Fidelity #39

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
481
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Når man får kaffe og boller må man skrive pent 8)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.918
Torget vurderinger
24
Mute skrev:
Når man får kaffe og boller må man skrive pent 8)
Er innlegget ment som et uttrykk for manglende tillit eller som spøk?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Mute skrev:
Når man får kaffe og boller må man skrive pent 8)
Kaffe :eek:
Det har jeg aldri drukket (kun forsøkt 2x)
Siden jeg heller ikke kjørte, så fikk jeg hvitvin ;D
Hvitvin og boller ;D
Litt ekstraservice til en navnebror er selvklart ;)
Mvh.KW
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
De bollene på bildet ser unektlig gode ut, men hvor bra kan dette anlegget egentlig bli? Det fleste som har "peilig", mener jo at rommet har like stor betydning, som anlegget forøvrig!
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.800
Antall liker
21.712
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har du lest hva OAS skriver, flink, og har du brukt tid på å lære deg litt om akustikk, eller går det bare i kabeltesting?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har lest hva OAS skriver og mener (på deres hjemmeside også), men er vel ikke særlig utlært når det gjelder akustikk! Det er vel også derfor man helt eller delvis har gitt opp plasseringen av høytalerne hjemme i stua :'(

Savner forsatt den lidenskapen (kicket) mange har/får av diverse anlegg, men tror nok man har gjort det meste riktig i egen stua. Det være seg plasseringer, eller refleksjoner! Men vet innerst inne at nåværende anlegg har mye mer å by på!

Har pratet med en person som har veldig mye peilig på akustikk, og han skal man "leie" i løpet av kort tid!












-----!
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
13.001
Roysen skrev:
topline skrev:
Roysen skrev:
Nå er det vel også slik at det finnes en uskreven regel at man ikke skal være negative i omtalene ved besøk hjemme hos personer i motsetning til på demonstrasjoner av produsenter/forhandlere hvor man har litt større frihet. Nå påstår jeg ikke at lyden var noe annet enn suveren hos Vadseth men det er litt påvallende at det omtrent ikke var noe noen hadde å sette fingeren på. Det vil jeg tro at såvidt erfarne lyttere finner i alle oppsett. Denne praksisen er selvsagt slik det bør være men leserne bør også være klar over at dette er praksisen.

Mvh
Roysen
Nå var ikke jeg hos KV, men sånn generelt så stemmer det du sier at vi slakter ikke anlegget til personer som har åpnet opp sitt hjem for besøk. Og man prøver gjerne å finne noe positivt å gripe tak i, - men du kan skille mellom det og overdreven positivitet, det tror jeg aldri vi har hatt noen tradisjon for - om det ikke har vært grunn for det altså.

Og det er ofte like mye hva man IKKE skriver som sier noe om hvordan man oppfatter lyden. ;)
Det var noe sånt jeg på en klønete måte forsøkte å få frem også. Forøvrig tror jeg nok dette er en gjengs praksis ikke bare i OAS men blant alle som besøker andre og rapporterer sine inntrykk til offentligheten.

Mvh
Roysen
Må man alltid trykke folk ned, syte, klage og kritisere uansett Roysen?
Det er mye god kritikk i taushet om de enkelte aspekter ved gjengivelse av lyd via et oppsett.
Homogeniteten i gjengivelsen hjemme hos Vadseth er av høy karat i mine ører.
Jeg stilte med skarp penn, nykvesede ører og en kritisk hjerne.

Eksempelvis er ditt utstyr i en liga hvor alt annet en total synergi, og sømløs gjengivelse fra topp til bunn etter min mening ikke
kan tolereres ;)

Joda, man ønsker selvfølgelig å være litt høflig og ydmyk når man er på besøk.
Men juger gjør jeg ikke. Da lar jeg heller være å si noe både verbalt og skriftelig.
Topline har uttrykt dette meget klart i et tidligere innlegg.

Jeg mener at jeg har fremstilt lydgjengivelsen i Vadeths nåværende anlegg godt (etter mine enkle begreper), og legger overhode ikke skjul på at jeg likte hva jeg hørte. I tillegg kom jeg faktisk med et lite hint om at anlegget sansyneligvis kunne tas en tand høyere mot HiFi himmelen ved å gå til anskaffelse av en DP A2 Roysen.
Les mitt lille innlegg en gang til.

Innvendingene dine er viktig nok, men bør sees i sammenheng med hva Topline peker på i sitt inlegg.
Lesere av HiFi blekker og nettsider er nok langt på vei klar over disse bakenforliggende beveggrunner fra de besøkendes side.

Hyggelig at du presiserte at Toplines innlegg var ca hva du mente.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
13.001
f skrev:
De bollene på bildet ser unektlig gode ut, men hvor bra kan dette anlegget egentlig bli? Det fleste som har "peilig", mener jo at rommet har like stor betydning, som anlegget forøvrig!
Joda Flinkgutt, bollene til Knut er gode i min gane.
Plasseringen av høyttalerne strider mot "all" fornuft, men det fungerer faktisk utrolig bra.
På den annen side kan du jo spørre deg hva de fleste "nerdene" tuller med når vi plasserer anlegget midt mellom 2 bokser/kasser/likkister (inkludert undertegnede) som lager et sant hælvete av svingninger for sarte komponenter som står i midten ???
Hva er logikken i det?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.800
Antall liker
21.712
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Høyttalere skal plasseres slik at man har god utsikt. Ugh! Jeg har talt.

Forøvrig synes jeg ikke at plasseringen hos Vadseth er så borte. Litt usikker på avstanden fra lytteposisjon til bakvegg, har ikke helt fått tak plasseringen der.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Mine høyttalere skal plasseres på Hamar.
 
R

Roysen

Gjest
Powerpoint,

Jeg tror måten jeg uttrykket meg på innledningsvis nok gjør at det innlegget kan leses på en annen måte enn hva intensjonen min egentlig var. Mitt poeng var ikke at det på noen måte er feil å ha en slik praksis. Faktisk mener jeg at det må være slik. Mitt poeng var imidlertid at når inntrykkene publiseres for allmennheten så burde også allmennheten være klar over hvordan dette fungerer.

Når det er sagt ville jeg personlig foretrukket at mine gjester fortalte meg at jeg manglet total synergi eller sømløshet fra topp til bunn om de mente så i stedet for å gå uten å si noe om dette til meg og deretter diskutere dette seg i mellom i ettertid slik at dette først ble formidlet til meg i ettertid f.eks. på HFS av en tredjeperson som aldri hadde hørt mitt anlegg.

...og jeg har hverken skrevet eller ment at noen av dere har skrevet noe dere ikke kan stå inne for slik jeg frykter at du tror etter å ha lest ditt innlegg.

Mvh
Roysen
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.800
Antall liker
21.712
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
Mine høyttalere skal plasseres på Hamar.
Jeg trodde du bodde der?

RoDa skrev:
Valentino skrev:
Litt usikker på avstanden fra lytteposisjon til bakvegg, har ikke helt fått tak plasseringen der.
Noen bilder i denne tråden:
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4208&st=45

Er et karnapp, så det er mer luft bak der enn hva det ser ut som.

R
Takker.



Timbres bilder er vidunderlige. Litt kort avstand til bakvegg er det fra sofaen (synes jeg, hehe). Man kan kanskje høre distinkte tonale endringer om man lener seg litt forover?
Den B&O-en til venstre i bildet er helt sjef.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Der fikk vi litt flere bilder, og nå ser det jo noe annerledes ut!

Et bilde sier jo mere enn tusen ord, men det beste hadde vel vært å sett/hørt på anlegget selv?

Har overhodet ingen innvendinger mot at dette kan høres bra ut, men det strider jo mot alt man har lest/lært 8)

Men som mange prøver å påpeke (spesielt Valentino). Det er langt i fra teori til praksis!

Som mange skribenter også påpeker når de har vært på messer. Det "lytterommet" der, var bare helt for jævlig...

Ser også at rommet kan ha begrensede muligheter, når det gjelder andre plasseringer!

Regner med at K. Vadseth og co, har brukt mange timer på å havne der anlegget står i dag, og håper på flere repotasjer angående referanse anlegget (nye) i fremtiden også!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
f skrev:
Der fikk vi litt flere bilder, og nå ser det jo noe annerledes ut!

Et bilde sier jo mere enn tusen ord, men det beste hadde vel vært å sett/hørt på anlegget selv?

Har overhodet ingen innvendinger mot at dette kan høres bra ut, men det strider jo mot alt man har lest/lært 8)

Men som mange prøver å påpeke (spesielt Valentino). Det er langt i fra teori til praksis!

Som mange skribenter også påpeker når de har vært på messer. Det "lytterommet" der, var bare helt for jævlig...

Ser også at rommet kan ha begrensede muligheter, når det gjelder andre plasseringer!

Regner med at K. Vadseth og co, har brukt mange timer på å havne der anlegget står i dag, og håper på flere repotasjer angående referanse anlegget (nye) i fremtiden også!
Jeg synes ikke det er rart at mange er skeptiske til plasseringen av ht. hos Vadseth, det var jeg også første gang jeg så bilder derfra.
Han bor forøvrig ikke aleine og dersom en har vært der, og som du sier sjøl så er det ikke særlig mange alternative plasseringer der.
Vadseth sjøl var ikke uenig med meg i at akkurat der hvor det store bordet står foran sofaen, nok er den aller beste sweetspoten i stuaa, med stolryggen inntil sofaen eller litt foran og bort med bordet ;)

Mvh.KW
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Skjønner ikke hvorfor så mange stresser sånn med høyttalerplasseringen hos Vadseth. Plassering nær sidevegg kompenseres med toe-in for å redusere tidligrefleksjon. Fravær av komponenter mellom ht hindrer at lydbildet blir rotet til og lang avstand til frontvegg gir potensielt stort og dypt lydbilde. Helt kurant synes jeg. :)
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
f skrev:
Er det noen som stresser her?
Det var bare det at det er flere innlegg der bl a du hevder at Vadseth sin høyttalerplasering ikke burde funke, mens jeg påpeker hvorfor den meget godt kan funke. :) Tilbakemeldingene tyder også på at Vadeth ikke er helt på jordet, noe jeg ikke synes er noe mysterium.
Hvis ingen stresser er det ikke noe problem. :)
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.032
Antall liker
545
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Vel, dette er vel et typisk HFS fenomen - folk uttaler seg bastant om ting de ikke har hørt... Mulig de har TEORETISK grunnlag for å mene noe om det, men det stopper jo gjerne i den praktiske lytteerfaringen...

Fortsatt god sommer :)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
JENO skrev:
f skrev:
Er det noen som stresser her?
Det var bare det at det er flere innlegg der bl a du hevder at Vadseth sin høyttalerplasering ikke burde funke, mens jeg påpeker hvorfor den meget godt kan funke. :) Tilbakemeldingene tyder også på at Vadeth ikke er helt på jordet, noe jeg ikke synes er noe mysterium.
Hvis ingen stresser er det ikke noe problem. :)



Det er korrekt, og det mener undertegnede forsatt. men så klart helt uavhengig av at man ikke har hørt på anlegget ennå!

Her burde det egentlig være store forbedringspotensiale, men som sagt/skrevet, stoler på at de fleste alternativ allerede er utprøvd, og har overhodet ingen problemer med å akseptere fakta. Hvis de viser seg å være annerledes enn for eksempel hva Robert Harley o`co har utprøvd!

D
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
13.001
Roysen skrev:
Powerpoint,

Jeg tror måten jeg uttrykket meg på innledningsvis nok gjør at det innlegget kan leses på en annen måte enn hva intensjonen min egentlig var. Mitt poeng var ikke at det på noen måte er feil å ha en slik praksis. Faktisk mener jeg at det må være slik. Mitt poeng var imidlertid at når inntrykkene publiseres for allmennheten så burde også allmennheten være klar over hvordan dette fungerer.

Når det er sagt ville jeg personlig foretrukket at mine gjester fortalte meg at jeg manglet total synergi eller sømløshet fra topp til bunn om de mente så i stedet for å gå uten å si noe om dette til meg og deretter diskutere dette seg i mellom i ettertid slik at dette først ble formidlet til meg i ettertid f.eks. på HFS av en tredjeperson som aldri hadde hørt mitt anlegg.

...og jeg har hverken skrevet eller ment at noen av dere har skrevet noe dere ikke kan stå inne for slik jeg frykter at du tror etter å ha lest ditt innlegg.

Mvh
Roysen
Det var faktisk litt provoserende å lese dine innlegg slik de sto i starten, derav mitt tilsvar Roysen.

Når det gjelder din mening omkring entusiaster på besøk hjemme hos deg, og formidling på et forum via tredje person som ikke var der er vi samstemte.

Takk for de oppklarende svar.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Gago skrev:
Gago skrev:
VilhelmW skrev:
Gi han noen år til, så ser dere en verdensstjerne!

om noen år varmer han opp for smokie på tønsbergmessa.
Lyser mental-case av hele gutten... Presterte å hevde at han nå var like stor som Ole Bull her for kort tid siden...Et lite stykke igjen ja... 8)


terningkast 1 og 2 på utgivelsene sine, og nå:

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10009273

han skulle spilt på liseberg, men fikk ikke go'lyd i fela.
da blir det tønsbergmessa next!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Han har det nok ikke enkelt. Fire managere på tre år sier sitt om en litt labil personlighet, noe som kan være undergangen i den bransjen. Vi får håpe for hans skyld at det kun dreier seg om nykker fra en ung artist, og ikke alvorlige psykiske problemer. For nykker kan han kvitte seg med, men psykiske problemer må han lære å leve med. Jeg synes ikke vi skal fokusere så mye på han sålenge han åpenbart ikke er i vater. Så unge mennesker må ofte beskyttes mot seg selv.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
VilhelmW skrev:
Gi han noen år til, så ser dere en verdensstjerne!

om noen år varmer han opp for smokie på tønsbergmessa.

beklager at jeg tok feil.

det har nå gått snart fem år, og han har ikke vært på tønsbergmessa.

idag sto fjompen og gnikket ut fairytale på spillmessa spillexpo i et lager i utkanten av lillestrøm.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
publikum var en håndfull world of warcraft-geeks med ræva kroppsholdning og tvilsom hygiene.
 
Topp Bunn