Fidelity 30

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Jeg ser en sjelden gang i blant - var vel i High Fidelity sist gang - at jeg ser omtaler med lytteinntrykk av aktive studiomonitorer for profesjonelt bruk. Tror det var et par kostbare saker fra Adam som fikk meget god omtale. T.o.m. Lyd & Bilde har hatt test av en av Dynaudios profesjonelle modeller med meget godt resultat.

Jeg mener at hifiinteresserte har mye å hente ved å se til det profesjonelle markedet også. For min del ble løsningen på min gjenopptatte hifiinteresse å skaffe meg aktive monitorer, først og fremst pga. lydbilde og lydkvalitet, men problemet med matching mellom ht. og forsterker ble for min del løst på denne måten.

Har lest en del nr. av Fidelity og har ennå ikke sett noen omtaler av denne typen ennå. Samtidig er pro-produkter blitt stadig mer vanlig i hifisammenheng, med kabler, romkorrigeringsenheter, pro-DAC`er fra Benchmark, RME og Grace for å nevne noe. Hadde vært spennende hvis Fidelity skaffet seg et testeksemplar av noen aktive monitorer, og lyttet til disse fra et typisk hifiblad-perspektiv.Det er nok av anerkjente merker å ta av i alle prisklasser, bl.a. Dynaudio, Adam, Genelec, ATC, Harbeth, Tannoy, Blue Sky, Event, Fostex, JBL, Focal, osv.
Dette er mitt ønske for Fidelity for 2008 :)

kns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Slenger meg på i debatten her. prøver å få med meg hver nye utgave av Fidelity.
Synes det er et fint blad med mye variert hi-fi stoff.
Dyktige fagfolk og gode skribenter, men det kan av og til bli for mye fokus på deres personlige opplevelser/følelser for det testede produktet, da er faren for rosemaling med litt for tykk pensel til stede.

Min personlige mening er at skribentene, med fordel kunne påspandert litt mer spalteplass til det som går på det tekniske innholdet av hvert enkelt testprodukt, (elektronikk og høyttalere). Som produktets; tekniske oppbygning, komponent innhold, eller produktet sitt kapasitet/kvalitets forhold, gjerne sett i sammenheng med produktets veiledende pris.

Vil spesielt fremheve skribent Tore Dag Nilsen sine balanserte og gode bidrag i så måte. Han evner på en lettfattelig og engasjerende måte, å beskrive det aktuelle
produktets tekniske og musikalske egenskap, samt å gi god produkt informasjon på samme tid.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Synes bladet er bra eg.
Noe smårusk må en rekne med, men det er det vell i andre tidsskrifter også.

P

Parelius

Gjest
R.E.S. skrev:
Det spørres om hvilken virkelighet hifianmeldere kontra importører lever i.

Noen importører er redde for dårlige tester og leverer derfor ikke ut produkter til test.
Noen importører er redde for for gode tester og leverer derfor ikke ut produkter til test.
Noen importører posjonerer ut produkter til forskjellige publikasjoner.
Noen importører leverer ut hva det skal være.
Noen importører har ikke utstyr å levere ut til testing, men tar bare inn produkter når de får bestilling fra kunder.

Etter min mening er det opp til hver enkelt importør å velge hvordan han ønsker å profilere sine produkter. Som en av dem sa til meg: Poenget er jo å finne ut hvor man bør vise fram produktene sine for å få størst effekt. Hadde det vært i Donald Duck, hadde jeg annonsert der.
Blekkene står med lua i hånda, forstår jeg, og lever på importørers/forhandleres nåde. De selvsamme er selvsagt totalt uavhengig av blekkene. Er det en slik enveisavhengighet, så forstår jeg deg Roy, men er det slik? Og hvis det ikke er en slik enveisavhengighet, hvorfor stiller da ikke blekkene krav overfor importører/forhandlere når det gjelder mulighet for testing. Er det noen god grunn til at de skal få være så selektiv - om nå det er tilfellet? Du omtalte ikke dette aspektet.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.361
Torget vurderinger
36
Parelius skrev:
Blekkene står med lua i hånda, forstår jeg, og lever på importørers/forhandleres nåde. De selvsamme er selvsagt totalt uavhengig av blekkene. Er det en slik enveisavhengighet, så forstår jeg deg Roy, men er det slik? Og hvis det ikke er en slik enveisavhengighet, hvorfor stiller da ikke blekkene krav overfor importører/forhandlere når det gjelder mulighet for testing. Er det noen god grunn til at de skal få være så selektiv - om nå det er tilfellet? Du omtalte ikke dette aspektet.
Nå sitter nok ikke jeg med den hele og fulle fasit verken på hvordan ting foregår eller hvordan importørene ser på det å sende produkter til test. Min virkelighetsoppfatning er beskrevet ut fra hvordan jeg oppfatter den.

Dermed er det også ukjent for meg hvilke krav som eventuelt stilles fra redaksjonell/administrativ ledelse overfor importører. Likevel så er nok min oppfatning at importørene sitter med bukta og begge endene, all den tid vi som blader ikke kan tvinge importører til å sende oss utstyr. Skal man ha krav i forhold til slikt, må man også ha tiltak mot den eventuelle importøren dersom vedkommende ikke overholder de kravene som stilles. Jeg er ikke i stand til å se hva slags tiltak det eventuelt skulle være, som ikke samtidig slår tilbake på den publikasjonen som prøver å sette slike krav...

Roy

P

Parelius

Gjest
R.E.S. skrev:
Parelius skrev:
Nå sitter nok ikke jeg med den hele og fulle fasit verken på hvordan ting foregår eller hvordan importørene ser på det å sende produkter til test. Min virkelighetsoppfatning er beskrevet ut fra hvordan jeg oppfatter den.

Dermed er det også ukjent for meg hvilke krav som eventuelt stilles fra redaksjonell/administrativ ledelse overfor importører. Likevel så er nok min oppfatning at importørene sitter med bukta og begge endene, all den tid vi som blader ikke kan tvinge importører til å sende oss utstyr. Skal man ha krav i forhold til slikt, må man også ha tiltak mot den eventuelle importøren dersom vedkommende ikke overholder de kravene som stilles. Jeg er ikke i stand til å se hva slags tiltak det eventuelt skulle være, som ikke samtidig slår tilbake på den publikasjonen som prøver å sette slike krav...
Til dømes:
Parelius skrev:
så bør jo ethvert glanset audiomagasin si følgende; hvis vi ikke får testet komp. A fordi dere ikke tar sjansen på å ødelegge et godt inntrykk fra en annen test, så vil vi ikke teste noen av de komponentene dere fører. Enten får vi teste det vi vil, eller vi tester ingenting.
"det vi vil" her selvfølgelig innskrenket til produkter som selges her i fjøslandet

Er det det som kalles "blekkeintegritet"? (Nuvel, skal vel ikke sette slike "krav" til underholdningsbransjen, kanskje?)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.361
Torget vurderinger
36
Parelius skrev:
R.E.S. skrev:
Parelius skrev:

Til dømes:
Parelius skrev:
så bør jo ethvert glanset audiomagasin si følgende; hvis vi ikke får testet komp. A fordi dere ikke tar sjansen på å ødelegge et godt inntrykk fra en annen test, så vil vi ikke teste noen av de komponentene dere fører. Enten får vi teste det vi vil, eller vi tester ingenting.
"det vi vil" her selvfølgelig innskrenket til produkter som selges her i fjøslandet

Er det det som kalles "blekkeintegritet"? (Nuvel, skal vel ikke sette slike "krav" til underholdningsbransjen, kanskje?)
I en ideell verden kunne det kanskje vært slik, men som jeg sa tidligere, så står importøren fritt. Vedkommende kan jo bare la en av de andre publikasjonene teste produktene hans, ikke sant. Og da vil den som setter slike krav uansett bli stående uten produkter, mens konkurrentene får teste...

Idealisme er fint det, men av og til er det greit med en liten dose realitet også. Selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at importørene stod i kø for å få sine produkter testet. Det er det dessverre ikke alle som gjør.

Roy

K

kbwh

Gjest
Har noen norsk "blekke" noengang gått til det skritt å teste et produkt de ikke har fått låne av importør/forhandler?

P

Parelius

Gjest
R.E.S. skrev:
Parelius skrev:
R.E.S. skrev:
Parelius skrev:

Til dømes:
Parelius skrev:

I en ideell verden kunne det kanskje vært slik, men som jeg sa tidligere, så står importøren fritt. Vedkommende kan jo bare la en av de andre publikasjonene teste produktene hans, ikke sant. Og da vil den som setter slike krav uansett bli stående uten produkter, mens konkurrentene får teste...

Idealisme er fint det, men av og til er det greit med en liten dose realitet også. Selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at importørene stod i kø for å få sine produkter testet. Det er det dessverre ikke alle som gjør.

Roy
Hmm, i denne pragmatiske verden, hvor vi nå er, innebærer det at en samtidig tar høyde for hvordan en test faller ut/hva en sier, mht. fremtidige muligheter til å bli forsynt komponenter, slik at blekka ikke blir stående uten produkter å teste til slutt … Litt "slippery slope" dette, kanskje? Jeg bare undres, egentlig.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.702
Jeg lurer litt på hvilke kriterier som ligger til grunn for å teste en Marantz sa7s1 til 65k mot en esoteric til 130k?

Den eneste grunn til å skrive om dette måtte vært om den billigste maskinen var klart bedre.

Men, selv i hifi-verdenen er det vel ingen sensasjon at hvis du betaler dobbelt så mye for et apparat, får du (som regel) enkelte lydforbedringer.

Ja - helt riktig - jeg har en sa7s1. Det har imidlertid ingenting med saken å gjøre. Jeg er like kjempefornøyd med den nå som før testen.

Jeg hadde bare syntes det hadde vært mer interessant å lese en sammenligning med flere konkurrenter i samme prissegment.

K

kbwh

Gjest
Det ville være interressant med en riktig gjennomført blindtest av de to, bare for å svære sikker på at prosaen var berettiget.

(Jeg er håpløs.)

U

utgatt60135

Gjest
BigSwifty skrev:
Jeg lurer litt på hvilke kriterier som ligger til grunn for å teste en Marantz sa7s1 til 65k mot en esoteric til 130k?

Den eneste grunn til å skrive om dette måtte vært om den billigste maskinen var klart bedre.

Men, selv i hifi-verdenen er det vel ingen sensasjon at hvis du betaler dobbelt så mye for et apparat, får du (som regel) enkelte lydforbedringer.

Ja - helt riktig - jeg har en sa7s1. Det har imidlertid ingenting med saken å gjøre. Jeg er like kjempefornøyd med den nå som før testen.

Jeg hadde bare syntes det hadde vært mer interessant å lese en sammenligning med flere konkurrenter i samme prissegment.
Men stakkars den importøren som blir hengt ut som taperen :-\. Hvem vil kjøpe den dårligste? Hvis da ikke anmelderen er flink til å dreie det inn på bare smak og match slik at han kan teste flere fra importøren. Er nok ikke helt lett å være anmelder selv om jeg missunner dem litt :).

Men er importør/forhandler helt uavhengig av produsenten? Kan enkelte av dem gi retningslinjer? ProAc testes sjelden. Kan det være bevisst fra dem selv?

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.361
Torget vurderinger
36
Parelius skrev:
Hmm, i denne pragmatiske verden, hvor vi nå er, innebærer det at en samtidig tar høyde for hvordan en test faller ut/hva en sier, mht. fremtidige muligheter til å bli forsynt komponenter, slik at blekka ikke blir stående uten produkter å teste til slutt … Litt "slippery slope" dette, kanskje? Jeg bare undres, egentlig.
Nei, hvorfor skulle man gå på bekostning av egen troverdighet med å beskrive et produkt på en annen måte enn slik man oppfatter det? Da ville man relativt raskt bli avslørt av leserne...

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.361
Torget vurderinger
36
Valentino skrev:
Det ville være interressant med en riktig gjennomført blindtest av de to, bare for å svære sikker på at prosaen var berettiget.

(Jeg er håpløs.)
Med den avataren så skjønner ikke jeg at du vil sitte med øynene lukket hele tiden ;D

Roy

P

Parelius

Gjest
R.E.S. skrev:
Parelius skrev:
Nei, hvorfor skulle man gå på bekostning av egen troverdighet med å beskrive et produkt på en annen måte enn slik man oppfatter det? Da ville man relativt raskt bli avslørt av leserne...
En kunne få problemer med "leveranse" av testobjekter i neste omgang. Det var tanken min. Hvorfor skal de levere ut komponenter til blekker som gir dårlige tester. (Forenklet sagt.) Tenkte bare ut konsekvensen av det du sa om at importører/forhandlere hadde bukten og begge endene...

Nah, lesere avslører vel ingenting, vil jeg tro.

T

timc

Gjest
Valentino skrev:

(Jeg er håpløs.)

Var det ikke en blindtest da? Jeg tolket det slik. Uansett hadde jeg blitt sur dersom min spiller til 113k ikke var bedre en en annen til 65k

-Tim

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.361
Torget vurderinger
36
Parelius skrev:
R.E.S. skrev:
Parelius skrev:
En kunne få problemer med "leveranse" av testobjekter i neste omgang. Det var tanken min. Hvorfor skal de levere ut komponenter til blekker som gir dårlige tester. (Forenklet sagt.) Tenkte bare ut konsekvensen av det du sa om at importører/forhandlere hadde bukten og begge endene...

Nah, lesere avslører vel ingenting, vil jeg tro.
Det kunne vel vært sånn om blekkene ga gjennomgående dårlige tester, men som regel så plukker jo anmelderne ut produkter som de selv tror vil være spennende, eller produkter som har fått gode tester andre steder (les: andre land). Dårlige tester kommer som regel av dårlige produkter, ikke dårlige anmeldere...

O

omholt

Gjest
Valentino skrev:

(Jeg er håpløs.)
Det hadde det. Ifølge en selger av nevnte Maranzten, så var en Doxa DAC som kostet 6-8k (husker ikke nøyaktig) like bra og noe mer gjennomsiktig.

Timba

Medlem
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
0
Heia Fidelity....så kan dere andre megger sitte der og klage og sutre mens sideflesket renner nedimellom sofaputene og neste gnagsår genereres under armhulene fordi det bestem grepet har blitt standard hver måned bladet dumper i postkassen.
Nå skal jeg pløye igjennom med fryd og glede, danse på gulvet for hver side som blir bladd om og slurpe i meg alskens deiligheter. Når bladet er konsumert vil ett fornøyd smil innfinne seg om munnen min og jeg vil så sovne som ett nymatet spedbarn.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
32.227
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
3
Jepp, dette er ikke et blad for dere som vil ha et blad med "korrekte" tester side opp og side ned. Men til et glass vin, ved peisen så er dette bladet noe av det bedre som finnes ute i markedet mener jeg.. Stå på Fidelity, dere lyser opp en ellers mørk vintertid!

O

omholt

Gjest
Skal man ha underholdning, finnes det da vittelige bedre underholdnings blader enn Fidelity. Prøv Knoll og Tott!

Ste-Reo.

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.07.2006
Antall liker
0
HoJ skrev:
Jepp, dette er ikke et blad for dere som vil ha et blad med "korrekte" tester side opp og side ned. Men til et glass vin, ved peisen så er dette bladet noe av det bedre som finnes ute i markedet mener jeg.. Stå på Fidelity, dere lyser opp en ellers mørk vintertid!
.....eller på dass..... ;D

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
32.227
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
3
omholt skrev:
Skal man ha underholdning, finnes det da vittelige bedre underholdnings blader enn Fidelity. Prøv Knoll og Tott!
Javell kjøp Koll og Tott dere klagere! Så kan jeg kose meg med Fidelity!

O

om.s

Gjest
omholt skrev:
Det beror vel litt på hvilken verden man lever og vil underholdes i?....

mvh

O

omholt

Gjest
om.s skrev:
omholt skrev:

mvh
Det har du rett i. Det var nok ment som en spøk.

Her er mine (jule)test ønsker til Fidelity:
-Gaia
-RME og Lynx lydkort
-Audiolense eller andre DRC PC baserte løsninger

K

kathrine

Gjest
Syntes det var litt interessant å lese om den nye "Yamahaen" der skepsisen var meget, ja meget stor til både storkapitalismen og EISAs måte og opperere på :eek: ,les innledning av testen........kanskje jeg har latt være og få med meg en ironi eller noe..... :-X

men hvor det på Quad testen ble poengtert at denne altså(Quaden) hadde fått en fortjent EISA pris i 2008, er det ikke samme EISA eller.....

Da var det ikke noen kritikk av måten EISA støttet storkapetalismen for å diskriminere nisjeprodukter!

Syns det er rart jeg ........ ::)

Vh
S

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.302
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
BigSwifty skrev:

Gruppetest med flere spillere til samme pris går jo ikke. Da vil plutselig bare en være vært pengene mens resten ikke er fult like gode kjøp. Selv om de i et tidligere nummer har blitt omtalt som røver kjøp ::).

Rart ikke produktene har blitt 10 ganger bedre på de siste 10 år.

Hver mnd leser vi om nye referanse produkter i forskjellige prisklasser, som <knuser> alle tidligere tester.
Betyr det at lyden blir 12 ganger bedre for hvert år?

La oss si at en importør får skamros og topptest på ett av sine produkter. Han ser dollarene renne inn i kassa, og drømmer om å kjøpe nytt hus. Men hvor lenge var Adam i paradiset? Neste mnd leser han om en ny topptest fra en annen importør, som <parkerer> hans nye stolthet. Nå er hans produkt allerede <over the hill> og <yesterdays news> før mora var begynt.

Mulig dette er en av skrekk eks på at mange forhandlere/impørtører ikke vil låne ut sine produkter for testing.

Ikke feighet, men nøkternhet.

O

om.s

Gjest
omholt skrev:
om.s skrev:
omholt skrev:

mvh
Det har du rett i. Det var nok ment som en spøk.

Her er mine (jule)test ønsker til Fidelity:
-Gaia
-RME og Lynx lydkort
-Audiolense eller andre DRC PC baserte løsninger
Det hadde värt spennende med nye impulser, selv om ikke det er "my cup of tea" så mener jeg at ett HiFi magasin burde anstrenge seg for å bringe frem nyheter, nye merker, nye lösninger etc, fremfor å bare gå i allerede opptråkkede spor (les: allerede testede produkter i utenlandsk HiFi presse osv) og spesiellt unngå for mye kavalkader, branding (forkjärlighet for visse merker) osv, men det er bare meg, igjen...

mvh

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Antall liker
0
Er veldig glad for at Abrahamsen feide Xindak ned fra tronen i Budsjettanlegget ,men de måtte opp noen tusenlapper .UFF jeg merker dette er tungt for en Xindak mann ;D
Dette lå i kortene ,ellers er Fidelity meget bra ;). Hørte forresten et Abrahamsen oppsett på ELKJØP makan til nedtur ,her var nok ikke synergien på plass nei . :'(

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Flott vpi omtale av rolf Inge der og ;).......ett meget godt nummer nå jeg si..

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Mbare skrev:
Jeg fikk bladet i posten her om dagen, samtidig med giro for fornyelse av abonnmentet og jeg har bare en ting å si:

JEG SIER OPP ABONNEMENTET MITT!

Hvorfor?

Fordi jeg er så innmari jækla lei av å lese gode, spennende tester av utstyr som jeg ikke har råd til, men får pinlig mye lyst på og dermed ender jeg opp som potensielt kriminell for å finansiere innkjøpene av hi-fi.

Det som fikk bølgen til å renne over glasset (mens jeg titta over bekken etter staven) var anmeldelsen av Quad 2905. Jeg er HELT sikker på at godeste Vadseth så hva jeg skreiv her på sentralen om mine inntrykk av 2805 fra Tonart under hi-fi messa (jeg ble dønn forelska i dem og har hatt pinlige drømmer om de siden det) og at han KUN skriver om 2905 for at jeg skal bruke mine tvilsomt ervervede penger på Tonart (forøvrig vedder jeg på at han har nære og tvilsomme forbindelser til Tonart og at det var han fyren på Tonart som tipsa Knut om meg og Quad).

Det er en KONSPIRASJON av de sjeldne og jeg finner meg ikke i det lengre. Jeg er for glad i livet mitt utenfor fengsel til å måtte sitte i fengsel fordi jeg abonnerer på Fidelity. Nei, takke meg til blader som Stereophile og TAS, de skriver oftere om dyrt utstyr jeg ikke har råd til og som ikke finns i Norge. Det er mye tryggere for min egen del.

Så, jeg sier opp abonnementet mitt fordi Fidelity gjengen KONSPIRERER mot meg, fordi de vil ha meg til å bil KRIMINELL og fordi jeg ikke tør å lese det mer fordi det er så forbanna BRA.

Godt å få sagt det.

;D
Selvbygg bør jo være tingen for deg!

Vidar

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Fortizzimo skrev:
Er veldig glad for at Abrahamsen feide Xindak ned fra tronen i Budsjettanlegget ,men de måtte opp noen tusenlapper .UFF jeg merker dette er tungt for en Xindak mann ;D
Dette lå i kortene ,ellers er Fidelity meget bra ;). Hørte forresten et Abrahamsen oppsett på ELKJØP makan til nedtur ,her var nok ikke synergien på plass nei . :'(

Nei, det er vel ikke lett å få god synergi mellom et slikt anlegg og rom på 2000kvm.

M

marsboer

Gjest
Handler dette nummeret også om abrahamsen? Det er jo det tredje nummeret i år som inkluderer en test av Abrahamsen v2.0!

A

Afterglow

Gjest
marsboer skrev:
Handler dette nummeret også om abrahamsen? Det er jo det tredje nummeret i år som inkluderer en test av Abrahamsen v2.0!
Har du ikke fått med deg det da marsboer? Ikke så rart forresten siden du holder til på en annen planet.... Narvesen har vel ikke kommet dit ennå.... ::)

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
1.280
Sted
Porsgrunn
Stikken skrev:
Syntes det var litt interessant å lese om den nye "Yamahaen" der skepsisen var meget, ja meget stor til både storkapitalismen og EISAs måte og opperere på :eek: ,les innledning av testen........kanskje jeg har latt være og få med meg en ironi eller noe..... :-X

men hvor det på Quad testen ble poengtert at denne altså(Quaden) hadde fått en fortjent EISA pris i 2008, er det ikke samme EISA eller.....

Da var det ikke noen kritikk av måten EISA støttet storkapetalismen for å diskriminere nisjeprodukter!

Syns det er rart jeg ........ ::)

Vh
S
Dette er ironi ja. Men all praksis viser at ironi blir missforstått av ganske mange, så en bør helst unngå det.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
836
Torget vurderinger
5
Har kjøpt alle bladene helt siden jeg snublet over blad nr en for 5 år siden. Det var en særdeles hyggelig overraskelse den gang og kvaliteten har holdt seg jevn.

Siste nummer er kanskje høydepunktet hittil. Man har alltid ønsker om at ting skal vries litt hit og tid, men totalt synes jeg det er meget bra.

Mc275 årets produkt? Ja selvfølgelig, feilen lå selvfølgelig i den første listen. ;D

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Valentino skrev:
90 dB/W/m? Hah! Like troverdig som AN/E's 98 dB/W/m.
AN er bare bløff ang spec'er. Les Stereophile sin test. Det får man sannheten og den er langt under 98dB/W/m!!

Sleiven

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.302
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Trodde Xindak forsterkeren var på 2x100W og ikke 2x200W som nevn i nr 30.

Første testen av forsterkeren var lyden det beste, mens nå har det blitt dens svakhet ::)?!

Det er vel fortsatt den beste forsterkeren til under 7000kr, så hva er det som ikke lenger stemmer, bortsett fra lyden?

Topp Bunn