- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.883
Jeg. 8)Espen R skrev:Men hvem er det egentlig som har forstanden i behold?
Jeg. 8)Espen R skrev:Men hvem er det egentlig som har forstanden i behold?
Skytsengler lukter ikke......donnerwetter skrev:Jeg trodde jeg kjente lukten av min skytsengel for ca. 10 minutter siden.
Skuffelsen var stor når jeg innså at det jeg kjente, var sterkt relatert til overinntak av fårikål...
Noe som i ettertid synes like greit, jeg vil ikke ha en skytsengel som lukter sånn hengende rundt forbi.
;D ;D
Det har vi ikkje. Menneskerettdomstolen i Haag tok frå oss dette faget.TTmania skrev:Vi har da KRL som fag på skolen, det får da holde Dep
Märtha sin luktet roser, i flg. sitater fra boka.Unplugged skrev:Skytsengler lukter ikke......donnerwetter skrev:Jeg trodde jeg kjente lukten av min skytsengel for ca. 10 minutter siden.
Skuffelsen var stor når jeg innså at det jeg kjente, var sterkt relatert til overinntak av fårikål...
Noe som i ettertid synes like greit, jeg vil ikke ha en skytsengel som lukter sånn hengende rundt forbi.
;D ;D
Jeg tror vi kan med fordel legge vekk glansbilder, mennesker med vinger og annen gamle religiøse tanker. På tide å komme et stykke videre. Det handler om å øke sin bevissthet.vredensgnag skrev:Noen vokser fra glansbildetiden, andre vokser inn i den.
Ellers er ikonografien på plass.
Jøss. Noen av oss på HFS med forstanden i behold??BT skrev:Jeg. 8)Espen R skrev:Men hvem er det egentlig som har forstanden i behold?
Mellom himmel og jord finner du stort sett skyer, fugler, forurensing og CO039 på vei til Disneyland.Spiralis skrev:Som sagt så besitter ikke jeg noen facit, men det jeg faktisk tror er at det finnes ganske mye mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder!
Gjestemedlem skrev:Mellom himmel og jord finner du stort sett skyer, fugler, forurensing og CO039 på vei til Disneyland.Spiralis skrev:Som sagt så besitter ikke jeg noen facit, men det jeg faktisk tror er at det finnes ganske mye mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder!
Mellom høyre og venstre øre, derimot. Der er det mye rart, der.Gjestemedlem skrev:Mellom himmel og jord finner du stort sett skyer, fugler, forurensing og CO039 på vei til Disneyland.Spiralis skrev:Som sagt så besitter ikke jeg noen facit, men det jeg faktisk tror er at det finnes ganske mye mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder!
Men her skal man være klar over følgende, og som du sikkert har fått med deg: Gjestemedlem, Vredensgnag (med flere) linker konsekvent alt dette som vi kan putte i den såkalte "alternative boksen" mot fortiden, til den tiden da folk flest hadde mindre generelle kunnskaper enn dagens befolkning og hvor sagn og eventyr rundt leirbålet var dagligdags. Mens de som representerer de alternative og ser ting på en holistisk måte vil nettopp bort fra dagens gammeldagse reduksjonistiske tenkemåte og over i en ny tid hvor mennesket til fulle er klar over hvilke skapende evner en har og hvilken plass en har i universet. Litt forenklet sagt.Lyngen skrev:Jeg tror vi kan med fordel legge vekk glansbilder, mennesker med vinger og annen gamle religiøse tanker. På tide å komme et stykke videre. Det handler om å øke sin bevissthet.vredensgnag skrev:Noen vokser fra glansbildetiden, andre vokser inn i den.
Ellers er ikonografien på plass.
Forståelig. Det blir som å ønske seg tilbake til barndommens ubekymrede naivitet. Men har man først spist av eplet er det ingen vei tilbake, og det eneste man oppnår er å gjøre seg til et selvlysende mål for alle som vil lure en trill rundt.Espen R skrev:Men her skal man være klar over følgende, og som du sikkert har fått med deg: Gjestemedlem, Vredensgnag (med flere) linker konsekvent alt dette som vi kan putte i den såkalte "alternative boksen" mot fortiden, til den tiden da folk flest hadde mindre generelle kunnskaper enn dagens befolkning og hvor sagn og eventyr rundt leirbålet var dagligdags. Mens de som representerer de alternative og ser ting på en holistisk måte vil nettopp bort fra dagens gammeldagse reduksjonistiske tenkemåte og over i en ny tid hvor mennesket til fulle er klar over hvilke skapende evner en har og hvilken plass en har i universet. Litt forenklet sagt.
Spiralis skrev:Det at man ikke selv forstår et fenomen, gir ingen blankofullmakt til å avfeie andre som mener de forstår fenomenet som tullinger! Hvem som har rett eller feil er ganske underordnet, dette er først og fremst et spørsmål om gammeldags folkeskikk!
Mener du eller Mârta at det finnes en urasjonell virkelighet? Er ikke dette konseptet helt meningløst?Espen R skrev:Du drar disse slutninger basert på ditt eget (begrensede) erfaringsgrunnlag. Märtha sier at de kanalene som åpner en mot disse tingene som er utenfor vår rasjonelle virkelighet,
Men dette har da ingenting med virkeligheten å gjøre tvert imot. Dersom jeg hevder å se grønne marsboere i fjæra så blir det vel ikke virkelig av den grunn?Unplugged skrev:Jeg tror nok vi har forstanden i behold alle sammen, enten vi "ser" engler eller ikke. Ikke sant, Delle, TTmania, Gjestemedlem og dere andre som bruker så mye krefter på å diskreditere folk som har en annen virkelighetsforståelse enn dere selv?
Se det "fenomenet" at noen opplever å føle/ kjenne/ lukte or what not, å ha en skytsengel.Voff skrev:Spiralis skrev:Det at man ikke selv forstår et fenomen, gir ingen blankofullmakt til å avfeie andre som mener de forstår fenomenet som tullinger! Hvem som har rett eller feil er ganske underordnet, dette er først og fremst et spørsmål om gammeldags folkeskikk!
Hvilket fenomen?
.. kanskje en takk til legene i stedet for åndene er mer på sin plass. :-\TTmania skrev:Til de som sa til meg at skytsengelen ikke kom til meg fordi jeg ikke trodde på den, hadde fullstendig rett. Jeg hadde forøvrig ikke bruk for denne, da vår Herre tok jobben fra skytsengelen søndag og frem til i dag. Vår Herre lot meg få leve da jeg fikk hjerteinfarkt søndag. Ligger nå på et sykehus i Østfold til observasjon etter inngrep på Rikshospitalet mandag ettermiddag. Har fått livet i gave og den gaven skal jeg ta vare på. Som første takk, har jeg sluttet å røyke ( har røyka siden konfirmasjonsalder). Senere vil jeg gjøre flere tiltak som takk for at jeg får leve litt til. Håper dette er noe å tenke på for noen og enhver. Vår Herre gjør en utmerket jobb.
Det du definerer som en rasjonell virkelighet kan kun eksistere hvis det samtidig eksisterer noe som en rasjonell virkelighet (etter dine definisjoner) ikke er. Det fysiske univers kan kun eksistere hvis det samtidig eksisterer noe som det fysiske univers ikke er (metafysiske univers). Begrepet "fysisk univers" har kun en mening hvis det samtidig har en motsetning. På samme måten som begrepet "varigighet" avhenger av det uvarige for å ha en mening. Hvis noe var varig kunne det ikke være. Du skjønner dette? Derfor er det uvarige den eneste sannheten. Se dypt på dette.Voff skrev:Mener du eller Mârta at det finnes en urasjonell virkelighet? Er ikke dette konseptet helt meningløst?Espen R skrev:Du drar disse slutninger basert på ditt eget (begrensede) erfaringsgrunnlag. Märtha sier at de kanalene som åpner en mot disse tingene som er utenfor vår rasjonelle virkelighet,
Mennesker som erstatter den "rasjonelle virkeligheten" med noe annet er definert som psykotiske med god grunn forøvrig....
Unnskyld meg, men dette er rent sludder.....Espen R skrev:Begrepet "fysisk univers" har kun en mening hvis det samtidig har en motsetning.
Når du definerer noe som et fysisk univers, da definerer du det du kaller et fysisk univers bort fra det som et fysisk univers ikke er. Du er enig i meg i dette?Voff skrev:Unnskyld meg, men dette er rent sludder.....Espen R skrev:Begrepet "fysisk univers" har kun en mening hvis det samtidig har en motsetning.
Nåja... det gir jo en viss logisk mening egentlig, hvis man er åpen for å høre på det "den andre part" sier, istdet for i utgangspunketet å bestemme seg for å være uening. Hvorvidt jeg er likevel enig med Espen R etter å ha tenkt meg om er dog en annen sak.Voff skrev:Unnskyld meg, men dette er rent sludder.....Espen R skrev:Begrepet "fysisk univers" har kun en mening hvis det samtidig har en motsetning.
Når Voff definerer noe, så avgrenser han det han definerer i forhold til noe annet. Så når han har definert noe som et fysisk univers eller en rasjonell virkelighet, så avgrenser han dette han definerer bort fra det som det ikke er. Da vet du pr definisjon at for at det som ER skal kunne være må det som ER/ER IKKE også være.Spiralis skrev:Nåja... det gir jo en viss logisk mening egentlig, hvis man er åpen for å høre på det "den andre part" sier, istdet for i utgangspunketet å bestemme seg for å være uening. Hvorvidt jeg er likevel enig med Espen R etter å ha tenkt meg om er dog en annen sak.Voff skrev:Unnskyld meg, men dette er rent sludder.....Espen R skrev:Begrepet "fysisk univers" har kun en mening hvis det samtidig har en motsetning.
Espen, du er rimelig langt ute i blåbærskogen.Espen R skrev:Når Voff definerer noe, så avgrenser han det han definerer i forhold til noe annet. Så når han har definert noe som et fysisk univers eller en rasjonell virkelighet, så avgrenser han dette han definerer bort fra det som det ikke er. Da vet du pr definisjon at for at det som ER skal kunne være må det som ER/ER IKKE også være.
Hva ligger i det du definerer og kaller "vikelighet"?Gjestemedlem skrev:Espen, du er rimelig langt ute i blåbærskogen.Espen R skrev:Når Voff definerer noe, så avgrenser han det han definerer i forhold til noe annet. Så når han har definert noe som et fysisk univers eller en rasjonell virkelighet, så avgrenser han dette han definerer bort fra det som det ikke er. Da vet du pr definisjon at for at det som ER skal kunne være må det som ER/ER IKKE også være.
Fordi det eksisterer en virkelighet, vil ikke det si at det per definisjon eksisterer en like virkelig ikke-virkelighet befolket av alt du greier å fantasere frem og drømme om. Marsboere, UFOer, snåsamenn, ånder, guder, rishviskere, forfedreånder, sigønerkjerringer på astarreise og Frodo & Co. :-\
Det er den derre kjedelige tilstanden vi opplever når det ikke er noe bra på TV.Espen R skrev:Hva er virkelighet?
Nettopp.BT skrev:Jeg leste et leserinnlegg i avisa for et par dager siden, hvor en dame etterlyste at media brukte folk som hadde innsikt i det åndelige til å anmelde boka til prinsessen. Dersom det kom ut en fagbok om algebra ville man neppe latt en anmelder som ikke har noen som helst interesse for matematikk ta seg av den saken.
Denne definisjonen er grei nok til hverdagsbruk:Espen R skrev:Hva ligger i det du definerer og kaller "vikelighet"?
Hva er virkelighet?