Jeg må inntrømme at jeg har aldri sett på et år som bortkastet på grunn av at vi har kongehus.vredensgnag skrev:Kongehusets barn argumenterer flittig, hver eneste dag, for at vi skal få innført republikk. Forbannelsen er at dersom Nansen hadde vært kirkegjenger ville Norge vært en republikk i dag ...
Alle disse bortkastede årene. Norge avskaffet adelen i 1814 og fjernet alle dens særrettigheter og privilegier i 1821 - like forbannet innførte vi kongehus med lånekonge i 1905 ... konsekvens er vi gode på.
Vreden sikter nok til datteren - "barn" har jo samme form i entall og flertall. Hun er sprø som knekkebrød.Supertramp skrev:På hvilken måte vil du si at HKH Kronprins Haakon Magnus har "argumentert flittig, hver eneste dag, for at Norge bør innføre republikk"?
Jeg synes han gjør en utmerket rojalistisk jobb, sammen med sin kone og sine barn.
Selvfølgelig - og btw, helt enig med ham der janb skrev:Vreden sikter nok til datteren - "barn" har jo samme form i entall og flertall. Hun er sprø som knekkebrød.Supertramp skrev:På hvilken måte vil du si at HKH Kronprins Haakon Magnus har "argumentert flittig, hver eneste dag, for at Norge bør innføre republikk"?
Jeg synes han gjør en utmerket rojalistisk jobb, sammen med sin kone og sine barn.
Det sier du bare fordi du ikke er villig til å åpne sansene.nb skrev:Vreden sikter nok til datteren - "barn" har jo samme form i entall og flertall. Hun er sprø som knekkebrød.Supertramp skrev:På hvilken måte vil du si at HKH Kronprins Haakon Magnus har "argumentert flittig, hver eneste dag, for at Norge bør innføre republikk"?
Ja, det er nok der det ligger.BT skrev:Det sier du bare fordi du ikke er villig til å åpne sansene.
da synger vi denne, dereBT skrev:Det sier du bare fordi du ikke er villig til å åpne sansene.
Det er umulig å høre forskjell på høyttalere. Jeg har heller aldri prøvd og skal aldri gjøre det heller...- Det er umulig å snakke med de døde. Jeg har heller aldri prøvd og skal aldri gjøre det heller, sier Gjerstad til VG.
jeg leste "svelger til rør" og skulle da til å skrive at det gjør hun ikke, men hun får nok mer be(h)n i halsen enn vanlige dødelige....vredensgnag skrev:Snåsamannen er nok mer solid-state, mens prinsessen sverger til rør.
Jeg liker absurde skuespill.Honkey-Chateau skrev:På mange måter tror jeg denne saken gavner samfunnet vårt.
Kanskje enda fler får opp øynene for det absurde skuespill vi overværer. En del mennesker havner på asylet når de begynner å tale med ikke-eksisterende skapninger, mens andre besitter posisjoner høyt oppe i samfunnsmakten nettopp fordi de har kontakt med den samme type entiteter. Og nå sitter altså samfunnets forståsegpå'ere og diskuterer på ramme alvor om det er smart / dumt / farlig / mulig å snakke med engler / døde / hvaler / sphnixen / hjelpere / suppegjøker i beste sendetid, nyheter og egne debattprogrammer!! Snart må vel flere få opp øynene og se at vi lever i en jævla tegneserie med sludder på alle kanter?!
Tilgi meg, dere som er sterke i troen, men dette blir mer og mer (ufrivillig) hysterisk gøyalt!
Honkey
Ko-ko (slurpe) ko-ko (slurpe) ko-ko.......BT skrev:At det er mulig å snakke med suppegjøker er hfs et bevis på.
Hm. La meg da, i suppegjøkens tegn, og ie den absurde ånds navn hevde det følgende:BT skrev:Jeg liker absurde skuespill.Honkey-Chateau skrev:På mange måter tror jeg denne saken gavner samfunnet vårt.
Kanskje enda fler får opp øynene for det absurde skuespill vi overværer. En del mennesker havner på asylet når de begynner å tale med ikke-eksisterende skapninger, mens andre besitter posisjoner høyt oppe i samfunnsmakten nettopp fordi de har kontakt med den samme type entiteter. Og nå sitter altså samfunnets forståsegpå'ere og diskuterer på ramme alvor om det er smart / dumt / farlig / mulig å snakke med engler / døde / hvaler / sphnixen / hjelpere / suppegjøker i beste sendetid, nyheter og egne debattprogrammer!! Snart må vel flere få opp øynene og se at vi lever i en jævla tegneserie med sludder på alle kanter?!
Tilgi meg, dere som er sterke i troen, men dette blir mer og mer (ufrivillig) hysterisk gøyalt!
Honkey
At det er mulig å snakke med suppegjøker er hfs et bevis på.
Sprø, men fortsatt søt. :-*nb skrev:Vreden sikter nok til datteren - "barn" har jo samme form i entall og flertall. Hun er sprø som knekkebrød.Supertramp skrev:På hvilken måte vil du si at HKH Kronprins Haakon Magnus har "argumentert flittig, hver eneste dag, for at Norge bør innføre republikk"?
Kan ikke sies eller skrives for ofte.Vi må leve livet på jorden, sier Gjerstad.
Enig i at det der var en smule absurd...Honkey-Chateau skrev:Hm. La meg da, i suppegjøkens tegn, og ie den absurde ånds navn hevde det følgende:BT skrev:Jeg liker absurde skuespill.Honkey-Chateau skrev:På mange måter tror jeg denne saken gavner samfunnet vårt.
Honkey
At det er mulig å snakke med suppegjøker er hfs et bevis på.
Man kan ikke være død! Enten er man i live, eller man er ikke i det hele tatt. I det øyeblikket et menneske dør, opphører det å være noe som helst, ergo kan ikke et menneske være dødt. For i det øyeblikket døden inntrer, er man ikke lenger et menneske, man finnes ikke mer. Og de som prater med noe som ikke finnes, prater med seg sjøl. Enjoy the game!
Honkey
Jeg tror, at dersom jeg var forsikringsagent, ville jeg heller prøve meg med at:BT skrev:Beklager, men du kan ikke få utbetalt livsforsikringssummen fordi avdøde er ikke død.
Saklig sett har du rett, men du er en mannsgris Baluba!baluba skrev:Sprø, men fortsatt søt. :-*
Egentlig unfair mot prinsessen, og mange med henne. Jeg er 100% sikker på at en forestilling om åndelig virkelighet er en naturlig side av menneskepsyken. Hun er slett ikke sprø, hun har bare mer fokus på akkurat den siden av menneskesinnet. Og den er da ikke videre skadelig, når sant skal sies. Hun er sikkert et godt medmenneske, at hun ser engler ved høylys dag, kan vi vel leve griet med? Går du i kirken en vanlig søndag, finner du mengder av mennesker som sitter og mumler til en skapning de aldri har sett, og aldri får se. Men dagen etter gjør de jobben sin med gode resulater, så la nå folk holde på med sitt. Sånn er det å være menneske!vredensgnag skrev:Sjelden å høre kongefamilien så nådeløst omtalt som i P2 nylig. Prinsessen ble anbefalt å begrense sine villfarelser til sine samtaler med psykiater - og ev. å gå tilbake til å diskutere med ulike dyr hun har vært i samtaler med gjennom oppveksten.
Man kommenterte søstrene Fox i England, som slo seg stort opp på å snakke med døde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fox_sisters
Snart må faktisk noen ta bladet fra munnen og si det alle går og tenker - at landets prinsesse er hakke spenna sprut sprø. (Da gjør vi unntak for dem som skrev seg på som deltagere i hennes institusjons treårs-kurs for englekontakt. Et kurs som gikk i oppløsning da man begynte å krangle om hvorvidt man kunne se ulike farger på englene, eller om det var ulike dufter som hjalp til med å skjelne forskjell.)
Våre debatter blekner i sammenligning.
Jeg blir rent varm rundt hjerterøttene. Du er søt, du også.Spiralis skrev:Saklig sett har du rett, men du er en mannsgris Baluba!baluba skrev:Sprø, men fortsatt søt. :-*Og det er et av dine mest positive trekk!
Det er et kompliment om du ikke forsto det. ;D ;D
Jovisst, men de er ikke mindre gale av den grunn. Jeg lurer på om denne åpenheten for parallelle åndelige virkeligheter vil fortsette å øke. Den hellige treenigheten, brennende busker, oppstandelse og kunnskapens tre har det lenge vært alment akseptert å betrakte som en del av virkeligheten og nå begynner samtaler med engler og døde å få samme status. Om noen år kan man uten å frykte galmannsstempelet fortelle om hvordan man ikke bare følte Jesu nærvær i helgen, men tilogmed var Jesus i en halvtimes tid, og det var jævlig kjekt. Nissen kom også, og Mjølkeheksa, og kanskje var det Runar Søgaard jeg så, eller hvertfall en som lignet.Honkey-Chateau skrev:Går du i kirken en vanlig søndag, finner du mengder av mennesker som sitter og mumler til en skapning de aldri har sett, og aldri får se. Men dagen etter gjør de jobben sin med gode resulater, så la nå folk holde på med sitt. Sånn er det å være menneske!
*grøss*totte skrev:kanskje var det Runar Søgaard jeg så, eller hvertfall en som lignet.
Da var det Satan! (Hilsen Jehovas Vitner!)totte skrev:kanskje var det Runar Søgaard jeg så, eller hvertfall en som lignet.
Innertier. Det er en type lekenhet og pragmatisme flere burde unne seg. Dæven, livet blir såååå mye lettere!- Jeg sier ikke at jeg har sannheten. Det kan hende jeg lever på en stor løgn. Men det gjør meg glad, og vi må ikke ta livet så fryktelig alvorlig, sier Tørum.
Kinesisk spåmann mener derimot at det er en viss grad av telefoni involvert i det å ringe til døde, og er dermed uenig med Snåsamannen.Noen av de kirkelige reaksjonene går i samme retning: Den nøkterne professor Wyller er opptatt av døden som grense. Andre advarer mot å pirre mørke makter. Et trosunivers med aktive demoniske krefter finnes stadig, både i den gamle vestlandspietisme og i den nyere karismatiske bevegelsen.
Men prestene og professorene har et problem. Det blir en slags debatt om at mitt spøkelse er bedre enn ditt spøkelse. Slikt er ofte mer morsomt enn opplysende.
Märtha & co får støtte langs de samme linjer i Aftenposten i dag.vredensgnag skrev:I DN påpeker de kirkens dilemma i saken - "mitt spøkelse er bedre enn ditt spøkelse." Det er kanskje ikke den beste debatten å ta.
Joda, men det stopper sjelden der. Snart har vi de på døra, tullingene publiserer Muhammedtegninger og andre provokasjoner, Taliban sprenger bomber, skolene våre underviser i intelligent design, og alment aksepterte, og nyttige, vitenskapelige forståelser av virkeligheten må vike for mumbo-jumboet som dermed plutselig ikke lenger er like harmløst. Tullingene bør stoppes, og det er definitivt ikke uproblematisk at en av sjefstullingene er et profilert mer eller mindre medlem av kongefamilien. Så lenge hun begrenser sin virksomhet til å sitte og lalle inne i skogen med noen fåtall likesinnete er skaden begrenset, men hvem vet om det stopper der?Honkey-Chateau skrev:Går du i kirken en vanlig søndag, finner du mengder av mennesker som sitter og mumler til en skapning de aldri har sett, og aldri får se. Men dagen etter gjør de jobben sin med gode resulater, så la nå folk holde på med sitt. Sånn er det å være menneske!
Jeg er ikke sikker på at flukt fra realitetene er noe å hige etter. Hvis slikt skulle få bre om seg så ville samfunnet gradvis stoppe opp slik jeg ser det.Honkey-Chateau skrev:I dagens Dagbla' presenterer mediumet Gro Helen Tørum sitt syn på samtaler med sitt eget hode, men til slutt har hun en uttalelse jeg liker:
Innertier. Det er en type lekenhet og pragmatisme flere burde unne seg. Dæven, livet blir såååå mye lettere!- Jeg sier ikke at jeg har sannheten. Det kan hende jeg lever på en stor løgn. Men det gjør meg glad, og vi må ikke ta livet så fryktelig alvorlig, sier Tørum.
Honkey
Det er derfor vi har kabeldebatter.Honkey-Chateau skrev:I dagens Dagbla' presenterer mediumet Gro Helen Tørum sitt syn på samtaler med sitt eget hode, men til slutt har hun en uttalelse jeg liker:
Honkey
Det blir trått om f.eks alle skulle droppe å gå på ordinære universitetsstudier og vie sin studietid til engleskoler, homeopati, snakke med hester og lignende. Den vestlige verden har brukt noen hundre år på å bevege seg mot rasjonalitet. Slike ting som dette er et steg i gal retning, og det er langtfra uproblematisk at det brer om seg.HC skrev:Jeg er ikke sikker på at flukt fra realitetene er noe å hige etter. Hvis slikt skulle få bre om seg så ville samfunnet gradvis stoppe opp slik jeg ser det.
Forstemmende; som om lekenhet har noe med å oppgi troen på at det er noe som er sant.Honkey-Chateau skrev:I dagens Dagbla' presenterer mediumet Gro Helen Tørum sitt syn på samtaler med sitt eget hode, men til slutt har hun en uttalelse jeg liker:
Honkey