Fidelity nr. 24 ?

A

Akle

Gjest
Som jeg sa for et par innlegg siden forsvarer jeg nå bare mine meninger. Min dialog med Fidelity er avsluttet. Så lenge noen kommer med denne typen kommentarer til meg må dere forvente at jeg svarer tilbake. Jeg kommer ikke til å la meg nedsables til taushet. Til det er mitt engasjement for stort.

Et annet poeng i denne saken er at de som ikke klarer å håndtere sterke meninger kanskje bare burde overse denne tråden. Jeg har min fulle rett som medlem til å uttrykke mine meninger som jeg måtte ønske så lenge jeg holder meg innefor forumets regelverk.

Forøvrig har jeg bidratt ganske betydelig på dette forumet dersom du gjør en liten undersøkelse.

Mvh
Roysen
Tenkte mer i banene; lag ditt eget tidsskrift, eller (hold på hatten) skriv et vennelig brev til redaktøren hvor du saklig fremmlegger punkter du synest kan forbedres ved bladet. Det hadde vært mer konstruktivt en kuppet av denne tråden vel?

Aiaiaiaia
 
R

Roysen

Gjest
Tenkte mer i banene; lag ditt eget tidsskrift, eller (hold på hatten) skriv et vennelig brev til redaktøren hvor du saklig fremmlegger punkter du synest kan forbedres ved bladet. Det hadde vært mer konstruktivt en kuppet av denne tråden vel?

Aiaiaiaia


....well, (hold på hatten), den gangen Fidelity ble oppstartet skrev jeg opptil flere vennlige e-mails til redaktøren med en del av de samme forslagene jeg nå har kommet med. Dessverre kom det aldri noen svar tilbake.

Det redaktøren imidlertid gjorde var å editere bort alle forslagene mine fra e-mailene og legge ut restene av en e-mail som inneholdt litt skryt av det første nummeret som et leserinnlegg i bladet.

Mvh
Roysen
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Uansett uenighet synes jeg Roysen sine innlegg og diverse andre innlegg på denne siden bør leses av KV og studeres nøye. Se på det som en markedsundersøkelse blant dine potensielle kunder, KV! 8) Nei, ikke med slike briller, men slik her :eek:
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det tenker jeg Fidelity-gjengen gjør foran hvert nummer, for disse trådene er jo HELT regelmessige. Underlig nok ;D

O.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.767
Antall liker
1.623
Sted
Sjælland. Danmark.
Kritikken her er jo langt fra konstruktiv, den dreper antageligvis mer engasjement enn den oppmuntrer til forbedring...

;)
Dette her er fuldstændig det jeg også mener.
Der bliver lavet et kanon godt blad, og Knut mm. er glade for resultatet. En tilbage melding fra læserne vil give ekstra energi til at gøre det godt igen og igen.
Men dette her kan måske gøre det modsatte.
Mvh.
Sven Palvig
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Uansett uenighet synes jeg Roysen sine innlegg og diverse andre innlegg på denne siden bør leses av KV og studeres nøye. Se på det som en markedsundersøkelse blant dine potensielle kunder, KV! 8) Nei, ikke med slike briller, men slik her :eek:
Det er noen ganger veldig lett å være enig..!! :)
 
R

Roysen

Gjest
Jeg skal forsøke å la være å skrive flere innlegg i denne tråden dersom det ikke kommer flere kommentarer direkte til meg. Det virker som om det er i flest mulig medlemmers interesse, men jeg vil til slutt (selv med alle uovernstemmelser som har oppstått på vegen i denne tråden) forsøke å bringe mitt poeng tilbake til det jeg egentlig ville få frem. Nemlig forslag til endringer i magasinet jeg mener ville være klare forbedringer. Dette er mine meninger - andre kan ha andre meninger. Redaksjonen og staben har sine meninger. Jeg innser derfor at mine meninger fort kan drukne i alle andres. Mitt engasjement er imidlertid stort og jeg har derfor forsøkt å kjempe for disse meningsytringene mine. Noen synes kanskje jeg har gått over streken. I så fall beklager jeg det. Meningen har imidertid aldri vært noe annet enn å forbedre Fidelity. Mine meninger har kommet rett fra leveren. Jeg mener det er det ærligste. Jeg er ikke ute etter hevn på noen for noe, men jeg har de meningene jeg har om magasinet Fidelity (som kunne blitt fantastisk bra med følgende forbedringer):

1) Jeg synes Knut Vadseth burde omdefinere sin stilling i magasinet til kun redaktør og fotograf. Bildene hans er svært bra. Han innehar imidletid et vokabular og teknisk innfallsvinkel på sine omtaler som ikke passer i et high-end hi-fi magasin. Han kan benyttes til å gi second opinions til produktene - noe jeg forøvrig synes er et konsept de har innført som er meget bra.

2) Vadseths jobb som omtaler av produkter burde omdefineres til en teknisk redaktør og her burde en ny utenforstående person evt. Gunnar Brekke tilbys stillingen.

3) Tester av utstyr bør inneholde et minimum av teknisk informasjon om produktene. Om de ikke har mulighet til å utføre målinger finnes det imidlertid mye annen teknisk informasjon om utstyret som testes som kan være interessant og lærerikt for leserne.  Et minimum er at de tekniske og fysiske spesifikasjonene om produktene angitt fra produsentene angis, hvilke komponenter og kabler som benyttes i testen. Ut over det synes jeg det er et minimum at man tester og beskriver all fuksjonalitet produktet innehar og beskriver hva man har testet evt. hva man ikke har testet. Man må ikke glemme at det faktisk er det som skjuler seg under lokket på komponentene som faktisk generer den lyden man hører. Beskrivelser av dette er viktig for leserne for å kunne ha noen faste rammer å knytte de lydmessige intrykkene som beskrives mot. Second opinions av andre testere/omtalere bør også angis med hvilke komponenter som benyttes og hvilken fuksjonalitet som ble testet/ikke testet. Second opinions bør også beskrive forskjellen lydmessig i deres anlegg i forhold til det lydmessige inntrykket i hovedomtalen. Dette gir leserne et bilde av hvilke komponenter som kan passe bedre/dårligere med testobjektet.

4) Vokabular for å beskrive ulike deler av lydbilde bør forsøkes standardisert slik at vi som lesere lettere kan forholde oss til hva dere beskriver.

5) Karaktergivning for ulike aspekter ved komponentenes tekniske oppbygging og lydmessige singatur bør vurderes.

Mvh
Roysen
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Syns bladet er kjempebra jeg da ;D
Men syns kanskje at dem kunne testet mer av mindre butikker og hatt litt mer interjuver av konstruktører.
B&W har fått mye der syns jeg.
På Messa i Horten var det jo 1-2 konstruktører,så kanskje det kommer :D
Hva med å teste litt ProAc ;) :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Roysen; jeg tror du sliter med dårlig hukommelse. Du har en tendens til å gjenta deg selv.

KV, HR og dere andre Fidelitypene; jeg gleder meg til å lese julenummeret. Stå på. Gi oss entusiasme.
 
R

Roysen

Gjest
Roysen; jeg tror du sliter med dårlig hukommelse. Du har en tendens til å gjenta deg selv.

KV, HR og dere andre Fidelitypene; jeg gleder meg til å lese julenummeret. Stå på. Gi oss entusiasme.
Nei, jeg sliter ikke med dårlig hukommelse. Jeg ville bare understreke at dette ikke handlet om surmult kritikk fra min side, men et ønske om et bedre Fidelity.

Mvh
Roysen
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Jeg er ikke enig i alt Roysen mener, men jeg synes ikke han skriver noe som ikke kan tolkes som en respektabel kritikk.

Jeg synes også at det kan bli mer utfyllende faktaruter. Jeg er derimot ikke enig i hans mening om omdisponering av personell. Men han har lov til å mene dette og han begrunner faktisk sine meninger (noe ikke alle andre gjør). Om man er enig er annen sak, men dette er ikke snakk om snakk om objektive målinger, kun subjektive meninger om et produkt en stab har fremarbeidet.

Han kommer med konkrete forslag til forbedring, som i hans øyne er gode. Om man ikke er enig bør man heller komme med gode motargumenter og ikke bare ta den enkle metoden å kalle det "surt oppgulp".

At KV blir nevnt er ikke fullt så urettferdig som det ved første øyekast kan virke. Han er bladets redaktør, og dermed vil mye kritikk bli rettet mot ham. Akkurat som ros vil bli rettet mot ham. Han er har tross alt hovedansvaret for layout og innhold.

Ellers vil jeg si at jeg koser meg med Fidelity og skribentene gjør en strålende innsats, inkludert KV. Noen skribenter og noen typer artikler liker man bedre eller dårligere enn annet, men slik vil det alltid være.
 

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
184
Antall liker
0
Jeg er ikke enig i alt Roysen mener, men jeg synes ikke han skriver noe som ikke kan tolkes som en respektabel kritikk.

Jeg synes også at det kan bli mer utfyllende faktaruter. Jeg er derimot ikke enig i hans mening om omdisponering av personell. Men han har lov til å mene dette og han begrunner faktisk sine meninger (noe ikke alle andre gjør). Om man er enig er annen sak, men dette er ikke snakk om snakk om objektive målinger, kun subjektive meninger om et produkt en stab har fremarbeidet.

Han kommer med konkrete forslag til forbedring, som i hans øyne er gode. Om man ikke er enig bør man heller komme med gode motargumenter og ikke bare ta den enkle metoden å kalle det "surt oppgulp".

At KV blir nevnt er ikke fullt så urettferdig som det ved første øyekast kan virke. Han er bladets redaktør, og dermed vil mye kritikk bli rettet mot ham. Akkurat som ros vil bli rettet mot ham. Han er har tross alt hovedansvaret for layout og innhold.

Ellers vil jeg si at jeg koser meg med Fidelity og skribentene gjør en strålende innsats, inkludert KV. Noen skribenter og noen typer artikler liker man bedre eller dårligere enn annet, men slik vil det alltid være.
En god oppsummering ,kunne signert under på dette innlegget ;)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Jeg synes det er way out of line å hevde at Norges desidert mest erfarne journalist på hi-fi ikke burde gjøre det han faktisk har bedre grunnlag for å gjøre enn noen annen i dette landet. Han skriver ikke Roysens ønskede tekniske artikler, men har har et større erfaringsgrunnlag enn noen andre på de beste av det beste utstyret man kan få tak i her til lands.
Jeg mener han har en meget god evne til å sette opp relevante sammenligninger med så vel virkeligheten som tilsvarende komponenter. Jeg finner også at han har en unik evne til å trekke de lange linjene for vår hobby.
For øvrig synes jeg Roysen har gjort dette til en persondebatt, der det burde være en saksdebatt. Det er FÅ av skribentene i Fidelity som belegger sine funn med teknisk bakgrunn, dette er ikke et personfenomen. Dette bunner i ressurser og tid, blant annet, og som nevnt er det ikke oss i mot å gjennomføre det. Det bare går ikke akkurat nå.

Så bortsett fra dette unødvendige personfokuset, er Roysens innlegg greie nok.

Mvh
Håkon Rognlien
 
R

Roysen

Gjest
Jeg synes det er way out of line å hevde at Norges desidert mest erfarne journalist på hi-fi ikke burde gjøre det han faktisk har bedre grunnlag for å gjøre enn noen annen i dette landet. Han skriver ikke Roysens ønskede tekniske artikler, men har har et større erfaringsgrunnlag enn noen andre på de beste av det beste utstyret man kan få tak i her til lands.
Jeg mener han har en meget god evne til å sette opp relevante sammenligninger med så vel virkeligheten som tilsvarende komponenter. Jeg finner også at han har en unik evne til å trekke de lange linjene for vår hobby.
For øvrig synes jeg Roysen har gjort dette til en persondebatt, der det burde være en saksdebatt. Det er FÅ av skribentene i Fidelity som belegger sine funn med teknisk bakgrunn, dette er ikke et personfenomen. Dette bunner i ressurser og tid, blant annet, og som nevnt er det ikke oss i mot å gjennomføre det. Det bare går ikke akkurat nå.

Så bortsett fra dette unødvendige personfokuset, er Roysens innlegg greie nok.

Mvh
Håkon Rognlien
Håkon Rognlien,

Jeg beklager dersom dette blir oppfattet som en persondebeatt. Det har du helt rett i at det ikke burde vært. Noe av årsaken er som jeg har nevnt tidligere hans måte å reagere på kritikk på. Den andre årsaken er hans måte å skrive omtaler på. Det er han som skriver omtaler av nesten alle de produktene som interesserer meg i Fidelity. Mulignes hadde min oppfatning vært en annen dersom dere hadde delt litt på å skrive om de aller fremste high-end produktene. Her ligger nemlig det meste av den interessante teknologien gjemt.

...og til KV, jeg har intent ønske om å "ta råtta" på deg bare et ønske om et norsk magasin som jeg også kan ta nytte av. Så en beklagelse og en ustrakt arm fra meg til deg for måten noe av det jeg har skrevet kanskje kan tolkes på. Du betyr med ditt engasjement uendelig mye for den hobbien vi alle har så kjær på dette forumet!!!!

Mvh
Roysen
 

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Innlegg
1.602
Antall liker
77
I dag fekk eg bladet i postkassa,så nå er julehelga berget for min del.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
I dag fekk eg bladet i postkassa,så nå er julehelga berget for min del.
Da får jeg sikkert mitt i morgen da!

Til KV og dere andre i redaksjonen: keep up the good work!

mvh,
OS
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Jøsss ikke fått bladet ennå, men den som venter på noe godt, venter jo ikke forgjeves.

Synes som sagt tidligere, at selv med sine små trykkleifer, så er FIDELITY Europas beste HI FI blad uten konkurranse forøvrig, av HI FI Choice, HI FI News og HIFI+ som også er langt fremme.
 
O

om.s

Gjest
Selv fikk jeg OPUS #8 for noen dager siden, og det var redningen, musikalskt, for en tid fremover....
(dere som lurer se musikk sidene og magsin for klassisk musikk)

mvh
 
R

Rojoh

Gjest
Hvis jeg fikk akkurat det jeg ville ha av nissen, så hadde jeg nok bedt om mer enn bare Fidelity nr. 24. ;D

Mvh. Johan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Er ikke julegavene din i tollen i Oslo da, Rojoh ;)

Lf
det er vel flere som har julegaven sin stående hos tollvesenet...
 
R

Rojoh

Gjest
Det viste seg at både jeg og Ellef kjøpte julepresanger på nokså likt tidspunkt uten at dette hadde vært diskutert. Blir nok noen hektiske kvelder fremover med bæring, kobling og rare fakter (for de utenforstående). Uttrykket "like barn leker best" passer sikkert fint... ;D

Mvh. Johan
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
det er vel flere som har julegaven sin stående hos tollvesenet...
Min julegave fra nissen har tollvesenet levert fra seg nå :)

Ser forøvrig fram mot å lese Fidelity #24
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hehe, grattis, gutta. håper julekvelden kommer før 2007 for deres del, kanskje julenissen dukker opp i romjula?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg for min del stolte ikke på tollere i nissekostymer, så jeg kjørte like godt til sverige i helgen og hentet gavene mine. ;D
 
R

Rojoh

Gjest
Takker! Blir nok en liten "reportasje" eller to, når nissen har vært med pakkene... :)

Mvh. Johan
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ser ut som om nissen rekker en tur til innom meg også gitt...kan bli en gledelig jul og et spennende nyttår 8)

O.
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei
Desverre fikk den Canadiske nissen et akutt ryggproblem,pluss en litt uggen lukkemuskel,da fikk høre om de to store pakkene fra Bryston.Så julaften er litt utsatt hos meg !!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Vi må ha vært jæ.... snille i år ;D

Lf
Snille og går stille i dørene ;)

(og det siste er viktig når nye remedier skal på plass i kjelleren....)
 

ahh

Medlem
Ble medlem
12.07.2003
Innlegg
8
Antall liker
0
Hvorfor i all verden bruker så mange energi på en reinspikka kverulant? Sett heller på noe skikkelig god musikk...
Høvdingen burde flyttet tråden til "off topic" for lenge siden. Tråden er nedbrytende for HIFISENTRALEN.

mvh
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Hvorfor i all verden bruker så mange energi på en reinspikka kverulant? Sett heller på noe skikkelig god musikk...
Høvdingen burde flyttet tråden til "off topic" for lenge siden. Tråden er nedbrytende for HIFISENTRALEN.

mvh
er det nedbrytende at vi har vært snille i år og får store pakker av julenissen?
 
O

om.s

Gjest
er det nedbrytende at vi har vært snille i år og får store pakker av julenissen?
Nei, nei!! men å se seg selv for mye i speilet kan fremkalle ett sterkt ønske om en nisse...

mvh
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Mannen: -Nå vil jeg ha slutt på dette at nissen kommer med julegavene, at storken kommer med barna, at gud gir oss vårt daglige brød og alt dette våset.
Damen: -Hva er galt med det?
Mannen: Jo, nå har barna begynt å lure på hva den gamle gubben i stua bidrar med.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Nei, nei!! men å se seg selv for mye i speilet kan fremkalle ett sterkt ønske om en nisse...

mvh
nå må du forklare denne sofistikerte og slagferdige replikken for meg.
har du sett deg for mye i speilet i det siste, sier du?
 
O

om.s

Gjest
nå må du forklare denne sofistikerte og slagferdige replikken for meg.
har du sett deg for mye i speilet i det siste, sier du?
Nåhhh, small dogs, big barking, det er på den stien vi er...

mvh
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Nåhhh, small dogs, big barking, det er på den stien vi er...

mvh
for meg ser det heller ut som stupid dog, no barking...
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Har ikke sett Fidelity 24 ennå!
 
Topp Bunn