bjornh skrev:Apropos skribentene i Fidelity: det lønner seg faktisk å kjøpe bladet regelmessig og vite hvem de er og deres preferanser. Sånn sett er det lettere å å forstå hva som er deres preferanser.
Æhhh, er det et forslag, eller en oppfordring?
bjornh skrev:Apropos skribentene i Fidelity: det lønner seg faktisk å kjøpe bladet regelmessig og vite hvem de er og deres preferanser. Sånn sett er det lettere å å forstå hva som er deres preferanser.
det virker som det tar mindre enn 20 år å blåse 100.000.- på hifiutstyr for de fleste av oss ;D (Her inne på HFS om ikke annet)bjornh skrev:Det er klart at da blir også kjøpergruppen av bladet spisset i de retningene, og mer "budsjettrettet" utstyr kommer langt ned på lista. Der ville man konkurrert med andre blader med sine "hurtig-tester" og det kan bli litt utenfor det fokuset de ønsker å ha. Samtidig, er det bare et fåtall av oss som bruker over 100 000,-på dette (kanskje over en 20 års periode).
Bør vi kanskje benytte musikk til lesingen for å forsterke forarbeidet? Jeg vil anta låter som Lazy, Bloodsucker og Holy Man av Deep Purple kan passe bra til Rognlien. Forslag til flere? ;DSniff skrev:Å ja! Kan til tider gå som med dobble basstrommer det!Vanligvis sitter du og tramper takten til Fidelity-testene? ;D
Kommer litt an på skribenten ;D. Myrvold vikler seg gjerne inn i en valsetakt som fører over i snubling av det mest verdige og elgante slaget. Fremdrift tross omveier. Redaktøren veksler tempi og i noen grad taktarter som en romatisk symfoni. Rognlien er 4/4, gjerne synkopert og slett ikke uten finess. Litt Paice liksombjornh skrev:Hva slags takt snakker vi om her? ;DTorgenskar er variert, men aldri nølende. Kanskje den mest Jazza. Vidar Mørck er litt sånn ten-åring som sitter å plukker låter på rommet: Noen ganger kan det svinge bra, med energi og formidlingsglede, men av og til blir det litt fomling med riffet og litt sviktende konsentrasjon (om det er samanthaplakaten eller mor som maser vites ikke). RoDa er RoDa. Protestvisesanger med fullt band. Lite flinkis men trøkk i skarpen. Ikke rart man får fot av sånne folk! Men kanskje det kan bli for mye farger og personlighet, og at en mer nøktern stil er på sin plass? Stå på Ross!
Mvh
Sniff
På 20 år er 100.000.- et minimumsbeløp på kjøp av musikk/plater hvis en skal ha rett til å eie et anlegg ;D65finger skrev:det virker som det tar mindre enn 20 år å blåse 100.000.- på hifiutstyr for de fleste av oss ;D (Her inne på HFS om ikke annet)bjornh skrev:Det er klart at da blir også kjøpergruppen av bladet spisset i de retningene, og mer "budsjettrettet" utstyr kommer langt ned på lista. Der ville man konkurrert med andre blader med sine "hurtig-tester" og det kan bli litt utenfor det fokuset de ønsker å ha. Samtidig, er det bare et fåtall av oss som bruker over 100 000,-på dette (kanskje over en 20 års periode).
Naa som de har presentert rpm1, kan de godt presentere MC pu snurrern for folket ogsaaGago skrev:synes nr. 39 er helt ålreit.
håper det blir mer om vinylutstyr snart
Lista kan med fordel legges på 15 - 20 K, spør du meg. Da får man med spillere som Vpi Scout II, Clearaudio Performance, Rega P5 / P7 og mange, mange fler. Det behøver ikke å koste skjorta for å låte bra. En del av de utenlandske hifi-magasinene har jo oppdaga kost-nytte effekten. Er det bare i USA og her heime på berget at størst, styggest og dyrest liksom låter best??Gago skrev:synes nr. 39 er helt ålreit.
håper det blir mer om vinylutstyr snart, f.eks. platespillere i prisklassen 50-100k.
Synes fidelity bare burde skrive om treklosser jeg. Treklosser av teak vel og merke.Valentino skrev:Egentlig er jeg helt enig. Fidelity burde kun skrive om Platespillere, CD-spillere (og kanskje en SACD-spiller i ny og ne), RIAA-trinn, forforsterkere, integrerte forsterkere, effektforsterkere, passive apekister, signalkabler, livsbejaende signalkabler, signalkabler med utstrakt topp, signalkabler med fantastisk bass, høyttalerkabler med treklosser, høyttalerkabler uten treklosser. Høyttalerkabler med strømper, høyttalerkabler uten terminering, ...
Jeg får si som tidl. statsråd Syse sa i en oppheita debatt med Gro Harlem Bruntland i den tida politikere faktisk hadde egne meininger - og meiningers mot: "Ta ikke den ironiske der"... men jeg fikk vel egentlig svar som fortjent. Fidelity bør sjølsagt omhandle ( og omfavne ) alle - jeg gjentar alle - former for innretninger / konstruksjoner som er konstruert med formål å formidle audiofonisk vellyd til sarte sjeler. Jeg håper imidlertid at ikke pengegaloppen tar fatt i redaksjonen fullstendig, sånn at man også kan finne omtaler av signalkilder, kabler og høyttalere med prislapper under 100K. Andre, internasjonalt anerkjente hifimagasiner ( f. eks. HiFi News ) har et måleparameter som heter "Value for money". Nokså viktig, synes nå jeg. Lyden som til syvende og sist forhåpentligvis kommer ut av høyttalerne, er det som er viktig for meg - ikke hva hver duppeditt koster. Man må ikke gå i den fella at "kjempedyrt = kjempebra". Dyre greier har kanskje ( ufortjent ) høg status i enkelte kretser, men er nå lyden fra en Mark Levinson eller Burmeister til +100K SÅ mye bedre enn lyden fra en Electrokompaniet eller Densen til +30K, gitt alt anna likt i oppsettet??Valentino skrev:Egentlig er jeg helt enig. Fidelity burde kun skrive om Platespillere, CD-spillere (og kanskje en SACD-spiller i ny og ne), RIAA-trinn, forforsterkere, integrerte forsterkere, effektforsterkere, passive apekister, signalkabler, livsbejaende signalkabler, signalkabler med utstrakt topp, signalkabler med fantastisk bass, høyttalerkabler med treklosser, høyttalerkabler uten treklosser. Høyttalerkabler med strømper, høyttalerkabler uten terminering, ...
Vel talt o-store NAF høvding!!! ;D ;D ;D ;DBT skrev:Hifi skal ikke styres av computere, men av en tungmetall-fjernkontroll med kun volum opp og volum ned. Skal man skifte plate bør man få ræva opp av søtflekken og bøye seg ned å bla i vinylbunken, løfte av loddet av vinylsnurreren, og sikte puen på riktig spor, og man bør også reise seg for å skifte låt eller side innimellom. Slik kan vi bekjempe fedme og karsykdommer blant oss musikkelskere.
Teknofreaker bør lage seg et eget magasin, dersom det finnes entusiaster som kan gjennomføre det og et marked som kan gjøre det lønnsomt. Fidelity-redaskjonen bør holde seg til det de behersker og til det segmentet de treffer og som er i stand til å finansiere moroa.
NAF???? Norges Autodidakte's Forbund?? Norske Audiofiles Forening??? Eller.....?? ( Men NÅ er vi steike laaangt utpå viddene her!)Odder skrev:Vel talt o-store NAF høvding!!! ;D ;D ;D ;D
????? Jeg er medlem i NAF, NCC, NISK, SFK og BJFF..bl.a. Men der går det meir i type "ghettoblasters" ved behov. Disse har slett ingen ting med nr. 39 å gjøre.BT skrev:Jeg skjønner vi har en liten jobb å gjøre på markedsføringen ennå. OAS er et lite hestehode foran.
Kanskje det står noe i statuttene at man skal bidra til å konservere og utvikle holdninger mot alt som utfordrer de konservative 2 kanals fundamentalistenes alter ..BT skrev:Her er det naturligvis snakk om selveste
Nidaros AudioForening
Trondmeg skrev:Klubbtreff: Mokkasina, kvite tennissokka, bart og Åge-plater.
Forutinntatt jeg?
Nei, ikke etter å ha bodd der nesten 5 år . . .
(koselig by og folk da, det skal de ha)
I følge broderen, som nylig besøkte Nidaros, så måtte han revurdere noen av sine fordommer mot trøndere etter å ha blitt tilbudt karsk med økologisk kaffe sist helgTrondmeg skrev:Klubbtreff: Mokkasina, kvite tennissokka, bart og Åge-plater.
Forutinntatt jeg?
Nei, ikke etter å ha bodd der nesten 5 år . . .
(koselig by og folk da, det skal de ha)
Du mener, av andre sambygdinger?BT skrev:Jeg vet det lett kan oppfattes som skryt når vi sier vi er trøndere, derfor bruker vi helst bare forkortelsen NAF.
... eeeeehhh ... det var ikke koffeinfri økologisk «fair trade» kaffe ?noruego skrev:...
I følge broderen, som nylig besøkte Nidaros, så måtte han revurdere noen av sine fordommer mot trøndere etter å ha blitt tilbudt karsk med økologisk kaffe sist helg![]()
VilhelmW skrev:Den burde jeg ha tatt.... No vart æ skræmt,ja!
;D ;D
PS: I samsvar med. div. tråder på "Sentralen", trenden forøvrig globalt og div. internasjonale hifimagasiner ( så også TONEAudio..), vedder jeg på at 1/3 av nr. 40, vil omhandle Jacko's liv & levned. Jeg ser for meg en gnistrende debatt utover tidlighøstparten!
f skrev:Håper jeg også...VilhelmW skrev:Den burde jeg ha tatt.... No vart æ skræmt,ja!
;D ;D
PS: I samsvar med. div. tråder på "Sentralen", trenden forøvrig globalt og div. internasjonale hifimagasiner ( så også TONEAudio..), vedder jeg på at 1/3 av nr. 40, vil omhandle Jacko's liv & levned. Jeg ser for meg en gnistrende debatt utover tidlighøstparten!
;D
Får håpe du tar feil når det gjelder Jacko. La han vile i fred!
Når allverdens pressefolk har brukt flere år på å harselere med MJ's påståtte tafsing på unger, all verdens paparazzier har brukt masse tid på å knipse en utslitt, nervesjuk, nedkjørt mann med maske foran et vansira ansikt, når det meste av HFi-magasiner har "glemt" vedkommende over en periode på iallefall 10 - 15 år, blir det nesten patetisk at man gjør det stikk motsatte når fyren dør.bjornh skrev:Nei, hvorfor la saken ligge? -MJ var tross alt en av musikkhistoriens største artister så det er ikke om å gjøre å unngå å skrive om han.