Fiat 500

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Ser at det ligger flere Fiat 500 twinair modeller på Finn som selges via bilforetninger. Da er den vel blitt godkjent for norske forhold?
    Ikke i følge merkevarehandleren jeg snakket med, det er kun bruktimport foreløpig av Twinair. Det er jo endel bilhandlere som importerer selv også. Spesielt italienske biler.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Anonym skrev:
    Er vel ikke feil å anta at en ikke Gti bil er like slapp som deres dårligste Gti.
    Jeg kan garantere at en helt ny MK6 Golf i helt standard spec kjører langt langt bedre en GTI MK3. Den var en overvektig katastrofe, som aldri skulle hatt GTI merke på seg.

Uansett blir dette bare synsing og absolutt null verdi som råd for en som er interessert å kjøpe seg en litt annerledes bil. Kan da ikke basere våre innlegg på noe vi tror, men ikke vet. For alt jeg vet kjører nye Boblen bra eller ræva. Sannsynligvis som en moderne Golf, som er trygt, men ikke så spennende. Men langt fra direkte dårlig. Men jeg aner ikke.. Har ikke kjørt den som sagt.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Ser at det ligger flere Fiat 500 twinair modeller på Finn som selges via bilforetninger. Da er den vel blitt godkjent for norske forhold?
    Ikke i følge merkevarehandleren jeg snakket med, det er kun bruktimport foreløpig av Twinair. Det er jo endel bilhandlere som importerer selv også. Spesielt italienske biler.
    Et Britisk bilprogram testet ut Twinair i 500en og likte den svært godt. Husker ikke navnet på programmet, men det er «konkurrenten» til TopGear. Finner den på Youtube :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.190
    Torget vurderinger
    4
    Fiat 500 ser svært bra ut i Abarth utgave, så lenge en har anledning til å velge med hjertet vil jeg anbefale å gjøre det.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.773
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Husker ikke navnet på programmet, men det er «konkurrenten» til TopGear. Finner den på Youtube :)
    Fifth gear.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    12.227
    Griffenfeldt skrev:
    Det er ikke snakk om godkjenning, men tilpassing. At nye motorer bruker så lite drivstoff at varmeapparatet må ha "tilleggsvarme" er en ting. Ofte er ikke biler med sør-europeiske specs utrustet med varme i setene og de har mindre batteri.
    Min bil har Eberspächer med tidsur og manuell start som standard (Importbil fra Sverige) Det er endel av skandinaviske specs. Dette for å kunne sette seg inn i en varm og driftsklar bil ved -20, men man trenger ikke å bruke Eberspächeren under kjøring. Tilsvarende tyskimportert bil har elektrisk tilleggsvarme som kobler inn automatisk ved temp. lavere enn +3. Da begynner varmeapparatet å slite.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    12.227
    Gjestemedlem skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Denne får du forresten som ny bil for litt mer enn det du hadde tenkt for en brukt bil i utgangspunktet.
    Nja. Hvis jeg skal ha en kjedelig bil så kjøper jeg heller noe mye billigere.
    Prøv en.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    9.104
    Torget vurderinger
    0
    Så en Fiat 500 Diesel hos forhandleren i Ålesund for et halvår siden. Men den er ikke veldig stor, synte den Alfaen (samme forhandler) vi kjørte var i minste laget også. Det var en Giulietta. Grei som toseter men vet da pokker ikke om det hadde vært mulig å legge inn to golfsett i baksetet??

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Kjørte to uker rundt i England med en standard Fiat 500 i sommer, på alt fra motorvei til svingete grusveier. Nydelig bil å kjøre, og faktisk var den overraskende fin på motorveien også. Kunne tenkt meg litt større motor, men ellers var den gull. Har lyst på en selv. Abarth-versjonen er nok svært morsom, men den blir idiotisk dyr i Norge dessverre.

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Nye VW Beetle Coupe med 1,2 (T)FSI bør bli et godt alternativ i denne prisklassen.
    Ryktene tilsier at de skal ligge godt under Golf i pris. Design, kjøreegenskaper og plass får skryt i div testkjøringer som er lagt ut på nett.

Ellers så er Skoda Fabia et fornuftig (kjedelig) alternativ.

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    9.104
    Torget vurderinger
    0
    Du får jo Fabia som RS og da er den langt fra kjedelig, men den er nok ikke direkte billig lenger da. :-[

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    He, he. Nei det koster om man vil ha litt ekstra motor og stasj.
    Billigste Fabia har grunnpris på 160000.- med 1,2L 60hk
    En 1,2 TSI med 105hk koster fra 198000.-
    Ønsker man av en eller annen merkelig grunn diesel, så koster f.eks 1,6CR/105hk fra 205000.-
    En RS derimot, med 1,4 TSI og 180hk koster den nette sum av 333000.- ! :eek:

Bilen jeg la ut bilde av i forrige post er en Monte Carlo versjon, og med 1,2/105hk koster den fra 220000.-

Uansett får man mye bil for pengene i Fabia.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ender opp med en Fiat, men ikke en 500 som jeg hadde tenkt i utgangspunktet.

Vedlegg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.191
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Husk Dab og usb. Jeg kobler opp min iphone og spiller Spotify i min bil. På touchskjermen min dukker det opp navn på sang og artist . Uunværlig igrunn.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Bravo! Ufortjent (?) frynsete rykte gir mykje bil for pengane.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn