Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.674
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takker :)
    Ikke helt Qobuz bruker vennlighet dette, vil nok bare bli brukt litt innimellom tipper jeg.
    Tape vil ikke bli kjøpt inn over en lav sko, men noen av favoritt utgivelsene vil komme inn etterhvert.
    Noen av Pink Floyd og R Waters er allerede ankommet, og ikke minst min Jazz favoritt om dagen Patricia Barber.
    Lydmessig det lille jeg har fått lyttet så liker ørene mine dette svært godt.

Vis vedlegget 1124216

Mvh: Espen L
    Gratulerer med flott båndspiller. Du overrasker stadig 😀👍
    Ble dog ikke så overrasket over de første «teipene» i samlinga med PF, RW OG PB… 😀😎

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.135
    Sted
    Skien
    Gratulerer med flott båndspiller. Du overrasker stadig 😀👍
    Ble dog ikke så overrasket over de første «teipene» i samlinga med PF, RW OG PB… 😀😎
    Tusen takk 2m :love:
    Har snakket om båndspiller en tid.
    Gøy å fått en i hus. Flere tape er allerede bestilt å på vei inn i hus.

• Liker
    Reaksjoner: 2m

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Langesund
    Moro med bånd, og hører stadig noe hos emokid. Noe er bedre og noe ikke. Opplever det egentlig som litt annerledes. Like stor tommel opp for platespilleren hans.
    Synes likevel at en fullblods rigg nærmer seg virkeligheten best på det beste som er mastret digitalt, lagret digitalt, og spilles av digitalt

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.135
    Sted
    Skien
    Moro med bånd, og hører stadig noe hos emokid. Noe er bedre og noe ikke. Opplever det egentlig som litt annerledes. Like stor tommel opp for platespilleren hans.
    Synes likevel at en fullblods rigg nærmer seg virkeligheten best på det beste som er lagret digitalt, og spilles av digitalt
    Takk takk :)
    Det jeg har hørt hos andre og det jeg har testet selv så synes jeg tape er et lite knepp opp i forhold til Vinyl.
    Men nå har ikke jeg hørt alt da ....!
    Digitalt låter også bra i dag, uten tvil. Spiller mest digitalt da dette uansett er enklere og låter fint det også.
    Men vinyl/Bånd er et knepp opp ut av det jeg har hørt og testet og hatt i stua V/S Digitalt..
    Men... øre som hører osv...!

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.680
    Sted
    Sørlandet
    Tape, som streaming, som CD og som LP handler alt om kvaliteten på innspillingen. Mange skryter på seg at dem har en kopi fra den ekte masteren. Nesten for godt til å være sant og “grå markedet“ lever i beste velgående. Har man en klinkende god tape og en tilsvarende klinkende god LP og CD så hadde det vært mer interessant å sammenligne dem.

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.226
    Sted
    Sunndalsøra
    Dave Grusin Discovered Again.jpg

Det er ikke mange innspillinger som er remastered direkte fra den orginale master- tapen. Den CD fra Lim er det. Masteren ble flybåren fra USA til Japan av Doug Sax fra Sheffield Lab. Men innspillingen er analog, så CD lyder anderledes pga. digital signalbehandling. Synes LP'n har en mere frigjort dynamik og lydbilde/utkling en Lim CD'n. Men denne Lim CD'n skal lyde mere analogt enn vanlig. Det blir selvsagt flere nuller bak komma. Men man hører litt analog støy på denne også. Fin innspilling med en eksplosiv dynamikk.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.256
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har også samme utgave på CD (XRCD), og i følge Discogs er denne remastered, enda en gang....

1748710299194.png

Så kan en også se om en har den originale første pressingen..

Fra Wikipedia :
    " Discovered Again! is an album by American pianist Dave Grusin released in 1976, recorded for the Sheffield Lab label. It was originally a "direct to disc" recording. It was remastered and reissued on CD in Japan as Discovered Again! Plus with four bonus tracks. On the original vinyl, "Captain Bacardi" is misspelled as "Captain Bicardi".

Så hvor mye som har vert "tuklet" med under veis etter hvert som det er trykket opp nye utgaver kan jo bare lure på....

Og samme gjelder sikkert i like stor grad når det gjelder det som kommer på tape...

Vedlegg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Langesund
    Jeg har også samme utgave på CD (XRCD), og i følge Discogs er denne remastered, enda en gang....

Vis vedlegget 1124798

Så kan en også se om en har den originale første pressingen..

Fra Wikipedia :
    " Discovered Again! is an album by American pianist Dave Grusin released in 1976, recorded for the Sheffield Lab label. It was originally a "direct to disc" recording. It was remastered and reissued on CD in Japan as Discovered Again! Plus with four bonus tracks. On the original vinyl, "Captain Bacardi" is misspelled as "Captain Bicardi".

Så hvor mye som har vert "tuklet" med under veis etter hvert som det er trykket opp nye utgaver kan jo bare lure på....

Og samme gjelder sikkert i like stor grad når det gjelder det som kommer på tape...
    Et virr-varr uten like. Nyt musikken sier jeg bare....Helt sikker mulig på Espen sitt anlegg.

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.932
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer med flott spiller! Spolebånd er for meg noe helt eget😊

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer unge mann

Nå har du i hvertfall ingen fritidsproblemer.😄
    Kos deg med musikken, kanskje ikke like mye over
    alle forskjellige varianter av musikken.
    Husk rensing og avmagnetisering.😉

Gikk selv litt lei av vedlikeholdet.
    Kanskje det passer deg bedre?

Uansett lykke til med en flott maskin.🤗

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.135
    Sted
    Skien
    Tape, som streaming, som CD og som LP handler alt om kvaliteten på innspillingen. Mange skryter på seg at dem har en kopi fra den ekte masteren. Nesten for godt til å være sant og “grå markedet“ lever i beste velgående. Har man en klinkende god tape og en tilsvarende klinkende god LP og CD så hadde det vært mer interessant å sammenligne dem.
    Grå markedet skal man nok være forsiktig med!
    Men her er jeg ganske trygg på det jeg for er kvalitet.
    Fordel å kjenne folk som har holdt på med tape i åresvis.
    Det jeg har fått til nå har det vært super kvalitet på!

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.135
    Sted
    Skien
    Gratulerer unge mann

Nå har du i hvertfall ingen fritidsproblemer.😄
    Kos deg med musikken, kanskje ikke like mye over
    alle forskjellige varianter av musikken.
    Husk rensing og avmagnetisering.😉

Gikk selv litt lei av vedlikeholdet.
    Kanskje det passer deg bedre?

Uansett lykke til med en flott maskin.🤗
    Takk takk Mr purist (y)
    Rensing og avmagnetisering overlater jeg til min gode venn Brian Haave (BH Audio)
    Vi er mye sammen, han sjekker over når han er innom på en kaffe eller Whiskey:cool:
    Var tross av alt han som "presset" meg (heldigvis) til å teste/kjøpe en Lydbånd maskin (ok navn nå Valentino) :D

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Takk takk Mr purist (y)
    Rensing og avmagnetisering overlater jeg til min gode venn Brian Haave (BH Audio)
    Vi er mye sammen, han sjekker over når han er innom på en kaffe eller Whiskey:cool:
    Var tross av alt han som "presset" meg (heldigvis) til å teste/kjøpe en Lydbånd maskin (ok navn nå Valentino) :D

Bare pass på å ta Whiskey’n etterpå.😉

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    25.239
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2

Hvis han "presset" deg så synes jeg han bør betale deg for å få lov ti lå ha service på lydbåndapparatet.
    Gratulerer så mye. Nå kan du vel si som sønnen til snekkeren. "Det er fullbrakt"....

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.135
    Sted
    Skien
    Hvis han "presset" deg så synes jeg han bør betale deg for å få lov ti lå ha service på lydbåndapparatet.
    Gratulerer så mye. Nå kan du vel si som sønnen til snekkeren. "Det er fullbrakt"....
    Var nok min egen nysgjerrighet og lyd interesse som tok overhånd til slutt.
    Men en fin inspirasjon for å starte med bånd skal Brian ta litt av æren for.
    Kjekt at noen kan disse maskinene fra A til Å vis noe skulle skje.
    De er noen år gamle. Den skal en liten tur på benken hans snart igjen, da blir det å sette in bedre op - amper.
    Nye bånd som kommer til uken er:
    Patricia Barber (Verse)
    Yamamoto Trio (Midnight Sugar)
    Dave Brubeck Quartet (Time out)

Så for jeg se hvor lenge jeg greier å holde meg før nye bånd blir bestilt :cool:

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn