Fidelity 56

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.843
Antall liker
19.662
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
HCS skrev:
lars_erik skrev:
HCS skrev:
lars_erik skrev:
Zomby_Woof skrev:
Med en befolkning på 5 mill, tror du det er marked for et rendyrket 'high end'-magasin i betydningen bare ultradyrt utstyr? Du og hvor mange flere vil lese det? Her er det nok bare å puste i nesa og glede seg over det man får.

Det var vel forresten test av et høyttalerpar til 75.000,- også, er ikke det high end? For billig? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil, Lars Erik. Konsekvensene av å legge om den redakjsonelle linjen etter dine idéer er nok kroken på døra for Fidelity.
Jeg skjønner ikke helt hvor du og HCS vil. Jeg beklager kun det siste nummeret av Fidelity. I dette nummeret har man forskjøvet innholdet mot mer budsjett-fi enn tidligere. Noe jeg håper ikke vil bli en trend.
Du siterer zomby og spørr meg ?? Jeg synes at siste blad hadde en god miks. At du feiler å komme med KONKRETE eksempler på hvilke magasiner ,som i din bok, driver med highend i en mer utstrakt grad og på en mer intr måte enn F, sier vel det meste om hva du argumeterer utifra...Dvs INTET..


Forøvrig vil jeg berømme Trond Torgnesskar for et spennende og godt språk, igjen. Han er en kløpper til å føre pennen, det skal være sikkert. :)
Forstår fortsatt ikke din agenda. Særlig ikke når du tyr til personlige karakteristikker. Men deg om det. "Feiler"? Jeg har aldri nevnt noen utenlandske blad som jeg mener er bedre enn Fidelity. Det er du som har mast om eksempler på. Det jeg sa, var at jeg måtte ty til "fremmenladske" blad om Fidelity slutter å være et blad som er mest opptatt av high-end. Hvem disse skulle være, har jeg ingen aning om. Jeg har til nå trivdes godt med Fidelity. Regner med at denne noe bisarre sidediskusjonen du har lagt opp til, kan ta slutt her og nå.
Uff da... Ble du lei deg...?? :).. Ikke ta det så tungt, bladet er kun underholdning og sågar god underholdning også :). Rart er det jo at du kanskje heller vil lese "fremmendlandske blader" om ikke Fidelity oppnår det innehold de bør ha uten å ha den fjerneste anelse om hva disse bladene faktisk inneholder..
Det var mer et hint om at Fidelity ikke lever opp til det det har vært, må man på leting etter noe annet. Du må være østlending, siden du ikke forstår den overførte betydningen ;)

Og jeg ble nok langt fra lei meg. Mer oppgitt over tøvet.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
lars_erik skrev:
HCS skrev:
lars_erik skrev:
HCS skrev:
lars_erik skrev:
Zomby_Woof skrev:
Med en befolkning på 5 mill, tror du det er marked for et rendyrket 'high end'-magasin i betydningen bare ultradyrt utstyr? Du og hvor mange flere vil lese det? Her er det nok bare å puste i nesa og glede seg over det man får.

Det var vel forresten test av et høyttalerpar til 75.000,- også, er ikke det high end? For billig? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil, Lars Erik. Konsekvensene av å legge om den redakjsonelle linjen etter dine idéer er nok kroken på døra for Fidelity.
Jeg skjønner ikke helt hvor du og HCS vil. Jeg beklager kun det siste nummeret av Fidelity. I dette nummeret har man forskjøvet innholdet mot mer budsjett-fi enn tidligere. Noe jeg håper ikke vil bli en trend.
Du siterer zomby og spørr meg ?? Jeg synes at siste blad hadde en god miks. At du feiler å komme med KONKRETE eksempler på hvilke magasiner ,som i din bok, driver med highend i en mer utstrakt grad og på en mer intr måte enn F, sier vel det meste om hva du argumeterer utifra...Dvs INTET..


Forøvrig vil jeg berømme Trond Torgnesskar for et spennende og godt språk, igjen. Han er en kløpper til å føre pennen, det skal være sikkert. :)
Forstår fortsatt ikke din agenda. Særlig ikke når du tyr til personlige karakteristikker. Men deg om det. "Feiler"? Jeg har aldri nevnt noen utenlandske blad som jeg mener er bedre enn Fidelity. Det er du som har mast om eksempler på. Det jeg sa, var at jeg måtte ty til "fremmenladske" blad om Fidelity slutter å være et blad som er mest opptatt av high-end. Hvem disse skulle være, har jeg ingen aning om. Jeg har til nå trivdes godt med Fidelity. Regner med at denne noe bisarre sidediskusjonen du har lagt opp til, kan ta slutt her og nå.
Uff da... Ble du lei deg...?? :).. Ikke ta det så tungt, bladet er kun underholdning og sågar god underholdning også :). Rart er det jo at du kanskje heller vil lese "fremmendlandske blader" om ikke Fidelity oppnår det innehold de bør ha uten å ha den fjerneste anelse om hva disse bladene faktisk inneholder..
Det var mer et hint om at Fidelity ikke lever opp til det det har vært, må man på leting etter noe annet. Du må være østlending, siden du ikke forstår den overførte betydningen ;)

Og jeg ble nok langt fra lei meg. Mer oppgitt over tøvet.
Er halvt trønder så jeg forstår deg meget godt... ;). " Tøvet" blir det fort når det kommer indirekte hentydninger uten substans. ;D
 
R

Roysen

Gjest
impulse skrev:
Jeg har fått rapporter om at trykkfeildjevelen virkelig har tatt rotta på oss i nummer 56.

Prisen på den omtalte CD-kutteren er som de fleste forhåpentligvis har fått med seg ikke 25.000, men kr 5200,-

Heldigvis.


Forøvrig er det Exotic Audio i Danmark som tar den inn til Skandinavia, og AudioAktøren i Horten som forhandler den i Norge.
...og Audio Norge som forhandler i Norge.

Mvh
Roysen
 

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Innlegg
1.122
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
Er et det noen hørbar forskjell med kuttern? hva skjer ;) Jeg bruker 3D dish stabilizer med markant forbedring. Vil koste et par tusen kan jeg tenke meg. Inge grunn til og avslå CD'n ennå ;D mvh Guit
 

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg er medeier av en slik og den gang jeg var mer troende så kuttet jeg til svetten tok meg.
Vi er vel rundt 5-6 stykker som eier en og jeg tror ikke jeg tar særlig mye feil om den ikke er i nevneverdig bruk lenger, men kanskje tar jeg feil på andres bekostning.
Lenge siden jeg kuttet min siste cdskive ihvertfall ::)
Ikke spiller jeg cdskiver mer heller, bare ripper de og hvorvidt det kan høres på en rippet cd om den er kuttet først eller ikke, tviler jeg sterkt på, men det er nå meg.
Da jeg så prisen(25K) ;D hadde jeg straks en tanke om å foreslå at vi skulle selge den for godt under halv pris ;D

Jeg hørte ikke forskjell, men den gang holdt ikke det meg fra å kutte og kutte og kutte for tenk om jeg tok feil 8)

Jeg vil legge til at noen hevdet å høre forskjell, derfor kunne det jo være interessant å vite om den fortsatt brukes av noen i vårt lille sameie.

Mvh.KW
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Men prisen er altså ikke 25000, men 5200,-, KW
Du ser at jeg slengte på en slik ;D........ ;)....jeg har da lest de foregående innleggene og da for lengst fått med meg at dette var feil, ikke for at jeg trodde det kunne være riktig heller, men ukorrekte priser/edit;fakta i blekka er jeg godt kjent med, dog ikke så grove vanligvis ;D

Men det er rett at jeg stusset med en gang jeg så den prisen, men tenkte straks at dette kunne umulig være riktig....................
derfor ble det heller aldri til at jeg tok kontakt med de andre i laget ;D

Mvh.KW
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Noen som vet når 57 kommer? Kan ikke se at det stod noe i 56 om når neste nummer skulle komme og føler at det er lenge siden forrige kom....

-gooner
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er lenge siden. Dessverre så de seg nødt til å redusere antall utgivelser.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Alt for lenge siden.....så lenge mellom hver utgivelse, at det er en reell risiko for at vi godt voksne, glemmer at det er noe som heter "Fidelity"! Det er for ille at de ikke klarte å opprettholde 6 - 8 utgivelser pr. år. Men, men...dette fører til at i alle fall jeg går for utenlandske "substitutter".
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hvis du ønsker deg et Fidelity som kommer ut ofte, er i alle fall ikke løsningen å gå for utenlandske substitutter, Wilhelm. Om det blir den gjense holdningen rundtomkring, blir det etterhvert slutt på alt av utgaver fra Fidelitys side.
Når det er sagt, neste nummer ankom oss på fredag, så det er snart ute, først hos de som får det i kassa, og hos Narvesen i løpet av kommende uke, antar jeg.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Impulse: Usikker på om dette gjelder WilhelmW, men når jeg går for utenlandske substitutter, så betyr det ikke at jeg ikke kjøper Fidelity også. Kjøper rundt 3 slike blader pr. måned.
DET må vel være det beste, skal vi beholde vårt "smale" interessefelt, er vi avhengig av både norske og utenlandske blekker.

Kjøper dog kun Fidelity når jeg ikke blir provosert av innholdsfortegnelsen. (Det hender uanstendig dyre produkter dekker 70-80 % av bladet, og da hopper jeg over.)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg leser både Fidelity og et par utenlandske hifiblekker. Ingen av dem er substitutter for de andre. Supplementer, ikke substitutter.

Hyggelig at det kommer nytt Fidelity om ikke lenge.
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Jeg fikk faktisk også i posten på fredag. Pakkes opp i Barcelona på mandag.

-gooner
 
Topp Bunn