Et vinylhue prøver seg på PC-lyd. RoDa gjør ting han ikke kan .....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jatta, så var det bloggetid igjen.
    ....og tid for å stille de dumme spørsmål sånn at andre kanskje kan få en lettere inngang til det samme som jeg prøver på.

Har kjøpt Squeezebox Touch, og det er så enkelt å få til at selv far (RoDa) fikk det til.

Så i dag kom det en Netgear ReadyNAS i hus, og det skal jo være så enkelt å sette opp.
    Prøver det vi, tenker jeg...

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Et vinylhue prøver seg på PC-lyd. RoDa gjør ting kan ikke kan .....

Så langt har jeg gjort / fåttt til følgende:

Pakket opp NAS og disker, juuhuu!! ;D Så langt alt vel...

Fikk skrudd på plass diskene og satt dem inn.
    Koblet så NAS til routeren i en av ethernet portene.
    Strømkabel og på med NAS.
    Et triks her kan være å tjore den fast i hylla for SATAN som den vifta går :eek: :eek: :eek:
    Så jobbet og herjet denne boksen mens jeg kjørte igang RAIDar på PCen med den medfølgende CDen.
    CD?? Hah, det er jo hva jeg holder på å kutte ut!

Til slutt kom den frem i vinduet på RAIDar av seg selv og hadde fått seg en IP fra routeren.
    Så var det å kjøre gjennom setup trinn for trinn som forklart i installsjonsguiden som fulgte med.

Jeg satt en statisk IP-adresse. Dette gjør at du må lukke vinduet og ut i RAIDar for å finne NAS på nytt.
    Den har jo fått ny adresse. Etter tips satt jeg IP-en helt øverst i rangen.

Ellers var det veldig greit å trykke seg gjennom oppsettet.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg lastet ned og installert siste versjon av sqeezebox server for ReadyNAS.
    Har også laget en "share" som heter MUSIKK og en mappe inni der som heter FLAC, samt lagt en plate med AC/DC inni der.

Så skal jeg prøve meg på setup på Squeezebox server.....

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Så fikk jeg pinadø til det også! Spiller AC/DC så det står etter og spiller WiMP i tillegg 8)

På en eller annen måte fikk jeg opp squeezebox server på PCen i et nettleservindu.
    (Med IP-adressen til NAS og ;9000 bak...?)

Så da tror jeg at jeg er klar til å legge musikken over på serveren, og jeg har mange mange spørsmål ....

Et par først:
    - Hvordan bruker jeg dette i hverdagen? Har lagt opp en snarvei til NAS på mine nettverksteder på PCen. Det kan jeg bruke for å legge over musikk og slikt. Men hvordan starter jeg squeezebox server på PCen? Altså at jeg får tilgang til den squeezebox server som kjører på NAS på samme måte som jeg hadde det på PCen? Kan bruke fjernkontrollen til SB Touch såklart, men ønsker også å bruke PCen som gir mer info og er bedre på f.eks spillelister.

- Er "share" en inndeling av serveren? Har sett at de kan begrenses for enkelte brukere, noe jeg tenker er smart på musikkmappa mi...

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.989
    Torget vurderinger
    4
    Jeg lurker litt rundt "det store spranget" selv, så dette blir spennede, RoDa.

BugleBoy

Medlem
    Ble medlem
    11.05.2005
    Antall liker
    0
    Et vinylhue prøver seg på PC-lyd. RoDa gjør ting kan ikke kan .....

RoDa skrev:
    ...Jeg satt en statisk IP-adresse. Dette gjør at du må lukke vinduet og ut i RAIDar for å finne NAS på nytt.
    Den har jo fått ny adresse. Etter tips satt jeg IP-en helt øverst i rangen...
    Forklar hvorfor du gjorde dette (statisk IP/IP øverst i rangen? Hvor?)

Puuh.., skal snart begynne å sette opp jeg også, men vil avvente deg, så kan du komme opp til meg å hjelpe ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hepp

IPen på routeren (tror vi har samme) er fra 10.0.0.1 til 10.0.0.255.
    Den øverste brukes til et-eller-annet sånn at det er greit å sette NAS til .254
    Grunnen til fast er at det skal være mulig å logge seg på den fremover, dersom den får tildelt så er det plutselig en ny IP dagen etter..

Kommer gjerne og hjelper deg!

Snakkes
    R

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Så lurer jeg jo litt på hva dette resync er for noe, og om ReadyNAS automatisk har satt opp mirror på diskene?

Vedlegg

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.366
    Torget vurderinger
    10
    RoDa skrev:
    Et par først:
    - Hvordan bruker jeg dette i hverdagen? Har lagt opp en snarvei til NAS på mine nettverksteder på PCen. Det kan jeg bruke for å legge over musikk og slikt. Men hvordan starter jeg squeezebox server på PCen? Altså at jeg får tilgang til den squeezebox server som kjører på NAS på samme måte som jeg hadde det på PCen? Kan bruke fjernkontrollen til SB Touch såklart, men ønsker også å bruke PCen som gir mer info og er bedre på f.eks spillelister.
    Hos meg, med Sonos, så fungerer pc programmet for Sonos som en fjernkontroll. Den installeres som et enkelt program. Man går inn i menyen på dette programmet og skriver pathen (stien/adressen) til NAS disken. Det er alt. Burde være det samme med Squeezbox.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er sånn her og, hel.
    IP til NAS og ;9000 bak

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Phobos
    RoDa skrev:
    Så lurer jeg jo litt på hva dette resync er for noe, og om ReadyNAS automatisk har satt opp mirror på diskene?
    Uten at jeg er noen ekspert på ReadyNAS sine egne RAID-løsninger så virker et kjapt google-søk å avsløre at X-RAID2 er mer likt RAID5 enn RAID1 (speiling). Det vil si at det går med 1 disk totalt til redundans. Dette gjelder om du har 2, 3 eller 4 disker. Resultatet er at du kan miste totalt 1 vilkårlig disk uten å miste dine data.

For at dette skal fungere må det regnes ut paritet for alle dataområdene på diskene dine og det er det du ser som resync. I ditt tilfelle vil det si at hver eneste bit på 2TB disken din skal leses, og basert på de leste dataene skal det regnes ut 2TB med paritiet som deretter skal skrives på den andre disken din. Du kommer til å oppleve samme resync-prosess om du putter inn en ekstra disk også.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Flott, takker. :)
    Så nå driver disse to og synkroniserer seg slik at de kan speile hverandre fremover?
    Det skal ta litt tid visstnok, og sinke andre prosesser frem til de er ferdige.

Jeg holder samtidig på å laste over musikken fra PCen så den jobber nok litt den lille NAStassen nå. 8)

Nå må jeg jo gå gjennom innstillinger når det gjelder sikkerhet, inndeling av share og mapper og sånt, men pokker så lett det var å få dette opp og stå!
    Føles veldig bra å ha instant musikk i stua uten å måtte fyre opp PCen også. :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.534
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Flott tiltak RoDa, ikke minst for oss som er litt treige, men kommer sigende etter ;D

gismo

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Flott tiltak :)
    Spesielt for de av oss som sitter litt på gjerdet enda.
    Eller, har da en stasjonær pc/wimp/hegel hd2 koblet til anlegget, men er jo litt drøyt å starte det store pc droget hver gang...

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    13
    En annen hendig ting om du etterhvert går for en iPad er at du kan rescanne musikkbibloteket direkte fra iPeng appen, så om du legger til musikk i musikkmappen åpne iPeng og klikk rescann og den nye musikken dukker opp under "nylig lagt til" fanen på paden. Det er lekkert det !! ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker, gismo og Milenko :)

Tenkte jeg skulle sette opp litt steg-for-steg.
    Men aller først må den støyklumpen inn på eget rom!
    Helt latterlig så mye den støyer!! :eek: :eek: :eek:

Spesielt når det er stille i huset, såklart, men likevel.
    Den står nå tett ved routeren som gjør det veldig praktisk, men den høres for godt.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    13
    Ett annet tips kan være og sette opp automatisk "warnings" så om det er noe ulumskheter med serveren så kan den sende ut mail til mailboksen din, dette er spesielt greit om du ikke ofte logger deg på serveren din.

Såvidt jeg husker er X-Raid 2 litt spesielt for om du oppgraderer diskene er du ikke lenger begrenset til den minste disken i arrayet slik det var før men du for full utnyttelse av den totale størrelsene. Kankje litt dårlig forklart men du ser det lett nede på linken....- såvidt jeg vet er ReadyNas alene om dette (?) Syntes det er en fin funksjon da du ikke trenger bytte ut alle diskene samtidig for å øke det totale volumet.

http://www.readynas.com/?p=656

Ellers gratulere med oppsettet Roda,- Very well done :)

(rettet innlegget mitt noe da noe var besvart tidligere av mr. R) :D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    Men aller først må den støyklumpen inn på eget rom !
    Helt latterlig så mye den støyer!! :eek: :eek: :eek:

Spesielt når det er stille i huset, såklart, men likevel.
    Den står nå tett ved routeren som gjør det veldig praktisk, men den høres for godt.
    Jepp de støyer litt for mye syntes jeg ..

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Milenko skrev:
    Eller, har da en stasjonær pc/wimp/hegel hd2 koblet til anlegget, men er jo litt drøyt å starte det store pc droget hver gang...
    Det er bedre og sitte på gjerdet enn og være på jordet.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    13
    rolfozzy skrev:
    Milenko skrev:
    Det er bedre og sitte på gjerdet enn og være på jordet.
    Selv om jordet har grønnere gress ?

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Du setter griller i hodet på meg. :)

Jeg bruker min NAS kun til backup med to disker hvor den ene er en speildisk. Som deg, så fikk jeg sjokk når dråget startet opp -for at den ikke skal lette så har jeg satt routeren på toppen. I forhold til lytterommet så står den ikke i samme etage så støy er et ikke tema i forhold til dette.

Sonny

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    johnnygrandis skrev:
    En annen hendig ting om du etterhvert går for en iPad er at du kan rescanne musikkbibloteket direkte fra iPeng appen, så om du legger til musikk i musikkmappen åpne iPeng og klikk rescann og den nye musikken dukker opp under "nylig lagt til" fanen på paden. Det er lekkert det !! ;D
    Sant.
    Sånn jeg gjør det nå så legger jeg nyrippet musikk på "share" som heter musikk.
    Så åpner jeg en ny fane i Google Chrome for å få opp squeezebox server, trykker så på innstillinger og "søk etter ny eller endret musikk".

Klapper igjen lokket på PCen og så er det klart for å nyte nyrippet på SB Touch.
    Lekkert det og 8)

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    742
    Torget vurderinger
    1
    Sonny skrev:

Jeg bruker min NAS kun til backup med to disker hvor den ene er en speildisk. Som deg, så fikk jeg sjokk når dråget startet opp -for at den ikke skal lette så har jeg satt routeren på toppen. I forhold til lytterommet så står den ikke i samme etage så støy er et ikke tema i forhold til dette.

Sonny
    Artig med de blant oss som ikke hører en lyd fra ReadyNAS! Lurer på hva de skal med Hifi, må være stokk døve ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Barbaresco skrev:
    Sonny skrev:

Sonny
    Artig med de blant oss som ikke hører en lyd fra ReadyNAS! Lurer på hva de skal med Hifi, må være stokk døve ;D
    Den måtte jo komme. Selvsagt er det ikke sant at ReadyNAS-en min ikke støyer. Det er bare jeg som hører for dårlig! ::) :mad:

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    johnnygrandis skrev:
    Ett annet tips kan være og sette opp automatisk "warnings" så om det er noe ulumskheter med serveren så kan den sende ut mail til mailboksen din, dette er spesielt greit om du ikke ofte logger deg på serveren din.
    Har gjort det. ;)
    Fikk mail istad om at sync var ferdig.
    Får mailer om hendelser på serveren, nye share osv..

Såvidt jeg husker er X-Raid 2 litt spesielt for om du oppgraderer diskene er du ikke lenger begrenset til den minste disken i arrayet slik det var før men du for full utnyttelse av den totale størrelsene. Kankje litt dårlig forklart men du ser det lett nede på linken....- såvidt jeg vet er ReadyNas alene om dette (?) Syntes det er en fin funksjon da du ikke trenger bytte ut alle diskene samtidig for å øke det totale volumet.

http://www.readynas.com/?p=656
    Ser helautomatisk ut det der, og så lenge det funker som det gjør så er det jo gull. :)

Ellers gratulere med oppsettet Roda,- Very well done :)
    Takker og bukker!
    Var veldig ok å gjøre dette, bør ikke være skummelt for noen å møte fremtiden. :D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    Barbaresco skrev:
    Sonny skrev:

Sonny
    Den måtte jo komme. Selvsagt er det ikke sant at ReadyNAS-en min ikke støyer. Det er bare jeg som hører for dårlig! ::) :mad:

Det er vel sagt noe om at noen av modellene støyer mer enn andre?
    Min har jo syncet i hele natt, får høre om den er noe roligere i ettermiddag.

Viften snurrer med ca 1800rpm, og det må bli litt sus av all den luften.
    Det finnes muligheter til å senke min-hastighet på vifta, men da bryter man garantien samtidig.

Trøsten får være at hører du ikke NASet ditt, så hører du sikkert ikke forskjell på kabler heller.
    Billigere sånn ;D ;D

Forresten:
    Har glemt å svare deg på pm, men det var helt ok for henne, det vi snakket om. ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    RoDa skrev:
    Det finnes muligheter til å senke min-hastighet på vifta, men da bryter man garantien samtidig.
    Velkommen til fremtiden!

Jeg vil sterkt fraråde deg å redusere viftehastigheten! Jeg hadde tidligere den første utgaven av ReadyNas nv. Den havarerte med brent psu grunnet for dårlig kjøling. Fikk ny tilsendt og viftehastigheten ble øket.
    Har i dag en ReadyNas nvx, og er meget godt fornøyd. Den har kraftigere prosessor og alt går betydelig fortere. Støy er ikke noe problem. Hos meg står nemlig ReadyNas på kontoret sammen med min pc, og alt sendes trådløst ned til stua.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    DEL I:

Internettradio og WiMP/Spotify

Jeg vet ikke hvor intuitive de andre Squeezeboxmodellene er, men Touch var perfekt enkel å få opp!
    Første ledd i RoDa får PClyd er derfor akkurat det.

Kjøp en Squeezebox Touch
    Ta den med hjem og koble til strøm og enten analoge utganger eller digitalutgang.
    Følg instruksjonene som kommer på skjermen.

Det du trenger er:
    - nettverksnavn og kode på ditt trådløse nettverk
    - brukernavn og passord på Sportify/WiMP

Etter du er ferdig med dette, så har du internettradio og WiMP/Spotify på anlegget ditt.
    Verdt pengene alene bare det ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Karma skrev:
    RoDa skrev:
    Velkommen til fremtiden!

Jeg vil sterkt fraråde deg å redusere viftehastigheten! Jeg hadde tidligere den første utgaven av ReadyNas nv. Den havarerte med brent psu grunnet for dårlig kjøling. Fikk ny tilsendt og viftehastigheten ble øket.
    Har i dag en ReadyNas nvx, og er meget godt fornøyd. Den har kraftigere prosessor og alt går betydelig fortere. Støy er ikke noe problem. Hos meg står nemlig ReadyNas på kontoret sammen med min pc, og alt sendes trådløst ned til stua.
    Takker
    Tenker det samme, heller flytte enn å risikere ødelagt NAS. ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Det er vel sagt noe om at noen av modellene støyer mer enn andre?
    Ja, det er jo tydelig at det er tilfelle.

RoDa skrev:
    Har glemt å svare deg på pm, men det var helt ok for henne, det vi snakket om. ;)
    Flott! ;)

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    742
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    DEL I:

Jeg vet ikke hvor intuitive de andre Squeezeboxmodellene er, men Touch var perfekt enkel å få opp!

Kjøp en Squeezebox Touch
    Ta den med hjem og koble til strøm og enten analoge utganger eller digitalutgang.

Det du trenger er:

Etter du er ferdig med dette, så har du internettradio og WiMP/Spotify på anlegget ditt.
    Ja, Touch er flott! Holder på å komponere en musikksamling som går inn på 32 GB minnekort nå, så den kan stå for seg selv og serve det mest brukte, så trenger jeg ikke NAS permanent på. Sletter/flytter med hård hånd, og da blir det en grei basissamling pluss Wimp uten å slå på andre enheter.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    Barbaresco skrev:
    [...]
    Ja, Touch er flott! Holder på å komponere en musikksamling som går inn på 32 GB minnekort nå, så den kan stå for seg selv og serve det mest brukte, så trenger jeg ikke NAS permanent på. Sletter/flytter med hård hånd, og da blir det en grei basissamling pluss Wimp uten å slå på andre enheter.
    Du kan jo også bruke USB-minnepinne. Det har fungert utmerket i mine forsøk med 16 GB. Nå får man kjøpt inntil 256 GB(, men det er dyrt, 64 GB er dog overkommelig). Du kan også benytte en (liten) USB-disk. De kan fås med ganske mange GB uten at prisen blir altfor høy, og uten at de nødvendigvis lager støy.

Andre Squeezeboxer kan dessuten hente/spille av musikk fra en Squeezebox Touch med tilkoblet SD-minnekort eller USB-lagringsenhet. Se "Squeezebox Touch as a Home Music Server".

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    742
    Torget vurderinger
    1
    Aha, tenkte ikke på USB-pinne, kjøpte 32GB kort. Måtte slette mye av det rareste, like bra det. Har tenkt å ha den som server til Transporter på hovedanlegget, og slå på NAS i sjeldnere tilfeller, men at lettvekteren er på momentant.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    RoDa skrev:
    DEL I:

Kjøp en Squeezebox Touch

Det du trenger er:

Det er faktisk enda et hakk enklere med kablet nettverk. Da slipper man "nettverksnavn og kode på ditt trådløse nettverk".

Hvis man skal benytte mysqueezebox.com for nettradio rett til Squeezebox (uten at en datamaskin som kjører Squeezebox Server er involvert/påslått), må man i tillegg registrere seg på mysqueezebox.com med sin e-postadresse og et passord. Jeg tror jeg husker at registreringen kan utføres både fra en Squeezebox og fra en datamaskin.

Nettradio direkte v.h.a. mysqueezebox.com fungerer daglig bra hos meg, for tiden på Squeezebox Touch og Transporter.

Oppsett/komme i gang er forøvrig greit også med andre Squeezeboxer med skjerm, men Squeezebox Touch har en bedre og mer informativ skjerm fordi det er plass til mere informasjon samtidig på skjermen. Man har bedre kontekst og må ofte gjennom færre menysteg (i hvert fall føles det slik).

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    428
    Sted
    Friedrichstadt
    RoDa skrev:
    Karma skrev:
    RoDa skrev:
    Velkommen til fremtiden!

Takker
    Jeg gjetter på at det er mulig å bytte vifte til en som er mer stillegående, og som også ivaretar kjølebehovet.
    Tror f.eks. http://microplex.no/ har tips om støyreduksjon og andre vifter som kan brukes.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    Barbaresco skrev:
    Aha, tenkte ikke på USB-pinne, kjøpte 32GB kort. Måtte slette mye av det rareste, like bra det. Har tenkt å ha den som server til Transporter på hovedanlegget, og slå på NAS i sjeldnere tilfeller, men at lettvekteren er på momentant.
    Det fungerer utmerket. Pass bare på at musikken er lagret i et format Transporter (eller annen Squeezebox) håndterer uten transkoding (altså "native"). Squeezebox Touch håndterer f.eks. Apple Lossless (ALAC) uten transkoding, men det gjør dessverre ikke Transporter, Squeezebox 3 m.fl. Se "Squeezebox Touch as a Home Music Server -> Format Restrictions".

Hvis du etterhvert kjøper flere Squeezebox Toucher, kan du tilkoble musikklager til alle, og deretter bruke "Switch Library" på Squeezeboxen du vil lytte til for å velge hvilken av musikksamlingene du vil spille fra. Dette har også fungert utmerket hos meg med to Squeezebox Touch med USB-minne tilkoblet nettverket samtidig.

"Squeezebox Touch as a Home Music Server" forteller også bl.a.:
    How Many Players?
    We cannot recommend using Squeezebox Touch Server with more than 2 additional Squeezebox players. Above that, a PC or Mac [annen datamaskin eller NAS] running Squeezebox Server is recommended.
    Tillegg:
    Jeg anbefaler de som vil satse seriøst på dette å lese ovennevnte "Squeezebox Touch as a Home Music Server" grundig. Den inneholder mange gode, erfaringsbaserte råd, inkl. maskinvareråd om f.eks. USB-diskvalg.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    CDWMcInSpots skrev:
    Hvis man skal benytte mysqueezebox.com for nettradio rett til Squeezebox (uten at en datamaskin som kjører Squeezebox Server er involvert/påslått), må man i tillegg registrere seg på mysqueezebox.com med sin e-postadresse og et passord. Jeg tror jeg husker at registreringen kan utføres både fra en Squeezebox og fra en datamaskin.
    Det er en del av steg-for-steg på skjermen på Touch, lett som en plett. 8)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    atonal skrev:
    RoDa skrev:
    Karma skrev:
    RoDa skrev:
    Velkommen til fremtiden!

Takker
    Jeg gjetter på at det er mulig å bytte vifte til en som er mer stillegående, og som også ivaretar kjølebehovet.
    Tror f.eks. http://microplex.no/ har tips om støyreduksjon og andre vifter som kan brukes.
    Det kan helt sikkert være en ide, men jeg vil tro at alle sånne grep gjør at du kan vinke farvel til garantien fra Netgear?

Får evt vente i tre år da, til garantien er ute.... ::) ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn