eller 116 norske kroner inkl porto.....!- ;)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Hei
    Denne er bestilt allerede. Obligatorisk........
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Da har jeg også bestilt den siste skiva av Lereena McKennitt.

    Den vil nok trives godt i den gamle spilleren til FinnM.

    Er fortsatt godt fornøyd med handelen. Arild (Hi-Fi Guiden Hamar) hadde nye rør og hjalp meg med å skifte.
    Ble ikke noe dårligere av det ;D
     

    Nemomann

    Medlem
    Ble medlem
    07.09.2009
    Innlegg
    46
    Antall liker
    1
    Hei Finn. Ser det skjer litt med anlegget ditt av og til ja. Eg har no begynt å få til litt ok lyd i huset...så du får stikke en tur innom en kveld og lytte litt og evt ta med kamera..Får oblivionkabel til monoblokkene også til helga så det blir noe spennende å høyre ....Helsing J.S
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Nemomann skrev:
    Hei Finn. Ser det skjer litt med anlegget ditt av og til ja. Eg har no begynt å få til litt ok lyd i huset...så du får stikke en tur innom en kveld og lytte litt og evt ta med kamera..Får oblivionkabel til monoblokkene også til helga så det blir noe spennende å høyre ....Helsing J.S
    Hei Johnny!

    Å ta med kamera til deg blir vel omtrent som å ta med fisk til Lofoten.... ;)
    Oblivion høres ikke så dumt ut, kunne vært spennende å høre....



    Convert skrev:
    Da har jeg også bestilt den siste skiva av Lereena McKennitt.

    Den vil nok trives godt i den gamle spilleren til FinnM.

    Er fortsatt godt fornøyd med handelen. Arild (Hi-Fi Guiden Hamar) hadde nye rør og hjalp meg med å skifte.
    Ble ikke noe dårligere av det ;D
    Hei!

    Loreena McKennitt og Audio Aero passer som hånd i hanske! :)
    Bra å høre at du er fornøyd! Skulle jo bare mangle, det er jo en meget god spiller! ;)

    mvh
    Finn M
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Ok. Da var det på tide med sceneskifte!
    På tide å pakke ned: nedpakkingstråd har vi vel aldri hatt før... ;D Skal spare dere for det, bare legge ut et (eller to) siste bilde(r) siden dette er en bildetråd:

    Oppdatering følger.....
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oioi, hva kommer inn nå, mon tro?
    rør?
    audio research?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Finn M skrev:
    Ja, da begynner det å skje ting her.... Men først det som for meg vil bli årets viktigste plateslipp:
    Loreena McKennitt har gitt ut en ny plate med live-opptak fra sommerens verdensturne!


    Loreena McKennitt: A Mediterranean Oddysey

    I disse tider da mange laster ned musikk gratis fra nettet og bruker det som unnskyldning at de ikke vil støtte de store og mektige i musikkbransjen, har man nå en sjanse til å støtte sin favorittartist direkte! Jeg vil oppfordre alle interesserte å bestille plata direkte fra Loreenas hjemmeside:

    http://www.quinlanroad.com/shopping/mediterranean-odyssey.asp

    Dermed vil en større del av pengene gå direkte til artisten selv, noe som bidrar til at hun kanskje orker å gi ut flere plater på litt sikt...? ;)
    Her er det nemlig lett å kombinere gode hensikter med egen vinning: Selv inkl porto er prisen er lavere enn hos norske nettbutikker og omtrent det samme som f.eks playdotcom tar. I tillegg får man som belønning en Limited Edition Slip Case version pakke som kun kan bestilles gjennom hennes hjemmeside....
    Og prisen? 22 CAD eller 116 norske kroner inkl porto.....!- ;)
    Hei.
    Flott oppfordring Finn og tas til etterfølge, altså utført.
    En av mine absolutte favoritter :D

    gismo
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Da bestilte også jeg plater. :)
    Har tippet etterkommere på PM, regner med ære og berømmelse dersom jeg får rett!


    8) R
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn