Fast ip adresse

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Har problemer med min iPad som hele tiden detter ut av nettverket. Hvis jeg er pålogget men lar iPaden ligge på bordet en stund og senere skal bruke den må jeg skru av og på nettverket kanskje flere ganger for å komme på nettet igjen. Ganske irriterende synes jeg. Har også problemer med noen av pc'ene av og til ang. Tilkobling til nett. Vil det hjelpe med faste ip adresser?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.130
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Oppgradering av firmware på din trådløse router ville jeg sjekket ut...
Er ikke sikkert at å reservere "mac" adresse til IP (fra dhcp) vil hjelpe. Høres mer ut som et router problem egentlig.
 

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Innlegg
670
Antall liker
469
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
4
Kan være du har en eller annen ip-konflikt.

Det finnes et gratis-program som heter look@lan. Det skanner nettverket ditt sjekker tilstanden.
 

Decoman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Innlegg
234
Antall liker
1
Jeg ville ha tatt en telefon til internettilbyder og snakket med de som har med det tekniske å gjøre. De vil sikkert være behjelpelige.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Routeren som heter dir655 har jeg oppgradert en gang sist høst. Og det var et helvete for å si det mildt. Den har aldri villet oppgradere seg selv når jeg er inne i programmet. Får bare beskjed om at jeg har siste firmware. Endte opp med en svenske fra D- Link som måtte sende fila til meg på e-mail :eek: Men bør kanskje sende en Mail til dem å forklare problemet?
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
Sjekk at PPTP, RTSP, og WMM er valgt. De to første er viktige hvis du får drop-outs.
 
M

Mr-T

Gjest
Har du mer enn en ruter i huset? I såfall har du antagelig to som begge er DHCP-servere.... da blir det krøll.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
ayaboh skrev:
Sjekk at PPTP, RTSP, og WMM er valgt. De to første er viktige hvis du får drop-outs.
I hvilken meny finner jeg disse forkortelsene som ikke sier meg så mye.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Mr-T skrev:
Har du mer enn en ruter i huset? I såfall har du antagelig to som begge er DHCP-servere.... da blir det krøll.
Har en ZyXEL fra Telenor som linjen kommer inn på DSL. Her skal routeren være avslått. Så fra ethernet kontakten til internet i D-Link 655 routeren. Så fra LAN kontakten til den fast tilkoblete pc'n. I kjelleren er det en repeater. Resten består av div. mac, iPad og portable pc'er.
 
M

Mr-T

Gjest
Da har du to rutere som er DHCP servere. Spiller ingen rolle om du har disablet Wi-Fi. Skru av DHCP i en av de....
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Mr-T skrev:
Da har du to rutere som er DHCP servere. Spiller ingen rolle om du har disablet Wi-Fi. Skru av DHCP i en av de....
Det hadde jeg ja :-[
Men jeg vil helst skru av dhcp serveren i Zyxel modem/routeren. I menyen Network - lan - ip - dhcp set up har jeg 3 valg. Server, none og relay. Går ut fra at den skal stå på none? Men da kommer jeg altså ikke på nett.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Forandret instillingene i ZyXEL modem/router. Vet ikke om det er riktig, men det ser nå ut til å virke.

Host Name: P2602HWT
Model Number: P-2602HWT-F3
MAC Address:
ZyNOS Firmware Version:
WAN Information
- DSL Mode:
- IP Address:
- IP Subnet Mask:
- Default Gateway:
- VPI/VCI: 8/35
LAN Information
- IP Address:
- IP Subnet Mask:
- DHCP: Relay
 
V

vredensgnag

Gjest
Sjekk også at du har flere ledige ip-nummer som skal deles ut enn antallet enheter som skal kobles på. Du setter spennet i router.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
vredensgnag skrev:
Sjekk også at du har flere ledige ip-nummer som skal deles ut enn antallet enheter som skal kobles på. Du setter spennet i router.
I D-Link routeren er det 99 ledige ip adresser, så da er det nok i orden.
Takk for alle tips. :D
 
Topp Bunn