Joda, nå smiler livet igjen. Motor er skiftet, men det var i forrige uke, andre ting måtte prioriteres litt.
Så nå er det ny motor, nu PU, nytt kulelager og olje og ny drivreim.
Nå bruker jeg RIAA i surroundprosessoren (Yamaha CX-A5000) og det fungerer forsåvidt greit, men lurer på hvor mye det er å hente på annen RIAA. Prosessoren er koblet til en integrert med HT inngang, så ekstern RIAA blir koblet til den integrerte.
Har lagt lankene mine på en gammel Electrocompaniet EC-1 pre med MM og MC inngang, og lurer på å prøve denne når den har fått litt TLC.
Har også vurdert å kjøpe Rega Fono, og lurer på hvordan RIAA i EC-1 står seg mot denne om noen har vært borti begge.
Andre tips mottas også med takk.
Så bra. Alt kan repareres. Interessant å lese tråden, da jeg selv driver og piffer opp en Planar 2, eller NAD 555i, for å være korrekt.
Vinylinteressen har vært stigende lenge her i huset. Nå har den vel antatt sykelige dimensjoner og knitrenevroser

Enkelte hevder det, der jeg driver med graderinger før og etter ultralydvask, lytting og loggføring. Moro er det.
Fikk en aha-opplevelse forrige helg, da jeg koblet opp en Clones RIAA. Enorm forskjell fra NAD pp2. Bestemor på 89 hadde oppfattet den endringen, og det er ikke tull engang. Ny pickup ble montert nå på fredag. En AT150Sa erstattet den orginale Goldringen. Den finere nåleslipingen harver frem detaljer som tidligere lå bortgjemt nede i rillene. Skal si det bor mye nede i disse trange gropene! Så nå er det RIAA-jakt her også. Blir å lese om andres valg og fatte en beslutning. I en ideel verden hadde jeg kunne lånt 4 aktuelle og testet uforstyrret i noen uker, men slik er det ikke. Får se om det dukker opp noen objekter på torget etterhvert.
Har Rega DAC(solide greier) og har hatt EC pre og sluttrinn, men kan ikke si noe om hvordan RIAA-delen i EC1 er. Har heller aldri hørt Rega Fono, men tipper den er bra i sin prisklasse. Flesk til og kjøp Rega Aria