Hi-Fi magasin Fidelity nr. 60

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det er jeg ikke helt sikker på. Se bare her på Sentralen hvilke tråder som vekker mest engasjement og er mest besøkt. Trekker i all beskjedenhet frem min egen "hornografi"-tråd, som jo er en hyllest til entusiasmen og den sunne galskapen i vår hobby. Et fåtall her som har, eller vurderer å kjøpe horn. Likevel er det noe med det å "ta´n helt ut", som jeg tror mange liker å lese om.

For min egen del foretrekker jeg langt å lese om spreke diy-ere (er ikke det selv, bare for å ha sagt det) enn test # 549 av B&W, eller 4 sider når Marten Coltrane har fått en eller annen marginal oppgradering.
Hehe, jeg er bare innom den tråden for å se hvor mye stygt som blir laget rundt om i verden ;)

Det jeg tenkte på når det gjelder levekår, tenkte jeg økonomi. Er vel ikke mange DIYere som kan legge ut for annonser....

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg antar ( d.v.s. jeg tror, men veit ikke...) at temmelig mange lesere av "Fidelity" har omtrent like lite elektro-kunnskap som meg. Jeg veit så vidt forskjell på + og -, men vis meg et koplingsskjema...da sliter jeg skikkelig. Jeg interesserer meg kun for d.i.y-saker, dersom det er redegjort på en begripelig måte, for oss legfolk, hvordan man får lirka sammen greiene.

For noen år siden, hadde danske "High Fidelity" ( sic...jeg savner det magasinet - og de utmerkede cd'ene som fulgte med! ) en selvbyggerserie; selvbygg trinn for trinn av høyttalere, enkle for- og effektforsterkere, en headfi-forsterker... Jeg mener å huske at disse var basert på sånne "bygg-sjøl"sett fra en produsent. Det var i alle fall såpass grundig forklart, at sjøl jeg ( kanskje..) kunne ha klart å satt dette sammen. Men hvorfor skal man bygge sjøl, når loddinger etc., visstnok er svært kritiske punkter for sluttresultatet? I high-endvrden trekkes direktemonterte komponenter, loddinger under kunstige atmosfærer og jeg veit ikke hva, frem som viktige konkurranseparametre for å velge akkurat den forsterkeren, høyttaleren, cd-spilleren eller dac'en. Da kan det umulig være heilt bra, hvis jeg skulle sitte ved kjøkkenbordet og smelte dette sammen med en dårlig loddebolt og loddetinn av heller ukjent opprinnelse og reinhet???

For øvrig er jeg ikke overrasket over vinylsnurretesten - jeg tør vedde på at det er hr. Solstad som har forfattet den. Han uttrykte jo for ikke så lenge siden, at den spilleren var en av de som kanskje skulle etterfølge Vpi'en hans. Så da kommer det garantert flere vinylsnurre-tester ut over høsten. Hva med Vpi sin siste, sjøl om det er en såkalt "innstegsmodell"?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Bare for ordens skyld, Wilhelm, Hr. Solstad jobber i Watt og forfatter følgelig ikke artikler i Fidelity.
Så kan du jo lure på hvordan Hr. Solstad fant ut at Bergmannspilleren var interesseant.....:cool:

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.745
Torget vurderinger
35
Bare for ordens skyld, Wilhelm, Hr. Solstad jobber i Watt og forfatter følgelig ikke artikler i Fidelity.
Så kan du jo lure på hvordan Hr. Solstad fant ut at Bergmannspilleren var interesseant.....:cool:
Fordi jeg har sett den i München et par år, Impulse.

Jeg oppdaget for et par-tre år siden at jeg ikke lenger leste Fidelity som jeg hadde abonnert på siden det første nummeret, så da sluttet jeg å abonnere også. Nå kjøper jeg bladet på Narvesen fra tid til annen, men Bergmann-testen i Fidelity har jeg ikke lest.

Roy

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Gruppetest av high end cdspillere. Hvor stor er interessegruppen for dette mon tro?
Det er fortsatt mange som kjøper CDer på bensinstasjonene, kan hende har de lyst på en high end spiller å snurre de med?

Jeg tror det er enda fler som handler cd på nett enn på bensinstasjoner. Blir nok solgt mer pølse der

Platekompaniet er vel de som har best utvalg på cd av butikker man kan gå inn i

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Fikk ikke nr. 60, så er spendt på om jeg får dette nummeret:). Er vel ikke så farlig siden det nesten alltid blir liggene ulest å samle støv;)
Da har du vel ikke så mye å bidra med i denne tråden du da?!
Synes ikke du heller har det.
Dette er en tråd om Fidelity nr.60. Det at bladet ikke har kommet er vel verdt å nevne. Det var kanskje det andre som du reagerte på. Jeg må jo få lov til å si jeg mener bladet er blitt fryktelig kjedelig og at det i mine øyne blir fylt med mer og mer tull.

Om jeg har noe å bidra med avhenger av om jeg har lest bladet eller ikke, så det vet du vel ikke.....

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
Cd'en kommer til å bestå i mange, mange år - og da må vi jo ha spillere å snurre sølvskivene på.
Det er også utrolig viktig å ha diskettstasjon på datamaskinen.
Jeg for min del solgte hele LP-samlingen min på slutten av 80-tallet. Største tabben jeg har gjort.
Jeg gjør ikke samme tabben med de over 700 CD'ene!
Tipper det er flere enn meg som sitter med et par CD'er fortsatt. Og da kan det være greit å ha noe å spille på. Ønsker derfor test av spillere velkommen.

Ps: Har vel kjøpt en 5-6 CD-er siste to ukene. Den dagen man ikke får kjøpt plater lenger, vil interessen for Hifi gå drastisk ned for min del. Da kan det godt hende anlegget i verste fall blir solgt. Tross alt er jeg musikksamler og ikke Hifi-nerd.
Tipper jeg ikke er alene om dette heller.....

Sist redigert:
Topp Bunn