FallenA`s lille ferieblogg

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ellers så er jo ferie gjerne å være med nevøer osv. på forskjellige saker.
Jeg har en nevø som er "midt i mellom" de andre søsknene, og som føler det er litt stas når onkel viser interesse for forskjellige aktiviteter. Jeg greide for et par år siden å overtale ham til å starte i Horten Karateklubb. Dette har vist seg å være midt i blinken for en gutt som gjerne er i den beskjedne, og snille enden av skalaen ;)

Her er et par bilder som den stolte onkelen tok på sommeravslutningen. :)










 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Flott ferietråd FA. Sorry for at jeg ikke har svart på MMS'en din. Har ventet på å få bli installert på ny resort her i Florida. Ikke bare er Marriotts Royal Palms råflott, men de har også gratis internett. Har nå snart fått oppdatert meg på en ukes nyheter fra Norge.. Her er fælt lite hifi, mye Disney og nå endelig litt følelse av ferieluksus. Har forøvrig kjøpt nytt fotoapparat; Canon EOS 500HD. Så nå gjenstår det bare å lære et triks eller to av erfarne fotografer, før jeg også kan lage flotte foto-tråder ;D Ellers er her dritvarmt, puh og ølet er dårlig (Bud sucks). Brrennevinet er derimot svinbillig, og rollercoasterene er schwære ;D Sommerhilsen fra gut_man 8)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg hadde planer om å legge ut noen filmsnutter, og bilder fra Fyrverkerikonserten 2009, men jeg må si at den skuffet såpass at det ikke var verdt arbeidet.
Fra tidligere år, så har MArinemusikken selv fått plukke ut hvilke artister de sammarbeider med, samt sette sammen et "tema". Ikke alltid artistene har vært blandt mine favoritter, men pga. temaet, og marinemusikkens dyktighet, så har de fått til et gedigent, og uhyre godt matchet "show".
I år derimot hadde de ikke fått gjøre noe selv. De hadde blitt servert Jens Pikenes, og Wenche Myhre fra Vestfoldfestspillenes komitè, og måtte jobbe ut i fra det. Wenche er jo en entertainer som etterhvert har et veldig innarbeidet show. Dette kunne nok ikke fravikes.
Så denne gangen var det 90 minutter med Wenckes potpurry. med schlægere fra hele hennes karrierre.
Jens Pikenes ble storslagent introdusert som "Alle damers drøm", og "Han som aldri har sovet alene", og var så harry som man kunne forvente. Etter hva jeg tidligere har lest om Jens Pikenes, så er han en ganske rutinert entertainer.
Men her fremstod han som urutinert, og utrolig dårlig forbredt. (Han hadde jo rollen som konfransier). Han kunne stort sett ikke navnene på noen av de han skulle introdusere, og gjentok seg selv med å kauke "Har dere deg gøy nå!"........ "HØRTE IKKE!!!" ørten ganger gjennom konserten.

Fyrverkerikonserten har tradisjon for å henvende seg til et publikum uten aldersbestemmelser, og har vært veldig fleksibelt, men navnet Wenche Myhre i seg selv trekker nok mest publikum i alderen 60+, og med ny publikumsrekord på Vollane, var nok snittalderen 70++ i år.
Man kunne formelig kjenne eimen av formaldehyd bre seg over Vollane, og blande seg med søtlig "bestemorsparfyme".

Det er mulig at deler av denne konserten var morsom for den eldre garde. Den "eldre" damen i rullestol og med oxygentank virket som hun lo opptil flere ganger, men jeg kunne ikke helt bestemme meg for om det var hoste, eller latter ;)
For min egen del skal det en god del til å kalle en konsertkveld med Marinemusikken for bortkastet, men her vil jeg faktisk strekke det så langt. Den første halve timen satt vi å vurderte om vi skulle gå på puben istedet, men ble sittende og lengte etter sluttsatsen (som alltid, og også i år er veldig bra;)).
Så med dette har altså det som tidligere har vært en fin sommertradisjon, blitt redusert til en tradisjon med store forbehold.

Så.... da var det nok med sure tanker. Måtte bare få det ut....... Været var jo pent da!! ;D
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
gut_man skrev:
Flott ferietråd FA. Sorry for at jeg ikke har svart på MMS'en din. Har ventet på å få bli installert på ny resort her i Florida. Ikke bare er Marriotts Royal Palms råflott, men de har også gratis internett. Har nå snart fått oppdatert meg på en ukes nyheter fra Norge.. Her er fælt lite hifi, mye Disney og nå endelig litt følelse av ferieluksus. Har forøvrig kjøpt nytt fotoapparat; Canon EOS 500HD. Så nå gjenstår det bare å lære et triks eller to av erfarne fotografer, før jeg også kan lage flotte foto-tråder ;D Ellers er her dritvarmt, puh og ølet er dårlig (Bud sucks). Brrennevinet er derimot svinbillig, og rollercoasterene er schwære ;D Sommerhilsen fra gut_man 8)
Takk for det gut_man!
Siden jeg ikke reiser til Disney, og kan klå på Minni Mus, og Dolly Duck, så får jeg heller reise og kikke litt på HiFien til folket i området ;)
Så jo bildene fra resortet før dere reiste, og det så jo ganske så misunnelsesverdig ut!
Hils alle sammen, og kos deg med billig brennevin, drit i Buden!! ;)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ok ok ok..... ;)
På oppfordring, og ettersom dette er en bildetråd. (Dessuten kunne det jo hende det var et par som likte konserten også).... Her er noen bilder ;)











Marinemusikken leverte jo også et jazz stykke som var meget bra. Ingenting å si på innsatsen fra musikerne!!
Dessuten var lydmixen god ut til publikum, og PA lyden generellt var jo meget bra ;)



 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Da er jeg hjemme igjen fra vestfoldsturen.
Et par uker jobbing, og så er det enda et par uker med ferie :)

Før jeg dro fra Horten, så måtte jeg jo innom terjetroll igjen for å høre om det hadde blitt noe greier med paneler i hus ;)
Panelene hadde enda ikke fått mer enn rundt 10 timer med innspilling, så det er nok en god del mer å gå på, men allerede nå synes jeg det smakte av fugl ;)









Jammen hadde han ikke skaffet seg enda et prosjekt å holde på med.
Ryktene sier masse krom, og riflestativ bak "hytta" ;D




Mange takk for at jeg fikk komme terje. Dette var hyggelig som alltid!!
Og så tok jeg jammen med meg noe hjem også.
På tross av uendelige mengder arvede barneklær, og vogner som skulle bli med meg hjem fikk jeg takket være vannvittige evner innen "Tetris", plass i bilen til dette også ;)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Den varme kjøreturen hjem i går ble heldigvis avløst med en tur med forfriskninger og bading på hytta utenfor Risør.
Vanntemperatur på over 24 grader var helt utrolig deilig! :)







Ikke bare jeg som syntes vannet holdt en utrolig behagelig temperatur ;)

 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Vel da var jeg hjemme igjen. Anlegget ar varmet opp, og "suveniren" fra terjetrolls hule er montert opp.

Nå er det musikk, og et glass eller tre med en Rioja, Campo Viejo, Reserva 2004.

Mmmmm.....



 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Takker for en flott ferieblogg FallenA! Herlig å lese, samt flotte bilder av mye gromt utstyr :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Raist skrev:
Takker for en flott ferieblogg FallenA! Herlig å lese, samt flotte bilder av mye gromt utstyr :)
Takk for det!! :)

Ja det har vært utrolig morro å dra på besøk og se og høre så mye gromme saker!
Samtidig så er det supert å treffe nye og gamle fjes i fra Hifisentralen. Utrolig mange hyggelige mennesker "der ute"!!

Jeg hadde som sagt programmert et par "visitter" til, men pga sykdom så måtte disse dessverre utgå.
Satser på å få tatt det igjen ved første og beste anledning!!

Tusen takk til alle sammen for at jeg fikk lov til å komme for å se, høre, og knipse bilder til feriebloggen min :)
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Fantastisk tråd! Takk for den ! :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hei fallen

Har Muse'n din pre innbygd ? Er det en modell ti ? Og hvordan synes du dette evt funker imot rør blokkene du eier ? :)


mas, mas , mas...Men nyskjerrig på om dette funker serru ;D
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
HCS skrev:
Hei fallen

Har Muse'n din pre innbygd ? Er det en modell ti ? Og hvordan synes du dette evt funker imot rør blokkene du eier ? :)


mas, mas , mas...Men nyskjerrig på om dette funker serru ;D
Hei der!

Musen funker som bare rakkern den ;)
Det er en Muse Mod. TEN med innebygget analog volumkontroll. (Fungerer vel som en vanlig analog pre, men uten noen innganger). Lydmessig så føler jeg at jeg har truffet blink med matchingen av utstyr, og det virker som Audion, Muse og Living Voice spiller skikkelig på lag. Dette spiller oppløst og stramt, og med en rå dynamikk som jeg lett sammenligner med hornbaserte systemer.
Det kan virke som om MUSE responderer noe på underlag, og etter å ha prøvd alt fra Kork til Holfi pads (via isopor og treplater), så har jeg kommet frem til at spikes koblet til understellet med bluetac gir den mest gjennomsiktige lyden, med klart best bass, og dynamikk. Black Shadow med 845 rør gjør en fantastisk jobb med både bass og mellomtone, og savnet etter en 300b konstruksjon er ikke veldig stor. (selv om jeg svært gjerne vil prøve det i anlegget en dag).
Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd.
Satser på å få prøvd en pre eller to ila høsten en gang, men foreløpig så gjør denne kombinasjonen en formidabel jobb, og jeg savner ingenting.
Jeg tror faktisk jeg nå etter å ha blitt litt mer kjent med anlegget, kan si at dette antakelig er det best spillende anlegget jeg har hatt i hus.
Jeg er ikke fremmed for å prøve nye ting heller, men dette spiller så stort, oppløst, og homogent at jeg er redd for at en evt. oppgradering kan bli svært svært dyrt :D
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.232
Antall liker
4.854
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
FallenA skrev:
Nede i gjestehavna møtte jeg et ektepar som hadde en skikkelig dårlig start på ferien.
Huff!! :'(

Der ser dere hvordan det kan gå når man ikke anvender tow-in i tide.

_________________________________________________

Trivelig sommerunderholdning i denne tråden, FallenA. Håper du har mer på lager. :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Kommer vel noe mer etterhvert i denne "Ferie" bloggen ;)
Men for øyeblikket er det jobb, jobb, jobb, jobb..... men fra neste uke av..... :D

Ellers så lider vår lille tulle av ekstrem sove vegring i varmen. Til slutt fant vi ut at Opeth, Lacuna Coil, og Metallica var sovemedisin nede i den kjølige kjellerhula mi ;)

(beklager at bildet ble litt kornete (mobil)) ;)
 

Vedlegg

devilEj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
124
Antall liker
0
Flott ferieblogg FallenA. Utrolig gode bilder også
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Takk for herlig ferieblogg! Søren klype, jeg må få tatt en tur til Lars Erik igjen, lenge siden nå, har dårlig samvittighet. Det verste er at det er 10 min kjøring unna.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
65finger skrev:
Håper du starter "Hverdagsbloggen" FallenA
Hmmmm... "Hverdagsbloggen"?! ... men nå er det jo ferietid ;)


DevilEj skrev:
Flott ferieblogg FallenA. Utrolig gode bilder også
Tusen takk for det!

Jeg er usedvanlig glad for å få lov til å komme hjem til "nickene" her på sentralen, også i ferien for å få tilfredstillt mine abstinenser, og nysgjerrighet ;)
Jeg må bare atter en gang berømme de av dere som åpner dørene deres på denne måten :)
Det har vært utrolig hyggelig!!


MaHa skrev:
Takk for herlig ferieblogg! Søren klype, jeg må få tatt en tur til Lars Erik igjen, lenge siden nå, har dårlig samvittighet. Det verste er at det er 10 min kjøring unna.
Takk for tilbakemelding!
Turen til Lars Erik var helt klart spennende, og inspirerende.
Om du bor 10 min unna, så må jeg kanskje tigge meg til et besøk hos deg også neste gang jeg er på de kanter. ;)
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Det ble en riktig fin liten ferieblogg det her......flotte bilder. :)
Jeg regner med det var godt og komme hjem til eget anlegg også. ;)
Ellers må jeg igjen få takke for besøket....det er alltid gøy å treffe "mannen bak nicket", og da blir det også litt enklere å ta seg en tur til sør-vest landet .....når en liksom kjenner noen der.
Jeg og JanR har snakka såvidt om det, og fant vel ut at en tur bør prøves gjennomført i løpet av høsten.
Høsten er lang. ;D
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Velkommen skal du være!

FallenA skrev:
Takk for tilbakemelding!
Turen til Lars Erik var helt klart spennende, og inspirerende.
Om du bor 10 min unna, så må jeg kanskje tigge meg til et besøk hos deg også neste gang jeg er på de kanter. ;)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
BHO skrev:
Det ble en riktig fin liten ferieblogg det her......flotte bilder. :)
Jeg regner med det var godt og komme hjem til eget anlegg også. ;)
Ellers må jeg igjen få takke for besøket....det er alltid gøy å treffe "mannen bak nicket", og da blir det også litt enklere å ta seg en tur til sør-vest landet .....når en liksom kjenner noen der.
Jeg og JanR har snakka såvidt om det, og fant vel ut at en tur bør prøves gjennomført i løpet av høsten.
Høsten er lang. ;D
Takk for det BHO!

Dere er selvfølgelig hjertelig velkomne når dere legger turen til sør-vest landet :)
 
Topp Bunn