Exposure, britisk Hi-Fi man er venner med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jepp, venn. Hadde Farlowe-æra 21 og Super 18 Regulated Mono. Hot shit.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte en godt brukt Exposure 2010 integrert for en slikk og ingenting på Finn, som en midlertidig løsning... Men den spiller jo så bra at jeg har jo ikke lyst til å bytte den ut.

    Veldig enkel og no-nonsense i stilen, men den spiller musikk. Og har masser av en mystisk faktor som jeg tror er det Naim-folket kaller for "PRaT"...

    Det er sånn engelsk hi-fi skal være.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har exposure 2010s2 dac og det er en fantastisk sak 😊 vurderes solgt nå pga overgang til streamer.. men det sitter dypt 😊
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    399
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fornøyd med min nye exposure 3010 s2d værtfall. Har hatt mye hegelprodukter, men har liksom alltid slitt med litt for analytisk masete topp.. har savnet mere ro slik at det blir mulig å nyte golyd på høyere volum.
    Endelig med exposure så sitter lyden. Exposure er veldig likt hegel på en del områder faktisk, som hastighet presisjon osv.. men exposureampen har den lille ekstra magien som gjør musikk spennende å høre på:) Lyden er noe varmere, eller skal jeg si mere organisk.. For lyden er i grunn relativt nøytral. Det første man får med bytte fra hegel til exposure er straks en mere autoritær bass, noe som gir lyden et mere solid fundament og gjør ampen bedre egnet til et større spekter av høytalere.
    Ellers så klinger instrumenter litt bedre ut uten at noe er hardt.. i hegelsounden så drukner lyden av instrumenter litt i resten av lyden føler jeg.. Fks trommer som er mitt favorittinstrument låter utrolig ekte på en exposure pga tyngden og presisjonen i bassen og den utrolige dynamikken i mellomtonen.. samt at cymbaler klinger luftig ut i rommet.. forsterkeren evner å lage et lydbilde som gjør at høytalerne forsvinner og veggene på stua bare forsvinner.. morsomt.
    Anbefales til alle som er ute etter det lille ekstra, men som føler dei må ta til takke med lett tilgjengelige produkter som fks hegel primare og bladelius..
    Et alernativ til exposure er jo en ganske dyr rørforsterker i prisklassen rundt 30.000,-
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fornøyd med min nye exposure 3010 s2d værtfall. Har hatt mye hegelprodukter, men har liksom alltid slitt med litt for analytisk masete topp.. har savnet mere ro slik at det blir mulig å nyte golyd på høyere volum.
    Bra beskrivelse!

    Er dette sammenlignet med Hegel H80 eller H160? (Exposure 3010 ligger vel omtrent midt imellom, prismessig. (Og effektmessig.))
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Du beskriver ting poss på en måte som gjør at man hører det selv via dine ord, og med tillit til å tro på det du har å si. Alt dette uten at du hverken sverger til eller forsøker å prakke på. Fabelaktig! Jeg hadde langt på vei turt å kjøpe Exposure ut fra "ytringer" som dette her.

    Ikke sant, tidligere journalister i Fidelity, at dette er flott fortalt/veiledet.

    Så bra, dette forumet kan være, de gangene det oppleves å være nettopp det.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Hadde samme sett som Carter. Ekte, UK godlyd dette.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har CD2010S. Musikalitet og engasjement i klasse/eller hakket over Creek og Naim

    M
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Veldig fornøyd med min nye exposure 3010 s2d værtfall. Har hatt mye hegelprodukter, men har liksom alltid slitt med litt for analytisk masete topp.. har savnet mere ro slik at det blir mulig å nyte golyd på høyere volum.
    Endelig med exposure så sitter lyden. Exposure er veldig likt hegel på en del områder faktisk, som hastighet presisjon osv.. men exposureampen har den lille ekstra magien som gjør musikk spennende å høre på:) Lyden er noe varmere, eller skal jeg si mere organisk.. For lyden er i grunn relativt nøytral. Det første man får med bytte fra hegel til exposure er straks en mere autoritær bass, noe som gir lyden et mere solid fundament og gjør ampen bedre egnet til et større spekter av høytalere.
    Ellers så klinger instrumenter litt bedre ut uten at noe er hardt.. i hegelsounden så drukner lyden av instrumenter litt i resten av lyden føler jeg.. Fks trommer som er mitt favorittinstrument låter utrolig ekte på en exposure pga tyngden og presisjonen i bassen og den utrolige dynamikken i mellomtonen.. samt at cymbaler klinger luftig ut i rommet.. forsterkeren evner å lage et lydbilde som gjør at høytalerne forsvinner og veggene på stua bare forsvinner.. morsomt.
    Anbefales til alle som er ute etter det lille ekstra, men som føler dei må ta til takke med lett tilgjengelige produkter som fks hegel primare og bladelius..
    Et alernativ til exposure er jo en ganske dyr rørforsterker i prisklassen rundt 30.000,-

    Dette var en meget fint skrevt snutt som nok beskriver mye av realiteten med Exposure.. spesielt det du skriver med at det rett og slett spiller mere "musikk"..
    Det er ofte det som står i alt av tester man kan lese også.. slik som fra Stereophile.. han klarer ikke å forklare det, men han satt heller og lyttet til musikk på en Exposure 2010s2 i mange mange timer enn med referanseanlegget.. Han var klar på at referanseanlegget til flere 100.000$ spilte "bedre".. men øret ville lytte til "musikken" som kom fra exposure :)

    Selv er jeg veldi på vippen om det havner et 3010 s2d sett her ettervært.. enten en integrert + effekt eller pre + monoblokker.. siste alternativ frister mest da en test jeg har liggende var ganske så overbevisende.. :)
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    399
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fornøyd med min nye exposure 3010 s2d værtfall. Har hatt mye hegelprodukter, men har liksom alltid slitt med litt for analytisk masete topp.. har savnet mere ro slik at det blir mulig å nyte golyd på høyere volum.
    Bra beskrivelse!

    Er dette sammenlignet med Hegel H80 eller H160? (Exposure 3010 ligger vel omtrent midt imellom, prismessig. (Og effektmessig.))
    Nå hadde jeg en hegel h80 ei stund før kjøpet av exposure 3010s2d. H80 er utrolig bra det må sies.. men exposuren blir noe annet uten tvil.
    H80 mangler en del kraft og autoritet kontra exposuren.. samt at det meste annet flyttes opp en høyere liga.
    H160 derimot opplevdes ganske lik exposuren i effekt, men dessverre så opplevdes den litt slitsom i toppen uten å tilføre noe ekstra som ikke h80 klarte.
    Jeg er veldig glad for valget på den nye exposure 3010.
    Man skal ikke forvente at dette låter som rør, det gjør det ikke.. det er en transistorforsterker uten tvil, men den har veldig tilgivende egenskaper uten å miste noe på raffinementet..
    Lydbildet fra exposuren er akkurat passe stort, veldig likt med hegel sine integrerte.. men her er som sagt en god del mere fylde i lyden uten at det blir treigere.
    Forsterkeren oppleves som litt eksotisk vil jeg si, litt moro.. en slags mystisk faktor som jeg liker. Dette åpenbarer seg i det du åpner den ytterste esken og drar opp innereska med det britiske flagget som forsegling.
    Etter slik som jeg har lest meg opp til så skal det være brukt påkostede komponenter i denne saken.. bipolare transistorer og unike løsninger på signalveiene.
    Min forsterker her, bestillte jeg med det nye dacboardet til kr 4000,- ekstra. Dette er en knallbra dac. Den har samme gode egenskapene som selve ampen. Det jeg kan si er at lyden forandret seg drastisk fra unnspillt til innspilt som tar ca 50timer pluss minus.. Dette er hovedsakelig dacen som forandrer seg efter sigende. Det er værtfall noe jeg kan bekrefte.
    Der finnes nok dacer som er bedre men man må et stykke opp i pris. Hegel hd25 er ikke like bra det kan jeg bare si med en gang.. Har testa det.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    399
    Torget vurderinger
    1
    Det er utrolig moro interesse vi har her. Man kan nesten kalle det en livsstil. Fantastisk å kose seg hjemme på stuen med rette musikken og når man endelig har fått til lyden slik man liker det.
    Alle som kjenner meg vet at jeg er kresen på alt jeg driver med..
    Eksempel på dette er at jeg er glad i gode smaksopplevelser.. ingenting er overlatt til tilfeldighetene verken med kaffe vin eller spesialøl fra mikrobryggeriene, god mat osv.. og slik er det blitt med hifi også, jeg veit akkurat hvordan jeg vil ha det.
    Jeg kjenner mange som ikke klarer å høre forskjell på en forsterker til kr 5000,- kontra en til kr 50.000,- og mange av dei kjenner kansje ikke forskjell fra en vin til en annen heller.. vi er alle forskjellige.
    Nei musikken den lever og den er viktigst.. jeg må ha et stereoanlegg som gir meg lyst å spille musikk hele tiden.
    Synes litt synd på dei som sitter med et stereoanlegg til flere hundretusener og ikke orker å høre på noe annet en spesialinnspillinger med gubbemusikk:p
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    399
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fornøyd med min nye exposure 3010 s2d værtfall. Har hatt mye hegelprodukter, men har liksom alltid slitt med litt for analytisk masete topp.. har savnet mere ro slik at det blir mulig å nyte golyd på høyere volum.
    Endelig med exposure så sitter lyden. Exposure er veldig likt hegel på en del områder faktisk, som hastighet presisjon osv.. men exposureampen har den lille ekstra magien som gjør musikk spennende å høre på:) Lyden er noe varmere, eller skal jeg si mere organisk.. For lyden er i grunn relativt nøytral. Det første man får med bytte fra hegel til exposure er straks en mere autoritær bass, noe som gir lyden et mere solid fundament og gjør ampen bedre egnet til et større spekter av høytalere.
    Ellers så klinger instrumenter litt bedre ut uten at noe er hardt.. i hegelsounden så drukner lyden av instrumenter litt i resten av lyden føler jeg.. Fks trommer som er mitt favorittinstrument låter utrolig ekte på en exposure pga tyngden og presisjonen i bassen og den utrolige dynamikken i mellomtonen.. samt at cymbaler klinger luftig ut i rommet.. forsterkeren evner å lage et lydbilde som gjør at høytalerne forsvinner og veggene på stua bare forsvinner.. morsomt.
    Anbefales til alle som er ute etter det lille ekstra, men som føler dei må ta til takke med lett tilgjengelige produkter som fks hegel primare og bladelius..
    Et alernativ til exposure er jo en ganske dyr rørforsterker i prisklassen rundt 30.000,-

    Dette var en meget fint skrevt snutt som nok beskriver mye av realiteten med Exposure.. spesielt det du skriver med at det rett og slett spiller mere "musikk"..
    Det er ofte det som står i alt av tester man kan lese også.. slik som fra Stereophile.. han klarer ikke å forklare det, men han satt heller og lyttet til musikk på en Exposure 2010s2 i mange mange timer enn med referanseanlegget.. Han var klar på at referanseanlegget til flere 100.000$ spilte "bedre".. men øret ville lytte til "musikken" som kom fra exposure :)

    Selv er jeg veldi på vippen om det havner et 3010 s2d sett her ettervært.. enten en integrert + effekt eller pre + monoblokker.. siste alternativ frister mest da en test jeg har liggende var ganske så overbevisende.. :)
    Hvordan går det X-Cell? Har du tenkt noe mere på om du skal innvestere i exposuresettet? Hadde vært artig å hørt dine erfaringer med det settet. Selv sitter jeg litt på vippen til å kjøpe noe tannoy. Tenker at drømmen turnberry gr får drøye litt til.. vurderer nå i første omgang et par med Xt 8f. Noen som har kjennskap til desse?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Veldig fornøyd med min nye exposure 3010 s2d værtfall. Har hatt mye hegelprodukter, men har liksom alltid slitt med litt for analytisk masete topp.. har savnet mere ro slik at det blir mulig å nyte golyd på høyere volum.
    Endelig med exposure så sitter lyden. Exposure er veldig likt hegel på en del områder faktisk, som hastighet presisjon osv.. men exposureampen har den lille ekstra magien som gjør musikk spennende å høre på:) Lyden er noe varmere, eller skal jeg si mere organisk.. For lyden er i grunn relativt nøytral. Det første man får med bytte fra hegel til exposure er straks en mere autoritær bass, noe som gir lyden et mere solid fundament og gjør ampen bedre egnet til et større spekter av høytalere.
    Ellers så klinger instrumenter litt bedre ut uten at noe er hardt.. i hegelsounden så drukner lyden av instrumenter litt i resten av lyden føler jeg.. Fks trommer som er mitt favorittinstrument låter utrolig ekte på en exposure pga tyngden og presisjonen i bassen og den utrolige dynamikken i mellomtonen.. samt at cymbaler klinger luftig ut i rommet.. forsterkeren evner å lage et lydbilde som gjør at høytalerne forsvinner og veggene på stua bare forsvinner.. morsomt.
    Anbefales til alle som er ute etter det lille ekstra, men som føler dei må ta til takke med lett tilgjengelige produkter som fks hegel primare og bladelius..
    Et alernativ til exposure er jo en ganske dyr rørforsterker i prisklassen rundt 30.000,-

    Dette var en meget fint skrevt snutt som nok beskriver mye av realiteten med Exposure.. spesielt det du skriver med at det rett og slett spiller mere "musikk"..
    Det er ofte det som står i alt av tester man kan lese også.. slik som fra Stereophile.. han klarer ikke å forklare det, men han satt heller og lyttet til musikk på en Exposure 2010s2 i mange mange timer enn med referanseanlegget.. Han var klar på at referanseanlegget til flere 100.000$ spilte "bedre".. men øret ville lytte til "musikken" som kom fra exposure :)

    Selv er jeg veldi på vippen om det havner et 3010 s2d sett her ettervært.. enten en integrert + effekt eller pre + monoblokker.. siste alternativ frister mest da en test jeg har liggende var ganske så overbevisende.. :)
    Hvordan går det X-Cell? Har du tenkt noe mere på om du skal innvestere i exposuresettet? Hadde vært artig å hørt dine erfaringer med det settet. Selv sitter jeg litt på vippen til å kjøpe noe tannoy. Tenker at drømmen turnberry gr får drøye litt til.. vurderer nå i første omgang et par med Xt 8f. Noen som har kjennskap til desse?
    Er enda godt i tankeboksen.. marantz KI pearl som står her nå er jo en skummelt fin sak også 😊 men får se.. har jo et par proac cloner som kansje trenger noe lyd 😊
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da var tenkingen over og exposure 3010s2 preamp og 3010s2 stereoeffektamp er på plass.. fytti fader for et sett..

    Må si det er første gang jeg har virkelig lyst til å bunkre meg ned forran anlegget og høre ALT i samlingen på nytt.. dette spillet musikk med enorme bokstaver 😊
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ok nå ble jeg nyskjerrig har exposure en integrert med bypass funskjon , så trenger jeg en med watt i er selv ute etter integret på mitt , tenkte og gå over til i 32 men mener du settet til exposure slår i 32 på musikk og film ? Jeg savner ikke strøm er ikke derfor jeg bytter , men mer watt er bedre enn ingenting.

    Imagine
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er det muskler i disse forsterkerne også? Spør, fordi spekken i form av måledata ikke forteller om masse muskler - hvis så er tilfelle.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    spec'en er ikke akurat noe som blåser deg overende.. realiteten er noe helt annet.. i32 har ingenting å stille opp med mot denne i mine ører.. det låter bedre, det er bedre kontroll og for min del hadde jeg gjettet på at det sto et kraftverk i racket kontra "2x110w" vis dette hadde vært en blindtest opp mot f.eks i32..

    Det er reserver nok, vet ikke hvor store kondiser det er i den men det er egentli uvesentlig da opplevelsen er fantastisk :)

    Monoblokkene måles til 145w kontinuerlig i 8ohm, og vil nok tippe stereoampen måler noe tilsvarende.

    Imagine: ja den nye 3010s2 D integrerte ville nok imponert deg voldsomt.. den fås med innebygget DAC også og dacen er av god kvalitet.. om den har bypass vet jeg ikke :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    spec'en er ikke akurat noe som blåser deg overende.. realiteten er noe helt annet.. i32 har ingenting å stille opp med mot denne i mine ører.. det låter bedre, det er bedre kontroll og for min del hadde jeg gjettet på at det sto et kraftverk i racket kontra "2x110w" vis dette hadde vært en blindtest opp mot f.eks i32..

    Det er reserver nok, vet ikke hvor store kondiser det er i den men det er egentli uvesentlig da opplevelsen er fantastisk :)

    Monoblokkene måles til 145w kontinuerlig i 8ohm, og vil nok tippe stereoampen måler noe tilsvarende.

    Imagine: ja den nye 3010s2 D integrerte ville nok imponert deg voldsomt.. den fås med innebygget DAC også og dacen er av god kvalitet.. om den har bypass vet jeg ikke :)
    Den har ikke bypass og det trakk ned noe jævlig hos meg , er tross alt forsterker til nesten 20000 kr dette. Nei det blir nok musical fidelity m6si på meg , dette er en forsterker som er helt utrolig , den har dac for tilkobling av pc , men jeg tenkte og gå for musical m1 dac eller noe fra fidelity , fikk høre musical fidelity m6si på klipsc premiere serien og det er beste komboen jeg har hørt utenom primare.
    Trur mye har med rom og gjøre å men primare vil alltid være høyt oppå listen min særlig primare a32 ab klassen til primare 😀

    Imagine
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Exposure fokuserer bare på 2 kanals stereo så er nok ikke så uvanlig at bypass ikke finnes.. :)

    Primare sto ganske så høyt på min liste også, men etter å har prøvd litt annet så har jeg konkludert med at Primare er bra... men at det er digitalt er lett og høre.

    Jeg har i allefall personlig ikke hørt Klipsch og da spesielt den nye RP serien spille så tett opp til en grense man kan kalle korrekt og hifi/high-end som det gjør nå.. En liten runde i går med Tidal hifi og remasteren av Amused to death førte til at både jeg og bikkja mi ble sjokkert over hvor bikkja til Waters var. Overgangene mellom horn og basser er så smooth som jeg ikke har hørt før.. og drivet i 8" er nå så kontant at jeg har gått helt ifra tanken på å kjøpe sub..

    Når man leser litt av testene som nye 3010s2d og 3010s2d preamp med monoblokkene får så må jeg si meg ganske så enig.. Og jeg skjønner godt testere med utstyr i millionklassen klør seg litt i hauet og fortsetter å spille på exposure kontra å koble opp amper til flere 100.000kr fra mange annerkjente supermerker..

    Man hører ikke PÅ musikken med exposure.. men du hører musikken IGJENOM exposure.. man vil bare grave dypere og dypere i spillelistene.. jeg vil nå kjøpe en CD spiller for å dra fram mine dinosaursamling av CD plater..:)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Exposure fokuserer bare på 2 kanals stereo så er nok ikke så uvanlig at bypass ikke finnes.. :)

    Primare sto ganske så høyt på min liste også, men etter å har prøvd litt annet så har jeg konkludert med at Primare er bra... men at det er digitalt er lett og høre.

    Jeg har i allefall personlig ikke hørt Klipsch og da spesielt den nye RP serien spille så tett opp til en grense man kan kalle korrekt og hifi/high-end som det gjør nå.. En liten runde i går med Tidal hifi og remasteren av Amused to death førte til at både jeg og bikkja mi ble sjokkert over hvor bikkja til Waters var. Overgangene mellom horn og basser er så smooth som jeg ikke har hørt før.. og drivet i 8" er nå så kontant at jeg har gått helt ifra tanken på å kjøpe sub..

    Når man leser litt av testene som nye 3010s2d og 3010s2d preamp med monoblokkene får så må jeg si meg ganske så enig.. Og jeg skjønner godt testere med utstyr i millionklassen klør seg litt i hauet og fortsetter å spille på exposure kontra å koble opp amper til flere 100.000kr fra mange annerkjente supermerker..

    Man hører ikke PÅ musikken med exposure.. men du hører musikken IGJENOM exposure.. man vil bare grave dypere og dypere i spillelistene.. jeg vil nå kjøpe en CD spiller for å dra fram mine dinosaursamling av CD plater..:)

    Hehe, husker noe lignende, tja kan det være rundt 25 år siden...? Jo, jeg var hjemme hos danske "hoffjournalist" Peter Rahbæk i den gangen HiFi & elektronikk. Hvor det stod to aldeles gigantiske Mark Levinson monoblokker på gulvet i stua hans, hvor det på hver av disse fete USA-muskelbuntene stod hver sin lille pinglete Doxa. ML-blokkene var i praksis "stativer" til Doxa forsterkerne, da det var disse norske pingleboksene han selv "afspilder min musik over."

    Ellers; hils bikkja di. Har tidligere hatt Newfoundlandshund, 90 kg "pelsdott" som nesten gjorde lyden bedre når den la seg på parketten mellom høyttalerne :)
    ...Samtidig som det skulle vært moro og visst litt mer hvorfor bikkja til Rogers bjeffer som den gjør på disse forsterkerne.

    Engelsk hi-fi kan være bra. Husker NAT hadde et merke som het John Shearne Audio for noe år siden - det også amazing himla bra saker :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Exposure fokuserer bare på 2 kanals stereo så er nok ikke så uvanlig at bypass ikke finnes.. :)

    Primare sto ganske så høyt på min liste også, men etter å har prøvd litt annet så har jeg konkludert med at Primare er bra... men at det er digitalt er lett og høre.

    Jeg har i allefall personlig ikke hørt Klipsch og da spesielt den nye RP serien spille så tett opp til en grense man kan kalle korrekt og hifi/high-end som det gjør nå.. En liten runde i går med Tidal hifi og remasteren av Amused to death førte til at både jeg og bikkja mi ble sjokkert over hvor bikkja til Waters var. Overgangene mellom horn og basser er så smooth som jeg ikke har hørt før.. og drivet i 8" er nå så kontant at jeg har gått helt ifra tanken på å kjøpe sub..

    Når man leser litt av testene som nye 3010s2d og 3010s2d preamp med monoblokkene får så må jeg si meg ganske så enig.. Og jeg skjønner godt testere med utstyr i millionklassen klør seg litt i hauet og fortsetter å spille på exposure kontra å koble opp amper til flere 100.000kr fra mange annerkjente supermerker..

    Man hører ikke PÅ musikken med exposure.. men du hører musikken IGJENOM exposure.. man vil bare grave dypere og dypere i spillelistene.. jeg vil nå kjøpe en CD spiller for å dra fram mine dinosaursamling av CD plater..:)
    Bypass har jo egentlig ikke alt og si om hjemmekino , er bare at du kobler den om til effektforsterker , er mange som bruke integrert som forforsterker også og har mono blokker ved siden av osv osv , har hørt en del om exposure kanskje jeg prøver det en gang i tiden :) Vil komme mange sjanser har sett på største monoblokkene til exposure mx eller hva di heter , samme med forforsterkeren der :) Ellers har jeg god tid , har jeg hadd største prosessoren eller mellomste nå til marantz-onkyo-yamaha har denne stått i stua mi FINN.no - Mulighetenes marked Dette er den beste av alle i nad master serien. Når man kommer et stykke oppi multi prossesorene også så er di god på 2 kanals musikk også.

    Imagine
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Exposure fokuserer bare på 2 kanals stereo så er nok ikke så uvanlig at bypass ikke finnes.. :)

    Primare sto ganske så høyt på min liste også, men etter å har prøvd litt annet så har jeg konkludert med at Primare er bra... men at det er digitalt er lett og høre.

    Jeg har i allefall personlig ikke hørt Klipsch og da spesielt den nye RP serien spille så tett opp til en grense man kan kalle korrekt og hifi/high-end som det gjør nå.. En liten runde i går med Tidal hifi og remasteren av Amused to death førte til at både jeg og bikkja mi ble sjokkert over hvor bikkja til Waters var. Overgangene mellom horn og basser er så smooth som jeg ikke har hørt før.. og drivet i 8" er nå så kontant at jeg har gått helt ifra tanken på å kjøpe sub..

    Når man leser litt av testene som nye 3010s2d og 3010s2d preamp med monoblokkene får så må jeg si meg ganske så enig.. Og jeg skjønner godt testere med utstyr i millionklassen klør seg litt i hauet og fortsetter å spille på exposure kontra å koble opp amper til flere 100.000kr fra mange annerkjente supermerker..

    Man hører ikke PÅ musikken med exposure.. men du hører musikken IGJENOM exposure.. man vil bare grave dypere og dypere i spillelistene.. jeg vil nå kjøpe en CD spiller for å dra fram mine dinosaursamling av CD plater..:)
    Bypass har jo egentlig ikke alt og si om hjemmekino , er bare at du kobler den om til effektforsterker , er mange som bruke integrert som forforsterker også og har mono blokker ved siden av osv osv , har hørt en del om exposure kanskje jeg prøver det en gang i tiden :) Vil komme mange sjanser har sett på største monoblokkene til exposure mx eller hva di heter , samme med forforsterkeren der :) Ellers har jeg god tid , har jeg hadd største prosessoren eller mellomste nå til marantz-onkyo-yamaha har denne stått i stua mi FINN.no - Mulighetenes marked Dette er den beste av alle i nad master serien. Når man kommer et stykke oppi multi prossesorene også så er di god på 2 kanals musikk også.

    Imagine
    Å bruke en integrert som preamp er sjeldent noe problem da de fleste har Pre Out. Exposure har forsåvidt dobble pre out og kan således kobles enkelt til 2 stereoforsterkere eller 4 monoblokker.

    Fikk akurat nå mail fra Exposure og den nye 3010s2D har bypass.. inngangen som hetet AV er en såkalt Fixed gain og fungerer som bypass.

    "A dedicated fixed gain AV input, it's a fixed gain bypass, the volume control has no effect on the AV input" Altså her vil reciveren din sin volumknott ta kontroll..
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    spec'en er ikke akurat noe som blåser deg overende.. realiteten er noe helt annet.. i32 har ingenting å stille opp med mot denne i mine ører.. det låter bedre, det er bedre kontroll og for min del hadde jeg gjettet på at det sto et kraftverk i racket kontra "2x110w" vis dette hadde vært en blindtest opp mot f.eks i32..

    Det er reserver nok, vet ikke hvor store kondiser det er i den men det er egentli uvesentlig da opplevelsen er fantastisk :)

    Monoblokkene måles til 145w kontinuerlig i 8ohm, og vil nok tippe stereoampen måler noe tilsvarende.

    Imagine: ja den nye 3010s2 D integrerte ville nok imponert deg voldsomt.. den fås med innebygget DAC også og dacen er av god kvalitet.. om den har bypass vet jeg ikke :)
    Den har ikke bypass og det trakk ned noe jævlig hos meg , er tross alt forsterker til nesten 20000 kr dette. Nei det blir nok musical fidelity m6si på meg , dette er en forsterker som er helt utrolig , den har dac for tilkobling av pc , men jeg tenkte og gå for musical m1 dac eller noe fra fidelity , fikk høre musical fidelity m6si på klipsc premiere serien og det er beste komboen jeg har hørt utenom primare.
    Trur mye har med rom og gjøre å men primare vil alltid være høyt oppå listen min særlig primare a32 ab klassen til primare ������

    Imagine


    Heisann, en liten OBS! når det gjelder M6i, jeg har også hatt en session med denne. M3 også btw. Låter flott, men trafobrummen den hadde kunne ikke jeg levet med. Dette KAN jo være tilfeldig, men jeg googlet en del rundt MF og "transformer hum" og var ikke alene om å oppleve dette. Men om det går i "Klipschvolum", så har det jo lite å si:)
    En annen ting er prisen. Noe høy? Engelsk merke ja, men made in Taiwan tross alt og relativt enkle saker.
     
    Sist redigert:

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hadde jeg ikke hatt lange strekk mellom pre/power ville jeg garantert prøvd meg på Exposure!
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    399
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å lese at X-cell har kjøpt seg et kongeforsterkersett. Jeg koser meg mere og mere med min integrerte exposure 3010s2d. Jeg har funnet ut at den innebyggede dacen trekker ned noe den ektreme lydkvaliteten 3010s2d er kapabel til. Daclydkortet er bra, men bare omtrent slik at det er verdt ekstraprisen i forhold til den uten dac innebygget. Jeg fikk låne en xetac dac III med Terje i Moet audio, og opplever at forsterkeren blomstret kontra den innebyggede dacen. Denne dacen er produsert av Ole Lund Christensen, samme mann som står bar konstruksjonen til parasound sin nyeste dac. Lyden forblir like smooth og silkemyk, men her blir tilført mere trøkk og dynamikk. Utrolig god dac til prisen denne xetac. Har prøvd Hegel inn her, men det ødelegger dessverre bare musikkgleden som exposure besitter.
    Altså, der er litt og hente på å kjøre en dedikert dac på denne magiske exposure 3010.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kjekt å lese at X-cell har kjøpt seg et kongeforsterkersett. Jeg koser meg mere og mere med min integrerte exposure 3010s2d. Jeg har funnet ut at den innebyggede dacen trekker ned noe den ektreme lydkvaliteten 3010s2d er kapabel til. Daclydkortet er bra, men bare omtrent slik at det er verdt ekstraprisen i forhold til den uten dac innebygget. Jeg fikk låne en xetac dac III med Terje i Moet audio, og opplever at forsterkeren blomstret kontra den innebyggede dacen. Denne dacen er produsert av Ole Lund Christensen, samme mann som står bar konstruksjonen til parasound sin nyeste dac. Lyden forblir like smooth og silkemyk, men her blir tilført mere trøkk og dynamikk. Utrolig god dac til prisen denne xetac. Har prøvd Hegel inn her, men det ødelegger dessverre bare musikkgleden som exposure besitter.
    Altså, der er litt og hente på å kjøre en dedikert dac på denne magiske exposure 3010.


    Sånt som det her det er spennende å lese om. Hva er det med disse Exposure sakene som gjør at så mange sier det låter så godt? Hvordan beskriver du forskjellen fra Hegel og disse - om du kan sette ord på det?
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Kjekt å lese at X-cell har kjøpt seg et kongeforsterkersett. Jeg koser meg mere og mere med min integrerte exposure 3010s2d. Jeg har funnet ut at den innebyggede dacen trekker ned noe den ektreme lydkvaliteten 3010s2d er kapabel til. Daclydkortet er bra, men bare omtrent slik at det er verdt ekstraprisen i forhold til den uten dac innebygget. Jeg fikk låne en xetac dac III med Terje i Moet audio, og opplever at forsterkeren blomstret kontra den innebyggede dacen. Denne dacen er produsert av Ole Lund Christensen, samme mann som står bar konstruksjonen til parasound sin nyeste dac. Lyden forblir like smooth og silkemyk, men her blir tilført mere trøkk og dynamikk. Utrolig god dac til prisen denne xetac. Har prøvd Hegel inn her, men det ødelegger dessverre bare musikkgleden som exposure besitter.
    Altså, der er litt og hente på å kjøre en dedikert dac på denne magiske exposure 3010.


    Sånt som det her det er spennende å lese om. Hva er det med disse Exposure sakene som gjør at så mange sier det låter så godt? Hvordan beskriver du forskjellen fra Hegel og disse - om du kan sette ord på det?

    Exposure spiller mye mer musikk enn det Hegel gjør.... ;)

    M
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    399
    Torget vurderinger
    1
    Hegel er utrolig bra, men man må være litt forsiktig med matchingen. Det kan lett gli over på det analytiske og litt slitsom topp. Hegel på sitt beste med rette høytalere spiller enormt bra og gjør få feil lydmessig etter min smak. Det jeg synes som er forskjellen er at exposure spiller med litt større autoritet i bassen, men beholder den samme kontrollen, altså at ting flyter ikke ut når man skrur opp og basstonene brer seg ut i rommet. Lyden hardner ikke til før du virkelig presser forsterkeren, og da er det høyt. Synes Hegelforsterkerne gir seg litt fortere på høye lydnivå. Eneste h300 som jeg har hørt som bevarer roen på høyt nivå. Hegel låter som sagt litt mere analytisk, og dacene deres er fryktelig oppskrytt synes jeg.. det låter litt for digitalt. Med exposure så føler jeg at instrumentene kommer godt i fokus, og at spesielt trommer blir veldig tøft, og vokal er utrolig bra. Lyden får et noe mere analogt preg en med Hegel, altså litt mere ''røraktig'' men ikke heilt det heller, bare noe eget.. det låter mere silkemykt men samtidig mere dynamisk en Hegel, og tempo presisjon osv er det samme som med Hegel
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har exposure 3010 s2 dac selv og jeg synes dacen i 3010 s2 er bra , jeg har prøvd andre dacer opp til 10000 kr som ikke har vært i nærheten av hva 3010 s2 d gjør. Exposure 3010s2 spiller virkelig musikk med stor m å , bruker også og by passe min om til effektforsterker når jeg ser film den gjør alt perfekt her å. Exposure har virkelig kontroll over registeret på en høyttaler og gjør ingenting galt på veien den er rask og får ut musikken slik det skal gjøres , exposure er den beste forsterkeren jeg har hadd i hus og den skal få bli så lenge den klarer å drive høyttalere jeg har i hus.

    Imagine
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har exposure 3010 s2 dac selv og jeg synes dacen i 3010 s2 er bra , jeg har prøvd andre dacer opp til 10000 kr som ikke har vært i nærheten av hva 3010 s2 d gjør. Exposure 3010s2 spiller virkelig musikk med stor m å , bruker også og by passe min om til effektforsterker når jeg ser film den gjør alt perfekt her å. Exposure har virkelig kontroll over registeret på en høyttaler og gjør ingenting galt på veien den er rask og får ut musikken slik det skal gjøres , exposure er den beste forsterkeren jeg har hadd i hus og den skal få bli så lenge den klarer å drive høyttalere jeg har i hus.

    Imagine

    Godt beskrevet. Veldig godt beskrevet! Tenk, om hi-fi journalister kunne benytte så enkle ord, så enkle beskrivelser - fremfor noen ganger å konkurrere i fremmedord man sjelden eller aldri hører... Samtidig som jeg innrømmer å bli nysgjerrig på dette merket! Spesielt det som mange hevder at Exposure har kraft i bunnen - ser jo ikke akkurat sånn ut med topplokket av - uten at det øyet ser alltid er riktig med det ørene hører :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Exposure spiller musikk med stor M.. og U og S og I og jaggu 2 store K'er også. En live følelse uten like. Plassering av instrumenter og stemmer som gir et fantastisk bredt og flott lydbilde. Engasjerende og med voldsom fot.
    Den beste matchen jeg har hørt på klipsch etter 12år med dette merket og mange typer forsterkere.

    2010s2 dac'en som var her spilte også meget bra og kan fint henge med opp til det dobbelte i pris. Den er nok noen hakk bedre enn det integrerte kortet i 3010s2d.

    Men som i alt annet så er smaken som baken.. noen liker høyre skinke.. noen venstre.. også liker noen hullet i midten.. :)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har sammenlignet Naim og Exposure? Da jeg kjøpte mine Spendor A3 hos Norsk Hi-Fi Center fikk jeg høre disse på en Exposure 3010S2 og salgssjefen mente at det var en usedvanlig god match.

    Men av praktiske/økonomiske hensyn endte jeg opp med en rimelig Naim Nait XS på brukten som jeg foreløpig har valgt å kalle "venteforsterker" (inspirert fra uttrykket "ventepølse" ved grilling;)). Men denne "venteforsterkeren" spiller også helt glitrende med mine Spendor A3, så jeg har en mistanke om at det kanskje bare er nyanseforskjeller mellom Naim og Exposure. Imidlertid ser jeg at Exposure 3010S2 kommer best ut i en test der den blir sammenlignet med Naim Nait XS2 og Rega Elicit-R: http://www.norskhificenter.no/bilder/exposure/HiFiNews52014.pdf

    Noen erfaringer? :)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Vel, nå har jeg fått mine egne erfaringer etter at et Exposure-sett fra brukten kom i hus i dag. Og jeg kan skrive under på at Exposure og Spendor A3 er en fullkommen match. Synergi er ordet :) Nå skjønner jeg hva de mener med "a cohesive blend" i testen som jeg lenket til i forrige innlegg. For Exposure har en egen evne til å gjengi musikken uten at man begynner å henge seg opp i detaljer. Selv om det nå låter mer detaljert og åpent enn noen gang hos meg, er det helheten og musikken jeg blir opptatt av.

    Akkurat som denne anmelderen ble jeg mer opptatt av å høre på musikken enn på lyden da jeg hadde de på første test i dag. Rett og slett strålende fornøyd :)

    When reviewing, I generally like to make ‘first impression’ notes followed by later observations, but it was over two hours into my first session with the Exposures when I realised my notepad was still blank. This was not so much because I was captivated by the particular type of sound that they made, but more that they made me want to dig through my LP and CD collections and hear the music. I soon realised that you don’t so much listen to the Exposure amplifiers as listen through them, and they are very adept at presenting the musical message.
    Sakset fra: 3010S2 Pre & Mono Amplifiers - Hi-Fi News - December 2014
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nå ble det jaggu meg Exposure på min gode venn i Oslo også.

    Før jul handlet han Tannoy Presision 6.2 ifra Stereofil, og nå Exposure 3010s2 m DAC.

    Vi testet 2 forsterkere hos stereofil på Torsdag: Rega Ecilit-R og Musical Fidelity M3si. Rega'n spilte ekstremt pent og ryddig, men mangla litt drag. MF spilte med bra drag, men var mye mindre oppløst og litt mer rotete på Tannoy 6.2 under testen. Satser på at Exposure blir "bulls eye" :).

    Han har Rotel RDD 1580 DAC'en ifra før, så blir spennende å se om han kan selge den etter å testet Exposure sin DAC :)..

    Min erfaring med Exposure er litt liten, men det lille jeg fikk hørt av det i Berlin i sommer (2015) var ekstremt oppsiktsvekkende bra. Blir spennende å se den britiske duo'en, Exposure + Tannoy kommende uke :).
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vel, nå har jeg fått mine egne erfaringer etter at et Exposure-sett fra brukten kom i hus i dag. Og jeg kan skrive under på at Exposure og Spendor A3 er en fullkommen match. Synergi er ordet :) Nå skjønner jeg hva de mener med "a cohesive blend" i testen som jeg lenket til i forrige innlegg. For Exposure har en egen evne til å gjengi musikken uten at man begynner å henge seg opp i detaljer. For selv om det nå låter mer detaljert og åpent enn noen gang hos meg, er det helheten og musikken jeg blir opptatt av.

    Akkurat som denne anmelderen ble jeg mer opptatt av å høre på musikken enn på lyden da jeg hadde de på første test i dag. Rett og slett strålende fornøyd :)

    When reviewing, I generally like to make ‘first impression’ notes followed by later observations, but it was over two hours into my first session with the Exposures when I realised my notepad was still blank. This was not so much because I was captivated by the particular type of sound that they made, but more that they made me want to dig through my LP and CD collections and hear the music. I soon realised that you don’t so much listen to the Exposure amplifiers as listen through them, and they are very adept at presenting the musical message.
    Sakset fra: 3010S2 Pre & Mono Amplifiers - Hi-Fi News - December 2014
    Det er mitt gamle sett du har handlet. Og ja det du skrive er det Exposure gir, du hører gjennom dem.. ikke til dem :)

    Jeg fant mye av det samme nå med marantzen.. den gir mye av det magiske i exposure, men fikk også det jeg likte fra primare i samme boks :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn