Fidelity nr 52

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Kjøpte bladet for to dager siden... Jeg er nok i mindretall, når jeg hevder dette ble bladet for de få. Som å kjøpe et bilblad kun bestående av det ypperste av sportsbiler. Har ingen problemer med at Fidelity tester dyre produkter, men håper de kommer ned på jorda igjen, og ser at du får high-end for 20-50k pr. produkt også.

Hvor mange har anlegg her inne som koster 1 mill totalt? Og er dere mange nok til å holde liv i Fidelity?

Nei, ta vare på flertallet, og vi kan lese om drømmeproduktene i årene som kommer, men da i et forhold 20/80 eller 30/70. (Tror dere skjønner hva jeg vil ha minst av)

Eneste grunnen til at jeg kjøpte blekka denne gangen (når jeg så det sto high-end spesial) var musikkanmeldelsene.

Fidelity tester nesten utelukkende high-end, så når det er behov for å skrive high-end spesial på forsida, så skjønte jeg hvor det bar...
 

Vicarious

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2010
Innlegg
354
Antall liker
323
Sted
South of heaven
Jeg innrømmer også at fidelity for meg ikke var like interessant denne gangen når det stort sett er produkter utenfor mitt prisområde. Men synes det er greit at de innimellom tester slike produkter også.
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
554
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Flere enn meg som synes Hegel H30 testen var litt uklar??? tror nesten jeg leste konklusjonen 5-6 ganger før jeg begynte å synse hva Vadseth mente......
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.336
Antall liker
3.527
Torget vurderinger
4
Jeg er også i den gruppen... ??? Særlig i forhold til de andre forsterkerne som ble testet (Dartzeel feks).
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Greit at de tester hi-end men jeg tror det kan være lurt å ta med mye mere i prisklassen 10-50k også.

Morten
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Fidelity tester noe super High-end i hvert nummer, så det er ikke slik at dette nummeret var et unntak... vel unntaket var at det var mer super high-end enn normalt. Tror de som jobber i blekka må ta en kunde-survey, se hva de mener, kanskje via en undersøkelse på deres nettside?
Ellers kan fort bladet bli mer et middel for å tilfredsstille de som arbeider i det, enn kjøperne.

Bladet har gode musikkanmeldelser, flotte bilder og layout... men for lite interessante produkter innenfor rekkevidde.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.508
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det tror jeg at det er svært delte meninger om rumath. Det kan også tenkes at innholdet preges noe av hvilket utstyr som er "tilgjengelig" til enhver tid også. Både DartZeel og Magico var innom Norge/Oslo for en kort periode og er i tillegg hot/snakkis. Ethvert hifi-magasin skal såklart benytte en slik anledning. Bonusen var å få tak i noe som kunne matche. -Og det gikk jo greit.
Ved å bla i tidligere utgaver, finnes tilstrekkelig med mid-fi. -Denne variasjonen må vi nok prøve å både forstå og leve med.

Mvh
Jan P.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.326
Torget vurderinger
1
rumath skrev:
Fidelity tester noe super High-end i hvert nummer, så det er ikke slik at dette nummeret var et unntak... vel unntaket var at det var mer super high-end enn normalt. Tror de som jobber i blekka må ta en kunde-survey, se hva de mener, kanskje via en undersøkelse på deres nettside?
Ellers kan fort bladet bli mer et middel for å tilfredsstille de som arbeider i det, enn kjøperne.

Bladet har gode musikkanmeldelser, flotte bilder og layout... men for lite interessante produkter innenfor rekkevidde.
Det er ikke meningen å være så surmaget som det kan virke; Fidelity er mer ei drømme og sikle blekke, framfor ei beslutningsstøtte for evt inv. i eget husalter. Det handler ikke bare om utstyrsprofil men også «redaksjonell profil» på omtaler mm.

mvh
KJ
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Har siste utgaves innhold noen som helst sammenheng med at redaktøren kan ha bytta div. komonenter i eget oppsett, tro??
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Ser at Fidelity har meldt seg som prøvekaniner for Aura...

Det er tydeligvis litt hipp som happ hva kjøperen finner under panseret....litt etter kokkens siste innfall...ehhh....produktutvikling er det, ja...kanskje...eller ?
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Mente ikke å være surmaget. Tenkte bare det var greit å gi tilbakemelding på at ikke alle står og heier...
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Fidelity kaller seg High-End magasin for to-kanals lyd. Denne gangen hadde de i tillegg et High-End spesial som det fremgår av forsiden. Hvis man ikke er interessert i det så kan man jo bare la være å kjøpe dette nummert. De har jo tidligere hatt f.eks.spesialnummer med forsterkere i mer lavere prisklasser.
Skjønner ikke helt poenget med å klage på at det er omtale av mange dyre produkter når det i dette nummeret er det de reklamerer med. Synes vel de ellers i de fleste nummere har en miks av produkterfra budsjettklasse og oppover.

Synes forøvrig at det er litt merkelig at mange kun kan lese tester av produkter som de har råd til. Har man en interesse så ville jeg trodd at det var spennende å lese om ting man drømmer om og som man nødvendigvis ikke råd til akkurat nå. F.eks.så syntes jeg det som ungdom og bilinteressert var spennende lese det svenske bladet Automobil. De skrev stort sett kun om eksostiske sportsbiler. Det at jeg ikke hadde råd til å kjøpe noe av det forhindret meg ikke til å ha veldig glede av å drømme meg bort i omtalen av kjøreopplevelser og bilder av herlighetene. Hvis de bare ha skrevet om de rimelige hverdagsbilene, så hadde det ikke fanget min min og andres entusiaster interesse.
Fidelity handler litt om glanset papir og drømmeprodukter for de som har denne sære interessen. Når jeg begynte å lese hifiblader, så var det bl.a.What hifi? som ble lest. Her var det omtrent konsekvent produkter som jeg råd til. Men hvor spennende var det å lese om i hvert nummer om høyttalere til £300 som angivelig ga kjellerdyp bass ::) Her kom man aldri videre, men det var en bra innfalsport for de som skulle kjøpe sine første anlegg.
 

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
835
Antall liker
25
Sted
Tromsø
VilhelmW skrev:
Har siste utgaves innhold noen som helst sammenheng med at redaktøren kan ha bytta div. komonenter i eget oppsett, tro??
Hva er det som er byttet ut? Sist jeg leste bladet hadde han kjøpt Marten Coltrane og fått reparert Krell cd/pre. DP forsterker sto også i racket. Og en Mitchell (?) øverst.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Hei!

Ivrig tillhenger av Top Gear, så svaret er selvsagt, nei,- jeg må ikke ha råd til alt jeg leser / ser på.

Det er balansen mellom oppnåelig/uoppnåelig jeg har kommentert. Jeg opplever at Fidelity er ute av balanse, og har for få produkter som er oppnåelige.

Jeg håper jeg har lov til å mene det, uten å bli angrepet? :)

Så må andre gjerne mene at balansen er riktig, det er derfor jeg foreslo en survey. Kan jo gjøre en på hifisentralen også, ikke vanskelig det.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Kjøpte mitt første Fidelity blad igår på over 2 år nå og grunnen var nettopp Magico/DarTZeel eller high-end spesialen om du vil. Syntes de alle har vært flinke i sine beskrivelser, jeg har hørt kombinasjonen og kan stille meg bak endel ting de skriver så absolutt.
Fortsetter de og skrive om ting og for tak i utstyr som vi liker å kalle eksotisk stiller jeg meg først i abbonement køen. Ser ingen grunn til at de skal vektlegge å skrive om Elkjip stereo utstyr.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.656
Antall liker
32.622
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Har "tatt en tablett" for hifi-kjøpelysten og roer det litt ned ;D
Men leser jo bladet med stor intr og lyst allikevel ;)

gismo
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
KJ skrev:
rumath skrev:
Fidelity tester noe super High-end i hvert nummer, så det er ikke slik at dette nummeret var et unntak... vel unntaket var at det var mer super high-end enn normalt. Tror de som jobber i blekka må ta en kunde-survey, se hva de mener, kanskje via en undersøkelse på deres nettside?
Ellers kan fort bladet bli mer et middel for å tilfredsstille de som arbeider i det, enn kjøperne.

Bladet har gode musikkanmeldelser, flotte bilder og layout... men for lite interessante produkter innenfor rekkevidde.
Det er ikke meningen å være så surmaget som det kan virke; Fidelity er mer ei drømme og sikle blekke, framfor ei beslutningsstøtte for evt inv. i eget husalter. Det handler ikke bare om utstyrsprofil men også «redaksjonell profil» på omtaler mm.

mvh
KJ
Selv om jeg ikke tar meg råd til å kjøpe meg monoblokker fra DarTZeel betyr ikke det at jeg ikke liker å lese om dem. Her i velferdsNorge handler det stort sett bare om prioriteringer uansett, ergo vil du ha dyrt stereoutstyr så kjøper du det og velger bort noe annet.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Synes bladet er bra jeg, selv om de oftest omtaler utstyr som er litt utenfor den prisklassen jeg velger å holde meg i er det jo interesant å følge med på hva som finnes. Men mere "nude pics" hadde ikke vært å forakte.

Selv om jeg ofte irriterer meg over tekniske uttalelser som er helt på vidda så har jeg utviklet en leseteknikk som gjør at uttalelser som "verdens beste" osv. blir reratifisert og sett i forhold til resten av teksten. Da går alt så meget bedre.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
rumath skrev:
Hei!

Ivrig tillhenger av Top Gear, så svaret er selvsagt, nei,- jeg må ikke ha råd til alt jeg leser / ser på.

Det er balansen mellom oppnåelig/uoppnåelig jeg har kommentert. Jeg opplever at Fidelity er ute av balanse, og har for få produkter som er oppnåelige.

Jeg håper jeg har lov til å mene det, uten å bli angrepet? :)

Så må andre gjerne mene at balansen er riktig, det er derfor jeg foreslo en survey. Kan jo gjøre en på hifisentralen også, ikke vanskelig det.
For all del, ikke noe angrep. Man må få mene hva man vil. Det er nok bare meg. Har bare litt problem med å skjønne kritikken av for dyre produkter i et Fidelity High-End spesialutgave. Hadde skjønt kritikken bedre hvis de e for det meste hadde hatt billig produkter til test i denne spesialutgaven. Må si jeg synes det det er mer interessant å lese om Magico, DartZeel, Audio Research o.l. enn low-end. Der har man andre blader som spesaliserer seg på dette segmentet.
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Fikk endelig tak i nr 52, litt enklere tilgjengelig her på østlandet.
Må nok si meg enig med mange av dere her at det er nok i overkant mye drømmeprodukter som testes, for min del er det stort sett de siste sidene som er overkommelige. Samtidig skal man jo ha noe å drømme om også ;
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Først, jeg tar for meg Fidelity generelt når jeg skriver at de balanserer dårlig, ikke spesielt siste nummer altså.

Er det ikke litt i ytterkanten å trekke frem elkjøp-produkter når jeg skriver at prisklassen 20-50 k sannsynligvis treffer bedre og flere, men at vi allikevel kan bruke begrepet high-end?

Eller mener noen her at produkter så "rimelig" som 50k ikke kan betraktes som high-end?

Produkter til en halv mill er tullerusk, da man stort sett skriver artikkelen for 1-2 personer, resten kan bare se... ;)
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
el_mariachi skrev:
Synes bladet er bra jeg, selv om de oftest omtaler utstyr som er litt utenfor den prisklassen jeg velger å holde meg i er det jo interesant å følge med på hva som finnes. Men mere "nude pics" hadde ikke vært å forakte.

Selv om jeg ofte irriterer meg over tekniske uttalelser som er helt på vidda så har jeg utviklet en leseteknikk som gjør at uttalelser som "verdens beste" osv. blir reratifisert og sett i forhold til resten av teksten. Da går alt så meget bedre.
Ja, denne oppsummeringen er jeg enig i. Egentlig er jeg skjelden helt i "synk" med det Fidelity skriver om, men jeg synes det blir vanskelig å kritisere bladet for dette. Jeg synes uansett bladet er morsomt å lese, og jeg deler deres lidenskapelige forhold til hifi og musikk, og er ikke så opptatt av at målinger mangler i bladet.

Jeg har nesten lært meg en egen leseteknikk når jeg leser bladet :) Det gjelder å lese litt over superlativene og prøve å finne litt nyanser i det de skriver. F.eks. antydes det at de ikke har hørt Marten Coltrane 2 enda (noe jeg tolker at de ikke hevder hardnakket at Magico er best, det antydes t.o.m. at de har planer om test av Coltrane 2). Og omtale av DartZeel-forsterkeren kan vel tolkes som at de mener den er en "bra nok" match til Magico, om ikke den absolutt tenkelige beste (f.eks. DartZeel monoblokker er sikkert bedre, men har også en vesentlig høyere pris). De har også blitt flinke til å poengtere at dette er dyrt utstyr (så ingen kan hevde at de "lurer" noen til å bruke flere 100k på hifi!). Så alt i alt synes jeg omtalene er ganske nyansert. Poenget mitt er at det spørs litt hvordan man velger å lese det.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.508
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
@ rumath: Du har selvsagt et lite poeng, men jeg er fremdeles veldig usikker på om dine forslag til redaksjonelle endringer bidrar til opplagsøkning ene og alene, eller at eksisterende lesermasse vil oppleve økt tilfredshet. Ta et gjennomsnitt av de siste 50 utgivelsene. Fungerer husken min nogenlunde, så finner du trolig en god mix av produkter i ønskeklassen din; 20-50'. - Kanskje ikke like mye i hver eneste utgivelse, men allikevel. Du må huske at det trolig er en redaksjonell utfordring og kamp mellom hver utgivelse å sy isammen et innhold som også treffer de som kanskje ikke representerer den gjennomsnittlige, fornøyde leser og samtidig underholde de resterende i like stor grad.

Hva den enkelte av oss oppfatter som high-end, er nok ulikt. Er det prisen som er bestemmende, designen, materialvalget, prestasjonene, eller noe annet? Jeg oppfatter ihvertfall high-end til å være utstyr/elektronikk i øverste klasse og på øverste hylle som har det lille ekstra. -Evnen til bl.a. å gjengi mikrodetaljer som andre konstruksjoner ikke klarer å gi meg. Slikt utstyr prises gjerne deretter og overstiger vanligvis 20-50' (implisitt at vi snakker om hovedkomponenter som typisk for-/effektforsterker, høyttalere). At enkeltprodukter i 20-50' klassen kan ligge tett innpå high-endprestada, er en noe annen diskusjon. -Likeså at "øverste-hylle-produkter" faktisk viser seg å ikke alltid innfri allikevel.

Jeg mener det vil bli helt feil av Fidelity å frasi seg muligheten til å omtale utstyr fra øverste hylle sålenge produktene tilbys redaksjonen eller at redaksjonen fatter egeninteresse. Jeg mener også fremdeles at Fidelity ligger godt innenfor skiva i mixen av utstyrssegmentet de har valgt for målgruppen av lesere.

Sålenge det ikke er intensjonen til Fidelity at lesere skal kjøpe alle produkter de omtaler, så innbiller jeg meg at det nok er flere enn 1-2 personer som også snik-leser omtaler av million-USD-utstyr med stor fornøyelse mens de tenker; jævla idioter! ;)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
rumath skrev:
Er det ikke litt i ytterkanten å trekke frem elkjøp-produkter når jeg skriver at prisklassen 20-50 k sannsynligvis treffer bedre og flere, men at vi allikevel kan bruke begrepet high-end?
Jo om du tar meg bokskstavelig så er det det.

----

Selv sluttet jeg å kjøpe bladet da jeg syntes de testet altfor mye utstyr i prisklassen du indikerer, selvfølgelig kan det ha noe å si at tilgjengeligheten for slikt dyrt eksotisk utstyr er vanskelig å få tak på.
Er det ikke lyd og bilde som tester masse utstyr i prisklassen 5-50K ? Jeg spør fordi jeg rett og slett er sluttet og kjøpe disse bladene da det var kanskje 5 % jeg faktisk hadde interresse av og lese den tiden jeg kjøpte slike blader.
 

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
117
Antall liker
0
Vil vel tro at redaksjonen ser på antall solgte blad for å vurdere om det er rett mix av omtalt utstyr. Dersom salget synker ved å kun omtale produkter som er utenfor rekkevidde for flertallet er det jo et klart signal. Dersom salget øker er det bare å kjøre på omtale produkter som har høy siklefaktor. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe denne utgaven siden det kan virke som det blir litt for spesielt for oss med budsjetter å tenke på.
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
720
Torget vurderinger
4
Ja herregud, å bruke hele 98,- kroner på hobbyen sin er jo fullstendig bortkastede penger hvis de ikke skriver om akkurat det man har råd til. Jeeeeeeze...... :-\
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Ser at det er delte meninger her. Personlig synes jeg Fidelity er best på high-end, og det uten at jeg tilhører den potensielle kjøpegruppen (i alle fall ikke pr. i dag!). Jeg synes det er litt imponerende at de har klart å bære inn så mange dyre forsterkere for å teste mot et par høytalere som veier ca. 400 kg.(!). Bare bæringen inn og ut er nok til en liten sympati fra min side (nåvel, høytalerne ble vel ikke bært ut igjen?).

For omtale av "lo-fi" synes jeg andre blader er like greie, f.eks. Hjemmekino og Hifi-Choice. Men enig i at Fidelity bør ha en mix av dyrt og billig utstyr, kun high-end blir litt for mye av det gode. Av praktiske grunner antar jeg det kan være vanskelig å få til denne mixen like bra for hvert nummer.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Liotheles skrev:
Ja herregud, å bruke hele 98,- kroner på hobbyen sin er jo fullstendig bortkastede penger hvis de ikke skriver om akkurat det man har råd til. Jeeeeeeze...... :-\
Nåda, ganger en 98,- kr mange nok ganger blir det fort penger,- så for de som finner kanskje 10% interresant å lese i ett slikt blad er det penger skylt ned i dass.

Ja herregud, å bruke hele 98,- kroner på hobbyen sin
For de som kun bruker 98,-kr på denne hobbyen har garantert dårlig lyd hjemme men er kanskje veldig gode på produkter (?) Jeeeze !
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Det er vel ikke noe bedre å bruke pengene på Lyd og Bilde da halvparten av bladet bare er reklame :mad:
Var abonent på LogB fra den tiden Vadseth var med og bladet var veldig bra men det ble dårligere og dårligere med mere og mere reklame :mad:

Fidelity er et supert blad spør du meg og det er jo fritt hva man ønsker å lese ;)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Absolutt enig i at Fidelity er ett meget bra blad (det beste blant de få som finnes i Norge) selv om jeg personlig har mer sansen for Stereophile. Uansett er siste utgivelse av bladet ett av de beste jeg har lest av Fidelity og blir det mer i samme retning stiller jeg meg først i bladkøen.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
johnnygrandis skrev:
torem skrev:
(nåvel, høytalerne ble vel ikke bært ut igjen?).
He he,.. ble de ikke ?
Innbiller meg at Magico Q5 er de nye referansehøytaleren til Fidelity, og erstatter de gamle Marten Coltrane. Men jeg skriver "?" fordi jeg tror ikke dette står spesifikt i bladet, men det kommer vel som en konsekvens av at de mener Q5 er så mye bedre enn Coltrane :)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
torem skrev:
johnnygrandis skrev:
torem skrev:
(nåvel, høytalerne ble vel ikke bært ut igjen?).
He he,.. ble de ikke ?


Innbiller meg at Magico Q5 er de nye referansehøytaleren til Fidelity, og erstatter de gamle Marten Coltrane. Men jeg skriver "?" fordi jeg tror ikke dette står spesifikt i bladet, men det kommer vel som en konsekvens av at de mener Q5 er så mye bedre enn Coltrane :)

Syntes godt Knut kan koste på seg ettpar slike inn i sin pensjonsalder.
Husk torem da kommer det sikkert ettpar Coltrane på brukten etterhvert ;D
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
johnnygrandis skrev:
torem skrev:
johnnygrandis skrev:
torem skrev:
(nåvel, høytalerne ble vel ikke bært ut igjen?).
He he,.. ble de ikke ?


Innbiller meg at Magico Q5 er de nye referansehøytaleren til Fidelity, og erstatter de gamle Marten Coltrane. Men jeg skriver "?" fordi jeg tror ikke dette står spesifikt i bladet, men det kommer vel som en konsekvens av at de mener Q5 er så mye bedre enn Coltrane :)

Syntes godt Knut kan koste på seg ettpar slike inn i sin pensjonsalder.
Husk torem da kommer det sikkert ettpar Coltrane på brukten etterhvert ;D
Coltrane ble anonsert tilsags i Fidelity 50 eller 51 :D
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
He he der ser du, kanskje jeg bare skal begynne å kjøpe bladet. Hva var prisen da ?

Wild guess ca 220K ?
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
tdbil skrev:
johnnygrandis skrev:
Syntes godt Knut kan koste på seg ettpar slike inn i sin pensjonsalder.
Husk torem da kommer det sikkert ettpar Coltrane på brukten etterhvert ;D
Coltrane ble anonsert tilsags i Fidelity 50 eller 51 :D
Ja, det stemmer. Vet ikke om de er solgt? Jeg vurderte vagt å utvide banklånet ;D
Prisen husker jeg ikke i farta. Ca. 1/2 av nypris?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
torem skrev:
tdbil skrev:
johnnygrandis skrev:
Syntes godt Knut kan koste på seg ettpar slike inn i sin pensjonsalder.
Husk torem da kommer det sikkert ettpar Coltrane på brukten etterhvert ;D
Coltrane ble anonsert tilsags i Fidelity 50 eller 51 :D
Ja, det stemmer. Vet ikke om de er solgt? Jeg vurderte vagt å utvide banklånet ;D
Prisen husker jeg ikke i farta. Ca. 1/2 av nypris?
Noen fornuftig må man jo bruke bankene til også da ;D

Ikke langt unna jeg da med gjetninger på 220K..
 
Topp Bunn