Nu, fått lyttet noe? Hvordan lyder det?
ja noe har det vel blitt. Er lite hjemme for tiden så noe allverden med lytting har det ikke blitt. Men en ting jeg har merket bedre og bedre for ver oppgradering er hva kvaliteten på innspillinger har å si, de gode låpter enda bedre og de dårlige låter dritt. Å sammenligne med det forje forsterker settet jeg hadde blir umulig fpord et er så sinnsykt lenge siden jeg hadde det, noe jeg husker er atjeg var veldig fornøyd oppover i frekvensene. Imellomtiden har jeg prøvd litt forkskjellig, bla en billig nad forsteker, adyton modus adyton cordis 1.6 signatur, og et sett med hegel p2 og audio analogue.
Det jeg fikk til å låte gbest her var faktsik hegeln sammen med cordis 1.6, hadde egentlig ikke trodd det da mange klager på denne forforsterekrn, samt at modusen ligger i en helt annen prisklasse men det var no så. Da jeg hadde koblet dette til var det første som slo meg "full kontroll" i bassen, og jeg trodde at her kunne det umulig være nødvendig med mere krefter, men da jeg fikk inn CODAEN ble det enda bedre kontroll ;D det jeg også liker veldig gidt er at bassen ikke stikker seg noe ut på noe vis, den er der bare.
opppover i frekvensene, var jeg veldig spent på hvordan dette skulle går, for det var her jeg var mest fornøyd med det forje forsterker settet jeg hadde ( musical innovation mi1 og cayin 270p) jeg syntes da at det låt herlig oppover. Med hegel-cordis komboen hadde det en tendens til å bli litt kalt oppover, og på enkelte innspillinger, heller lite inponrende, iforhold til et forje forsterker settet jeg hadde. Ved tilkobling av codaen mener jeg at mye av det jeg likte hos det gamle settet mitt kom til bake, en annen ting er at det virker som om det klarer å få enda mer ut av cd-platene, små detaljer og slikt kommer mye bedre frem, og ting jeg knapt har hørt før er tydelig. MEn kommet helt imål har jeg ikke, har på følelsen at jeg kan komme veldig nært dit jeg vil, med litt mer jobbing med plasseringen av høyttalerne.
mvh Jørgen