Fidelity om LP12/Ekos SE

Status
Stengt for ytterligere svar.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Sv: Fidelity om LP12/Ekos SE

FZ skrev:
Vidar P skrev:
Jeg tenkte meg at du ville dukke opp på den ja :)

Mvh Vidar P
Kunne ikke dy meg, Vidar ;)

FZ
Hehe, og vel timet var det og. Aro er jo armen som ikke skulle fungere, men som gjorde det til alt overmål allikevel. det fins vel en forklaring for alt :)

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4

Vidar P skrev:
Aro er jo armen som ikke skulle fungere, men som gjorde det til alt overmål allikevel. det fins vel en forklaring for alt :)

Mvh Vidar P
Mange fornøyde ARO eiere så jeg tviler ikke på at dette er en god match. Vil tro at riktig oppsatt LP12 er utrolig viktig med ARO. Hvis ikke sub-chassiet gynger perfekt vertikalt må jo det påvirke en uni-pivot arm uheldig IMO....

FZ

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Antall liker
117

Hei - fra nytt "nick".

Snart 45 - var mye innen "hifi" i gamle dager (da jeg var ung (20->30) - og mye innen hifimiljøet i Århus i Danmark. Det ble mye forskjellig ind forbi - men det som ble lengst - og angrer fremdeles på tusind - var første platespiller, som var Linn Sondek, med Mørch UP 4, og forskjellige pu., bedst (var student - og var et "budgett" (;-) ) - var B og O MMC 1. Mye har vært innen om siden, men det oppsett hvor jeg oftest bare på "lyst" satte på musikk, var dette grammofon-oppsett, NAD 3020 (forforsterker), Nelson Pass 20W kl. A (40x40x20 cm. med kjøleplater (og kanskje en trafo... og litt lytter...), og Rodgers LS3/5A. Rommet var 12 kvm.

Det bedste jeg noensinde har hørt på små ensembler, jazz etc - var samme platespiller, men bedre pu. (koetzu om ikke jeg husker feil), Quad 57 og EAR 509.

Du McLaren - angrer du - vet du hvor du kan finne en kjøper!

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11

Jeg skal huske på deg om det ikke fungerer hjemme hos meg. fjelldollarn har trengt ned i andre sprekker enn hifi sprekken nå og det vl nok være slik en liten stund fremover så jeg holder dere oppdatert. jeg setter først på arm på min lp 12, deretter oppgraderer jeg etter lommebok. dp6 er vel storebroren og den er målet.

McLaren

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
I Hifi Worlds julinummer er David Price over seg av begeistring. Han gir topp omtale til oppgraderingene. 8)

Nå må jeg opprette en konto for å spare til å oppgradere Sondeken.

[For dem som er interessert er det mulig å kjøpe og laste ned Hifi World fra nettet. Ett nummer koster ett pund og nitti pence . Tolv nummer koster tyve pund. Det er femti prosent av hva papirutgaven koster i abonnement hvis du bor i Storbritannia. Jeg ikke kunne takke nei til tilbudet og betalte pengene med glede.]

B

break_out

Gjest
quad_lars skrev:
I Hifi Worlds julinummer er David Price over seg av begeistring. Han gir topp omtale til oppgraderingene. 8)

Nå må jeg opprette en konto for å spare til å oppgradere Sondeken.

[For dem som er interessert er det mulig å kjøpe og laste ned Hifi World fra nettet. Ett nummer koster ett pund og nitti pence . Tolv nummer koster tyve pund. Det er femti prosent av hva papirutgaven koster i abonnement hvis du bor i Storbritannia. Jeg ikke kunne takke nei til tilbudet og betalte pengene med glede.]
Føler selv presset med den Keel saken. Vet jeg skal ha den men når og skal den prioriteres før andre saker ???

Har du hørt den nye SE spilleren til Kontrapunkt?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Leste just denne omtalen; HFW er vel minst like begeistret som Fidelity. Det nevnes bl.a at LP12SE får konkurrenter og "verdens beste" platespillere til å låte litt "matter-of-fact" og litt uengasjerende. LP12SE byr tydeligvis på alle hifibragder som de beste og dyreste moderne superspillere byr på, pluss den legendariske musikaliteten som ingen andre egentlig har nådd opp til ennå.
Nei nå må de snart Naim'e Keel :)

Mvh Vidar P

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
"den legendariske musikaliteten som ingen andre egentlig har nådd opp til ennå."

har du hørt alle andre siden du kaster den slags nosence på offentligt forum?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.998
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
845 skrev:
"den legendariske musikaliteten som ingen andre egentlig har nådd opp til ennå."

No må du hugse at Vidar er entusiast, må vite......og så er spelaren forbaska musikalk, det er eit faktum (men at ingen andre er like musikalske.....vel!)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
845 skrev:

Jeg har ikke det; men siden du kaller omtalen om LP12SE nonsence så har du vel hørt den nye spilleren du da...? Kommentarer er velkomne.

LP12's musikalitet er og blir legendarisk, enten du liker det eller ei. Mange mener at denne ikke er overgått av noen spiller ennå; meg inklusive, iallefall så langt jeg har hørt av platespillere.
Dette blir i utgangspunktet så subjektivt og preget av enhver lytters oppfatning, men nonsence er det neppe; musikkutbytte og opplevelser er heldigvis fortsatt subjektivt, og det må være lov å mene noe om noe, både musikk og hifiprodukter.

Du burde forresten virkelig finne deg andre tråder enn Linn-trådene dersom skryt av Linn-produkter provoserer deg så ille at du behøver å penetrere de med frekkheter.

Mvh Vidar P

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.392
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
La oss satse på at alle holder seg engasjerte uten å komme med frekkheter.
mvh

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.483
Torget vurderinger
12
tkr skrev:
La oss satse på at alle holder seg engasjerte uten å komme med frekkheter.
mvh
Men det må vel være rom for å mene at også andre spillere enn LP12 kan være musikalske, uten å bli stemplet som frekk? Forstår ærlig talt ikke at man skal bli sablet ned straks man kommer med synspunkter i retning av at LP12 ikke er unik i forhold til det å kunne skape vellyd fra vinyl.

mvh.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.392
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Har finlest mitt eget innlegg 3 ganger nå. Kan ikke se noe der som indikerer deg som hovedadressat.
mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Som sagt før disse ubehagelige innleggene; dette er en tråd om test av LP12SE, og jeg antar at det er folk som har interesse for LP12SE som følger tråden. Folk som har lyst å diskutere hvorvidt andre har god grunn for å like LP12 eller ei kan jo gjøre det annet sted om de må. I lys av trådens utgangspunkt så vil tester videre i andre blader også være interessante, derfor mitt innlegg tidligere idag; og et forsøk på å referere hovedbudskapet derfra.

Det er iallefall morsomt at LP12SE gjør så uvanlig gode tester rundtom, iallefall for oss som er interessert i Sondek'er, og det virker på meg som om det sjelden er røyk uten ild; jeg gleder meg til å høre Keel og Ekos SE, alle slags tester verden over de siste måneder indikerer at vi virkelig har noe å glede oss til; en oppgradering som beholder LP12's legendariske musikalitet, og samtidig bringer den tilbake helt i teten av hifi-bragder cost-no-object.... det er akkurat hva vi vil ha :D

Mvh Vidar P

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
ifølge vidar er lp12 den bedste,mest musikalske,engagerende pladespiller med fuldt frekvensområde - ja selv suboktaverne skulle være der i fuldt niveau....
som følge af al den snak/hype/blabla etc osv købte naive jeg en lp12 for 3500dkr med ittok arm og eksotisk kabel -
problemet mit er at disse højt besungne dyder ikke fulgte med pladespilleren!

anyways solgte jeg den uden økonomisk tab - men køberen klagede over sin nyerhvervelse,som ikke på nogen måde levede op til forventningerne!
jeg kunne blot henvise til sitet her med flere,hvor fanskaren måske ville hjælpe ham til nirvana - :-\

nu har jeg købt en original lp12 uden arm - og ønsker via sitet her at få oplyst hvilke opgraderinger (helst mere økonomisk overkommelige end keel§!)
der kan retfærdiggøre investeringen på 2500dkr.

armen jeg vil anvende er alphason xenon,da min mørch/dynavector 17 kombo
ikke leverer bas under 40 hz i lp12..

samme arm/pickup spillede nærmest fejlfrit på min gamle micro seiki 1500 bæltedrevne - som kæresten desværre ikke ville acceptere i sin stue..
hun elsker heller ikke designet på lp12,men foretrækker dog designet på lp 12 fremfor microen :(
alphason xenon spiller klart bedre end storebror (med keramiske lejer) og min lille mørch 4 imho.

så hvordan får jeg acceptabel lyd fra lp12 som skulle være genial i sin originale oprindelige form?
sagt på anden måde - hvilken opgradering af de utallige betaler sig bedst?

jeg ved ingen herinde har erfaring med keel,som også er totalt uden interesse for mig,da jeg har mere brug for ny bil som kan erhverves til samme beløb!
så evt respons bør være økonomisk realistisk i forhold de 2500kr jeg gav for værket

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Først kjøper du en LP12 med Ittok til spottpris - men det spiller ikke bra, men det hindrer deg ikke å kjøpe enda en! Det må jeg si - du holder ut :)

Du har forøvrig helt rett, Linn Sondek LP12 er den største hypen som finnes i hifi-verdenen. Alle vi som eier en LP12 mottar penger direkte fra Linn for å lyve om hvor bra vi synes den er. Andre forklaringer klarer ikke jeg å komme på....

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.315
Torget vurderinger
1
Da oppfordrer jeg deltakerne i diskusjonen å roe ned gemyttene. Hold dere til saklig argumentasjon. Det gjelder også deg 845.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
bjornh skrev:
Da oppfordrer jeg deltakerne i diskusjonen å roe ned gemyttene. Hold dere til saklig argumentasjon. Det gjelder også deg 845.
Har du slettet noen poster nå? Mener det var flere her før du kom inn i bildet. Om du som moderator sletter poster så bør du også gjøre oppmerksom på dette.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.315
Torget vurderinger
1
De innleggene som nå er slettet, er det Høvdingen selv som tok en sjefsavgjørelse på. Jeg har drevet å lest igjennom, og rent upartisk sett mener jeg avgjørelsen om å slette de nevnte innlegg var en riktig avgjørelse, da klagene haglet inn fra brukerne.

B

break_out

Gjest
bjornh skrev:
De innleggene som nå er slettet, er det Høvdingen selv som tok en sjefsavgjørelse på. Jeg har drevet å lest igjennom, og rent upartisk sett mener jeg avgjørelsen om å slette de nevnte innlegg var en riktig avgjørelse, da klagene haglet inn fra brukerne.
Mitt uskyldige innlegg gikk ogsaa i sensuren... Eneste grunn fra min side med aa skrive det jeg gjorde var som FZ skriver grunnt en viss brukers gjentatte sabotering av Linn traader. Kjedelig for oss andre aa maatte bruke tid paa slike "tidstyver" naar en egentlig oensker aa ha saklige diskusjoner. Liker moderator prinsippet, men en faar sette seg ordentlig inn i hver enkel traad foer en starter sletteprosessen... I dette tilfellet ble FEIL inlegg slettet.

Beklager mitt begrensede tastatur...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.315
Torget vurderinger
1
Husk på en sak: dere som deltar sitter hver for dere i deres egne meningsverdener og forståelser av hva dere har skrevet. Hvordan andre deltakere i tråden oppfatter innleggene er dere ikke herrer over, da innlegget i seg selv er det meningsbærende i diskusjonen. Det kom inn minst 3 klager på 3 ulike innlegg fra ulike deltakere i tråden, hvis jeg ikke husker helt feil, og da moderatorhjørnet tok affære var dette vel overveid.

OK, nå kan dere fortsette diskusjonen om LP12/Ekos SE.

Mvh. Bjørn

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.315
Torget vurderinger
1
FZ, jeg har kun slettet det siste innlegget ditt som stod her, grunnet klage fra noen av deltakerne her. De øvrige postene slettet tidligere var det Høvdingen som tok en sjefsavgjørelse på. Og det nytter ikke å å forlange sensur av andre, for så å forvente at en selv kan dure frem som man vil.

Med respekt å melde, forsøk å holde dere til sak, og ikke driv med stadige personlige og/eller usaklige angrep på hverandre.

Mvh.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
bjornh skrev:
FZ, jeg har kun slettet det siste innlegget ditt som stod her, grunnet klage fra noen av deltakerne her. De øvrige postene slettet tidligere var det Høvdingen som tok en sjefsavgjørelse på. Og det nytter ikke å å forlange sensur av andre, for så å forvente at en selv kan dure frem som man vil.

Med respekt å melde, forsøk å holde dere til sak, og ikke driv med stadige personlige og/eller usaklige angrep på hverandre.

Mvh.
Siden du starter innlegget med mitt nick regner jeg med at dette er myntet på meg. Har noen av mine andre innlegg også blitt slettet? I samme tråd eller andre tråder??
Har jeg forlangt sensur av andre? Når da?
Driver jeg med stadige personlige og/eller usaklige angrep på noen??

Hadde ikke tenkt å kommentere dette ytterligere, men kan selvsagt ikke la ditt siste innlegg stå uten kommentarer da det oppfattes som en direkte kritikk av meg som jeg oppfatter som temmelig malplassert.

mvh
FZ

PS. Ser nå at du også har slettet innlegget mitt over hvor jeg ber om en forklaring på at mitt innlegg var slettet. Det blir jo ingen mening i dette for utenforstående når du gir meg svaret over og resten er slettet. Denne form for sensur blir helt feil og utidig. Regner med at du sletter dette også så fort du får lest det.....setter stor pris på initiativet og drift av sentralen, men liker dårlig den rollen moderator har tatt her.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.634
Torget vurderinger
2
FZ skrev:
Regner med at du sletter dette også så fort du får lest det.....setter stor pris på initiativet og drift av sentralen, men liker dårlig den rollen moderator har tatt her.
Ingen grunn til å slette dette, men vær så snill og la dette ligge, og hold dere til tema.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Høvdingen skrev:
Ingen grunn til å slette dette, men vær så snill og la dette ligge, og hold dere til tema.
Da henger følgende påstand fra moderator bjornh igjen:

"FZ, jeg har kun slettet det siste innlegget ditt som stod her, grunnet klage fra noen av deltakerne her. De øvrige postene slettet tidligere var det Høvdingen som tok en sjefsavgjørelse på. Og det nytter ikke å å forlange sensur av andre, for så å forvente at en selv kan dure frem som man vil."

bjornh påstår altså at jeg forlanger sensur av andre og forventer at jeg selv kan ture fram som jeg vil. Jeg spør igjen: Når har jeg bedt noen om å sensurere andre? Hvis han ikke kan grunngi dette bør han i det minste redigere eller slette innlegget sitt hvis det var ment generelt.

mvh
FZ

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Høvdingen skrev:
FZ skrev:
Regner med at du sletter dette også så fort du får lest det.....setter stor pris på initiativet og drift av sentralen, men liker dårlig den rollen moderator har tatt her.
Nja, synes nå man skal ta å dukke triggerhappie ny-moderatorer før de blåser seg opp for mye. En av mine poster, som ble slettet, innehold kun en setning om at også jeg anbefalte å søke profesjonell hjelp (til justering av LP12) - jeg hengte til og med på et smiletryne slik at ingen kunne misforstå - ingen uten en moderator i knebukser. Synes det skal MYE til for man begynner å slette posteringer. Har virkelig "klagene haglet inn fra brukerne"?

O

om.s

Gjest
Litt OT dette, men jeg fikk også 20-30 innlegg slettet for noen dager siden slik at en kunne runde 6K innlegg for tredje gangen, kanskje det var noen "upassende innlegg for noen" som var årsaken?!.
Siste TAS har iaf noen hyggelige kommentarer om linn LP12SE som kan være verdt å ta med seg....

mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.998
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
toriamos skrev:
Høvdingen skrev:
FZ skrev:
Nja, synes nå man skal ta å dukke triggerhappie ny-moderatorer før de blåser seg opp for mye. En av mine poster, som ble slettet, innehold kun en setning om at også jeg anbefalte å søke profesjonell hjelp (til justering av LP12) - jeg hengte til og med på et smiletryne slik at ingen kunne misforstå - ingen uten en moderator i knebukser. Synes det skal MYE til for man begynner å slette posteringer. Har virkelig "klagene haglet inn fra brukerne"?
No var det vel meg som sa dette med profesjonell hjelp fyrst....men eg meinte berre å seie på ein morosam måte at det er noko eige med fagfolk, spesielt om ein ikkje lukkast heilt med å få til alt sjølv. Eg brukar iallfall Kontrapunkt for å sikre at ting er heilt som dei skal - når ein skal samanlikne ulike spelarar, bør dei vere optimale....

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.392
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Før det bærer helt ut på viddene her, burde d`herrer kanskje sette seg ned, puste dypt inn, og tenke grundig gjennom hvem, hvis noen i det hele tatt, som kunne ha glede av å se denne tråden gli ut i krangel....
mvh

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
tkr skrev:
Før det bærer helt ut på viddene her, burde d`herrer kanskje sette seg ned, puste dypt inn, og tenke grundig gjennom hvem, hvis noen i det hele tatt, som kunne ha glede av å se denne tråden gli ut i krangel....
mvh
Glede? Hmm, kanskje de sadistiske moderatorer :)

....Et øyeblikk der du - her er det faktisk ingen som krangler - derimot er vi flere som er samstemte i kritikken mot moderatorer som fjerner innlegg. Godt forsøk...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.634
Torget vurderinger
2
Ok folkens, tråden er nå sperret for videre innlegg. Ettersom dere ikke klarer å diskutere trådens tema så er det ingen vits å fortsette.

Til Om.S: jeg har ikke tatt bort et eneste innlegg med ditt navn på så du må ha et internt problem på din egen pc.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn