eton 11" til sub prosjekt?

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Hei!


Har et par Usher be-20 som hoved høytaler i anlegget.Men ser jo på film iblandt, og får ikke lov av frua til sånne digre svs ultraer feks...


Har kommet over et par eton 11 tommere (2stk)

SPM. Noen som har tips om hvordan jeg skal få sub av disse? en eller 2 stk??

HJELP!!


-Y
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Er helt grønn på specs... blir fort noe svære greier dette?

Tiltengt kun for litt moro bass på film. Liker bassen i de jeg har så jeg tenkte... ja dere skjønner...



-Y
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
om sagt, er helt blank på sånt... så, hvis noen kunne fortelle meg om det går ann å ha de i luket kasse, må jeg ygge 2 stk, eller kan jeg putte begge i en feks? Trenger hjelp til å regne litt på volum på kasser til disse... Eller skal jeg la de utgå?


-Y
 
R

Rojoh

Gjest
Hvis kriteriene er dypbass til film og relativt liten størrelse: Jeg ville valgt annet element.

Bassrefleks eller lukket?

Mvh. Johan
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Eton enheder er noget af det dårligste.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Diy Duke skrev:
Eton enheder er noget af det dårligste.


Javel... forslag? Skal ha sub til film, helst liten, men må være såpass et den holder følge med be-20...


-Y
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Se på bølgen og du finder svaret på hvorfor den er så dårlig. Impedanskurven og peaket på frekvensgangen fortæller alt.
 
R

Rojoh

Gjest
YEL skrev:
Skal ha sub til film, helst liten, men må være såpass et den holder følge med be-20...


-Y
Øh, du har 2x 11" Eton i hovedhøyttalerne fra før(!)
Usher BE-20:

Å plusse på med en 11" Eton ekstra betyr fint lite og next to nothing. Du må nok gå for noe digitalstyrt langslags.

Mvh. Johan
 

Vedlegg

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Der burde være bas nok til et normalt rum og brug.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Der var de ja... Joda, bass nok til normal bruk, godt og vel. Men, det var dette film greiene da.. Unga liker at det Duuuurrreeerr....
Hadde en svs PBultra, men den passet visst ikke inn sa frua.. Artig sak, som Duuuurrrte noe j"#¤%&¤#ig! Men blir ikke brukt til musikk.

Javel, så prosjekt Eton 2x11" sub bass bør legges dødt?

Får se etter en sånn sunfire sak kanskje da... liten rakker det også?


-y
 
R

Rojoh

Gjest
Det finnes flere gode ferdigbygde løsninger som ikke tar for stor plass og som vil kunne supplere med litt dypbass (<30Hz) til filmbruk.

Det er ikke noe problem å lage noe selv heller, men da bør man velge mer egnede elementer enn disse 11" fra Eton. SEAS sin 10" er sikkert en fin kandidat som vil gå dypt i bassrefleks og ikke bli for stor.
http://www.seas.no/index.php?option=com_content&task=view&id=238&Itemid=223
To stk. av disse i hver sin ~50L bassreflekskasse vil nok gi litt mer oomph helt i bunn til filmbruk.

Hvis alu-looken til Seasen blir for drøy kan kanskje denne passe?
http://www.visaton.de/de/high_end/tiefton/tiw250xs_8.html

Mvh. Johan
 
Topp Bunn