Diverse Et oppgjør med virkeligheten!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    Lassencad

    Gjest
    Meanwhile, behind Zhe sZenes in Zhe Reel World...


    Det er præcis det jeg mener når jeg tit påstår optagelsen er ødelagt . Han burde have en over nakken :)
    Hvorfor skal det hele være lige??
    Hvorfor må der ikke være en forskel imellem hvert slag på trommen? eller Bassen?
    Hvorfor skal enhver form for charme fjernes. Det at der faktisk står et menneske bag et given instrument med de små fejl der måske er der eller ikke er der?
    Hvorfor så ikke bare bede sangskriver og tekst forfatter om at afleverer deres materiale . Så kan lyd studiet bare lave det hele på mixer bordet helt perfekt

    Nej her hos mig nyder jeg netop at der er mennesker bag. Nyder især optagelser hvor man kan høre vejrtræninger læbelyde gulvtramp og andre ting der netop bekræfter mig at der er mennesker bag... Det føles levende. Man får også en bedre følelse af at være tilstede.
    Dette er selvfølgelig min mening andre kan have en anden. :)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Lassencad. Litt forhastede kortslutninger der vel? Han påpeker jo akkurat det samme som deg og viser hvordan resultatet skal få best mulig resultant og bla unngå overboosting av bass. «Dont mix what hou dont hear» (Faen ikke mix bass på monitorer med 8 inch eller mindre). I del 8 forklarer han hvordan man kan unngå at mixer låter flate og døde, dvs at alt «måler perfekt» men låter crap....

    Fyren er kjempedyktig over hele fjøla. Sjekk ut de andre videoene hans og.

    Vel,....
     
    Sist redigert:
    L

    Lassencad

    Gjest
    Lassencad. Litt forhastede kortslutninger der vel? Han påpeker jo akkurat det samme som deg og viser hvordan resultatet skal få best mulig resultant og unngå overboosting av bass. «Dont mix what hou dont hear». I del 8 forklarer han hvordan man kan unngå at mixer låter flate og døde, dvs at alt «måler perfekt» men låter crap....

    Fyren er kjempedyktig over hele fjøla. Sjekk ut de andre videoene hans og.

    Vrl,....
    Ingen tvivl om at han er dygtig :) Men jeg vil altid vælge det urørte hvis jeg kan. Det er i dag naivt at tro man kan få optagelser der er urørt.
    Derfor når jeg skal nyde mit anlæg fuldt ud ja så er optagelserne 40/50/60 år gamle. Her er der jo også pillet ved optagelsen. Ellers kunne man ikke få det ned i vinylen :) udover det er det begrænset hvad der blev manipuleret med da man ikke havde disse programmer man har i dag. Jeg synes at de fleste optagelser af i dag er en ren katastrofe. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.712
    Antall liker
    11.164
    Torget vurderinger
    2
    Lassencad. Litt forhastede kortslutninger der vel? Han påpeker jo akkurat det samme som deg og viser hvordan resultatet skal få best mulig resultant og unngå overboosting av bass. «Dont mix what hou dont hear». I del 8 forklarer han hvordan man kan unngå at mixer låter flate og døde, dvs at alt «måler perfekt» men låter crap....

    Fyren er kjempedyktig over hele fjøla. Sjekk ut de andre videoene hans og.

    Vrl,....
    Ingen tvivl om at han er dygtig :) Men jeg vil altid vælge det urørte hvis jeg kan. Det er i dag naivt at tro man kan få optagelser der er urørt.
    Derfor når jeg skal nyde mit anlæg fuldt ud ja så er optagelserne 40/50/60 år gamle. Her er der jo også pillet ved optagelsen. Ellers kunne man ikke få det ned i vinylen :) udover det er det begrænset hvad der blev manipuleret med da man ikke havde disse programmer man har i dag. Jeg synes at de fleste optagelser af i dag er en ren katastrofe. :)
    Synes du dette gjelder opptak fra Rainbow Studio, også? (Jan Erik Kongshaug og Manfred Eicher bl.a.)
    Har du hørt Kongshaugs eget band, og skiva "All these years", for eksempel? Ja, nå begynner også denne å trekke på årene (2003), men uansett representerer den en moderne, svært god innspilling etter min oppfatning.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.414
    Antall liker
    3.534
    Sted
    Sunnmøre
    Det kan vera interessant å samanlikna dynamikkområdet til dei ulike flytkommaformata:
    Hovudargumentasjonen i tråden er, slik eg les det, at auka presisjon i heile rekneprosessen (16 vs 7 siffer) gjer at ein unngår avrundingsfeil. Eg har litt vondt for å skjøna kor stort utslag det eigentleg skal gjera.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Lassencad. Litt forhastede kortslutninger der vel? Han påpeker jo akkurat det samme som deg og viser hvordan resultatet skal få best mulig resultant og unngå overboosting av bass. «Dont mix what hou dont hear». I del 8 forklarer han hvordan man kan unngå at mixer låter flate og døde, dvs at alt «måler perfekt» men låter crap....

    Fyren er kjempedyktig over hele fjøla. Sjekk ut de andre videoene hans og.

    Vrl,....
    Ingen tvivl om at han er dygtig :) Men jeg vil altid vælge det urørte hvis jeg kan. Det er i dag naivt at tro man kan få optagelser der er urørt.
    Derfor når jeg skal nyde mit anlæg fuldt ud ja så er optagelserne 40/50/60 år gamle. Her er der jo også pillet ved optagelsen. Ellers kunne man ikke få det ned i vinylen :) udover det er det begrænset hvad der blev manipuleret med da man ikke havde disse programmer man har i dag. Jeg synes at de fleste optagelser af i dag er en ren katastrofe. :)
    Synes du dette gjelder opptak fra Rainbow Studio, også? (Jan Erik Kongshaug og Manfred Eicher bl.a.)
    Har du hørt Kongshaugs eget band, og skiva "All these years", for eksempel? Ja, nå begynner også denne å trekke på årene (2003), men uansett representerer den en moderne, svært god innspilling etter min oppfatning.
    Synes du dette gjelder opptak fra Rainbow Studio, også? (Jan Erik Kongshaug og Manfred Eicher bl.a.)

    Nu er det jo ikke alt 100% der er mixet til døde :) Der findes stadig gode optagelser. Bla fra Dorian Her er 1 se link https://www.hifisentralen.no/forumet/akustikk-og-rom/71711-sven_palvigs-lytterum-44.html#post3046590 Her anbefaler jeg Sven en Dorian optagelse :) Side 44 Midt ca
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    260
    Torget vurderinger
    1
    Det kan vera interessant å samanlikna dynamikkområdet til dei ulike flytkommaformata:
    Hovudargumentasjonen i tråden er, slik eg les det, at auka presisjon i heile rekneprosessen (16 vs 7 siffer) gjer at ein unngår avrundingsfeil. Eg har litt vondt for å skjøna kor stort utslag det eigentleg skal gjera.
    Ja, om ein utfører svært mange rekneoperasjonar vil støynivået auka. Men det skal mange rekneoperasjonar til før avrunningsstøyen overstig romstøyen på opptaket og/eller støyen frå mikrofonane og mikrofonforsterkarane. Etter at ein har prossessert ferdig bør ein legga på dither, men det bør ein gjera berre ein gong, heilt til slutt. Men dobbeltpresisjons flytkommaartitmetikk gjer ingen skade. Kor naudsynt det er er ei anna sak.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn