Farsdag.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja nå nærmer denne dagen seg atter med stormskritt, og spørsmålet blir da som alltid: "Hva ønsker far seg??
Dette er like frustrerende hvert år, men med så mye kompetent og hjelpsomt mannskap for hånden bør vel saken være enkel, nå kan dere få dele alle deres gode tips og råd, og ikke minst alle deres sorger og skuffelser og hjelpe andre til å unngå disse. Hva er kjekt å få, og hva ønsker man seg definitivt ikke? Er det kommet noe nytt og festlig på markedet i det siste som ingen mann kan klare seg uten, eller har dere noe annet å anbefale?

...og snart er det jul...... :eek:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.361
Torget vurderinger
2
Seriøst innlegg følger:
Noise Harvester! Ypperlig farsdagsting! :)
CD fra Stockfisch
XRCD fra JVC
DALI's test CD

Mvh
Håkon Rognlien

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Seriøst innlegg følger:
Noise Harvester! Ypperlig farsdagsting! :)
CD fra Stockfisch
XRCD fra JVC
DALI's test CD

Mvh
Håkon Rognlien
Noise harvester... høres ut som en noe bråkete landbruksmaskin...og vi som nettopp har kjøpt ny gressklipper... Hva er dette?
CD fra Stockfish har jeg kjøpt en gang før, noen spesielle tiltler å anbefale?
XRCD...veldig mye rare benevnelser her da.. ???
Dalis test cd, hvor selger man slikt?

Ellers takk for at noen tar dette oppdraget seriøst.. ;D

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Fortell oss om mannen din? Hvilke interesser har han? Har han en hobby? Liker han å fiske, jakte, snekre, strikke, tørke støv? Liker han klær? Hva med å spandere en tur på et spa? Eller en bedre middag på resturant? Mange menn liker også blomster. :)

P

Parelius

Gjest
Det bør være dyrt, betalt av fruens konto, og bare for far! En malt, kanskje?

Alt som tidligere er anbefalt faller utenfor. Både komponenter til anlegget og sex er noe fruen får nyte godt av. Det blir som å gi gaver til seg selv. Tenk litt uselvisk nå, Komponenten.

Tillegg:

Jeg snakker av erfaring her. En vakker dag for et par år siden, gav jeg min kjære en utsøkt kokkekniv i bursdagsgave. Ordene "du er tilgitt" har ennå ikke kjærtegnet hennes blodfulle lepper.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Det bør være dyrt, betalt av fruens konto, og bare for far! En malt, kanskje?
Men Parelius, tenk på de fattige i Afrika som sulter og tørster og strever under den brennende solen og aldri har hørt om farsdag eller morsdag eller Halloween eller Valentin eller sommertid eller vintertd. ;)

Og nå tilbake til tema.

T

Thomas1

Gjest
Mange menn liker også blomster
Blomster Finn...Er det deg..hehe. Just jocking.

Kjøp gubben din en Leatherman!
Et verktøy for de som står og pisser!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Snille barn ;D

B

bamsemann

Gjest
Jeg ønsker meg rutete flanellskjorte med ferdig innfelt slips...

Og tøfler for lav gange, og lett vinkling utover på venstre fot..

bamsemann.. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jo, jeg tenker gjerne uselvisk jeg Parelius, det ender ofte opp med musikk som jeg overhodet ikke hører på selv, klær som jeg aldri ville finne på å gå i, og andre manneting som ikke interesserer meg. Han ble dog litt sur det året han fikk noen fine glassfigurer, sant nok, men så ble heller ikke jeg særlig glad den gangen jeg fikk vaffeljern… for jeg er i grunn overhodet ikke glad i vafler ..men det er han. ;)

Han er interessert i hi-fi, musikk, litt fisking, fotografering, båt… og støvtørking… Er også dreven med støvsuger, men der er vel jeg og Bambadoo blitt enige om at en får holde.. ;) Ikke så glad i å kjøpe klær, så da er det jo kjekt å få, men det er jo og litt kjedelig kanskje.? Ikke så opptatt av alkohol heller.
Liker å lese, men låner på biblioteket. Litt snekring blir det jo, men ikke vet jeg hva han har og ikke har av kjekke ting til snekring.

Trenger vel ikke pick-up da han solgte platespilleren for flere år siden og lokket meg til å selge LP-platene mine… :'(

Snille barn ønsker han seg hvert år, men etter flere mislykkede forsøk er det konkludert med at det er veldig stor sjanse for å mislykkes, så tar ikke sjansen på flere..

Lurte litt på nye stuegardiner...hva tror dere?? :D

S

slowmotion

Gjest
Trenger vel ikke pick-up da han solgte platespilleren for flere år siden og lokket meg til å selge LP-platene mine   :'(
Det var ikke særlig pent gjort....
Hva med å slå ham i bakhodet med en kald fisk?    (  ;D  )

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gardiner er litt for brutalt. Kva med eit forsiktig alternativ til å pynte opp lytterommet på ein fornuftig måte?
http://www.eighthnerve.com/products.html

Du tror han trenger polstret celle...? :eek:

Nei, så gale er det ikke fatt. ;D

Slå han i hodet med en kald fisk... hm, har du gode erfaringer med det Slowmotion?
(klarte å lure unna favorittplatene mine da.. kan om ikke annet ha de som et kjært minne.)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
Hva har skjedd med den klassiske farsdagsgaven slips ?
Eller helsetrøye ? Eller stripete pyjamas ?

S

slowmotion

Gjest
Slå han i hodet med en kald fisk... hm, har du gode erfaringer med det Slowmotion?
(klarte å lure unna favorittplatene mine da.. kan om ikke annet ha de som et kjært minne.)
Vel , hvis fisken er kokt går den vel bare i stykker?
Bedre å slå først, og så koke fisken etterpå....tror jeg.... ;D

Det var kanskje et dårlig forslag?
Jeg må inrømme at jeg har liten erfaring med å slå folk, med eller uten fisk.

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hva med å bake en kake til ham?

;)
Fiskekake da...etter at jeg har slått han med fisken. ;D

Klart han skal få kake...men det kommer jo i tillegg. Presang først, en fra hver av ungene, ellers blir det rabalder i heimen..

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Liker han fotografering?

Da ville han sikkert blitt glad for en slik:

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.444
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Far får ikke en døyt fordi han har akkurat kjøpt seg en -96 modell 993 Turbo. ;D

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Har han en hobby? Liker han å fiske, jakte, snekre, strikke, tørke støv?
Å tørke støv er en veldig populær og givende hobby. Jeg har en egen krukke med støv som jeg blåser utover, bare for å få oppleve gleden av å tørke det opp igjen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Farsdag er andre søndag i november.

Skulle gjerne hatt en sånn Ivar Løkken. Noen som vet hvor de selger slikt?

Fant ut hva Noise harvester var da, siden det ikke ser ut som noen andre her vet hva det er.
Det er et slags nettstøyfilter som lager støyen om til lys, så nå vet dere det. Pris 990- kr.. Tror kanskje jeg skal prøve å lage en sånn, det er alltid kjekkest med gaver man har laget selv sier de.. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Farsdag er andre søndag i november.

Skulle gjerne hatt en sånn Ivar Løkken. Noen som vet hvor de selger slikt?

Fant ut hva Noise harvester var da, siden det ikke ser ut som noen andre her vet hva det er.
Det er et slags nettstøyfilter som lager støyen om til lys, så nå vet dere det. Pris 990- kr..   Tror kanskje jeg skal prøve å lage en sånn, det er alltid kjekkest med gaver man har laget selv sier de..   ;D
Det klarer du fint Kompo.
Den består av en svart blank boks, med en rød pære på.
Det er viktig at den blinker av og til, så et batteri med dårlig kontakt er ideellt.

Ellers er boksen tom.

Lykke til.

B

bamsemann

Gjest
Syntest den boksen høres litt skummel ut jeg...

Hvor mye noise er det plass til i den lille boksen før den sprekker ..

Pang!!! og så har vi plutselig noise over hele stua, for et leven det kommer til å bli..

Nei lag noe som er mer sikkert og trivelig du kompo....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja er det noe man ikke har lyst å ha over hele stuen, så er det noise, fysj for griseri. Og med tanke på at han lider av høysnue tror jeg hele dette harvester-prosjektet kan slå noe uheldig ut, selv om jeg ikke tviler et sekund på at jeg skulle klare å lage en slik søt liten boks. Litt irriterende med et slikt blinkende lys kanskje? Mye lurere å montere en slik på lampen, da får man både i pose og sekk, man kan faktisk halvere antall lamper i huset, og utnytte strømmen mye mer effektivt, at ingen har tenkt på dette?

Men bamse, det har han ikke, kanskje jeg skulle sy en bamse til han, eller hva tror du bamsemann? Er ikke så flink å sy da… Strikke kanskje? Strikket en lue til han en gang, den ble litt stor og rar… er ikke så flink å strikke heller…
Hm…
Nei nå ble jeg litt usikker. Hva skal jeg da lage?? :-/

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
* Flaske vin (med mindre han er avholds)
* Konsert/teaterbilletter
* Blomster
* Overraskelsesbesøk
* CD/LP/DVD etter smak
* Middagsinvitasjon

PS. I denne verdenen der foreldregenerasjonen stort sett har alt de trenger har jeg fått mer og mer sansen for gaver som gir en opplevelse heller enn å fylle opp skap, skuffer, hyller etc.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Å tørke støv er en veldig populær og givende hobby. Jeg har en egen krukke med støv som jeg blåser utover, bare for å få oppleve gleden av å tørke det opp igjen.
Ja, vi tilbyr deg gjerne å utøve denne hobbyen hos oss noen timer. Etterpå kan vi by på pizza og drikke, for den som liker denslags.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.566
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja jeg kan også stille med arbeid, dersom de som arbeider stiller med pizza og øl..

B

bamsemann

Gjest
Ja er det noe man ikke har lyst å ha over hele stuen, så er det noise, fysj for griseri. Og med tanke på at han lider av høysnue tror jeg hele dette harvester-prosjektet kan slå noe uheldig ut, selv om jeg ikke tviler et sekund på at jeg skulle klare å lage en slik søt liten boks. Litt irriterende med et slikt blinkende lys kanskje? Mye lurere å montere en slik på lampen, da får man både i pose og sekk, man kan faktisk halvere antall lamper i huset, og utnytte strømmen mye mer effektivt, at ingen har tenkt på dette?

Men bamse, det har han ikke, kanskje jeg skulle sy en bamse til han, eller hva tror du bamsemann? Er ikke så flink å sy da… Strikke kanskje? Strikket en lue til han en gang, den ble litt stor og rar… er ikke så flink å strikke heller…
Hm…
Nei nå ble jeg litt usikker. Hva skal jeg da lage??  :-/
Du vet det kompo... at en sånn søt liten teddy kan du få kjøpt nå til dags..

Du kan vel bare ta en spansk en( hvorfor heter det egentlig spansk en) og si at du har laget den selv, og er det et ønske så kan jeg vel jaggu signere den også..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Du vet det kompo... at en sånn søt liten teddy kan du få kjøpt nå til dags..

Du kan vel bare ta en spansk en( hvorfor heter det egentlig spansk en) og si at du har laget den selv, og er det et ønske så kan jeg vel jaggu signere den også..

Kjøpe en?? Synes bamseministeren det er greit om jeg kjøper en..?? Hvordan tror du det føles egentlig, å bli kjøpt på den måten? :eek:

Greie forslag fra Roffe og... det blir nok ting ja. Får tenke litt..
Men en sånn Ivar Løkken bare MÅ jeg ha... ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
Egentlig har jeg aldri forstått dette med farsdag (og morsdag). Hvorfor skal handelsstanden tjene penger på at man en eller gang har befrukta en annen manns datter ?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Egentlig har jeg aldri forstått dette med farsdag (og morsdag). Hvorfor skal handelsstanden tjene penger på at man en eller gang har befrukta en annen manns datter ?
Du må se som en belønning for å ha befruktet en annens datter. Tenk på at vi bruker av vår høyst verdifulle tid, som vi kunne brukt til å lytte på musikk, eller andre viktige ting.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
Du må se som en belønning for å ha befruktet en annens datter. Tenk på at vi bruker av vår høyst verdifulle tid, som vi kunne brukt til å lytte på musikk, eller andre viktige ting.
Musikk ja. Om jeg ikke husker feil ble "The End" med The Doors avspilt i bakgrunnen.

Topp Bunn