Exposure, britisk Hi-Fi man er venner med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tok tips fra xcell selv om exposure og sitter med 3010 s2 dac , den spiller helt magisk om det er musikk eller film på menyen , exposure får ut det den skal av en høyttaler , blir ikke byttet integrert hos meg heller ikke effekt da jeg bruker den som det også. Men har siklet litt på PSB imagine 2xt etter alle utlandske testene og norske testen gjort på den , trur exposure ville ha gjort en topp jobb her , men liker klipsch så godt får se hva 2016 bringer ;)

    Imagine
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Vi testet 2 forsterkere hos stereofil på Torsdag: Rega Ecilit-R og Musical Fidelity M3si. Rega'n spilte ekstremt pent og ryddig, men mangla litt drag. MF spilte med bra drag, men var mye mindre oppløst og litt mer rotete på Tannoy 6.2 under testen. Satser på at Exposure blir "bulls eye" :).
    Det er iallfall min erfaring med Exposure 3010S2. Ekstremt med drag, driv og rytme selv på dempet volum, men likevel oppløst, detaljert, luftig og åpen lyd med stort lydbilde. Og selv med mye driv, er bassen stram og artikulert. I tillegg smooth i toppen som gjør at det hele nærmest blir magisk. Skjønner godt alle som skryter av Exposure, og nå er jeg selv blitt en av dem :)

    En liten kuriositet: Jeg satte på et gammelt album med Theatre of Tragedy (Velvet Darkness They Fear) en kveld. Ikke noen innspillingskvalitet å skryte av, men Exposure'n klarte å gjengi dette på en så flott måte at det var en fryd. På ett parti trodde jeg nesten ikke mine egne ører. Det som jeg alltid har trodd har vært klangeffekter rundt vokalist Liv Kristine sin stemme, viste seg å være en duett! (riktignok med seg selv mikset oppå hverandre). Og i tillegg brukte hun litt vibrator på stemmen, tidligere har hun sunget helt "rent". Så Exposure har virkelig åpnet opp og "restaurert" hele musikksamlingen min, og jeg oppdager stadig nye instrumenter og detaljer. Når det i tillegg er et dundrende driv over det hele, er det rett og slett fantastisk å høre på musikk :)
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Første merke som jeg har hørt så mye skryt om, og det skryt som har det samme i seg = deette må det være noe i = ja dette må jeg sjekke ut ved anleding.

    Stygge produkter, slik mine øyne ser dem, men spiller de bra så er jo det hovedsaken.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Stygge produkter, slik mine øyne ser dem, men spiller de bra så er jo det hovedsaken.
    Tja, ikke noen smykker, nei, men helt enkle bokser i klassisk stil. Ville heller ha karakterisert utseende som litt kjedelig framfor stygt. Lyden er derimot noe helt annet :)
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Tok tips fra xcell selv om exposure og sitter med 3010 s2 dac , den spiller helt magisk om det er musikk eller film på menyen , exposure får ut det den skal av en høyttaler , blir ikke byttet integrert hos meg heller ikke effekt da jeg bruker den som det også. Men har siklet litt på PSB imagine 2xt etter alle utlandske testene og norske testen gjort på den , trur exposure ville ha gjort en topp jobb her , men liker klipsch så godt får se hva 2016 bringer ;)

    Imagine

    Husk;

    Britiske høyttalere til britisk elektronikk! ;)

    M
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Tok tips fra xcell selv om exposure og sitter med 3010 s2 dac , den spiller helt magisk om det er musikk eller film på menyen , exposure får ut det den skal av en høyttaler , blir ikke byttet integrert hos meg heller ikke effekt da jeg bruker den som det også. Men har siklet litt på PSB imagine 2xt etter alle utlandske testene og norske testen gjort på den , trur exposure ville ha gjort en topp jobb her , men liker klipsch så godt får se hva 2016 bringer ;)

    Imagine

    Husk;

    Britiske høyttalere til britisk elektronikk! ;)

    M
    Men Klipsch er vel amerikansk? Det høres jo ut som om også disse amerikanerne trives godt med britiske Exposure ;)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Vi testet 2 forsterkere hos stereofil på Torsdag: Rega Ecilit-R og Musical Fidelity M3si. Rega'n spilte ekstremt pent og ryddig, men mangla litt drag. MF spilte med bra drag, men var mye mindre oppløst og litt mer rotete på Tannoy 6.2 under testen. Satser på at Exposure blir "bulls eye" :).
    Det er iallfall min erfaring med Exposure 3010S2. Ekstremt med drag, driv og rytme selv på dempet volum, men likevel oppløst, detaljert, luftig og åpen lyd med stort lydbilde. Og selv med mye driv, er bassen stram og artikulert. I tillegg smooth i toppen som gjør at det hele nærmest blir magisk. Skjønner godt alle som skryter av Exposure, og nå er jeg selv blitt en av dem :)

    En liten kuriositet: Jeg satte på et gammelt album med Theatre of Tragedy (Velvet Darkness They Fear) en kveld. Ikke noen innspillingskvalitet å skryte av, men Exposure'n klarte å gjengi dette på en så flott måte at det var en fryd. På ett parti trodde jeg nesten ikke mine egne ører. Det som jeg alltid har trodd har vært klangeffekter rundt vokalist Liv Kristine sin stemme, viste seg å være en duett! (riktignok med seg selv mikset oppå hverandre). Og i tillegg brukte hun litt vibrator på stemmen, tidligere har hun sunget helt "rent". Så Exposure har virkelig åpnet opp og "restaurert" hele musikksamlingen min, og jeg oppdager stadig nye instrumenter og detaljer. Når det i tillegg er et dundrende driv over det hele, er det rett og slett fantastisk å høre på musikk :)
    Det hørtes spennende ut. Hva koster disse her i Norge? Og har dere en forhandler dere anbefaler? Jeg ser at enkelte har gått frå britiske Exposure til britiske Roksan m2, som blir sett på som en enda bedre forsterker. Men er det egentlig slik? Hvem har disse har det beste rytmiske drivet og "gøy"-faktoren, samtidig som de har en litt forsiktig øvre mellomtone - slik at den ikke blir pågående? Og går det annå få innebygd dac i disse med optisk inngang? (det ble mange spørsmål dette, men håper dere bærer over med nysgjerrigheten):)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Det hørtes spennende ut. Hva koster disse her i Norge? Og har dere en forhandler dere anbefaler? Jeg ser at enkelte har gått frå britiske Exposure til britiske Roksan m2, som blir sett på som en enda bedre forsterker. Men er det egentlig slik? Hvem har disse har det beste rytmiske drivet og "gøy"-faktoren, samtidig som de har en litt forsiktig øvre mellomtone - slik at den ikke blir pågående? Og går det annå få innebygd dac i disse med optisk inngang? (det ble mange spørsmål dette, men håper dere bærer over med nysgjerrigheten):)
    Jeg har svært god erfaring med Norsk Hi-Fi Center som importerer Exposure. Slik ser prislista for Exposure ut der:

    exposure_prisliste.jpg


    Men ofte får man rabatter når man handler der, så ikke se deg blind på prisene :)

    Roksan kjenner jeg ikke til, men den integrerte Exposure 3010S2 har kommet bedre ut i test enn Naim Nait XS2 og Rega Elicit-R. Litt enkelt sagt kombinerer Exposure "drivet" og detaljrikdommen fra Naim og den sjarmerende musikaliteten til Rega. Noen har også sagt at Exposure har lydmessige likheter med Audiolab, men jeg har ingen erfaring med Audiolab så det kan jeg ikke si så mye om.

    Og det går an å sette inn et dac-kort i den nye 3010S2 D (både i den integrerte og i den separate forforsterkeren). Inngangene på det dac-kortet kjenner jeg ikke til, men jeg vil tro at det har både optisk, coax og usb som de fleste dacer har i dag. På den separate dacen (2010S2) som jeg har, er det tre coax (BNC), to optiske og en usb inn i tillegg til coax og optisk ut.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Det hørtes spennende ut. Hva koster disse her i Norge? Og har dere en forhandler dere anbefaler? Jeg ser at enkelte har gått frå britiske Exposure til britiske Roksan m2, som blir sett på som en enda bedre forsterker. Men er det egentlig slik? Hvem har disse har det beste rytmiske drivet og "gøy"-faktoren, samtidig som de har en litt forsiktig øvre mellomtone - slik at den ikke blir pågående? Og går det annå få innebygd dac i disse med optisk inngang? (det ble mange spørsmål dette, men håper dere bærer over med nysgjerrigheten):)
    Jeg har svært god erfaring med Norsk Hi-Fi Center som importerer Exposure. Slik ser prislista for Exposure ut der:

    Vis vedlegget 360785

    Men ofte får man rabatter når man handler der, så ikke se deg blind på prisene :)

    Roksan kjenner jeg ikke til, men den integrerte Exposure 3010S2 har kommet bedre ut i test enn Naim Nait XS2 og Rega Elicit-R. Litt enkelt sagt kombinerer Exposure "drivet" og detaljrikdommen fra Naim og den sjarmerende musikaliteten til Rega. Noen har også sagt at Exposure har lydmessige likheter med Audiolab, men jeg har ingen erfaring med Audiolab så det kan jeg ikke si så mye om.

    Og det går an å sette inn et dac-kort i den nye 3010S2 D (både i den integrerte og i den separate forforsterkeren). Inngangene på det dac-kortet kjenner jeg ikke til, men jeg vil tro at det har både optisk, coax og usb som de fleste dacer har i dag. På den separate dacen (2010S2) som jeg har, er det tre coax (BNC), to optiske og en usb inn i tillegg til coax og optisk ut.
    Takk for fydlig og greit svar. Da prøver jeg Norsk Hi-Fi Center.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Exposure 3010s2 D spiller nå som ei kule hos kompisen min. For et driv og spilleglede. Nydelig tonebalanse over det hele, og bra hestespark i bassen. Dette er virkelig moro. Fungerer som et skudd på Tannoy Presicion 6.2. Tror faktisk DAC'en, som er en Rotel RDD1580, er det "tammeste" i kjeden der nå, men den gjør en bra jobb i mine ører. Kablingen består av Accuphase RCA kabelen som var med min Accuphase DAC, og Luxman JSP-100 høyttalerkabler...

    Viktigste av alt, han er kjempefornøyd :).

    EDIT: Glemte å nevne, bygge kvaliteten er helt konge, eneste er at inngangsvelgeren ikke gir nok motstand når man skrur på den ( men jeg har jo eid Rogue Audio Preamp, og det er jo noe helt anna, der snakker vi kvalitetsfølelse på alle knapper :)).
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Exposure 3010s2 D spiller nå som ei kule hos kompisen min. For et driv og spilleglede. Nydelig tonebalanse over det hele, og bra hestespark i bassen. Dette er virkelig moro. Fungerer som et skudd på Tannoy Presicion 6.2. Tror faktisk DAC'en, som er en Rotel RDD1580, er det "tammeste" i kjeden der nå, men den gjør en bra jobb i mine ører. Kablingen består av Accuphase RCA kabelen som var med min Accuphase DAC, og Luxman JSP-100 høyttalerkabler...

    Viktigste av alt, han er kjempefornøyd :).

    EDIT: Glemte å nevne, bygge kvaliteten er helt konge, eneste er at inngangsvelgeren ikke gir nok motstand når man skrur på den ( men jeg har jo eid Rogue Audio Preamp, og det er jo noe helt anna, der snakker vi kvalitetsfølelse på alle knapper :)).
    Han kan nok fort tjene litt på enten DAC kortet som kan puttes inn i ampen, eller satse på 2010s2 DAC'en.. den er i mine ører helt fantastisk :)

    Det du nevner med motstand i inngangsvelgeren husker jeg godt fra 3010s2 preampen jeg hadde.. det ble fort at den gikk 2 trinn istede for 1 :)
    Men ellers er jo kvalitetsfølelsen meget god på produktene, og lyden forførende. At den gir et hestespark i bassen kan jeg skrive under på.. Klipsch RP280f fikk en helt annen fylde i bunn med exposure oppsettet. Har heller ikke hørt Klipsch spille med en så fin topp og mellomtone, samt et flott bredt lydbilde som virkelig ga en hærlig live følelse.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har et anlegg i et lite kjellerrom; her spiller Exposure cd 2010s sammen med en forsterker til 3x høyere pris, samt med kabler som koster det samme som spilleren. . Den gjør absolutt ikke bort seg!
    Mellomtonen og toppen har jeg kun hørt hos adskillig dyrere spillere😀
    M
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Jeg vil med dette gi stor honnør til Norsk Hifi-center /v Hallvar Rostad for en super utlånsordning! Den siste tiden har jeg vært så heldig at jeg har fått prøvd en Exposure 3010s2 D med tanke på kjøp. Og forsterkeren spiller akkurat slik mange allerede har beskrevet den i denne tråden; Bra rytmisk driv og høy "gøyfaktor". Den innebygde dac`n er heller ikke gale, selv om den mangler optisk inngang for direkte kobling til TVn (den har dog coax via BNC og USB). Den tonale balansen på forsterkeren er også bra og er milelangt langt unna pågående, skarptlydende transistorforsterkere. Heldigvis!

    Etter denne positive opplevelsen kommer jeg definitivt til å ta turen innom Norsk Hifi-center v/Krokstadelva denne sommeren.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hva var det jeg sa om exposure 3010s2 jo det er ekstrem god forsterker og stereo pluss var enig.
    Screenshot_2016-05-26-18-53-37.jpg


    Imagine
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Værste et at jeg syns den er langt bedre enn dem skriver. :p
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Og deres 2010s2 dac løfter alt opp enda noen hakk.. en av de absolutt mest musikalske dacene på markedet in my ears..

    Ikke hørt den... men det der tror jeg veldig på! Dem har en fantastisk lydfilosofi.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Er det noen som har prøvd og koble til dac inn på dacen til 3010s2 dac. Etter jeg leste testen her så kanskje er verdt og prøve en dac som exposure , rega eller musical Fidelity.

    Imagine
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har kjørt denne dacen på flere oppsett.. med primare i32, marantz ki pearl og et exposure 3010s2 preamp og effektamp oppsett..

    Har vel sjeldent h.rt primare så organisk, og selv marantzen som har et fint lydbilde vokste enormt :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg har kjørt denne dacen på flere oppsett.. med primare i32, marantz ki pearl og et exposure 3010s2 preamp og effektamp oppsett..

    Har vel sjeldent h.rt primare så organisk, og selv marantzen som har et fint lydbilde vokste enormt :)
    Kanskje jeg prøver ut med en dac har litt løst og prøve et annet merke på dacen om det så blir vi får se.

    Imagine
     

    vally

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.10.2008
    Innlegg
    63
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    3
    Sitter å lytter på Exposure 3010s2 med med Amr dp 777se dac .HT er B&W pm1 med Nordost kabling.Spiller veldig bra.Exposure gjør seg ikke bort med Rega dac heller.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Har fått montert et MM RIAA-kort i min Exposure 3010S2 forforsterker som erstatter et Rega Fono MM MK2 separat RIAA-trinn. Selv om det ikke er noe særlig prisforskjell for disse to, er lydforskjellen overraskende stor. Exposure-kortet spiller med en langt mer åpen og detaljert mellomtone, mer avslappa diskant og strammere bass. Det totale lydbildet ble både mer nøytralt og mer behagelig; akkurat slik som jeg kjenner Exposure-lyden. En herlig oppdagelse :)
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sansen for det der. Litt minimalisme. Noe britisk over det. Minner om Meridian, Cyrus osv.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Exposure er et merke som hadde fortjent mye mer exposure i hifi norge... no pun intended..
     

    ninjajar

    Medlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    16
    Antall liker
    3
    Kan melde meg inn her ihvertfall! Exposure 3010s2 låter meget bra på Monitor Audio Silver 500.

    Er det forresten vanlig at når man skrur på forsterkeren, så sier det "thump" i bassene på høyttalerne? Kan nemlig ikke huske at det alltid har vært sånn (fra jeg kjøpte den brukt).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har 2 kompiser med sånn amp. På Klipsch rp260 og tannoy precision 6.2... knall kombo!!
     

    ninjajar

    Medlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    16
    Antall liker
    3
    Har 2 kompiser med sånn amp. På Klipsch rp260 og tannoy precision 6.2... knall kombo!!
    Var en som solgte Tannoy Precision 6.2 for litt siden. Angrer litt på at jeg ikke dro innom å hørte på de. Men Silver 500 leverer de også!
     

    Sir. Hiss

    Fersking
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Er netop ved at blive gode venner med mine nye ‘gamle’ Mono 18 som kom i posten i dag. De testes nu med pre 17/21 op imod en Super 18.

    Det gamle Exposure holder fortsat hele vejen til banken:D
    C126361A-90E4-40F8-844A-C35A26906A9C.jpg
     

    vally

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.10.2008
    Innlegg
    63
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    3
    Stille her.Har nå i en ukes tid erstatet min Exsposure 3010s2 pre med 5010 på 3010s2 blokkene.Dette er i mine ører en formidabel oppgradering.Større lydbilde med flere detaljer,blir liksom sugd inn i musikken.Aldri har jeg hørt mine Spendor levere slik velbehag.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ja, her kunne det vært mer liv. Gratulerer med ny pre. Pen sak, veldig stilren.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Planlegger du nye forsterkere i 5000-serien også?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Gjør det. Som oftest higer man etter noe på en sånn måte at man er utilfreds før man kommer dit.
     

    vally

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.10.2008
    Innlegg
    63
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    3
    Gjør det. Som oftest higer man etter noe på en sånn måte at man er utilfreds før man kommer dit.
    Enig i det.Man må jo gjøre seg kjent med den nye lyden.Og håpe på at den gir deg noen lykkedryp en stund framover.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn