Fenalaars DIY-prosjekter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.753
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen timer på den der som styrer vasketiden, eller er det "kun" av/på som styrer vaskingen ?

Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    8.301
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Skulle spille musikk i går kveld, og synes det var merkverdig lite bass.

Det ser ut som at begge strømforsyningene til Ncore 400-modulene har krepert etter et strømutfall i uka med blinkenlichten som pågikk et par timer.

Nc252np-modulene funker fint.

Spørsmålet nå er om Ncore400-modulene døde samtidig med strømforsyningene?

Får høre hva forsinringsselskapet sier til saken..,

Johan-Kr
    Jeg har kjørt med prosjektforsterkeren som midlertidig bassforsterker lenge, men fant ut jeg må få sjekka NC400-modulene.

NC400-modulene med PSU kjøpte jeg i sin tid som et par brukte monoblokker, så jeg har satt tilbake disse i kabinettene de kom i.

Så hadde jeg liggende å slenge et par lineære strømforsyninger til UcD400 med tilhørende trafoer. Disse har kun +-64V utspenning, og leverer ikke de +-18V DC som opampene til NC400 skal ha. Et par 18V verktøybatterier kan gjøre nytta her, koblet i serie også hente null ut på midten.

IMG_1628.jpeg

Kråkereir kaller vi dette i Nord - og er ikke helt berøringssikkert. Men det viser seg faktisk at begge modulene er i live.

Da er spørsmålet - hva skal en bruke som strømforsyning nå? Hypex SMPS600N400 gikk ut av produksjon for en god stund siden.

Jeg mener jeg har plass til en enkel Hypex SMPS1200A400 i forsterkeren, men da må begge modulene drives av en forsyning.

Det er en del andre leverandører som mulighens har noe brukbart.

Her må det forskes…

Johan-Kr

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.766
    Kan ikke SMPS600N400 repareres? Med litt flaks kan det jo være så enkelt som sikringer (mulig fastloddet for å spare plass).

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    8.301
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Kan ikke SMPS600N400 repareres? Med litt flaks kan det jo være så enkelt som sikringer (mulig fastloddet for å spare plass).
    Denne her greia er ikke så veldig servicevennlig (nei, det er ikke sikringa)
    IMG_6582.jpeg

Jeg vil tro at sannsynligheten er stor for at det er svitsjetransistorene som tok kveld, siden dette skjedde under kraftig «blinkelichten» fra everket.

Johan-Kr

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    8.301
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
  • Laster inn…