ifølge vidar er lp12 den bedste,mest musikalske,engagerende pladespiller med fuldt frekvensområde - ja selv suboktaverne skulle være der i fuldt niveau....
som følge af al den snak/hype/blabla etc osv købte naive jeg en lp12 for 3500dkr med ittok arm og eksotisk kabel -
problemet mit er at disse højt besungne dyder ikke fulgte med pladespilleren!
anyways solgte jeg den uden økonomisk tab - men køberen klagede over sin nyerhvervelse,som ikke på nogen måde levede op til forventningerne!
jeg kunne blot henvise til sitet her med flere,hvor fanskaren måske ville hjælpe ham til nirvana - :-\
nu har jeg købt en original lp12 uden arm - og ønsker via sitet her at få oplyst hvilke opgraderinger (helst mere økonomisk overkommelige end keel§!)
der kan retfærdiggøre investeringen på 2500dkr.
armen jeg vil anvende er alphason xenon,da min mørch/dynavector 17 kombo
ikke leverer bas under 40 hz i lp12..
samme arm/pickup spillede nærmest fejlfrit på min gamle micro seiki 1500 bæltedrevne - som kæresten desværre ikke ville acceptere i sin stue..
hun elsker heller ikke designet på lp12,men foretrækker dog designet på lp 12 fremfor microen

alphason xenon spiller klart bedre end storebror (med keramiske lejer) og min lille mørch 4 imho.
så hvordan får jeg acceptabel lyd fra lp12 som skulle være genial i sin originale oprindelige form?
sagt på anden måde - hvilken opgradering af de utallige betaler sig bedst?
jeg ved ingen herinde har erfaring med keel,som også er totalt uden interesse for mig,da jeg har mere brug for ny bil som kan erhverves til samme beløb!
så evt respons bør være økonomisk realistisk i forhold de 2500kr jeg gav for værket