Fidelity nr. 36 (Julehefte)

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Hei, alle ordonanister. Da har jeg faktisk fått bladet i posten! Kanksje vi skal snakke hi-fi og fidelity etterhvert også - det skulle tatt seg ut :eek:

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
307
LydMekk skrev:
Det heter vel "Større og Gildare" Realist ? ;D
Ja, eg kveit det, men "storare" høyrdest så mykje meire nynårsk ut... ;)

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
307
Solo skrev:
Hei, alle ordonanister. Da har jeg faktisk fått bladet i posten! Kanksje vi skal snakke hi-fi og fidelity etterhvert også - det skulle tatt seg ut :eek:
Jau det...ha bærre verri lækkert! ;D

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
OT-alarm:
Å benytte en preposisjonskonstruksjon istedenfor genitiv virker ofte noe oppstyltet og unaturlig i skriftlig form. Når det er sagt:

Det heter "Lars' bil/Johans bil" eller "bilen til Lars/bilen til Johan"
Det heter ikke "Lars's bil, Johan's bil" eller lignende styggedom.

Noen later endog til å tro at fugeformativ ("telemarksgenser") egentlig er en genitivsform, og legger på en apostrof feilaktig, i tillegg til orddelingsfeilen selvsagt ;D

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.727
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det der må være ny rekord, Fidelio.

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Valentino skrev:
Det der må være ny rekord, Fidelio.
Rekord i OT eller rekord i skrivefeil? Man skulle tro det, men her er noen som gjør den samme feilen, bare at de skriver feilen feil. Apostrofen har plutselig blitt en accent grave/grav aksent:

Vedlegg

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
En budsjett-test til rundt 10k er jo relevant for "folk flest", så der bør de treffe en del.

Dynaudio C1 har blitt testet mange andre steder, men jeg kan fint lese en til.

Ellers virker det som det er mange overlapper mellom Fidelity og bruktmarkedet, da jeg finner de fleste produktene fra nummer 36 på brukten..

Festlig tilfeldighet :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.727
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ovnskroken hadde vært et stilig firmanavn. Ovn's Kroken leser som en jernteppeeskapade ved døpefonten.

Hvilke klasse D-forsterkere er det Fidelity finner at et bra til prisen denne gangen da?

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Du Høvdingen, man skulle tro at genuint "nye" produkter med ny teknologi ble vist særlig interesse i fidelity... Men hvorfor har du ikke testet/omtalt Lyngdorf TDA2200 og Gallo 3.1 som begge er produkter med ny teknologi/ny filosofi som ballast?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
..men bildene er fine da! ;)

Mvh. Bjørn
Inrømmer det så gjerne. Jeg kjøper Vi Menn og Playboy på grunn av de interessante artiklene, men Fidelity kjøper jeg jeg på grunn av bildene! ;D

Jo jeg leser i Fidelity også da, og det er fint å ta med som lektyre når man er ute og flyr. Ikke mange flyruter i Norge som er så lange at det ikke holder med ett Fidelity. ;) Og skulle man være så heldig at der kommer en charmernde kvinne og setter seg på setet ved siden så gir jo Fidelity et litt mer kulturelt intrykk enn "Guns & Ammo" ;D ;D

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Stereobloiden skrev:
Du Høvdingen, man skulle tro at genuint "nye" produkter med ny teknologi ble vist særlig interesse i fidelity... Men hvorfor har du ikke testet/omtalt Lyngdorf TDA2200 og Gallo 3.1 som begge er produkter med ny teknologi/ny filosofi som ballast?

Noen som har startet på gløggen alt?

Nå vi først snakker om gløgg, i år tror jeg jeg skal gå for den finske varianten for å spare inn på krydderet.

Oppskriften er som følger:

1 flaske sprit
1 rosin

man kan eventuellt kutte ut rosinen.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Skjønner ikke hvorfor det i det hele tatt skal bli en fidelitytråd jeg.
Er en 100 lapp, tror en gjennomsnitts HFS'er kan unnvære en 100 lapp uten å ofre noe.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
307
Audiophile-Arve skrev:
realist skrev:
raudeblyanten

Tomme trugsmål, du har allereie henta den fram, eller du kanksje har ein enda storare og gildare ;)?
større
Tykkjer ikkje også du at "storare" er betre nynorsk enn "større"? heilt ærlig?

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
58
Torget vurderinger
0
Anonym skrev:
Er en 100 lapp, tror en gjennomsnitts HFS'er kan unnvære en 100 lapp uten å ofre noe.
Det er slike uttalelser jeg syns er underlige. Det er mulig jeg misforstår deg fullstendig, men du får det til å høres ut som om vi bør kjøpe bladet mest for å støtte utgiveren, mer enn at kvaliteten og innholdet i bladet bør rettferdiggjøre den forholdsvis høye prisen.

Jeg er i den noe absurde situasjonen at jeg ikke synes at bladet holder høy nok kvalitet til å forsvare prisen, men jeg velger likevel å kjøpe hvert nummer.

S

slowmotion

Gjest
Anonym skrev:
Kjøper heller en CD for den hundrelappen.

edit:

Jeg har jo bladd igjennom det bladet et par ganger I Narvesen,
og jeg kjøpte det bladet med blindtesten for å lese det ordentlig.
Etter en halvtimes lesning gikk bladet rett i søpla.
Skulle nok kjøpt musikk for de penga, ja ... ;)

P

Parelius

Gjest
realist skrev:
Audiophile-Arve skrev:
realist skrev:
raudeblyanten

Tomme trugsmål, du har allereie henta den fram, eller du kanksje har ein enda storare og gildare ;)?
større
Du har helt rett; ikke bry deg med raudeblyanten. Du skriv det storarste nynorsk på hin sia av jordhola hans Ivar Andreas.

Ps. En lykke at disse Fidelitytrådene har en tendens til å utvikle seg til noe vettugt mens en venter på at de skal sjøldaue.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
307
Parelius skrev:
realist skrev:
Audiophile-Arve skrev:
realist skrev:
raudeblyanten

større
Du har helt rett; ikke bry deg med raudeblyanten. Du skriv det storarste nynorsk på hin sia av jordhola hans Ivar Andreas.

Ps. En lykke at disse Fidelitytrådene har en tendens til å utvikle seg til noe vettugt mens en venter på at de skal sjøldaue.

Ivar Andreas har sikkjert en bauta nokon stad?

ærlig= ærlegt

Ivar Andreas til høgre.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Fikk nr. 36 i dag og nå er kone og barn i seng så da skal jeg kose meg med bladet, en liten en og setter på denne i 24/48:

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Stereobloiden skrev:
"kremt"
Hva har Høvdingen med disse testene i Fidelity å gjøre? :-\

H

hobby

Gjest
Har ikke fått tak i nummeret ennå, men gleder meg til å se testen av 301 som jeg selv har. Men bildet på forsiden som noen har limt inn på tråden her er jo av noen gamle blokker, 301 ser ikke helt slik ut... Hvordan kan Fidelity bomme slik?! Vel pytt pytt, det skinner i hvert fall av Jeff Rowland produktene!

Apropos Nordost, Både Tyr og Valhalla fungerer utmerket med Rowland utstyr er nå min erfaring, nøytralt hele veien. I hvert fall beste matchen jeg har funnet frem til og da har jeg prøvd nokså mye av gromme kabler.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Cappuccino skrev:
Har ikke fått tak i nummeret ennå, men gleder meg til å se testen av 301 som jeg selv har. Men bildet på forsiden som noen har limt inn på tråden her er jo av noen gamle blokker, 301 ser ikke helt slik ut... Hvordan kan Fidelity bomme slik?! Vel pytt pytt, det skinner i hvert fall av Jeff Rowland produktene!

Apropos Nordost, Både Tyr og Valhalla fungerer utmerket med Rowland utstyr er nå min erfaring, nøytralt hele veien. I hvert fall beste matchen jeg har funnet frem til og da har jeg prøvd nokså mye av gromme kabler.
Tenker du på håntakene på 301? Den kan bestilles både med og uten.

mvh,
OS

H

hobby

Gjest
OS skrev:
Cappuccino skrev:

mvh,
OS
Modell 301 ikke ser ut slik som avbildet modell, verken med eller uten håndtak. Blant annet er power knappen på 300 serien rund og ikke firkantet. Det er også en liten blå lysdiode over power knappen som er tent når forsterkeren er påslått. Avbildet modell ser ut for meg som modell 9, som i stedet har et rødt og firkantet lys. Chassiset til 301 er også noe mindre enn modell 9.

Når det er sagt tipper jeg at Fidelity har hatt til test et par som opprinnelig har vært modell 9, men som i ettertid er oppgradert til versjon 301. Husker i farten at Lyric nevnte noe om det engang... Uansett skal Fidelity har honnør for at de endelig begynner å teste både effekttrinn og høyttalere fra øvre hylle. Håper de fortsetter med det. I såfall vil jeg vurdere å tegne abonnement.

R

Roysen

Gjest
Cappuccino skrev:
OS skrev:
Cappuccino skrev:

mvh,
OS
Modell 301 ikke ser ut slik som avbildet modell, verken med eller uten håndtak. Blant annet er power knappen på 300 serien rund og ikke firkantet. Det er også en liten blå lysdiode over power knappen som er tent når forsterkeren er påslått. Avbildet modell ser ut for meg som modell 9, som i stedet har et rødt og firkantet lys. Chassiset til 301 er også noe mindre enn modell 9.

Når det er sagt tipper jeg at Fidelity har hatt til test et par som opprinnelig har vært modell 9, men som i ettertid er oppgradert til versjon 301. Husker i farten at Lyric nevnte noe om det engang... Uansett skal Fidelity har honnør for at de endelig begynner å teste både effekttrinn og høyttalere fra øvre hylle. Håper de fortsetter med det. I såfall vil jeg vurdere å tegne abonnement.
Forsterkerne på forsiden er Model 9TI (evt. 9TIHC som var en spesialversjon av samme forsterker), den tidligere toppmodellen som bestod av 4 kabinetter totalt (separate strømforsyninger med batteridrift). Dersom det er disse de har lånt fra Lyric Hi-Fi (de har vært utstilt der lenge) vil jeg si at dette er en temmelig stor tabbe av Fidelity. Jeg lar imidlertid tvilen komme de til gode og tror at bildene er av noen andre forsterkere.

Noe jeg også stusser på er den prisen som er oppgitt som vel ikke er korrekt. Kanskje dette er en oppgradert Model 9 og at prisen er for oppgraderingen som Cappuccino skriver?

Mvh
Roysen

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
"tipper jeg at Fidelity har hatt til test et par som opprinnelig har vært modell 9, men som i ettertid er oppgradert til versjon 301."

He,he måtte bare. Dette er nok litt av en OPPGRADERING Cappuccino :-X

H

hobby

Gjest
kwil skrev:
"tipper jeg at Fidelity har hatt til test et par som opprinnelig har vært modell 9, men som i ettertid er oppgradert til versjon 301."

He,he måtte bare. Dette er nok litt av en OPPGRADERING Cappuccino :-X
? Beklager, men forstod ikke ditt poeng.

D

Dilla

Gjest
Hva har Fidelity å si om Hovland HP 100 som ser ut til å være til test i bladet? Er det versjonen med RIAA de tester?

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg skal innrømme at jeg ikke har peiling på Jeff Rowland men jeg snakket med Tor i telefonen i stad og da sa han det jeg skrev ovenfor.

Har dere lest bladet? Jeg har sjekket og det ser ut som det er samme forsterkerene som er avbildet på koveret som er avbildet stående på gulvet til KV inne i bladet.

mvh,
OS

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Unnskyld meg, men nå tror jeg det går litt over stokk og stein med kundetjenesten til Fidelity. For ett par uker siden forsøkte jeg og bestille nr.33 og 34 pr.mail - Jeg fikk svar tilbake om at de bare kommer ut med 6 nr. pr. år så det lot seg ikke gjøre ::).
Jeg sendte en mail tilbake der jeg skrev at de nok hadde misforstått mailen min litt, men fikk aldrig svar ???
For noen dager siden sendte jeg en ny mail (vil jo gjerne skumme disse blekkene da...)der jeg forsøker og være mere presis, og bestiller nr.5/2008 og 4/2008 - Nå tenkte jeg kanskje mailen var vanntett, men i dag dukket jaggu nr.4/2003 og 5/2003 opp i posten gitt :eek:

H

hobby

Gjest
OS skrev:
Har dere lest bladet? Jeg har sjekket og det ser ut som det er samme forsterkerene som er avbildet på koveret som er avbildet stående på gulvet til KV inne i bladet.

mvh,
OS
Nei, ikke lest, men om det er som du sier så er det vel modell 9 paret som er oppgradert til 301. Lyric kan jo ikke ha levert fra seg noen gamle modell 9 som er gått ut av produksjon for lenge siden!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Ti Kei skrev:
Hva har Fidelity å si om Hovland HP 100 som ser ut til å være til test i bladet? Er det versjonen med RIAA de tester?
Det er versjonen med MC riia de tester

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Cappuccino skrev:
OS skrev:

mvh,
OS
Nei, ikke lest, men om det er som du sier så er det vel modell 9 paret som er oppgradert til 301. Lyric kan jo ikke ha levert fra seg noen gamle modell 9 som er gått ut av produksjon for lenge siden!
Hei,

Sendte mail til Tor og fikk svaret nå nettopp (se nedenfor). Tror han er imponert over kunnskapene her!

De som Vadseth har testet er de siste 301 mono men i Model 9 chassis. Jeg har vel sagt det til flere av våre kunder
at vi sendte våre Model 9Ti HC for ombygging til Jeff Rowland til 301 monoblokker, slik at dette er de helt siste 301,
bare i chassis til Model 9 TiHC.
mvh,
OS

H

hobby

Gjest
Den er grei, men da burde Fidelity ha opplyst om det.
Den "ekte" 300 serien er i hvert fall mye finere/nettere, synes nå jeg.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.668
Torget vurderinger
28
Ti Kei skrev:
Det virket sannelig som de likte den, hvorfor er jeg ikke overrasket? Må ha vært et sterkt førstemøte.

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Denne tråden oppklarte endel spm jeg hadde i forhold til JRDG 301 testen, Fidelity burde ha opplyst om at det var en 301 i 9Ti-chassis de testet, men de har muligvis ikke fått god nok info fra forhandler...?

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
528
Torget vurderinger
6
Er bladet kommet på Narvesen, eller skal jeg spare meg den kalde omveien på vei hjem?:)

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
528
Torget vurderinger
6
emotikon skrev:
Kommer i Narvesen tirsdag eller fredag til uken.
Tusen takk, da sparer jeg den turen. Gleder meg til litt hyggelig julelesing. Syns for øvrig Fidelity er meget godt og underholdene blad.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
blekansikt skrev:
Anonym skrev:
Det er slike uttalelser jeg syns er underlige. Det er mulig jeg misforstår deg fullstendig, men du får det til å høres ut som om vi bør kjøpe bladet mest for å støtte utgiveren, mer enn at kvaliteten og innholdet i bladet bør rettferdiggjøre den forholdsvis høye prisen.

Jeg er i den noe absurde situasjonen at jeg ikke synes at bladet holder høy nok kvalitet til å forsvare prisen, men jeg velger likevel å kjøpe hvert nummer.
Mener at dette forumet i hovedsak blir frekventert av pengesterke folk og da ser jeg overhodet ikke grunnen til at man skal sutre for en ussel 100 lapp.

Mener ikke at man har en plikt til å støtte utgiveren.

Topp Bunn