Fidelity nr. 24 ?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.129
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Fåkkhål og Blomkål
Ingenting i dag heller. Nå starter det å bli irriterende. Blir nok en krass mail imorgen. Jeg vet det er saker og ting som er sendt til meg denne uken og alt har kommet raskt fram.
 

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
1
Fåkkhål og Blomkål
Ingenting i dag heller. Nå starter det å bli irriterende. Blir nok en krass mail imorgen. Jeg vet det er saker og ting som er sendt til meg denne uken og alt har kommet raskt fram.
Det tar nok litt tid i denne Juletrafikken, men jeg fikk mitt i dag til Risør. Det kommer nok før jul, så kan du storkose deg hele jula! ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.906
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Fanken på tide at Fidelity dukket opp på Narvesen...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.129
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikke kommet i min postkasse nei. Fikk svar fra kunde service.
Hei

Bladet ble sendt fra oss for noen dager siden, men kan være forsinket pga julerushet hos posten. Foreslår at vi venter til over julen, så regner jeg med at det ligger hos deg. (Mest sansynlig får du det i dag eller i morgen.)
Hvorfor er jeg skeptisk og tror det ble sendt idag, eller blir sendt i romjulen?
Absolutt all annen post har gått knirkefritt denne julestriden. Ihvertfall for min del.
Men men, den som venter på noe godt..
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg likte det at man nå har en svensk medarbeider jeg!
Artikkel på svensk og greier!!!
Peter W er ett meget solid tilskudd til stallen!
Og kan skrive techno som om han var fettern til Dr Dre!
For en som lærte svensk ved å lese bilsport var dette mojjo!

;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
dr dre? techno?

god jul, tweakman. og vær forsiktig med akevitten.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Peter W var flink å sette vanlige ord på tekniske begrep da vøttø!
Akevitt den!  ;D
Og jeg er klink edru, ikke at noen ville merket forskjell da...  ::) Ah! che penso!
God Jul til deg og Joaquin!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
da er det nok jeg som har slurvet med akevitten.
men var heller ikke klar over at dr. dre var en autoritet på tekniske ting...
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Dr Dre's locked in my basement... hihi!
Neida, han er vel ikke det da... men øh
men i "California Love" er han jo ganske teknisk av seg.

Can you dig it... MAN!
Jeg har kommet over en rørprodusent vøttø:
http://www.mcalisteraudio.com/

Detta er ingeniørkunst!!!
Tv sweep tubes som utgangsrør!
Tenk på bilde de kan hoste opp da!!! Hehe.
Men seriøst altså! Check it out!!! :eek:
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg tweaker ikke bare vøttø, jeg lager musikk og da vøttø. Elektronika. House/hip you name it.
Da følger man med på mye rart vøttø.
2Pac har jeg alltid likt ja. Fantastisk rapper! Ingen av dagens har den samme melodiøsiteten i "rhym'sa" kan man si.

A great loss!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Dr Dre's locked in my basement... hihi!
Neida, han er vel ikke det da... men øh
men i "California Love" er han jo ganske teknisk av seg.

Can you dig it... MAN!
Jeg har kommet over en rørprodusent vøttø:
http://www.mcalisteraudio.com/

Detta er ingeniørkunst!!!
Tv sweep tubes som utgangsrør!
Tenk på bilde de kan hoste opp da!!! Hehe.
Men seriøst altså! Check it out!!!  :eek:
ser meget interessant ut. men som mye annet som er interessant: ingen norske forhandlere...
snille priser har de også, sympatisk.

btw, jay-z is da man, right?
og 2pac. og melle mel.
bra folk.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.129
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Må ikke røpe for mye nå av hva som står i bladet. Hadde håpet på noe julelektyre men den gang ei.
Tror ikke posten er roten til alt ondt denne gangen, men distributør. Sender det sikkert i romjulen etter den mailen jeg sendte. Har jo skjedd før engang det samme.
Bladde så vidt igjennom hos en mix kiosk idag.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Må ikke røpe for mye nå av hva som står i bladet. Hadde håpet på noe julelektyre men den gang ei.
Tror ikke posten er roten til alt ondt denne gangen, men distributør. Sender det sikkert i romjulen etter den mailen jeg sendte. Har jo skjedd før engang det samme.
Bladde så vidt igjennom hos en mix kiosk idag.
er det ikke herlig å være abonnent, og samtidig måtte stå og smuglese i en mørk krok på mix-kiosken? ;D
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Jeg tweaker ikke bare vøttø, jeg lager musikk og da vøttø. Elektronika. House/hip you name it.
Da følger man med på mye rart vøttø.
2Pac har jeg alltid likt ja. Fantastisk rapper! Ingen av dagens har den samme melodiøsiteten i "rhym'sa" kan man si.

A great loss!
Åpen for det meste jeg, når det gjelder musikk. ;)
Hvor bør man begynne når det gjelder 2Pac da?
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Åpen for det meste jeg, når det gjelder musikk. ;)
Hvor bør man begynne når det gjelder 2Pac da?
Me Against the World, og deretter All Eyez On Me.
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Bare et spørsmål: hvor er det definert at abonnenter skal ha et blad før Narvesen? Det er vel ikke det som er poenget med et abonnement? Poenget er vel heller at man får det hjem og at man får det rimligere?

Abonnerer på Morgenbladet. Det kommer fredag i Narvesen og fredag med posten. Har aldri lest noen klage på at abonnentene ikke får det før Narvesen.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Bare et spørsmål: hvor er det definert at abonnenter skal ha et blad før Narvesen? Det er vel ikke det som er poenget med et abonnement? Poenget er vel heller at man får det hjem og at man får det rimligere?

Abonnerer på Morgenbladet. Det kommer fredag i Narvesen og fredag med posten. Har aldri lest noen klage på at abonnentene ikke får det før Narvesen.
KV har vel intensjoner om at tidlig levering skal være en ekstra bonus ved å abbonere.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.129
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
BUMP!
Flere som ikke har mottatt enda?
Venter i sitrende spenning...
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Ingenting her heller, i utlandet, 30 mil sör av Oslo...

mvh
Hei om.s!
Det er ingen som tør å kjøre ned dit med hverken tidskrifter eller annet nå ;D
Fa fa fa- farlig ;)
Får håpe det er gjenåpnet til begynnelsen av mai, så kanskje jeg tar en tur i år også.
Mvh.KW
 
O

om.s

Gjest
Hei om.s!
Det er ingen som tør å kjøre ned dit med hverken tidskrifter eller annet nå ;D
Fa fa fa- farlig ;)
Får håpe det er gjenåpnet til begynnelsen av mai, så kanskje jeg tar en tur i år også.
Mvh.KW

Hei igjen KW...

Bare hyggelig, du er velkommen! og om ikke det skulle passe med overnatting der du var sist så fixer vi noe....

mvh
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.129
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Da er en ny purremail sendt. Bare så det er gjort.
Grattis med 5000 poster om.s
 

TBG

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.08.2003
Innlegg
57
Antall liker
3
Jeg fikk det den 22 des. jeg såh ::)
Fortsatt god ferie til alle!
 

Toma

Fersking
Ble medlem
18.04.2002
Innlegg
2
Antall liker
0
Bambadoo:

Har du fått bladet ditt?
Jeg har enda ikke motatt noe, regner med at vi har samme postbud......., hvis du fremdeles bor på Vormedal?

Vet at posten har et vanvittig gjenligg i Stavanger i år som de ikke klarer å få opp til Hgsd, vet ikke om det er det som gjør det.

Jeg er normalt en veldig tålmodi sjel, men nå begynner dette å irritere meg også. :mad:

MVH

Tor Martin
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
Bor i trondheim og har heller ikke fått bladet :-[.
Hadde jo vært fint med nytt lesestoff i jula men man kan vel ikke vente å få bladet før et par uker etter narvesen
når man abonnerer :-/
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
Jeg som ga min kjære et abonnement til jul slik at han slapp å tråle byen rundt etter et Fidelity... Han er ingen tålmodig sjel, og skulle vel helst hatt bladet i "går", så nå blir det vel muligens to blader....

Selv abonnerer jeg på Bo Bedre og Det Nye, og har aldri opplevd å få bladene etter at de er å finne i hyllene til Narvesen. Hvordan har det seg at posten klarer å få bladene til Narvesen, men ikke i abonenters postkasser til samme tid?

Lin
 

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Innlegg
180
Antall liker
14
Jeg bor også i Trondheim og jeg fikk mitt før jul, tror det var den 22ndre.
Men Posten har jo vært ustabil i det siste har jeg hørt.
 

Toma

Fersking
Ble medlem
18.04.2002
Innlegg
2
Antall liker
0
Hvordan har det seg at posten klarer å få bladene til Narvesen, men ikke i abonenters postkasser til samme tid?
Kanskje fordi det ikke er posten som distribuerer blader for Interpress lenger? Ihverfall ikke i Rogaland. ;)

Har tidligere jobbet mange år i posten og vet av erfaring at posten, ufortjent, pleier å få skylden når leverandører ikke klarer å levere i tide....
Men denne gangen er jeg ikke helt sikker på at posten er helt uten skyld..... Men likevel skurrer det litt når noen i en by har fått bladet og andre ikke..... ??? Posten pleier ikke å splitte forsendelsene når de skal til samme destinasjon.

Tor Martin
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.129
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Da lå det i postkassa. Kom idag. Men jammen var det ikke sneket med seg en faktura også...
 
O

om.s

Gjest
Da lå det i postkassa. Kom idag. Men jammen var det ikke sneket med seg en faktura også...
Da skal det jo teoretisk være like langt fra Oslo til Gøteborg som til "ett sted i Nord" men det er det jo ikke, hyggelig nyttårs presang var det iaf, sammen med TAS, som ser ut til å holde ruta...

mvh
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Da skal det jo teoretisk være like langt fra Oslo til Gøteborg som til "ett sted i Nord" men det er det jo ikke, hyggelig nyttårs presang var det iaf, sammen med TAS, som ser ut til å holde ruta...

mvh
"et sted i nord"? Tja, alt er relativt. Innebærer uttrykket alt nord for Oslo så er det jo greit. Men det er vel lenger til Trondheim enn til Göteborg fra Oslo.
Så vi kan konkludere med at det norske postverker er bedre enn sitt rykte. ;D I hvert fall bedre enn hos söta bror....
 
O

om.s

Gjest
"et sted i nord"? Tja, alt er relativt. Innebærer uttrykket alt nord for Oslo så er det jo greit. Men det er vel lenger til Trondheim enn til Göteborg fra Oslo.
Så vi kan konkludere med at det norske postverker er bedre enn sitt rykte.  ;D I hvert fall bedre enn hos söta bror....
Det var vel litt det jeg tenkte på, at det er lengre Nord enn Sør i denne sammenhengen, men glem ikke at det sikkert skal sjekkes for narkotika og annen elendighet før det får lov å passere sørover og inn i EU...  ;)  ;D ...

mvh
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Jupp, da var nr. 24-tråden avsluttet og nr. 25-tråden er i gang........

Men hva skjer egentlig i disse trådene?
Er det mye tilbakemeldinger for de som lager bladet til å jobbe med videre? I think not.  ::)

Noen liker second opinion og vil ha mer, mens andre synes det blir for mye repriser.

Blant andre Espen R kom med konstruktive innspill angående stoff om innspillingene av musikken til anleggene våre med utfordring til plateselskapene.
----- Helt klart spennende

Valentino skrev: "Eksempel på hva jeg savner:
Hvorfor skriver ikke fidelity et kløyva ord om at høyttalerterminalene på Primare I10 er merket 8 ohm og forklarer hva det betyr? Slike ting er da interressant for en mulig kjøper?"
------ Enig, dette er både forklarende for nybegynnere og kan bidra til å øke kunnskapen hos flere.

Fidelity kommer nok ikke til å bli noen måle-bibel for de mest tekniske av oss, til det har bladet hverken utstyr eller ressurser til å gjennomføre. Ikke ønsker vi det heller. Sjefen sjøl sier det fint:
"for meg dreier det seg om det gode liv med god lyd og musikk, ikke først og fremst teknikk."

Men jeg må innrømme at det er fristende å kontakte Mr Idland den dagen jeg har et testobjekt med Seas-elementer og spørre om han ikke vil måle litt.......?

Angående terningkast og karakterer så synes jeg pp konkluderer bra:
"Tror forøvrig ikke at terningkast og karaktergivning er noe for Fidelity, det er nok av blader som er "hjelpsomme" med slikt. Les heller nøye gjennom hele testen, jeg tror at Fidelity-skribentene ønsker dette, og dra konklusjoner basert på dette."
-------- Helt klart! Har en kamerat som spurte om råd til høyttalere til det nye anlegget sitt. Jeg viste han noen høyttalere i prisklassen og ble raskt parert med følgende spørsmål: "Ja, men hvilket tall har de på bassen?"
Nei, bruk heller øynene og se om vi klarer å forklare hvordan produktet låter, og aller viktigst; Bruk ørene for å høre om det er slik du vil ha musikken din gjengitt.

Men så, etter disse utallige innleggene og sterke meningsutvekslingene..... Hva er sagt om INNHOLDET i nr 24...?
Joda, Roysen kom med tilbakemelding til KV: "...og tro det eller ei så likte jeg din omtale av Electrocompaniets nye komponenter svært godt. Jeg savnet ikke de tekniske detaljene så mye når du klart å være såpass direkte og grundig i din omtale uten for mye metaforer og utenomsnakk."
Hva med mer av denne typen tilbakemeldinger? (positive og negative)
Hvilke konklusjoner er feil?
Hvor har skribenten misset?

Thomas_K og Valentino skrev om Lavry-testen på fohånd, hva er resultatet nå? Tok jeg feil? Hva burde jeg skrevet mer/mindre om?
(Testen ble faktisk til på bakgrunn av en PM fra en vennlig sjel som hadde hørt at den skulle være et spennende produkt)

Zomby woof  var spent på Jamo-ene.
Hva nå? Funket testen for deg? Klarte Knut å formilde hvordan høyttalerne låter slik at du forsto det?
Kom han til feil konklusjon?

Thomas1 fikk sine Mentor før testen var å lese.
Stemmer testen? Er det slik de låter?

Thomand gledet seg til Unison Research testen.
Ble du skuffet? Tok jeg feil? Klarte du å få et inntrykk av forsterkeren ved å lese testen?

Myrvolds test av JJ 323? Bra?

Hva med Knuts omtale av Cary CD-306? En spiller som låt svært så overbevisende i referanseriggen, og det kun kort tid etter halleluja-opplevelsen med Teac!

Klipsch RF-83? Hva synes dere om testen?

Einstein? De trønderske audiofile som har hørt den på treff, nikket dere eller ristet på hodet da dere leste testen?

Hvorfor ble vi ikke blåst bakoversveis på av Naims PRaT i blindtesten? Hva gjorde vi feil? Dårlig match?
(ja, det er klart de fysiske betingelsene for bakoversveis er lite tilstede hos flere av oss, men......)



Jeg er overbevist om at tilbakemeldinger på selve innholdet i bladet er fruktbart og kan være lærerikt og givende for så vel lesere som skribenter.


Med ønsker om et fortryllende hifi-år i 2007!

Rolf Inge Danielsen
 
Topp Bunn