- Ble medlem
- 08.03.2002
- Antall liker
- 1.383
Gratulerer! "Mitt" forslag vant ;D
Håper det kan dukke opp i en "inspirert" variant
Cheers!
Håper det kan dukke opp i en "inspirert" variant
Cheers!
|
Jeg beklager hvis jeg har vært negativ til bruk av din logo. og du skal vite at jeg virkelig liker ditt forslag. Den er original, den er spennende, og jeg gratulerer så mye. Den er en verdig vinner av konkurransen.Lassern skrev:Takk,takk!
Pedal!
Det kom frem tidligere i konkurransen at Høvdingen ikke er så begeistret for å dele HIFISENTRALEN.
Dessuten blir det kanskje enda vanskeligere å tilpasse logoen dersom den blir høyere/mer kvadratisk.
VU-smilet ditt er sjarmerende![]()
;Dpp skrev:Ikke for å være negativ, men den var ufattelig stygg og amatørmessig.
Kjekt med en meningsfelle, dog synes jeg denne kunne vært noe, rettvendt, men med undertekst "God lyd gjør livet bedre" i stedet:pp skrev:Vant VU-meteret? Hjelp!
Ikke for å være negativ, men den var ufattelig stygg og amatørmessig.
Dersom hifisentralen lager en logo med noe som ligner om enn bare ørlite på et VU-meter, så kommer samtlige forumgjengere til å spy ekstremt mye hver gang de er inne på siden.
Håper derfor at noe mer edruelig, profesjonelt og enkelt blir valgt som logo. Gjerne bare skrift uten kruseduller, tonearmer/gravemaskinarmer eller tonesymboler.
Underteksten trengs ikke nødvendigvis i logoen, spesielt ikke der logoen er liten. Men der logoen har en noenlunde størrelse å snakke om, bør underteksten være "God lyd gjør livet bedre".
Beste logoforslag var dette:
Erkjenn at det har blitt kåret en flertallsvinner. Spør du ti personer om hva de synes, så får du ti ulike svar. Resten av tråden bærer et visst preg av det. Logoen på HFS-siden vil alene neppe kunne påvirke hverken flere eller færre lesere/brukere av nettstedet.pp skrev:Vant VU-meteret? Hjelp!
Ikke for å være negativ, men den var ufattelig stygg og amatørmessig.
Dersom hifisentralen lager en logo med noe som ligner om enn bare ørlite på et VU-meter, så kommer samtlige forumgjengere til å spy ekstremt mye hver gang de er inne på siden.
Håper derfor at noe mer edruelig, profesjonelt og enkelt blir valgt som logo. Gjerne bare skrift uten kruseduller, tonearmer/gravemaskinarmer eller tonesymboler.
Underteksten trengs ikke nødvendigvis i logoen, spesielt ikke der logoen er liten. Men der logoen har en noenlunde størrelse å snakke om, bør underteksten være "God lyd gjør livet bedre".
Beste logoforslag var dette:
Nå vet jeg dessverre ikke hva du mener, og dermed fordømmer jeg både konkurransen og vinneren.Grumpy skrev:Erkjenn at det har blitt kåret en flertallsvinner. Spør du ti personer om hva de synes, så får du ti ulike svar. Resten av tråden bærer et visst preg av det. Logoen på HFS-siden vil alene neppe kunne påvirke hverken flere eller færre lesere/brukere av nettstedet.
At du har en rett til å ytre dine meninger skal ingen frata deg, men velg riktig tidspunkt og ikke i ettertid som nå. La nå Lassern få nyte gleden av å ha vunnet denne konkurransen uten flere oppgulp.
De som er istand til å se litt stort på det, har det ofte bedre med seg selv. Det bør mange av oss reflektere over oftere. Jeg håper for din del at du bruker Hifisentralen til mer enn å bare glo på logoen - ergo betyr ikke logoen på et nettsted som dette allverden skal du se.
Gled deg heller på andres vegne. -Over Lassern og de som har bidratt med sitt beste og skapt noe ut i fra egne ideer!
I beste mening, men med et snev av irettesettelse.
Jan P.
Åh, sånn og forstå - hun har sånn derre studielån for å forsvare at hun kan mene hva hun (og deg selv) vil om den store massens mening om hva som ser bra ut og hva som ser dårlig ut? Godt vi har dere til å sette standarden. Både vi (HFS) og Statens Lånekasse for U(t)danning trenger Deres faglig kvalifiserte meninger...pp skrev:Min grafisk design-frue mente dog at jeg overdrev en smule. Hun kan melde at VU-meter logoen ikke er så ille som jeg ville ha det til, selv om den ikke er noe særlig bra heller. Hun mente den var nest best av finalistene. På topp hadde hun samme logo som meg. http://www.hifisentralen.no/hfslogo/logo14.jpgGrumpy skrev:Erkjenn at det har blitt kåret en flertallsvinner. Spør du ti personer om hva de synes, så får du ti ulike svar. Resten av tråden bærer et visst preg av det. Logoen på HFS-siden vil alene neppe kunne påvirke hverken flere eller færre lesere/brukere av nettstedet.
At du har en rett til å ytre dine meninger skal ingen frata deg, men velg riktig tidspunkt og ikke i ettertid som nå. La nå Lassern få nyte gleden av å ha vunnet denne konkurransen uten flere oppgulp.
De som er istand til å se litt stort på det, har det ofte bedre med seg selv. Det bør mange av oss reflektere over oftere. Jeg håper for din del at du bruker Hifisentralen til mer enn å bare glo på logoen - ergo betyr ikke logoen på et nettsted som dette allverden skal du se.
Gled deg heller på andres vegne. -Over Lassern og de som har bidratt med sitt beste og skapt noe ut i fra egne ideer!
Jan P.
Så godt å høre pp.pp skrev:Nå vet jeg dessverre ikke hva du mener, og dermed fordømmer jeg både konkurransen og vinneren.Grumpy skrev:Erkjenn at det har blitt kåret en flertallsvinner. Spør du ti personer om hva de synes, så får du ti ulike svar. Resten av tråden bærer et visst preg av det. Logoen på HFS-siden vil alene neppe kunne påvirke hverken flere eller færre lesere/brukere av nettstedet.
Jan P.
Men joda, jeg erkjenner, jeg erkjenner.
Min grafisk design-frue mente dog at jeg overdrev en smule. Hun kan melde at VU-meter logoen ikke er så ille som jeg ville ha det til, selv om den ikke er noe særlig bra heller. Hun mente den var nest best av finalistene. På topp hadde hun samme logo som meg. http://www.hifisentralen.no/hfslogo/logo14.jpg
Denne burde bare hatt endel justeringer i forhold til at det er tre elementer som "ligger oppå hverandre" og skaper litt rot, så kunne den fint brukes til hverdags og fest![]()
Trenger man demokrati / din stemme for å komme med faglige uttalelser?Ludo skrev:Åh, sånn og forstå - hun har sånn derre studielån for å forsvare at hun kan mene hva hun (og deg selv) vil om den store massens mening om hva som ser bra ut og hva som ser dårlig ut? Godt vi har dere til å sette standarden. Både vi (HFS) og Statens Lånekasse for U(t)danning trenger Deres faglig kvalifiserte meninger...
Demokrati er oppskrytt!
Skal hilseGrumpy skrev:Så godt å høre pp.
Hils din designede frue. -Hun kan sikkert sitt fag bedre enn de fleste.
Det er ingen garantier for «god» smak, hverken faglig ballast eller mye penger. Beauty is in the eye of the beholder.pp skrev:
Så faget design og grafisk design er ingen vits? Alt er bare helt tilfeldig?? Hmmm.. Veldig synd for reklamebransjen da, og ikke minst de bedriftene som bruker mye penger på å treffe riktige målgrupper og fenge med sitt design. Da får vi bare legge ned reklameskoler, grafiske skoler, kunstakademiet, kreative fag, industridesign, samt fargelære og komposisjon med masse mere. Ikea og andre møbelbutikker kan også bare avskjedige sine interiørdesignere, det er ingen vits da alle har helt forskjellig og tilfeldig oppfatning av god design.KJ skrev:Det er ingen garantier for «god» smak, hverken faglig ballast eller mye penger. Beauty is in the eye of the beholder.pp skrev:
mvh
KJ
Jeg har ingen sympati med reklamebransjen ...pp skrev:
Bra! Inspirasjon er et annet uttrykk for et ståsted hvorpå fremtiden bygges.Høvdingen skrev:Jeg fikk mye inspirasjon fra denne konkurransen, og dens formål ble dermed nådd.
Her har jeg brukt en masse tid på å være pedagogisk og greier, og så viser det seg at du ikke skjønner noenting av det allikevel. Du trenger ikke sympati med noen som helst bransje for å sette deg inn i det jeg har forsøkt å forklare.KJ skrev:Jeg har ingen sympati med reklamebransjen ...
Poenget er at «faglige» vurderinger av subjektivitet «god» og «dårlig» er ganske meningsløst. En «teknisk» bedømming av et design som «god», hjelper lite dersom designet ikke funker eller får den tiltenkte oppslutningen. Ett etter dine vurderinger «dårlig» design vant, dermed er det «bedre» ut i fra de gitte kriterier enn det du måtte mene er et godt design.
mvh
KJ