K
kbwh
Gjest
;D ;D ;D ;D
Hadde bare alle her inne hatt samme holdning som deg, BT.!BT skrev:Skulle likt å høre de famøse avløpsrørene fra B&W før jeg slakter dem og hele Fidelity-redaksjonen, så jeg kunne vite om jeg egentlig hadde noen grunn til å gjøre det.
Jeg tror det er en missforståelse at kritikken skyldes at disse høytalerne ble kalt verdens beste stuehøytaler. Jeg tror kritikken skyldes at det blir "verdens beste" litt for ofte til at det er troverdig eller at omtalen i hvert fall skrives slik at det kan oppfattes som om det er verden beste selv om den frasen ikke er brukt ordrett.Rotekroken skrev:Hadde bare alle her inne hatt samme holdning som deg, BT.!BT skrev:Skulle likt å høre de famøse avløpsrørene fra B&W før jeg slakter dem og hele Fidelity-redaksjonen, så jeg kunne vite om jeg egentlig hadde noen grunn til å gjøre det.
Mange som refererer til "hearsay" uten å skrive det også, blir litt for dumt syns nå jeg..
Men alle må få lov til å kritisere eller rose utseende, det er tross alt noe dem har sett..
Vil bare nevne at jeg for min del ikke føler meg "ufrivillig" morsom i sammenhengen. ;DR.H. skrev:Back_Door skrev: "Seriøst: Skal man få mest mulig ut av det man leser, må man lære seg å lese både direkte og det som står mellom linjene på den riktige måte."
Seriøst: Det er nettopp det jeg har gjort. Altså lest det som direkte står i teksten og tolket den, dvs. "lest" det som står mellom linjene i testen. Problemet er at det i denne testen står veldig lite i selve teksten og mellom linjene som kan nyansere de litt for drøye påstandene ovenfor.
Legger forresten merke til at Fidelity v/RoDa spøkefullt "genierklærer" støttespilleren Back_Door, som deretter skriver i en belærende tone at man må "lære seg å lese både direkte og det som står mellom linjene på den riktige måte." Håper dere ser at dere her ble litt ufrivillig morsomme (he-he)!! ;D
Hi-fi klubben har en tendens til å sette opp b&w høytalerne slik at lydbildet blir sperret inne mellom høytalerne og noe uengasjerende. Du kan nok derfor regne med at lyden i et hjemmeopsett vil bli bedre. Det er i hvertfall min erfaring etter å hørt på 802D og sett bilder fra messer o.l. De kjører maks vinkling inn mot lytteren, noe som etter min erfaring fullstendig dreper størrelsen på lydbildet.omholt skrev:Var og hørte på B&W Signatur Diamond i dag med Classé elektronikk. Du verden så små de var (med tanke på prisen)! Utseendemessig var de helt ok. Så var det lyden da. Utrolig myk og behagelig mellomtone og diskant kombinert med meget god oppløsning. Absolutt noe av det beste jeg har hørt på dette området. Bassen var veldig korrekt. Stram og fin, slik jeg liker det. Svakheten var selvfølgelig at den rulte litt for tidlig av. De siste to oktavene manglet.
Ellers så var ikke lydbildet så stort som man bør få i denne prisklassen. Alikevel en utrolig fin høyttaler. Har man begrenset med plass i stuen og ikke ønsker så store høyttalere, er dette en meget god kanditat. Men synes den burde ha kostet mindre.
De har den inne hos klubben i Bergen nå. Sett dere på kanten av sofaen eller ta sofaen lenger frem hvis dere stikker innom. Sofaen er plassert for langt tilbake.