Et bensinhue's reise innen hifi, musikk, svada og diy

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Da roer det seg litt utover med utelekene og jeg er tilbake med fokus på innelekene mine igjen, jeg avsluttet vel med å bytte oppheng på nye 15" på ureiene og siden har anlegget stått som det var i mange mnd, kun spilt musikk.

    sommeren har gått med til en del lek med fex disse:
    Hei!
    Jeg har veldig sansen for bilsamlingen din!
    Har en gammel -72 Rekord coupe selv.

    Mvh.
    SAL
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Da roer det seg litt utover med utelekene og jeg er tilbake med fokus på innelekene mine igjen, jeg avsluttet vel med å bytte oppheng på nye 15" på ureiene og siden har anlegget stått som det var i mange mnd, kun spilt musikk.

    sommeren har gått med til en del lek med fex disse:
    Hei!
    Jeg har veldig sansen for bilsamlingen din!
    Har en gammel -72 Rekord coupe selv.

    Mvh.
    SAL
    V8TT ??
    Om du er den jeg tror så har du vært til inspirasjon i maange år, den rekorden din er legendarisk (i alle fall i opel kretser) gromt bygg.
    Kult at du liker bilene, men jeg har noen flere en de som er avbildet fex 69 nova coupe 429 yenko planer, 70 Camaro 427 prosjekt (byttet i 74 kadett c 2.5++ r4 cih), 91 alfa 75 3.0 qv og 69 commodore coupe v8 og 69 rekord(commodore) coupe solgt det siste året samt en grom 77 manta b1 3.0.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Da roer det seg litt utover med utelekene og jeg er tilbake med fokus på innelekene mine igjen, jeg avsluttet vel med å bytte oppheng på nye 15" på ureiene og siden har anlegget stått som det var i mange mnd, kun spilt musikk.

    sommeren har gått med til en del lek med fex disse:
    Hei!
    Jeg har veldig sansen for bilsamlingen din!
    Har en gammel -72 Rekord coupe selv.

    Mvh.
    SAL
    V8TT ??
    Om du er den jeg tror så har du vært til inspirasjon i maange år, den rekorden din er legendarisk (i alle fall i opel kretser) gromt bygg.
    Kult at du liker bilene, men jeg har noen flere en de som er avbildet fex 69 nova coupe 429 yenko planer, 70 Camaro 427 prosjekt (byttet i 74 kadett c 2.5++ r4 cih), 91 alfa 75 3.0 qv og 69 commodore coupe v8 og 69 rekord(commodore) coupe solgt det siste året samt en grom 77 manta b1 3.0.
    Takk for hyggelige ord!
    Ja, SBC V8 twin Turbo. Må si du har en heftig samling, moro å bli kjent med bilfolk med hifi-interesse!
    Høres ut som spennende Yenco planer.........

    Mvh.
    SAL
    Takk fo
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Jo bare trivelig :)
    Det har blitt en grei samling biler og hifi er en herlig avveksling hobbymessig til kjøretøy da jeg jobber som mc-mekaniker og har noen mc i tillegg.
    Det virker heller ikke som det er så mange (mulig jeg tar feil..?) med motor og hifi som hobby så det er godt å se at vi er flere :cool:
    Ja yenko nova tror jeg blir gromt, jeg har en 69 427 (L72?) Corvette motor i camaron (781 topper med 2.25 ventiler,crane gold roller oppsett,smidd innmat osv) som jeg vil flytte i novan med en monster 350 kasse (4500 stall speed) og 10bolt,8,5" 4:30 bakende og noen dunlop L60-14 dekk for et nostalgisk drag stuk, jeg vurderer tom noen l89 topper og tunnelram men det blir vel litt for mye før bilen er godkjent ombygd, manuell kasse vil jeg helst ha også..
    Muligens ikke så bra skrevet av meg ikveld men nå er Laphroaig flaska tom og ølen borte til min unnskyldning.
    Nå er Beginnings (live lp) med allman Brothers band ferdig så da avsluttes kvelden med Kooper sessions med Al Kooper og Shugie Otis på vinyl.

    Da roer det seg litt utover med utelekene og jeg er tilbake med fokus på innelekene mine igjen, jeg avsluttet vel med å bytte oppheng på nye 15" på ureiene og siden har anlegget stått som det var i mange mnd, kun spilt musikk.

    sommeren har gått med til en del lek med fex disse:
    Hei!
    Jeg har veldig sansen for bilsamlingen din!
    Har en gammel -72 Rekord coupe selv.

    Mvh.
    SAL
    V8TT ??
    Om du er den jeg tror så har du vært til inspirasjon i maange år, den rekorden din er legendarisk (i alle fall i opel kretser) gromt bygg.
    Kult at du liker bilene, men jeg har noen flere en de som er avbildet fex 69 nova coupe 429 yenko planer, 70 Camaro 427 prosjekt (byttet i 74 kadett c 2.5++ r4 cih), 91 alfa 75 3.0 qv og 69 commodore coupe v8 og 69 rekord(commodore) coupe solgt det siste året samt en grom 77 manta b1 3.0.
    Takk for hyggelige ord!
    Ja, SBC V8 twin Turbo. Må si du har en heftig samling, moro å bli kjent med bilfolk med hifi-interesse!
    Høres ut som spennende Yenco planer.........

    Mvh.
    SAL
    Takk fo
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Neida senga fristet ikke enda, så med hele huset i søvn så er det bare å fråtse alene......Deilig
    Natta fortsetter naturligvis med Super Session LIVE! med Mike Bloomfield og Al Kooper på vinyl og deretter Jethro Tull: Stand Up også på vinyl samtidlig med at en flaske Lagavulin Islay Single Malt 16 years sprettes, livet er herlig :)
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Det finnes fortsatt mere kvalitetsvarer å putte i glasset så da fortsetter jeg med Stephen Stills Manassas , Mountain og tidlig Black Sabbath ble unnagjort tidlig på kvelden så nå er det bare å kule ned.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Høres ut som det blir skikkelig nostalgi stuk på Nova`n! Jeg personlig ville gått for manuell, blir mye mer brutalt og mekanisk.
    Mye god drikke og musikk i kveld skjønner jeg, Jethro Tull liker jeg godt, gikk jevnt i det på -70 tallet for min del!
    Kanskje du skulle hatt dette Weber-oppsettet til Nova`n, skikkelig gammelt, bygget på Hillborn.


    032.jpg


    Mvh.
    SAL
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Jepp manuell er å foretrekke da jeg aldrig har vært fan av automat, selv med manuelt og snudd ventilhus .
    Stående Weber oppsett har vært helt rett :cool:, jeg vurderte l89 (alu zl-1) topper og ramair med dobble holly 600 så er litt usikker på hva jeg gjør.
    Send gjerne pris/info på weber oppsett på pm.
    Jeg fikk aldrig spilt Tull på 70tallet da jeg ble født i 79 men mener jeg tar igjen det tapte;)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Jepp manuell er å foretrekke da jeg aldrig har vært fan av automat, selv med manuelt og snudd ventilhus .
    Stående Weber oppsett har vært helt rett :cool:, jeg vurderte l89 (alu zl-1) topper og ramair med dobble holly 600 så er litt usikker på hva jeg gjør.
    Send gjerne pris/info på weber oppsett på pm.
    Jeg fikk aldrig spilt Tull på 70tallet da jeg ble født i 79 men mener jeg tar igjen det tapte;)
    Du er bare ungdommen da skjønner jeg!
    Corvetten på bildet hadde jeg en 495 cu ZL-1 motor i, kjørte 10,72/215 med 6-speed man, 3.08 bak og 255/35/18 Pirelli. Herlig sinna sak........
    Tenkte meg 18K for Weber 48 IDA oppsettet, gasserne har gått kanskje 20 mil. Kjøpt nye på slutten av -70 tallet.

    Mvh.
    SAL
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    GROMT:)
    Ja jeg er født noen 10år for seint men har stor glede av vintage hifi, musikk og mekanikk.
    Weber oppsettet frister veldig, angrer nesten kjøpet av de siste Urei høyttalerne nå...
    Håper du beholder de til jeg får spart opp noen kr igjenn.
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Da barskapet enda ikke er tomt å æ e trønder så fortsætte æ alein med mere single malt, Carlsberg (i mangel på noe bedre) og første lp` n til Grand Funk :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Høres ut som en trivelig, kveld, natt. God musikk og god whisky er aldri feil.
    Mvh.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Takk for en meget hyggelig kveld. Må si at jeg helt glemte typiske hifianalyser og satt bare å koste meg med musikken. Var virkelig å få rockefot av, potensialet er meget bra, litt fin tuning av delefrekvens o.l. så sitter den som ei kule. Tar gjerne turen igjen.
    Mvh.
    Svein
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Ps! Viste bilde av anlegget ditt til barna og de syntes det var kjempekult og lurte på hva jeg syntes om at du hadde tøffere anlegg enn meg ☺
    Så...there you go,child approved også ☺
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Må henge meg på Milenko her, takk for at vi fikk komme, dette ble en særdeles hyggelig kveld hekt uten hifi artifakter og analyser. Skal se om det ikke kommer noen bilder og litt skriblerier i løpet av kvelden :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.058
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Heftig anlegg og heftige hobbyer!! :) Det kan vi absolutt like!

    Også en fin liten besøkstråd du har laget pahf.. :)

    hadde man bodd litt nærmere skulle jeg gjerne hørt dette voldsverket!! :)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Blir ikke bedre!

    Mvh.
    SAL
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Takk for en meget hyggelig kveld. Må si at jeg helt glemte typiske hifianalyser og satt bare å koste meg med musikken. Var virkelig å få rockefot av, potensialet er meget bra, litt fin tuning av delefrekvens o.l. så sitter den som ei kule. Tar gjerne turen igjen.
    Mvh.
    Svein
    Selv takk:)
    Trivelig med besøk av likesinnede, spesielt når vi finner tonen så fort så dette gjentar jeg gjerne.

    Ps! Viste bilde av anlegget ditt til barna og de syntes det var kjempekult og lurte på hva jeg syntes om at du hadde tøffere anlegg enn meg ☺
    Så...there you go,child approved også ☺
    KONGE, godt å hør at "stort og tøft" går rett hjem til de små :cool:

    Må henge meg på Milenko her, takk for at vi fikk komme, dette ble en særdeles hyggelig kveld hekt uten hifi artifakter og analyser. Skal se om det ikke kommer noen bilder og litt skriblerier i løpet av kvelden :)
    Jo bærre trivlig, godt å kunne la seg underholde av musikk i godt selskap.:)

    Heftig anlegg og heftige hobbyer!! :) Det kan vi absolutt like!

    Også en fin liten besøkstråd du har laget pahf.. :)

    hadde man bodd litt nærmere skulle jeg gjerne hørt dette voldsverket!! :)
    Takk, det er jo viktig med no fornuftig tidsfordriv :)
    Ikke er det umulig å få hørt heller om du skulle befinne deg i nærheten.

    Blir ikke bedre!

    Mvh.
    SAL
    :cool: Takk
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Dææææven, dette må æ få hørd :D hilsn skogning som jobbe i Verdaln (vuku) :)
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Dææææven, dette må æ få hørd :D hilsn skogning som jobbe i Verdaln (vuku) :)
    Det kan vi få arrangert, selvfølgelig i bytte mot det samme.
    Æ har snoka i tråden din å vil absolutt hør staseligheta når det e klart.:D
    Ja jobbe du i Vuku e det ikke lange omveien hit (søre Leksdalen).
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Sjølsagt ordnes d sånn at du kan få hør t mæ å når d e opp å går :D Sør-Løxdaln e nert uansett om ein kjøre Klinga eller over Skrovesbakkan ;)
    Dææææven, dette må æ få hørd :D hilsn skogning som jobbe i Verdaln (vuku) :)
    Det kan vi få arrangert, selvfølgelig i bytte mot det samme.
    Æ har snoka i tråden din å vil absolutt hør staseligheta når det e klart.:D
    Ja jobbe du i Vuku e det ikke lange omveien hit (søre Leksdalen).
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Bone Machine er deilig! Earth died screaming er en låt jeg bare må spille et par gange i året. Høyt.

    Hva skjer med 2360 om dagen? ø
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Bone Machine er deilig! Earth died screaming er en låt jeg bare må spille et par gange i året. Høyt.

    Hva skjer med 2360 om dagen? ø
    Jepp, en av mine favoritt plater ;D

    2360 står på stua, testet dem faktisk sist helg som toveis med 2242, de spiller deilig men selvfølgelig ble det ikke bra med 2242 og deling på 600hz.
    Jeg har enda ikke fått somlet meg til å kjøpe 515/2220 e.l til flh så 2360 blir nåkk stående på vent ei stund til.
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    UREI overdose

    Ja det er litt trangere på stua nå, jeg trenger noen til bære/lytte hjelp.
    813 skal ned og 815 opp på 2242 subbene
     

    Vedlegg

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.058
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja her må du snart bygge ut!! :) drit tøft! :)

    Og ja.. jeg blir å sende deg en PM en gang vis jeg er fordi de traktene der.. hadde vært meget morro med en lytt, også morro å sett litt Alfa :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Go big or go home...de Ureiene er voksne saker, ting er større in real life ☺
    Tror det der blir bra, forsøkte live in japan her hjemme, manglet en 18 i bunn og en ekstra 15, det ekstra membranarealet merkes, membranareal ruler så lenge det er gjort på en bra måte og Urei og jbl var hvertfall ikke feil.
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Ja det er stort, 700kg høyttalere på stua merkes.
    Jeg skal lytte på 815 senere i kveld så får jeg se om større er bedre, jeg er litt usikker på om jeg skal ha de liggende oppå subbene eller stående for da å snu duplexene i horisontal stilling, må vel prøve begge deler..
    Jeg har lekt litt mere med deling og eq på subbene også, det låter tightere, og med enda bedre snert nå synes jeg:)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vanvittig rått!! Jeg ser jeg må tilbake når til dine trakter ganske kjapt å få hørt disse beista, ett lite tonn høytalere i stua er ikke hverdagskost!

    Bytta faktisk ut Made in Japan i kveld med Tom Waits - The heart of saturday night som nettopp kom i posten idag. ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Kjøpte faktisk the heart of saturday night på onsdag, juksa litt å kjøpte på cd men...
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Hva med en Waits, single malt og mørkt øl aften ?
    Det er forresten bare å komme innom uansett, 815 står nå å spiller..........:cool:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hva med en Waits, single malt og mørkt øl aften ?
    Det er forresten bare å komme innom uansett, 815 står nå å spiller..........:cool:
    Høres ut som en plan! Har jo eget mikro bryggeri vi driver og leker litt med, så jeg kunne utnyttet sjansen til å fått unna noe halveis ok øl ;D
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Hva med en Waits, single malt og mørkt øl aften ?
    Det er forresten bare å komme innom uansett, 815 står nå å spiller..........:cool:
    Høres ut som en plan! Har jo eget mikro bryggeri vi driver og leker litt med, så jeg kunne utnyttet sjansen til å fått unna noe halveis ok øl ;D
    ÅH!
    Det har vært knaill, digg med micro bryggeri :cool:
    Det har passa bra med nå viltmat med det samme, har nå kortreist tiur og gås i frysen men kanskje ikke nåkk til så mange....hva med viltgryte med elg, lokal kantarell, tyttebær, gulrot osv eller hva med soppgris ?
    Kjenner noen som dyrker div sopp og har gourmet gris som fores med shiitake og østerssopp, kan jo alternativt kjøpe noe derfra...
    Akevitt må også til.......namnamnam no vart æ sulten..
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ja, en slik kveld hadde vært knakende morro! Viltgryte er jo kjempematQ Må få planlagt noe slikt nærmere, uheldigvis er timeplanen min fullpakka en liten stund fremover, men en slik kveld vil jeg ha med meg så det må vi få til!

    Nå skal det sies at microbryggeriet ikke er av det beste, men noe av det vi lager er av helt godkjent kvalitet ihvertfall ;)
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Når er ikke så nøye, bare det blir gjort.
    Vi kan jo diskutere nærmere ved neste anledning.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn