Musikk og Hi-Fi Eurovision igjen.... ;-)

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det var flere andre skjegg i MGP, ingen av de hjalp..

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.038
Sted
Hades
Torget vurderinger
0

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.567
Torget vurderinger
0
Jeg konstaterer at Østerrike vant med en melodi som slett ikke er så dum.

Men det sjokket jeg ikke har kommet over er hvor bra "vår mann" sang og hvor bra melodien faktisk var!

Og så synes jeg ærlig talt det var slemt gjort å bue de russiske søstrene! Greit at man kan være uenig med Putins politikk, men det da uansett ikke disse pikenes ansvar!

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
44.633
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hvem som vinner er en ting. Men journalistene og kommentatorene selv briljerer jo mildt sagt i sin ondskapsfullhet.

- Bra han m�ter opp, siden det ser ut som et av kj�ledyrene hans nylig d�de - Kjendis

�Hun flasser tusenfryd� - Kjendis
For meg virker det som at han/henne bevisst spilte på det transseksuelle aspektet. Altså hadde det intet med musikk å gjøre. Da er det helt greit å være kritisk, siden dette er Musikk-konkurranse.
:cool:

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
Noen liker videoen, andre låta..!

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Nderland fortjente å komme høyt opp, selv om Police-inspirasjonen var tydelig. Låta til Conchita hadde fortjent å vinne uavhengig av innpakking.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Forbeholder glatt retten til å bli indignert av en del holdninger fra steinalderen. Utover det, fin underholdning.

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
2.438
Torget vurderinger
75
Kanskje kan denne skapningen delta i konkurransen neste år, eller blir det for for sterk kost, er jo kjent med sensur men grensene kan tydelig vis strekkes lenger og lenger.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.038
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Forbeholder glatt retten til å bli indignert av en del holdninger fra steinalderen. Utover det, fin underholdning.
Har ingenting i mot transer, om du skulle tro det. Det jeg reagerer på, er at man bevisst spiller på det- i stedet for å spille på musikken. Men; jeg hørte ikke en tone i år heller. Takk og lov!

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Med tanke på hva mennesker som skiller seg ut går gjennom i mange land ser jeg ingen problemer i at en transvestitt har skjegg. Jeg regner med at det er det du mener er det hun spiller på.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.038
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Med tanke på hva mennesker som skiller seg ut går gjennom i mange land ser jeg ingen problemer i at en transvestitt har skjegg. Jeg regner med at det er det du mener er det hun spiller på.
Jeg har sett opptil flere bilder av ham. Med dress og uten skjegg. Her velger han å stille med skjegg og kjole. Av en eneste grunn; sanke stemmer.

Og når jeg snakker om freak-show, mener jeg hele konkurransen. Det er kun det visuelle som teller. Sammen med en hel masse politikk, der venner stemmer på venner, Øst-Europa stemmer på hverandre osv. Ingenting handler om det det hele skal dreie seg om; hvem som har KOMPONERT den beste låta.

Sist redigert:

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Skjønner ikke helt jeg. Synes det polske bidraget skulle vunnet. Med lyden av var jo det veldig bra ;).

T

TT.

Gjest
Synes det ikke er det minste rart at folk stusser over damer med skjegg selv i år 2014.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.216
Nå har de vel gått mer over til jury og ikke kun seerstemmer.

Diva fra Israel vant jo tilbake i sin tid. Skal man vinne må man skille seg ut eller ha elendige motstandere. Eller ha en knallbra låt.

Damer har hårvekst. I ansiktet, under armer, på beina. Og det er mange som må bruke pinsett og det som verre er for å følge moten.

Nå så jeg ikke showet, men jeg skal vedde på at håret under armene var enda bedre trimmet enn skjegget.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.435
Har ingenting i mot transer, om du skulle tro det. Det jeg reagerer på, er at man bevisst spiller på det- i stedet for å spille på musikken. Men; jeg hørte ikke en tone i år heller. Takk og lov!
Hvis du ikke hørte en tone, hvordan kan du da bedømme musikken?

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
At et viktig budskap (knyttet til antidiskriminering og like rettigheter) blir sp ettertrykkelig satt på kartet ved at en skjegget transe vinner og får 12-poengere fra land med sterke tradisjoner knyttet til snevre kjønnsroller er en bonus.
Da tror jeg du må se over poenggivningen igjen.
Østerrike fikk påfallende få poeng fra de landene jeg regner med du knytter til snevre kjønnsroller.
Eurovision Song Contest 2014 - Wikipedia, the free encyclopedia

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.567
Torget vurderinger
0
Ingenting handler om det det hele skal dreie seg om; hvem som har KOMPONERT den beste låta.
12 poeng til Lars Erik som fortsatt husker at dette er en MELODI konkurranse. Det er ikke en utøverkonkurranse!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.567
Torget vurderinger
0
Polen var bra:), likte Russland også.
Med tanke på din signatur og det faktum at det polske innslaget var en reklamepause finansiert av Tine så møter du deg selv litt i døra!;););)

Jeg synes også at det russiske bidraget var greit, ikke helt på topp men helt greit, og jentene var da søte også så det passet jo rett inn i konseptet.

madman

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
669
Sted
Sætre
Torget vurderinger
2
Melodifestivalen gikk i dass og " varulven" vant !
-m

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.435

Dette var forøvrig min favoritt, men den var kanskje for kontroversiell for det gode selskap.

Tett fulgt av denne:

Men hva vet vel jeg om musikk......?

Sist redigert:

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.305
Gårsdagen EuroVision får meg til å lure på om det er overføringen mellom TV(eller TVen i seg selv, en 3 år gammel Samsung toppmodell) og stereoanlegg som er håpløst dårlig hos meg, eller om det er NRK. Har digitalTV med CAM kort. Har lenge hatt planer om å kjøre lyden optisk ut og inn i en dedikert DAC for å se om det blir bedring, men ikke kommet så langt!

I utgangspunktet føler jeg alt fra "Hver gang vi møtes" "Beat for Beat" og Eurovision og den slags er totalt uten dynamikk og dybde! Rett og slett kjedelig og slitsomt å høre på.. Jeg burde kanskje hente lyden fra Tven på annet vis enn det jeg gjør idag? Linjeutgang er analog ut(på merkelappen står det audio out, med hodetelefoner i parantes).

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
så vinneren på youtube nettopp, og fy faen for en knall melodi!

prøv å høre forbi corny tekst, litt for cheesy arrangement og svak vokal.

melodilinjene har herlig nostalgisk skjær, og kunne f.eks. gjort seg glimrende som intro i en bond-film.

eller la en david bowie fra this is not america-peoriden croone seg gjennom en bearbeidet tekst og mer interessant arrangement...

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.435
Litt artig at mange av de som reagerte på vinnerens image antagelig har denne karen som ett av sine idol:

david-bowie-1973.jpg

:rolleyes:

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
imagen til skjeggedamen er dritbra.

alt som irriterer homofobe haters, er dritbra.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.435
Jeg er gammel nok til å huske rabaldret Bowie skapte med sitt androgyne image. Foreldregenerasjonen raste. Nå er de som var unge da selv foreldregenerasjonen (eller endog besteforeldregenerasjonen) som raser over skjeggedamemannen.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Gårsdagen EuroVision får meg til å lure på om det er overføringen mellom TV(eller TVen i seg selv, en 3 år gammel Samsung toppmodell) og stereoanlegg som er håpløst dårlig hos meg, eller om det er NRK. Har digitalTV med CAM kort. Har lenge hatt planer om å kjøre lyden optisk ut og inn i en dedikert DAC for å se om det blir bedring, men ikke kommet så langt!

I utgangspunktet føler jeg alt fra "Hver gang vi møtes" "Beat for Beat" og Eurovision og den slags er totalt uten dynamikk og dybde! Rett og slett kjedelig og slitsomt å høre på.. Jeg burde kanskje hente lyden fra Tven på annet vis enn det jeg gjør idag? Linjeutgang er analog ut(på merkelappen står det audio out, med hodetelefoner i parantes).
En linjeutgang for hodetelefoner er ikke all verden - blir neppe godlyd av noe slikt. Jeg kjører TV-lyden inn på hifien i mitt anlegg nr. 2 via en Hegel HD11 DAC - og har god nok lyd til at programmer som "Beat for Beat", gårsdagens Eurovision Song Contest og andre musikkprogrammer blir overraskende bra - rent lydmessig. Dessverre kan ikke DACen gjøre noe med innholdet - det hadde vært noe.....

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.784
Torget vurderinger
4
Jeg er gammel nok til å huske rabaldret Bowie skapte med sitt androgyne image. Foreldregenerasjonen raste. Nå er de som var unge da selv foreldregenerasjonen (eller endog besteforeldregenerasjonen) som raser over skjeggedamemannen.
Er det egentlig så mange som "raser" over skjeggedamen som slett ikke er damen men en skjeggemann med kjole og sminke ?
Bortsett fra noen middelalderske russere med markeringsbehov da. Og bortsett fra at "damer" med skjegg alltid har og alltid vil vekke en viss oppmerksomhet. Hvilket vel også var poenget. Den dagen det ikke lenger vekker oppmerksomhet er undergangen nær, enten fordi det er fler homser enn hva forplantningen har godt av, eller så har kvinner generelt fått et alvorlig hormonelt problem. Nope, de fleste ser dette er et marginalt fenomen og en konstruert problemstilling. Oppkonstruert av pressen. De fleste ler seg skakk i 3 minutter eller trekker på skuldrene før vi zapper til sporten og virkelige verdensproblemer som at rødtrøyene snublet på målstreken igjen!

Og det er i grunn det eneste som provoserer med MGP, - hvor jævlig mye plass pressen bruker på det idiotiske sirkuset som en ukes tid fremstår som den ene viktige begivenheten verden kretser rundt. Og det er plent umulig å sjekke nyhetene uten å få fesjået klint opp i trynet. Dersom Nordsjøen brått gikk oljetom ville vi måtte scrolle en meter ned på VG.no for å oppdage det.

Topp Bunn