Fidelity nr. 24 ?

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Litt tidlig vel? De snakket om muligens før jul, dvs. neste uke.
 

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
372
Antall liker
4
Torget vurderinger
2
Gleder meg! :)
 
K

kbwh

Gjest
RoDa prøver en Lavry AD10 i Realityanlegget. Interressant.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Jamo, Bang & Olufsen, I-pod tilbehør og julemusikk...

jippi
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.003
Antall liker
6.231
I løssalgspressen er det sex som selger.
I hifi-magasiner ser det ut til at b&w 80xx gjør samme nytten.
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
ASR Mini Basis heter den, ikke ASR Basis Mini. Slurvefeil.
Lavry testen blir spennende.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Imponert over evnene enkelte har til å vinkle alt så negativt at det blir ufrivillig morsomt.
Her klages over artikler fra et pra produsenter, mens man altså forbigår i stillhet alt det spennende stoffet som er der, og det i klar majoritet. Dette er en malende beskrivelse av halvtomt og halvfullt glass.

Honkey
 

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Innlegg
231
Antall liker
129
Torget vurderinger
1
Det bør vel være i postgangen iløpet av morgendagen så vidt jeg vet. ;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Imponert over evnene enkelte har til å vinkle alt så negativt at det blir ufrivillig morsomt.
Her klages over artikler fra et pra produsenter, mens man altså forbigår i stillhet alt det spennende stoffet som er der, og det i klar majoritet. Dette er en malende beskrivelse av halvtomt og halvfullt glass.

Honkey
Ta nå ikke alt så bokstavelig og seriøst da. Dette blir sikkert et fint nummer med mange spennede artikler.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.003
Antall liker
6.231
Tja...
Fidelity har jo valgt å legge listen høyt da KV i siste nummer skrev at de har verdens beste skribenter. Uansett er det jo bedre at folk vinkler det negativt før nummeret kommer ut enn etterpå... ;)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Tja...
Fidelity har jo valgt å legge listen høyt da KV i siste nummer skrev at de har verdens beste skribenter. Uansett er det jo bedre at folk vinkler det negativt før nummeret kommer ut enn etterpå... ;)
Verdens beste skribenter?? Jøss! Det hørtes jo rimelig pretensiøst ut, selv fra KVs tastatur...Kan ikke huske å ha fått med meg det, men kanskje jeg bare har fortrengt det..
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Eller at det slett ikke stod det. Hva tror du? :)
KV
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
God kveld KV.

Får vi dette bladet å glede oss over i jula?

Jeg er spent på disse Jamoene..

MVH
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hehe..Jeg velger å tro at akkurat den formuleringen ikke var å finne i forrige utgave...;-)
 
C

Cyber

Gjest
Jeg må på generell basis si at jeg føler Fidelity ofte er sistemann ut med test av forskjelllige produkter. Og hvis det kommer i handelen mot slutten av nesten uke så vet jeg ikke hvor stor glede jeg får av julemusikkanbefalingene. Liker å høre på julemusikk før jula jeg...

Men så ut til å være noe for enhver, så jeg gleder meg jeg :)
 
C

Cyber

Gjest
Eller at det slett ikke stod det. Hva tror du? :)
KV
Mener å huske at det var utstrakt bruk av anførselstegn rundt alle verdens beste formuleringene... :) For det er da vitterlig blader som er bedre enn Fidelity. De har en egen stil, men synes det ofte kan virke litt heimesnekra og litt tilfeldig...
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.857
Antall liker
8.852
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tja...
Fidelity har jo valgt å legge listen høyt da KV i siste nummer skrev at de har verdens beste skribenter. Uansett er det jo bedre at folk vinkler det negativt før nummeret kommer ut enn etterpå... ;)
Stod vel en "ikke" der....et ord som har relativt stor betydning i den norske språket.

Kan vel heller ikke si at jeg synes at Fidelity er spesiellt sent ute med tester, uten at jeg orker å gå veldig inn for å dokumentere det....

Mvh
OMF
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Alltid uenigheter angående innholdet. Det som gir meg minst glede er de såkalte messerapportene. Rapport er vel et kraftig uttrykk. Masse bilder og så vidt litt tekst. Mest kommentarer til bildene.
 
T

Thomas1

Gjest
Test av Mentor 2. Da rekker jeg å få den i stuen før jeg får bladet i posten.
 
R

Roysen

Gjest
Vadseth formulerte seg (som han så korrekt påpeker) ikke på den måten, men det var ikke så vanskelig å skjønne hva han forsøkte å si......

Sitat fra lederen i forrige Fidelity:
"Dette er noe av det mest imponerende subjektive hi-fi journalistikk  jeg noen sinne har lest! Skribleriene til Håkon Rognlien, Jan Myhrvold, Anders Rosness og Rolf Inge Danielsen er etter min mening i high-end klassen".

Mvh
Roysen
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Vadseth formulerte seg (som han så korrekt påpeker) ikke på den måten, men det var ikke så vanskelig å skjønne hva han forsøkte å si......

Sitat fra lederen i forrige Fidelity:
"Dette er noe av det mest imponerende subjektive hi-fi journalistikk  jeg noen sinne har lest! Skribleriene til Håkon Rognlien, Jan Myhrvold, Anders Rosness og Rolf Inge Danielsen er etter min mening i high-end klassen".

Mvh
Roysen
For meg høres det ut som det står; skryt av kolleger. Ikke en fremheving av seg selv.
 
R

Roysen

Gjest
For meg høres det ut som det står; skryt av kolleger. Ikke en fremheving av seg selv.
Dette er en grenseløs selvskryt av eget magasin - ikke av egen person.
 

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Innlegg
231
Antall liker
129
Torget vurderinger
1
God kveld KV.

Får vi dette bladet å glede oss over i jula?

Jeg er spent på disse Jamoene..

MVH
Ja det får du. Ifølge ryktene ble enten bladet levert på posten ikveld, eller så blir det det imorgen tidlig. I slike tilfeller er det koslig å kjenne folk i bransjen. Slipper å vente i en tilsand av uvitenhet. Har foresten fått lest ett par av artiklene i bladet. Dere har noe å se frem imot!
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Dette er en grenseløs selvskryt av eget magasin - ikke av egen person.
Ville jo vært dumt å skryte av andre magasiner. ;D
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Dette er en grenseløs selvskryt av eget magasin - ikke av egen person.
"Grenseløs" er vel en overdrivelse?Og de som har fulgt med dine skriblerier om meg og Fidelity i det siste skjønner kanskje at jeg bare prøver å muntre opp staben og meg selv en smule...

Dette er ikke særlig morsomt, Roysen. Det er greit at vi kan være uenige om hvordan Fidelity skal se ut men for meg dreier det seg om det gode liv med god lyd og musikk, ikke først og fremst teknikk. Du kan da bare slutte å kjøpe bladet. Hva er så problemet ditt?

Knut
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Nå har jeg aldri begitt meg inn i noen fidelity diskusjoner tidligere og det blir kun med dette ene innlegget denne gangen. Min oppfattning fra sidelinjen av diskusjonen, er iallefall at konstruktiv kritikk aldri har vært bladets sterke side.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Nå har jeg aldri begitt meg inn i noen fidelity diskusjoner tidligere og det blir kun med dette ene innlegget denne gangen. Min oppfattning fra sidelinjen av diskusjonen, er iallefall at konstruktiv kritikk aldri har vært bladets sterke side.
Kanskje ikke forumets sterke side heller. ;)
 
R

Rojoh

Gjest
Stå på alle dere i Fidelity!

(Jæv..g så mange sutretuter det er her på hfs da??)

Mvh. Johan
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Dette er en grenseløs selvskryt av eget magasin - ikke av egen person.
Hvorfor skal det ikke være lov å skryte av seg selv og egne produkter her i landet.....?? Synes KV og gjengen hans gjør en kjempejobb!! Nå er det vel desverre slik at det er de som mener det motsatte som "høres". En viss takknemlighet for at vi i det hele tatt har et så dedikert bla her i lille Norge burde i mye større grad komme frem!! Så kom igjen KV skryt av bladet og medarbeiderne dine, siden vi er alt for få som hjelper deg å gjøre det!! ;)
 
R

Roysen

Gjest
"Grenseløs" er vel en overdrivelse?Og de som har fulgt med dine skriblerier om meg og Fidelity i det siste skjønner kanskje at jeg bare prøver å muntre opp staben og meg selv en smule...

Dette er ikke særlig morsomt, Roysen. Det er greit at vi kan være uenige om hvordan Fidelity skal se ut men for meg dreier det seg om det gode liv med god lyd og musikk, ikke først og fremst teknikk. Du kan da bare slutte å kjøpe bladet. Hva er så problemet ditt?

Knut
Nå er vi her igjen......

Jeg har min mening om ditt magasin og den er temmelig fjernt fra din.

Jeg er også et medlem av dette forum hvor vi diskuterer blant annet ditt magasin. Her har jeg fritt lov til å legge frem mine meninger. Så jeg synes ikke du har anledning på dette frie forumet til å be meg slutte å kjøpe bladet for å unngå min kritikk.

"Grenseløs" er like mye eller like lite overdrevet som "den beste subjektive hi-fi journalistikk jeg noen sinne har lest."

Hva er problemet mitt? - Jeg vil si at det først og fremst er at du så uhemmet fremhever ditt eget magasin som noe av det beste på markedet når min oppfattning er så fjernt fra dette.

Vi er enige om at hi-fi handler om det gode liv og god musikk, men for at vi som lesere skal kunne evaluere med egne meninger hva dere skriver er det viktig å vite litt om hvor den gode lyden kommer fra. Det jeg da sikter til er det som gjemmer seg inne i boksen/komponenten. Dette gir omtalene visse rammer å forholde seg til. Når dette er fraværende blir det bare tomme ord igjen og de blir svært tomme når vi ikke en gang har et felles fast språk/vokabular for å forstå hva som beskrives.

For øvrig skrev du sitatet før jeg begynte å formulere mine synspunkter om Fidelity på nettet.

Til slutt vil jeg si at du kanskje bør lære å ta i mot kritikk like godt som du liker å sole deg i ros.

Mvh
Roysen
 
J

Janpe

Gjest
Hvorfor skal det ikke være lov å skryte av seg selv og egne produkter her i landet.....?? Synes KV og gjengen hans gjør en kjempejobb!! Nå er det vel desverre slik at det er de som mener det motsatte som "høres". En viss takknemlighet for at vi i det hele tatt har et så dedikert bla her i lille Norge burde i mye større grad komme frem!! Så kom igjen KV skryt av bladet og medarbeiderne dine, siden vi er alt for få som hjelper deg å gjøre det!! ;)
Jeg kan ikke helt skjønne at vi skal være så takknemlige for at noen "gidder" å lage et blad for oss. Jeg regner da med at Vadseth & Co har som mål å tjene penger på det de driver med, som alle andre yrkesaktive?

Ingen av skribentene skriver gratis såvidt jeg vet, så dette har ikke noe med forkynnelse og hellig overbevisning å gjøre, det er business. At de er velmenende entusiaster kan så være.

Jeg skal forøvrig avstå fra å mene noe om Fidelity og journalistene denne gang, kun konstatere at bladet ikke alltid treffer meg. Noe forøvrig ikke TAS, Hifi + eller andre gjør, men kanskje litt oftere.

Men, abonnent er og forblir jeg gjerne.
 
L

Ludo

Gjest
Stå på alle dere i Fidelity!

(Jæv..g så mange sutretuter det er her på hfs da??)

Mvh. Johan
Helt enig - mye sutring og jamring... *host* jantelov *host*
 
R

Roysen

Gjest
Er det noen her som faktisk husker at bladet koster penger - hele kr. 98,- pr. stk. hos Narvesen. De deles ikke ut gratis av Frelesarmèen. Jeg synes derfor at som leser bør man kunne ha lov til å kritisere det man ikke liker uten bladets redaktør "jamrer" seg offentlig av den grunn.

Mvh
Roysen
 
K

kiwi

Gjest
Hei KV
Vil først begjynne med og si at jeg synes Fidelity er et veldig bra blad ,gleder meg hver eneste gang til jeg for det i postkassen. Når det gjelder meninger om tester og om hvordan de bør beskrives så vil det bestandig være delte meninger om dette uansett hvordan dere gjør det. Ta feks denne testen på Esotericen, jeg synes den var veldig bra fordi jeg blant annet ikke er så intresert i den tekniske delen ,mulig jeg er litt gammeldags men jeg er faktisk mer intresert i hva dere mener om lyden på den og om hvordan type lyd dere mener den spiller ,en hva som er oppe i spilleren. Vis jeg hadde gått til innkjøp av denne spilleren så håper jeg jaggu at jeg hadde sittet og hørt på den istedenfor og sitte og kjikket oppi den ;D
Mvh: Espen
 
C

Cyber

Gjest
Enig i at det er litt mye negative munner her, men en ting som jeg virkelig synes er litt dritt med Fidelity er at tester blir stykket opp fordi de har for mange annonser. Nå skal ikke jeg svi 60 K på CD spiller med det første, men er jo litt rart i en gruppetest å fordele testene over to blader som kommer med relativt store mellomrom. Men kanskje folk som skal kjøpe så dyre saker tenker så lenge, hva vet vel jeg...
 
R

Roysen

Gjest
Hei KV
Vil først begjynne med og si at jeg synes Fidelity er et veldig bra blad ,gleder meg hver eneste gang til jeg for det i postkassen. Når det gjelder meninger om tester og om hvordan de bør beskrives så vil det bestandig være delte meninger om dette uansett hvordan dere gjør det. Ta feks denne testen på Esotericen, jeg synes den var veldig bra fordi jeg blant annet ikke er så intresert i den tekniske delen ,mulig jeg er litt gammeldags men jeg er faktisk mer intresert i hva dere mener om lyden på den og om hvordan type lyd dere mener den spiller ,en hva som er oppe i spilleren. Vis jeg hadde gått til innkjøp av denne spilleren så håper jeg jaggu at jeg hadde sittet og hørt på den istedenfor og sitte og kjikket oppi den ;D
Mvh: Espen
Dette er vel og bra, men helt utenfor det vi nå diskuterer. Når komponenten er vel hjemme i hus er ikke teknikken så viktig lenger - da er det musikken som gjelder.

Det vi snakker om nå er testene i Fidelity. For at vi som leser skal kunne forholde oss til deres tester må vi vite noe om teknologien bak produktet. Lytter de til SACD eller CD. Er den lyden de beskriver som det beste de har hørt PCM upsamplet til DSD eller PCM 24/196? Så lenge vi ikke vet slike detaljer - hvordan skal vi da vite hva de beskriver? Hva slags rør er benyttet i komponenten - hvor stor strømforsyning er det i forsterkeren? Dette kan fortelle oss om ulike karakteristika for produktet som vi kjenner igjen. Er komponentene koblet sammen med balanserte kabler eller single-ended? Alle disse type detaljer er svært viktig for oss lesere for å kunne danne egne meninger om produktet og dets eventuelle kompatibilitet med vårt eget anlegg.

Mvh
Roysen
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Flott at bladet kommer i god tid før jul ;D Eksamener er unnagjort - så det blir kos.

Når det gjelder kritikk av bladet: kanskje jeg har vært for opptatt med studier til å sette på mine kritiske briller, tror jeg bruker disse istedet. 8)

P.S. Takk til Fidelity og skribenter, for at dere lopper meg nok en gang for 98.- kr, kjekke folk og kjekt blad!

JT

Ja det får du. Ifølge ryktene ble enten bladet levert på posten ikveld, eller så blir det det imorgen tidlig. I slike tilfeller er det koslig å kjenne folk i bransjen. Slipper å vente i en tilsand av uvitenhet. Har foresten fått lest ett par av artiklene i bladet. Dere har noe å se frem imot!
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
Er det noen her som faktisk husker at bladet koster penger - hele kr. 98,- pr. stk. hos Narvesen. De deles ikke ut gratis av Frelesarmèen. Jeg synes derfor at som leser bør man kunne ha lov til å kritisere det man ikke liker uten bladets redaktør "jamrer" seg offentlig av den grunn.

Mvh
Roysen
Hvorfor kan ikke Vadseth få lov til å forsvare seg/jamre offentlig når du kommer med dine meninger offentlig.

Som moderator så må jeg nesten gi alle tillatelse til å ytre sine meninger (så lenge de er innenfor reglene våre).

Mvh
Høvdingen
 
Topp Bunn