Farger.

Din yndlingsfarge?

• Rød

Stemmer: 0 0.0%
  • Blå

• Gul

• Grønn

• Rosa

• Lilla

• Oransje

• Se innlegg under:

• Totalt antall stemmer
    0

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Nå vil vel noen kanskje hevde at det ikke er forskjell på farger, fordi de ikke kan måle det med måleapparatet sitt
Klart det kan måles. Fargen avgjøres av frekvensen/bølgelengden på lyset. Det vi kaller rød er f.eks. 405-480 THz. Lys er forøvrig bare den delen av det elektromagnetiske spektrum vi er i stand til å registrere med øynene. Sjekk her.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pussig sammentreff, da.... Det har nemlig jeg også inntrykk av....! :D:D:D

Honk-honk!!

Jasså du er den typen..  :D
De du bare drømmer om teller ikke, du vet det..?
Men jeg vil anbefale deg å heller ta med deg en av de  som ikke er så begeistret for deg når du skal ut og kjøpe genser( kjole?). Som du vet kjærlighet gjør blind. Om jeg er så ufattelig dum at jeg drar med meg min kjære mann når jeg skal kjøpe klær, vel da skjer alltid dette:
Jeg tar på meg et tilfeldig plagg, han sier: "Fin den, ta den!" mens han står og småtripper ved utgangen av butikken. Du aner ikke hvor mye stygt jeg har skaffet meg på denne måten. Må bare slutte med dette...

Kjell Bjarne Wolfgang Hansen, dette blir nesten som Master mind, hm skal jeg satse på Kjell? Nei forresten de fleste her heter jo Knut, så da gjør vel du og det da..

Knut Børre Wilfred Hansen tror jeg det må bli.

Hvor i alle dager fikk dere tak i det bildet av meg..? ???

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Klart det kan måles. Fargen avgjøres av frekvensen/bølgelengden på lyset. Det vi kaller rød er f.eks. 405-480 THz. Lys er forøvrig bare den delen av det elektromagnetiske spektrum vi er i stand til å registrere med øynene. Sjekk her.

Joda, du har nok rett, men her inne befinner det seg stort sett hi-fi-folk, og de opererer sikkert med helt andre måleapparater. Blindtest da, hva med det?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Du flyg då også mot jordrotasjonen. Kanskje han er spesielt sterk i det området?
Flyet tar av fra Sola lufthavn 1900, og lander i London 1905(Engelsk tid), mens turen hjem starter 1900, og lander 2105(Norsk tid). Tid ombord? pils og drinker er et hyggelig tidsfordriv :)

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.086
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Når jeg skal kjøpe genser tar jeg med den kvinnen jeg er mest glad i for tiden og spør: Hvilken genser skal jeg ha?

Og jeg hører ikke på Beyoncee; jeg SER! Og jeg blir ikke lei!

Honkey
Blir vel litt vanskelig å ta med Beyoncee på handletur vil jag tro.

S

slowmotion

Gjest
Hmmm, vel er jeg en gammel gris,
men er ikke hun Beyonce litt vel ung?

Foretrekker heller voksne damer:

;)

PS: Blå er en allright farge  ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå vil ikke jeg ha en masse damer involvert i min fargetråd, dette finner jeg meg ikke i, dette handler om farger. Jeg registrerer at fargen rosa noe uventet har kommet et stykke opp på listen, men det er vel de med kjole som har stemt den fram da kanskje ...?
Men heldigvis er overvekten her enig i at blått er best, noe annet var vel heller ikke å vente?

Ellers er det ingen som liker oransje? Litt rart, men om man henger seg veldig opp i dette med genser kan jeg forstå det. Om man derimot tenker blomst, vel da finnes det en masse fint i oransje.

og så bare en liten mann for å veie opp for disse damene..:

Blir det flere damer nå, så kommer snart Robbie Williams og... ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
En gledens dag idag, vi knuste de stygge 3-0 !!!
Gratulerer til deg!! Du er en av de fine du da forstår jeg. I rosa kjole for anledningen? ;D

S

slowmotion

Gjest
Nå vil ikke jeg ha en masse damer involvert i min fargetråd, dette finner jeg meg ikke i, dette handler om farger.  ;D
Jeg ber så meget om unnskyldning unge frue, det skal ikke gjenta seg.
Den eneste grunnen til at jeg postet bildet av den ( ikke fullt så ) unge damen var selvfølgelig pga den fine blåfargen på kjolen hennes.

;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg ber så meget om unnskyldning unge frue, det skal ikke gjenta seg.
Den eneste grunnen til at jeg postet bildet av den ( ikke fullt så ) unge damen var selvfølgelig pga den fine blåfargen på kjolen hennes.

;D
Det er i orden, du er unnskyldt, dessuten la jeg i grunn ikke så god merke til din dame på grunn av den fine blå kjolen.. hun andre var mer glorete. ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Nå er jeg faktisk ganske brisen.. har lest igjenom hele aftenposten og DN. + mye vin og sprit.

en dag å feire.

3-0

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå er jeg faktisk ganske brisen.. har lest igjenom hele aftenposten og DN. + mye vin og sprit.

en dag å feire.

3-0
Du er han litt rare i midten? Han ser i alle fall litt brisen ut.. ;D
Viking mot Brann eller ? ;)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
kjære komponenten, dette er Andy Johnson som rager høyere enn Liverpool sveklingene.
Fargene er som du antyder Viking - Brann ja, men jeg er nå mer en østlending som heier på gosdset.

EDIT: ser du at Lpool har gjory et fosøk på å bøte på styggheten med noen hvite sriper.
Hjelper litt faktisk, sjekk 80 tallet med kun rødt rødt rødt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
kjære komponenten, dette er Andy Johnson som rager høyere enn Liverpool sveklingene.
Fargene er som du antyder Viking - Brann ja, men jeg er nå mer en østlending som heier på gosdset.

Å.....ja...

Eneste grunnen til at jeg godtar fotballbilder i min fargetråd er at de hadde så fine farger på draktene. Til og med ballen var jo ganske fin.

Gosdset har jeg aldri hørt om, er det noe nytt de har begynt med?  ;D

Edit: Nå tror jeg det ble vel mye vin og sprit kjære, du snøvler litt... ;D

K

kbwh

Gjest
Om idrett, farger og tragedie; Den lille rosa elefanten Marco Pantani:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jøje meg. Rosa mann på rosa sykkel... Pink Panther...? :eek:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Les deg opp på Pantani. Virkelig en trist historie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Pantani

Men han er med i tråden på grunn av den sykkeldrakten! Outrageous, som de sier på nynorsk.
Uff.. da..

Pantani, det betyr vel panter det da på ett eller annet språk, Kåre Birger Waldemar Hassan, så da følte han vel at han ikke hadde noe valg stakkar.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå må du være om deg Honkis, Beyonce kommer til Norge 4. mai neste år. Hamar.
Forøvrig så heter hun Beyonce Knowles, skal du ha noen sjans vil jeg tro det vil være en fordel å i alle fall ha navnet rett. ;)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Nå må du være om deg Honkis, Beyonce kommer til Norge 4. mai neste år. Hamar.
Forøvrig så heter hun Beyonce Knowles, skal du ha noen sjans vil jeg tro det vil være en fordel å i alle fall ha navnet rett. ;)
Hm... jeg blir så satt ut når jeg ser bilder av henne at jeg rett og slett får litt lesevansker.... Men jeg kommer neppe til å bruke penger på å se henne 100 meter unna på en scene, mens un tyner ut delvis playback av musikk jeg ikke begriper vitsen med. Ørene er gamle, øynene er unge kan det virke som. Og var det ikke han Paus som en gang skrev at: ....Også kvinnene er etter meg, den saken er helt klar, der er om mulig enda verre enn menn..... og de kvinner jeg vil se vil jeg helst se i blader, for et blad kan man lukke igjen....
Herlig! :D

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hm... jeg blir så satt ut når jeg ser bilder av henne at jeg rett og slett får litt lesevansker.... Men jeg kommer neppe til å bruke penger på å se henne 100 meter unna på en scene, mens un tyner ut delvis playback av musikk jeg ikke begriper vitsen med. Ørene er gamle, øynene er unge kan det virke som. Og var det ikke han Paus som en gang skrev at: ....Også kvinnene er etter meg, den saken er helt klar, der er om mulig enda verre enn menn..... og de kvinner jeg vil se vil jeg helst se i blader, for et blad kan man lukke igjen....
Herlig! :D

Honkey
Jaja. Hun er neppe like fin i virkeligheten, det er noe som heter retusjering vet du. Et blad kan man lukke og en radio kan man skru av. En kjerring derimot... You know.. ;D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Hm. Om ikke hun er spesielt fin i virkeligheten, så skulle jeg likt å sett hennes retusjeringsspesialist i arbeid! Bildene av den skapningen har i sannnhet fått meg på ideen om at Darwin tok skammelig feil. Det der er neppe resultat av en eller annen tilfeldig utvikling, da heller jeg nok mer til at det er en kloning av selveste Eva. Dæven, han Adam hadde nok en serriøs feiring den dagen hun dukket opp fra det unnselige lille ribbeinet. Og han hadde nok sine ideer om hva han kunne bruke kjærringa til! :D

Ho!! HO!! Honkey!

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Nå vil vel noen kanskje hevde at det ikke er forskjell på farger, fordi de ikke kan måle det med måleapparatet sitt
Åjoda. Farger måler man med et colorimeter! :)
Kjempeenkelt å måle objektivt. Her er et for monitoren din:
http://www.desktopdarkroom.com/colorvision_spyder2.html
Så det eneste en til nød kan diskutere er hvilken farge som er penest. Og det er selvfølgelig sommerens grønnfarger. Ikke så mye å krangle om ville jeg tro ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Joda Michell, det går an å måle forskjell på farger men tror ikke disse hi-fi-guttene opererer med denslags måleutstyr. Dessuten påsto ikke jeg at det ikke gikk an, regnet bare med at noen av kranglefantene ville komme med den, kanskje..?

Av alle merkelige sammentreff så har Beyonce fått Pompel til å tro på Gud. Jaja, bare han ikke blir fanatiker så får vi vel leve med det.. ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest

Jeg har enda ikke sett noen bilder fra mine minutter i drag.

Men, en ting er sikkert, værre enn dette er det ikke!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest

Jeg har enda ikke sett noen bilder fra mine minutter i drag.

Men, en ting er sikkert, værre enn dette er det ikke!

Og her i sivil.

Konkuranse: hvem er personen i midten?

S

slowmotion

Gjest
Det var guttene sine, det!

Ikke så værst musikk de lagde heller!

;)

Topp Bunn