Hvem har sagt jeg bryr meg? Jeg leser det bare for å følge med på hva som diskuteres her jeg.Ludo skrev:Når begynte du å bry deg om Fidelity?el_mariachi skrev:Men har bladet kommet hos Narvesen enda?
Håper Fidelity aldri begynner å dokumentere sine tester vitenskapelig. Det er mange blader som driver med det. Kjøp dem isteden og la oss andre ha Fidelity i fred. For meg er det utelukkende subjektive inntrykk som er relevant i hifi-verdenen. Ikke prøv å ødelegge verdens beste blad med analysetull.BT skrev:Jeg synes nr. 36 er skikkelig dårlig. Det står bare svada inni der, og ingen påstander dokumenteres vitenskapelig. Bildene minner for mye om bilder jeg har sett før i Fidelity. I lederen dummer Vadset seg ut som vanlig ved å ytre sine meningsløse meninger. Blindtestene er ikke sånn som jeg vil ha dem, og produktene de skriver svada om er av fabrikater jeg har lest om i fidelity før, og musikkanmeldelsene er bare om artister jeg ikke kan fordra. Så jeg gruer meg allerede til å lese dette nummeret. I tillegg er det ikke sikkert at jeg får det før alle andre. Dette er skuffende. Jeg finner meg ikke i det.
Ikke alltid ironien funker her inne, men her våger jeg meg på at det er nettopp det BT erUnplugged skrev:BT skrev:Jeg synes nr. 36 er skikkelig dårlig. Det står bare svada inni der, og ingen påstander dokumenteres vitenskapelig. Bildene minner for mye om bilder jeg har sett før i Fidelity. I lederen dummer Vadset seg ut som vanlig ved å ytre sine meningsløse meninger. Blindtestene er ikke sånn som jeg vil ha dem, og produktene de skriver svada om er av fabrikater jeg har lest om i fidelity før, og musikkanmeldelsene er bare om artister jeg ikke kan fordra. Så jeg gruer meg allerede til å lese dette nummeret. I tillegg er det ikke sikkert at jeg får det før alle andre. Dette er skuffende. Jeg finner meg ikke i det.
Håper Fidelity aldri begynner å dokumentere sine tester vitenskapelig. Det er mange blader som driver med det. Kjøp dem isteden og la oss andre ha Fidelity i fred. For meg er det utelukkende subjektive inntrykk som er relevant i hifi-verdenen. Ikke prøv å ødelegge verdens beste blad med analysetull.
Finner deg ikke i det? Hørt på maken. Tullprat. Du vet utmerket godt hvordan Fidelity er, så hvis du har abonnert på det visste du på forhånd hva som ville skje, da Fidelity alltid har vært som du beskriver.
I såfall kan min også leses ironisk....musicus skrev:Ikke alltid ironien funker her inne, men her våger jeg meg på at det er nettopp det BT erUnplugged skrev:BT skrev:Jeg synes nr. 36 er skikkelig dårlig. Det står bare svada inni der, og ingen påstander dokumenteres vitenskapelig. Bildene minner for mye om bilder jeg har sett før i Fidelity. I lederen dummer Vadset seg ut som vanlig ved å ytre sine meningsløse meninger. Blindtestene er ikke sånn som jeg vil ha dem, og produktene de skriver svada om er av fabrikater jeg har lest om i fidelity før, og musikkanmeldelsene er bare om artister jeg ikke kan fordra. Så jeg gruer meg allerede til å lese dette nummeret. I tillegg er det ikke sikkert at jeg får det før alle andre. Dette er skuffende. Jeg finner meg ikke i det.
Håper Fidelity aldri begynner å dokumentere sine tester vitenskapelig. Det er mange blader som driver med det. Kjøp dem isteden og la oss andre ha Fidelity i fred. For meg er det utelukkende subjektive inntrykk som er relevant i hifi-verdenen. Ikke prøv å ødelegge verdens beste blad med analysetull.
Finner deg ikke i det? Hørt på maken. Tullprat. Du vet utmerket godt hvordan Fidelity er, så hvis du har abonnert på det visste du på forhånd hva som ville skje, da Fidelity alltid har vært som du beskriver.![]()
...
mvh
Enig i mye av det du sier, men trodde vel ett øyeblikk ironien i det andre innlegget ikke var tydelig nokUnplugged skrev:Min kan vel også leses slik........?musicus skrev:Ikke alltid ironien funker her inne, men her våger jeg meg på at det er nettopp det BT erUnplugged skrev:BT skrev:Jeg synes nr. 36 er skikkelig dårlig. Det står bare svada inni der, og ingen påstander dokumenteres vitenskapelig. Bildene minner for mye om bilder jeg har sett før i Fidelity. I lederen dummer Vadset seg ut som vanlig ved å ytre sine meningsløse meninger. Blindtestene er ikke sånn som jeg vil ha dem, og produktene de skriver svada om er av fabrikater jeg har lest om i fidelity før, og musikkanmeldelsene er bare om artister jeg ikke kan fordra. Så jeg gruer meg allerede til å lese dette nummeret. I tillegg er det ikke sikkert at jeg får det før alle andre. Dette er skuffende. Jeg finner meg ikke i det.
Finner deg ikke i det? Hørt på maken. Tullprat. Du vet utmerket godt hvordan Fidelity er, så hvis du har abonnert på det visste du på forhånd hva som ville skje, da Fidelity alltid har vært som du beskriver.![]()
...
mvh![]()
Var ikke helt sikker selv, så jeg garderer meg!musicus skrev:Enig i mye av det du sier, men trodde vel ett øyeblikk ironien i det andre innlegget ikke var tydelig nokUnplugged skrev:Min kan vel også leses slik........?musicus skrev:Ikke alltid ironien funker her inne, men her våger jeg meg på at det er nettopp det BT erUnplugged skrev:BT skrev:Jeg synes nr. 36 er skikkelig dårlig. Det står bare svada inni der, og ingen påstander dokumenteres vitenskapelig. Bildene minner for mye om bilder jeg har sett før i Fidelity. I lederen dummer Vadset seg ut som vanlig ved å ytre sine meningsløse meninger. Blindtestene er ikke sånn som jeg vil ha dem, og produktene de skriver svada om er av fabrikater jeg har lest om i fidelity før, og musikkanmeldelsene er bare om artister jeg ikke kan fordra. Så jeg gruer meg allerede til å lese dette nummeret. I tillegg er det ikke sikkert at jeg får det før alle andre. Dette er skuffende. Jeg finner meg ikke i det.
...
mvh![]()
![]()
...
mvh
mvh
bjornh skrev:Kari...Bremnes!? ;D
Nå må du rulle inne da. Har blekansikt krevet nærmere 100 kroner for at du skal lese det han skriver? Der ligger forskjellen min venn - de som krever penger for det de skriver bør i hvert fall kunne skrive korrekt samme hvor dårlig eller lite interessant innholdet er.....myregubben skrev:"blekansikt " og andre som finner seg kvalifisert til å kritisere Fidelity for sine manglende evner innen faget "rettskriving", bør først selv lære seg å stave "rettskriving korrekt - som i følge Kunnskapsforlagets Norsk rettskrivningsordbok er "rettskrivning". Kanskje bør du/dere lære dere korrekt bruk av "og og å" også. Og det skal skrives Electrocompaniets - ikke Electrocompaniet's. Begynn der.
og bladet er underveis i postgangenmteinum skrev:
Feil! Kari er den største, ikke bare av søsknene, men det finnes vel ingen her i Norge som kan nå henne til knærne engang. Det dokumenterte hun ettertrykkelig på konserten i Dokkhuset i Trondheim. 8)bjornh skrev:Den sketsjen er helt konge ;D
-var forresten forbi skolestua til Ola Bremnes her om dagen like ved Harstad. Han er vel den "store" komponisten av dem.
-Og lillebror Lars er ikke dum han heller: http://www.sa.no/kultur/takt__tone/article1966247.ecebjornh skrev:Det er vel helst slik at Ola er den store komponisten av dem...mener jeg!![]()
Det er ofte ikke skrivekunsten som er det verste, men korrekturlesningen. Den har vært ille fra og med nummer 1, jeg har sagt det mange ganger, men bladfykene blir bitre og innesluttede i stedet for å ta til seg velment kritikk. Og det har ikke blitt noe bedre, men jeg må selvsagt ta forbehold om nr 36. En kan bare håpe.myregubben skrev:"blekansikt " og andre som finner seg kvalifisert til å kritisere Fidelity for sine manglende evner innen faget "rettskriving", bør først selv lære seg å stave "rettskriving korrekt - som i følge Kunnskapsforlagets Norsk rettskrivningsordbok er "rettskrivning". Kanskje bør du/dere lære dere korrekt bruk av "og og å" også. Og det skal skrives Electrocompaniets - ikke Electrocompaniet's. Begynn der.
Ja det også, hvorfor bruke opp mange prosent av bladet for å gulpe opp igjen ymse innlegg som alle var tjent med at gikk i glemselen?atonal skrev:Blir litt moro å se hvilke sitater fra HFS de har funnet frem til denne gangen.
Bladet er fint det, men de kan godt spare seg å sitere babbel fra HFS.Barbaresco skrev:Ja det også, hvorfor bruke opp mange prosent av bladet for å gulpe opp igjen ymse innlegg som alle var tjent med at gikk i glemselen?atonal skrev:Blir litt moro å se hvilke sitater fra HFS de har funnet frem til denne gangen.
Og det er altså jeg helt uenig i.bjornh skrev:Det er vel helst slik at Ola er den store komponisten av dem...mener jeg!![]()
Finn M skrev:Den siste plata "Live" har forresten en helt fantastisk lyd. Den dynamikken, atmosfæren og romfølelsen den kan fremdrive på et godt anlegg kan nesten matche virkeligheten 100% (jeg sa nesten...).bjornh skrev:Det er vel helst slik at Ola er den store komponisten av dem...mener jeg!![]()
Det skal ikkje brukast apostrof i norsk. Og genetiv er no uansett ein styggedom. Pass dykk, elles skal eg hente raudeblyanten!Titleist skrev:Electrocompaniet skrevet på den måten er bare for å hinte om lydsignaturen.myregubben skrev:"blekansikt " og andre som finner seg kvalifisert til å kritisere Fidelity for sine manglende evner innen faget "rettskriving", bør først selv lære seg å stave "rettskriving korrekt - som i følge Kunnskapsforlagets Norsk rettskrivningsordbok er "rettskrivning". Kanskje bør du/dere lære dere korrekt bruk av "og og å" også. Og det skal skrives Electrocompaniets - ikke Electrocompaniet's. Begynn der.
Electrocompaniet's(okk-i-kjeft)
Unplugged skrev:De veit, han karen som såg ein annan som leita etter noko under gatelykta ein kveld.BT skrev:Jeg synes nr. 36 er skikkelig dårlig. Det står bare svada inni der, og ingen påstander dokumenteres vitenskapelig. Bildene minner for mye om bilder jeg har sett før i Fidelity. I lederen dummer Vadset seg ut som vanlig ved å ytre sine meningsløse meninger. Blindtestene er ikke sånn som jeg vil ha dem, og produktene de skriver svada om er av fabrikater jeg har lest om i fidelity før, og musikkanmeldelsene er bare om artister jeg ikke kan fordra. Så jeg gruer meg allerede til å lese dette nummeret. I tillegg er det ikke sikkert at jeg får det før alle andre. Dette er skuffende. Jeg finner meg ikke i det.
- Ser du etter noko?
- Ja, eg har mista nøklane mine.
- Var det her du mista dei, spør karen, han tenkjer han får hjelpe til å leite.
- Nei, eg mista dei på andre sida av gata.
- Men kvifor leitar du her borte då?
- Det er her gatelyset er. Der borte er det alt for mørkt til å sjå noko.
Når ein målar, er det det ein kan måle som vert målt. Og det er ikkje nødvendigvis det same som det som er relevant for musikkopplevinga.
Kvifor målar ikkje vinspaltistane alkohol- og syreinnhaldet i vinen, trur de?
Finner deg ikke i det? Hørt på maken. Tullprat. Du vet utmerket godt hvordan Fidelity er, så hvis du har abonnert på det visste du på forhånd hva som ville skje, da Fidelity alltid har vært som du beskriver.
Det var ikke ironi fra min side!Unplugged skrev:Var ikke helt sikker selv, så jeg garderer meg!musicus skrev:Enig i mye av det du sier, men trodde vel ett øyeblikk ironien i det andre innlegget ikke var tydelig nokUnplugged skrev:Min kan vel også leses slik........?musicus skrev:Ikke alltid ironien funker her inne, men her våger jeg meg på at det er nettopp det BT erUnplugged skrev:BT skrev:Jeg synes nr. 36 er skikkelig dårlig. Det står bare svada inni der, og ingen påstander dokumenteres vitenskapelig. Bildene minner for mye om bilder jeg har sett før i Fidelity. I lederen dummer Vadset seg ut som vanlig ved å ytre sine meningsløse meninger. Blindtestene er ikke sånn som jeg vil ha dem, og produktene de skriver svada om er av fabrikater jeg har lest om i fidelity før, og musikkanmeldelsene er bare om artister jeg ikke kan fordra. Så jeg gruer meg allerede til å lese dette nummeret. I tillegg er det ikke sikkert at jeg får det før alle andre. Dette er skuffende. Jeg finner meg ikke i det.
...
mvh![]()
![]()
...
mvh
mvh
Det stemmer nok ikke helt. Ved genitiv er det lov å bruke apostrof etter s, x og z. Men enig i at dette ikke er beste måten å uttrykke seg på.Audiophile-Arve skrev:Det skal ikkje brukast apostrof i norsk. Og genetiv er no uansett ein styggedom. Pass dykk, elles skal eg hente raudeblyanten!![]()
mls skrev:Det stemmer nok ikke helt. Ved genitiv er det lov å bruke apostrof etter s, x og z. Men enig i at dette ikke er beste måten å uttrykke seg på.Audiophile-Arve skrev:Det skal ikkje brukast apostrof i norsk. Og genetiv er no uansett ein styggedom. Pass dykk, elles skal eg hente raudeblyanten!![]()
http://www.sprakrad.no/Sprakhjelp/Raad/Spoersmaal_og_svar/#apo
Gleder meg alleredemteinum skrev:
kan du bruke på Fidelity denne gongen óg. Det vedder eg juleribba på.Audiophile-Arve skrev:raudeblyanten!![]()
1. Platespelartestane på (danske?) High Fidelity var altså etter di meining gode artiklar???Steinkare skrev:En test av pro-ject "10" og der brukte man pu,er som ikke "matchet" arma.Og nevnte det også...!!Ellers er litt ymse fra Fidelity , de gjør nok så godt de kan ,men....
Himmel og hav..........
Har egentlig gått lei av disse bladene. 1. Etter at High Fidelity sluttet med platespiller testene sine på slutten av åttitallet? , har det bare gått nedover med hifi magasinene.HIFI World hadde det bra på tidlig nittitall med gode diy sider , men her har det gått nedover og bare nedover.
Disse "journalistene" klarer å få så mye rart ned på papir , atte...
Det eineste vi har igjen er gode gamle HIFI News..............
Det som er galt med genetiv er at det skal hete genitivtotte skrev:Hva er galt med genetiv?
mls skrev:Det stemmer nok ikke helt. Ved genitiv er det lov å bruke apostrof etter s, x og z. Men enig i at dette ikke er beste måten å uttrykke seg på.Audiophile-Arve skrev:Det skal ikkje brukast apostrof i norsk. Og genetiv er no uansett ein styggedom. Pass dykk, elles skal eg hente raudeblyanten!![]()
http://www.sprakrad.no/Sprakhjelp/Raad/Spoersmaal_og_svar/#apo