Har ikke hørt de små, men umiddelbart ville jeg vært forsiktig med å kjøbe uten å ha hørt de først. Elektrostater og subs/dynamiske elementer har ikke alltid slått heldigt ut, man kan sitte med en forrykende mellomtone/diskant og synes da at bassen har dette bob-bob preget.
Jeg har ikke sett på disse Lyric selger, skal sjekke, men er det disse med dynamisk bass og elektrostat element i toppen ? Kanskje disse ikke er så krevende med forsterkeri....
Sjekket nå, ja, her er de :
http://www.soundscapeav.com/final/0point3.html
Disse vil du få mange timer til å gå med, de spiller nydeligt synes jeg. Litt mas å få de plasert korrekt i forhold til bass/romfornemmelse i mellom og diskant, men en meget ren og fin lyd, og så er de jo fantastisk flotte....
Det var de jeg mente var en "kopi" av ES180, og disse jeg hørte i Holland.., ikke forvent jordskjelvsbass fra disse dog..., kan jo kombineres med en sub under 30 hz, en REL ville funke fint her.
Alle elektrostater trenger enten en liten "Wallmart" strømforsyning eller 220 volt direkte fra nettet....., dette for å opprettholde spenningen på statorerne for og bak, pluss og minus.