FA** I H****** TA AMAZON.COM

R

Roysen

Gjest
I et sinnsforvirret øyeblikk har noen på amazon.com bestemt at en setting på alles kontoer skal endres uten å gi varsel til brukerne om at det ikke er lov å ha mer enn 95 "items" i shopping carten. Jeg hadde over 220 CDer der som jeg hadde brukt over 6 måneder på samle opp til en bestilling jeg skulle sende i høst. Nå er 132 av de borte og jeg har ikke lagret informasjonen om hvile plater det er snakk om noe sted.

Kan det være så vanskelig å gi en liten advarsel på forhånd da? Faen altså, så mye arbeid rett i dass!

Beklager - måtte bare få blåst ut litt steam.

Mvh
Roysen

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Ja uff, livet er fullt av fortredeligheter.
Er det ikke det ene så er det det andre som jenta sa, hu blødde neseblod.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
puh, jeg har heldigvis bare 34 stk i handlevogna foreløpig...

får vel google dem hjem før amazon innfører "max 10 items", lmao.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
894
Med den overskrifta skulle man tro amazon hadde prøvd å ta livet av deg.

N

nb

Gjest
Send en mail til customer service eller noe slikt og beskriv problemet. Med så mye ordrehistorikk o.l. som Amazon lagrer vedder jeg mye på at de ikke har slettet det.

R

Roysen

Gjest
Gubra skrev:
Med den overskrifta skulle man tro amazon hadde prøvd å ta livet av deg.
Flere ukers arbeid rett i kloakken. Har vel lov til å blåse ut litt steam da vel?

Mvh
Roysen

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Hva med å trykke "confirm" underveis, så slipper du hele problemet. Koster ikke noe mer heller. Men du har nok en tanke bak det du gjør, så dette var sikkert bare irriterende og unyttig bedrevitende etterpåklokskap ;).

Mvh. Birdman

R

Roysen

Gjest
Birdman skrev:
Hva med å trykke "confirm" underveis, så slipper du hele problemet. Koster ikke noe mer heller. Men du har nok en tanke bak det du gjør, så dette var sikkert bare irriterende og unyttig bedrevitende etterpåklokskap ;).

Mvh. Birdman
Confirm? Du snakker om eBay nå ikke sant? Jeg snakker om Amazon. Hvorfor den sarkastiske tonen?

I følge kundeservice hos Amazon har jeg gjort korrekt, men de har dessverre ikke mulighet til å lagre så mange i handlevognen lenger. Så da sletter de uten å gi advarsel.

Mvh
Roysen

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Roysen skrev:
Birdman skrev:

Mvh. Birdman
Confirm? Du snakker om eBay nå ikke sant? Jeg snakker om Amazon.
Jeg mente å snakke om Amazon. Siste steg, betalingsbekreftelsen (i stedet for å samle opp "items" i huskelisten). Mulig det står noe annet enn "confirm".

Mvh. Birdman

R

Roysen

Gjest
Birdman skrev:
Roysen skrev:
Birdman skrev:

Mvh. Birdman
Confirm? Du snakker om eBay nå ikke sant? Jeg snakker om Amazon.
Jeg mente å snakke om Amazon. Siste steg, betalingsbekreftelsen (i stedet for å samle opp "items" i huskelisten). Mulig det står noe annet enn "confirm".

Mvh. Birdman
Mulig det finnes noe sånt. Fikk i hvert fall ikke noe tips om dette fra kundeservice. De beklaget bare at sånn var det nå.

Mvh
Roysen

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Jeg må ha ordlagt meg utrolig uklart. Det jeg lurer på er hvorfor du ikke bare kjøper etter hvert i stedet for å samle cd-er i en handleliste som du skal kjøpe til høsten?

Mvh. Birdman

N

nb

Gjest
Birdman skrev:
Jeg må ha ordlagt meg utrolig uklart. Det jeg lurer på er hvorfor du ikke bare kjøper etter hvert i stedet for å samle cd-er i en handleliste som du skal kjøpe til høsten?

Mvh. Birdman
Min første tanke også. For å spare 5 dollar i frakt? Jeg liker å kjøpe musikken min litt etter hvert for å ha tid til å høre på den. Jeg kjøpte en gang en større klassisk platesamling på rundt 300 CDer. Det var overload for å si det mildt. Tror ikke jeg har spillt alle fra det kjøpet ennå selv om det er flere år siden.

Men forsåvidt enig med Roysen, det burde være helt unødvendig å slette slikt uten å kopiere den til en wishlist eller noe annet. Det finnes ingen verdens ting i dataverdenen som bør være avgrenset til 95 siden det ikke er noen toerpotens;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
grunnen til at jeg samler opp før jeg googler det hjem, er rett og slett fordi jeg synes det er et ork å dra kortet mange ganger og fly på posten til støtt og stadig for å hente småpakker.

N

nb

Gjest
Gago skrev:
grunnen til at jeg samler opp før jeg googler det hjem, er rett og slett fordi jeg synes det er et ork å dra kortet mange ganger og fly på posten til støtt og stadig for å hente småpakker.
Om man legger sammen gebrene for mange pakker over 200 kroner så gir det også et ikke uvesentlig bidrag til totalprisen. Jeg pleier å legge meg enten under 200 eller så mye som jeg har lyst på der og da.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.428
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
Er de små nok, kommer de i postkassa. I tillegg momsfritt. Det gjør stort sett mine.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
erato skrev:
Gago skrev:
Er de små nok, kommer de i postkassa. I tillegg momsfritt. Det gjør stort sett mine.

da får du ta en prat med postmannen min.
er pakken på mer enn tre cd'er, får jeg en hentelapp.
ikke spør meg hvorfor.

U

utgatt60135

Gjest
Hvis jeg ikke skal kjøpe der og da, så legger jeg dem i wishlist. Ellers passer jeg på å ikke kjøpe mange fra samme leverandør så jeg slipper tolletull (det har skjedd for mange ganger).

Er du så sint alså Roysen? Er dette det de største problemene du har? Jeg fikk brev i postkassa fra kyniske NRK om at lønnen går ned 800,- pr dag sist lørdag. Anlegget mitt er det dyreste jeg eier og må sansyligvis selge det snart og må leve av trygd en stund. Jeg har nesten ingen formue heller, men er alikevel blant de heldige økonomsik sett i verden fordi jeg er norsk.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lyngen skrev:
Er du så sint alså Roysen? Er dette det de største problemene du har? Jeg fikk brev i postkassa fra kyniske NRK om at lønnen går ned 800,- pr dag sist lørdag. Anlegget mitt er det dyreste jeg eier og må sansyligvis selge det snart og må leve av trygd en stund. Jeg har nesten ingen formue heller, men er alikevel blant de heldige økonomsik sett i verden fordi jeg er norsk.
Kjipt! Vi har alle våre bekymringer, store som små. Vi lever i ulvetider. :p
Kanskje du skulle bli konsulent for et eller annet. Penger i det har jeg registrert. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
har null erfaring med Amazon, men selvsagt kjipt at sånt skjer.
For min egen del holdt jeg på å rope "fett og stell!!" kjempehøyt klokka fire natt til mandag, etter å ha brukt over en time på et laaaaangt svarinnleg till OMF i "Hva nå?"-tråden. Ikke første gang HFS "svelger" innlegg og spytter null og nada. :p :p :p Selvsagt gadd jeg ikke å skrive det på nytt igjen. bad! :(

Henger meg på de som spør om hvorfor ikke bestille fortløpende. Mange andre nettaktører som er gode på det der. Om postmannen er ivrig i tjenesten og samler opp med hentelapp, så er vel ikke det så big deal. Sånn er det hele tida for min del. Pakkene blir jo liggende i et par uker okke som, så du kan jo gå engang i uka f.eks. Kan skyte inn at "mitt" postkontor er Grønland så jeg er vant til å stå i kø, laaaang kø. Stikkord er innvandrere, språkproblemer, boms og trygd, så ikke komme her. ::) ::) ::)

R

Roysen

Gjest
Jeg regner med at dere er klar over at Posten tar tollbehandlingsbegyr pr. pakke og det er idiotisk dyrt. Tilsvarer vel omtrent prisen av en CD.

Forøvrig ikke mulig å legge fler i saved items for senere kjøp eller i whishlist da begge er fulle.

Mvh
Roysen

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Har bestilt noen cd-er og plater fra Amazon, og aldri fått noe tollbehandlingsgebyr, så dét syns jeg var litt rart. Som Play.com så sender også Amazon en og en cd, så det overskrider normalt heller ingen momsgrenser. Vil tro at hvis det sendes 250 små pakker på en gang til én og samme person, så vil det bli lagt merke til, og faren for å bli tollbehandlet vil bli langt større sånn jeg ser det.

Mvh. Birdman

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.428
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
Jeg regner med at dere er klar over at Posten tar tollbehandlingsbegyr pr. pakke og det er idiotisk dyrt. Tilsvarer vel omtrent prisen av en CD.

Mvh
Roysen
Joda, har vel kjøpt en 3-4000 CDer pr post etter hvert ;D.

Jeg har funnet at (med mindre det er større sett eller idiotisk dyre ting) at om man splitter ordrene og holder de under 200 kr så lønner det seg. Dvs at det du sparer på moms er mer enn det den ekstra portoen koster deg. Men behandlingsgebyret gjør selvsagt at når tollgrensa først sprenges, så lønner det seg at pakken er skikkelig stor.

Men en ulempe med store ordrer er at jeg da drukner i musikk og sliter med å få hørt alt. Når det kommer i en jevn strøm klarer jeg mye bedre å holde meg ajour rent lyttemessig, og slipper at uspilte CD-bunker blir en "klamp om foten" som ligger og ser anklagende på meg....

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Roysen skrev:

Mvh
Roysen
De cd´ene jeg kjøper koster langt under hundrelappen inkludert porto, blir sendt en og en, og slipper befatning med gebyrer. Forstår selvsagt problematikken ved spesielle utgivelser, som ikke selges av "alle"
Store vinylbestillinger (innkjøp) plukker jeg helst opp selv i utlandet.

Har sagt det før, og gjentar det gjerne igjen, når det gjelder storkjøpere av skiver.
Hva koster en flybillett til New York (eller andre)? Skal ikke så mange toll og gebyrkroner til før en likegodt kan ta seg en tur eller to i året. Gå på seriøs plateshopping i et par dager. Sitter igjen med samme mengde skiver samt en tur og taxfreepose på kjøpet.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Birdman skrev:
. Vil tro at hvis det sendes 250 små pakker på en gang til én og samme person, så vil det bli lagt merke til, og faren for å bli tollbehandlet vil bli langt større sånn jeg ser det.

Mvh. Birdman
Det har de ikke lov til, for det er 250 unike pakker. Posten har null og niks med å legge sammen pakker etter skjønn, de skal forholde seg til hver enkelt.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Merkelig innfallsvinkel til musikkinnkjøp mener nå jeg. Jeg klarer ikke å vente helt til høsten på ny musikk. Det er en liten gledesstund hver gang jeg får en ny cd i hus, og slett ikke noe ork.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
ErosLoveking skrev:
Birdman skrev:
. Vil tro at hvis det sendes 250 små pakker på en gang til én og samme person, så vil det bli lagt merke til, og faren for å bli tollbehandlet vil bli langt større sånn jeg ser det.

Mvh. Birdman
Det har de ikke lov til, for det er 250 unike pakker. Posten har null og niks med å legge sammen pakker etter skjønn, de skal forholde seg til hver enkelt.
Det var godt. Da forstår jeg ikke helt problemet til Roysen, bortsett fra at lista er borte.

R

Roysen

Gjest
Bach_Man skrev:
Merkelig innfallsvinkel til musikkinnkjøp mener nå jeg. Jeg klarer ikke å vente helt til høsten på ny musikk. Det er en liten gledesstund hver gang jeg får en ny cd i hus, og slett ikke noe ork.
Jeg har fremdeles litt backlogg fra forrige batch, derfor planlagt bestilling til høsten. I tillegg var totalprisen på rundt $7K for innholdet i kjøpekurven og slike innkjøp krever litt planlegging.

Mvh
Roysen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Liker best å ha jevn flyt av skiver inn, men har likevel enkelte hamstringer hvert år. Mest for at det passer seg sånn i forhold til reising, og sparer seriøst mange $$$ eller €€€. Har vel 120-130 skiver liggende på rommet nå kjøpt i de siste 14 dagene. Mest nye LP´er med pris på rundt 90-100.- kroner. Gjengs hjemmepris ville vært 160-200.- , så penger er spart. 8)

Heldigvis har jeg en jobb/livssituasjon som gjør at jeg får hørt på alt i løpet av kort tid også, hvis ikke blir det fort husfyll, og enupersonlig platesamling en har lite forhold til.

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
Kanskje du skulle bli konsulent for et eller annet. Penger i det har jeg registrert. ;)
Ahh.. nå tror jeg jeg toka´n ;).

R

Roysen

Gjest
Det er selvfølgelig at listen er borte som er problemet Birdman. Den har jeg brukt mye tid på å samle ved anbefalinger fra diverse hold, surfing på internet og hørt hos venner eller på demonstrasjoner. Kort sagt var det en liste over mye jeg gledet meg til å høre og en liste jeg hadde brukt mye tid på å samle. Amazon var det eneste stedet den var lagret. Uavhengig av dette synes jeg dette er særdeles uprofesjonellt gjort av Amazon.

Mvh
Roysen

N

nb

Gjest
Roysen skrev:
Det er selvfølgelig at listen er borte som er problemet Birdman. Den har jeg brukt mye tid på å samle ved anbefalinger fra diverse hold, surfing på internet og hørt hos venner eller på demonstrasjoner. Kort sagt var det en liste over mye jeg gledet meg til å høre og en liste jeg hadde brukt mye tid på å samle. Amazon var det eneste stedet den var lagret. Uavhengig av dette synes jeg dette er særdeles uprofesjonellt gjort av Amazon.

Mvh
Roysen
Tøffe man tar ikke backup. De gråter bare litt oftere enn andre ;)

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Altså, tråden er vel mer en måte å få utløp for frustrasjon, samt en advarsel til andre. Tror ikke gode råd er det som en trenger, tror akkurat den biten er i boks allerede etter hendelsen.

Men det er for sent!

Og hvorvidt en liker å få en eller 1000 cd'er på en gang er vel klinkende likegyldig, tiden som gikk på å finne er bortkastet!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
nb skrev:
Tøffe man tar ikke backup. De gråter bare litt oftere enn andre ;)
- I´m root. If you see me laughing, you better have a backup!

Uprofft, ja. Det burde være en enkel sak å varsle brukere som ville få slettet listene sine.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Man skal være forsiktig med amazoner. Særlig når de sysler med musikk....

Topp Bunn