Førstegangspiller..?..

paviola

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
Spørsmålet er enkelt egentlig...... ProJect RPM-1 eller Rega sin P1..?.. I tillegg har jo ProJect en som heter Debut....

Vet lite om platespillere...... Var innom bruktshappe i dag med en del vinyl til 10,- per stykk ;-)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Nå som jeg hadde tenkt å anbefale blå valium.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
I de lavere prissjikt tror jeg faktisk jeg ville sett etter en brukt Technics 1210 mkII. Særlig mer pansermaksin av en platespiller får du ikke, og jeg tror seriøst at det er en bedre start enn mange "raklemodeller" i den billige enden.

Nypris er 6000.- ex pick up.

En drøss er til salgs på f.eks finn.no hele tiden (eneste problemet er at de ofte selges i sett på 2 fra wannabe DJ´s)

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Du er LITT for sein til å få fatt i min Harman Kardon T60. Den er solgt, men det er en spiller jeg kan anbefale på det varmeste!
Du sier ingenting om prisnivå, bortsett fra at du har vurdert de to rimeligste fra ProJect og Rega. Jeg har prøvd og vurdert begge de spillerne du nevner, samt Rega P5 og P7, men det ble ikke kjøp fordi de ikke spilte noe bedre i mitt oppsett enn T60'en. Du sier heller ikke noe om du bare vil prøve vinyl, eller om du er meir enn gj.sn. interresert. Mitt tips er å se etter en pent brukt spiller, f. eks. her på Bruktbørsen. Jeg kjøpte min Vpi Scout via "Børsen" for kort tid siden, og har ikke angra et sekund!!! Det ligger en sånn på "Børsen" som selges til en knallpris, etter mitt skjønn. I det litt lavere skiktet, vil jeg anbefale deg å se etter Rega P25, eller den nyere P5, Clearaudio Emotion eller ProJect Perspex. NAD har også gode spillere, som egentlig er basert på Rega P1, 2 eller 3. Med en skikkelig mm p.u., spiller alle disse så vellydende at du kjapt vil merke trangen til å oppgradere!

;D

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
24.385
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Hei
Mener å ha lest en sammenligningstest på Regas P1 og Pro-ject sin Debut en gang! Mener det kanskje var absolute sound!!! De mente ivertfall at Debuten var et marginalt bedre kjøp en det P1 var. Uansett så mener jeg begge disse spillerene gir utrolig mye for pengene og så er det ikke så dyrt å tweake hvis man måtte føle for det. Pro-Ject sine speedboxer, pick-up bytte og Ground-it osv:) By the way Ground-it er en kjempe platform. Har selv en under min GyroDec Orbe. Lykke til og velkommen til vinylens verden:)

Mvh
OU812

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Pro-Ject RPM 1 fikk vel kjempe omtale i Fidelity nr 34

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
ProJect rpm-4 til salgs på "Børsen" nå - der har du en heilt ok spiller! Løp & kjøp!!!

PS: Jeg hverken er, eller kjenner, selgeren.

;D

Topp Bunn