Fallgruver ifbm bruktsalg?

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.427
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Hei.
Er der noen fallgruver man kan ramle ned i ifbm bruktsalg?
Spør IKKE fordi jeg mistror noen, men kan være greit å vite.
Har lissom stort sett vært vant til betaling via oppkrav, både når jeg har kjøpt og solgt, men der er jo også andre som krever betaling for produkt på forhånd. Og det er her jeg er litt usikker. Kan en evt kjøper trekke tilbake en overføring til min konto, etter at jeg har registrert/sett transaksjonen/beløpet som innregistrert på min konto?

mvh
PRoffen

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Er pengene registrert i kontoutskriften på din konto, er det bare den eller de som disponerer kontoen som kan røre dem. Jeg tror t.o.m. at ikke engang banken kan gjøre noe sånn uten videre - selv om du helt feilaktig skulle ha fått en million eller to inn på kontoen din.

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.427
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Takker for svar, Ulf-B.
Så hvis jeg sjekker konto tirsdag formiddag, og da ser at pengene er overført/registrert inn, da er det greit?
Grunnen til at jeg spør, er rett og slett at jeg mener å huske en annen tidligere tråd på hfs som gikk på noe av den samme problematikken...

mvh
PRoffen

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hvis pengene er registrert på din konto, er pengene dine.

En kopi av kvitteringen: "Lagt inn til betaling", holder derimot ikke - den kan kanselleres før du får sukk for deg.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Takker for svar, Ulf-B.
Så hvis jeg sjekker konto tirsdag formiddag, og da ser at pengene er overført/registrert inn, da er det greit?
Grunnen til at jeg spør, er rett og slett at jeg mener å huske en annen tidligere tråd på hfs som gikk på noe av den samme problematikken...

mvh
PRoffen
Den andre tråden var vel kun et eksempel på paranoia som inntraff for så å bli blåst opp til uante høyder.
Skjeldent at ting ikke går som planlagt virker det som.

Topp Bunn