Får ikke justert loddet

Tomg

Medlem
Ble medlem
23.11.2020
Antall liker
6
Sted
Trondheim
Hei, ny her på forumet og litt sånn halv noob når det kommer til platespillere. Oppgraderte med en "nesten" ny Reloop turn5 og fikk denne i posten i dag. Byttet over fra Ortofon 2m red til Bronze og skulle justere nålteykke. Fikk ikke justert denne. Får til å skru på den, men den vil ikke gå bakover på armen. Ser ut til at den er justert godt over maksvekt. Har den passert et punkt slik at den har "hoppet" av eller noe? Legger ved bilde av den slik den står nå. Har prøvd å skru med klokka og mot uten hell. Har dradd litt forsiktig i den men dette hjalp heller ikke. Noen som har tips/triks. Har ikke fått testet ut ny riggen enda.
received_816498765814934.jpeg
received_1343246092687623.jpeg

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.865
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
Hvis du bare skrur på ringen skjer det lite😅. Prøv skru å på selve loddet om så er👍

Tomg

Medlem
Ble medlem
23.11.2020
Antall liker
6
Sted
Trondheim
Finner en stjerneskrue på undersiden. Bør denne løsnes og loddet kan flyttes bakover på armen? Prøvde med et lite skrujern å skyve litt forsiktig mot den kobber lignende tappen som stikker ned, men hjalp ikke.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.579
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Jeg forsøker ikke og være slem nå....... men du vet at du skal dra/skru hovedloddet for/bakover til armen "svever" i løse luften/balanse og så 0 stille den forreste og så skru den bakerste forover til den forreste står på f.eks 1 gram eller 2 gram ettersom hvilken pickup du har........ det er grovinnstillingen, deretter må du bruke en pickupvekt for og finjustere trykket.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Skrudde på loddet😂 det går bare rundt og ikke bakover
Skru på loddet med urviseren samtidig som du drar det bakover. Tipper den tappen du viste bilde av er gjengeføringen og at loddet er kommet altfor langt fram. Denne spilleren? Manual

Tomg

Medlem
Ble medlem
23.11.2020
Antall liker
6
Sted
Trondheim
Jeg forsøker ikke og være slem nå....... men du vet at du skal dra/skru hovedloddet for/bakover til armen "svever" i løse luften/balanse og så 0 stille den forreste og så skru det hele forover til den forreste står på f.eks 1 gram eller 2 gram ettersom hvilken pickup du har........ det er grovinnstillingen, deretter må du bruke en pickupvekt for og finjustere trykket.
Loddet spinner løst på armen uten å få grep. Hjelper ikke om jeg drar det bakover samtidig som jeg skrur. Det vil ikke flytte seg bakover på armen.

Tomg

Medlem
Ble medlem
23.11.2020
Antall liker
6
Sted
Trondheim
Skru på loddet med urviseren samtidig som du drar det bakover. Tipper den tappen du viste bilde av er gjengeføringen og at loddet er kommet altfor langt fram. Denne spilleren? Manual
Det er denne spilleren. Når jeg drar den bakover samtidig som jeg skrur så kommer det bare en kneppe lyd. Akkurat som om den glipper over. Får liksom ikke entret gjengene.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Loddet spinner løst på armen uten å få grep. Hjelper ikke om jeg drar det bakover samtidig som jeg skrur. Det vil ikke flytte seg bakover på armen.
Om du ikke får dradd det bak til den tappen er jeg redd for at noen har herpet mekanismen skikkelig. Da må du søke hjelp hos noen som kjenner konstruksjonen i detalj.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Det er denne spilleren. Når jeg drar den bakover samtidig som jeg skrur så kommer det bare en kneppe lyd. Akkurat som om den glipper over. Får liksom ikke entret gjengene.
OK. Den kneppelyden kan være kontakt med tappen. Gjengene er neppe laget for å entres bakfra. Så mitt forslag:
Skru ut tappen vha en liten stjerneskrutrekker.
Dra loddet helt av armen.
Skru fast tappen igjen.
Skru på loddet.

Tomg

Medlem
Ble medlem
23.11.2020
Antall liker
6
Sted
Trondheim
OK. Den kneppelyden kan være kontakt med tappen. Gjengene er neppe laget for å entres bakfra. Så mitt forslag:
Skru ut tappen vha en liten stjerneskrutrekker.
Dra loddet helt av armen.
Skru fast tappen igjen.
Skru på loddet.
Det skal testes ut i morgen. Takk for tipset👍

Topp Bunn