Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Gratulerer med nytt utstyr, og det er i motbakke det går oppover. Godt å se at det fortsatt er gjennomføringsevne til tusen i gutten. :)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Espen. Ser vinylkjøret tar ytterligere fart :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer Espen, både med Mingus,Techdas og det som kommer om ikke lenge🤩
    Synd IL Cremonese ikke fungerte som ønsket, men veldig gledelig du har fått til Espen Lyden med Mingus Q.
    Er selv i en omstillingsfase når det det kommer til anlegg, benken er totalt rensket for elektronikk.De trådløse tv høyttalerne mine står for musikken i stua i en periode, så jeg får nyte musikk🙂

    Jonas
    Takker JonasH
    Spennende det som skjer i din stue om dagen også :)
    Gleder meg til å se bilder når dine nye komponenter er på plass (y)


    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Imponerende hvordan du krummer nakken og gjør ditt ytterste for at utgiftene skal strekke til 😆 Nok en gang, gratulerer med nye komponenter fra de øvre luftlag av hobbyen! Kjekt at interessen for musikk og kvalitets-hifi lever i beste velgående i nytt hus 😊
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    422
    Antall liker
    98
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    Hei Espen

    Takk for noe hyggelige timer, som for øvrig gikk alt for fort, i forbindelse med både nedpakking, overlevering og utpakking. Ingen tvil om at Mingus Quintet gjorde seg meget godt i stuen deres. Lykke til med høyttalerne og jeg gleder meg til å svinge innom igjen ved en senere anledning :)

    Mvh
    Glenn
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye med nye smykker Espen👍🏼🎶 Mingus Quintet står vel ikke mye etter dine tidligere nydelige smykker?👍🏼 Som jeg hadde gleden av å lytte til hos deg!
    Som du selv beskriver, det må tilpasses omgivelser som rom, akustikk, elektronikk osv 🎶
    Sikker på du lykkes denne gang også😊

    gismo
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Rommet setter alltid yttergrensene for hvordan anlegget oppfører seg og spiller det ikke sammen må man gjøre tiltak. Du prøvde jo ganske mange forskjellige for å få Il Cremonese til å fungere før du måtte gi opp. Derfor er det deilig å se at Marten Mingus Quintet 2 fungerer så godt i stua. Når Dan så endelig vil si seg fornøyd med sin siste integrerte kreasjon og sender bamsen (den er vist svær) over dammen, vil nok alt løfte seg enda et hakk opp.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Når jeg først er i gang og du har lagt ut bilde på sentralen. Gratulerer med ny vinylsnurre, den forrige gikk så raskt ut igjen at den rakk jeg aldri å se 😁. Denne nye fra solens rike spiller nok ikke noe dårligere kan jeg tenke meg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Imponerende hvordan du krummer nakken og gjør ditt ytterste for at utgiftene skal strekke til 😆 Nok en gang, gratulerer med nye komponenter fra de øvre luftlag av hobbyen! Kjekt at interessen for musikk og kvalitets-hifi lever i beste velgående i nytt hus 😊
    Takker Karmi`s (y)

    Ps! Er fortsatt litt sur for at du ikke kan få satt den "pensjonist rævva de" på et fly så vi kan treffes i München over litt flytende kornprodukter :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hei Espen

    Takk for noe hyggelige timer, som for øvrig gikk alt for fort, i forbindelse med både nedpakking, overlevering og utpakking. Ingen tvil om at Mingus Quintet gjorde seg meget godt i stuen deres. Lykke til med høyttalerne og jeg gleder meg til å svinge innom igjen ved en senere anledning :)

    Mvh
    Glenn
    Hyggelig å treffe deg Glenn (y)
    Takk for en smertefri og hyggelig nedpakking, overlevering og utpakking :)
    Gir deg beskjed når alt er på plass , du hjertelig velkommen til en lytt igjen.


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Når jeg først er i gang og du har lagt ut bilde på sentralen. Gratulerer med ny vinylsnurre, den forrige gikk så raskt ut igjen at den rakk jeg aldri å se 😁. Denne nye fra solens rike spiller nok ikke noe dårligere kan jeg tenke meg
    Espen L er raskere enn Lucky Luke 😅
    Det som står her nå vil du garantert rekke å få lyttet til:cool:
    Men nå skal vi først sammen til High End messa i München Jabba_Jabba :love:


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye med nye smykker Espen👍🏼🎶 Mingus Quintet står vel ikke mye etter dine tidligere nydelige smykker?👍🏼 Som jeg hadde gleden av å lytte til hos deg!
    Som du selv beskriver, det må tilpasses omgivelser som rom, akustikk, elektronikk osv 🎶
    Sikker på du lykkes denne gang også😊

    gismo
    Tusen takk gismo mann (y)
    Spennende å følge tråden din om dagen med testing av diverse utstyr :)

    Mvh: Espen L
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Gratulerer med nye høyttalere og vinylrigg Espen! Her går det unna i et forrykende tempo. 🤣
    Jeg håper at det sitter denne gangen og kommer gjerne innom for en lytt når det passer. Vi møtes uansett om 1,5 uke i München. Der skal vi ha det gøy!😎
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer med nye høyttalere og vinylrigg Espen! Her går det unna i et forrykende tempo. 🤣
    Jeg håper at det sitter denne gangen og kommer gjerne innom for en lytt når det passer. Vi møtes uansett om 1,5 uke i München. Der skal vi ha det gøy!😎
    Tusen takk nlykke (y)
    Ser frem til du kommer på besøk igjen.
    Er spent på hva du med din lange erfaring i vinyl verden vil synes om riggen som nå er i hus!

    IMG_9482.jpg


    Vi sees om 1,5 uke i Munchen nlykke.
    Skal bli godt å få en god hifi prat med deg og fetter Finn igjen over noen kalde 🍻
    Har også "sniket" meg med på felles middagen dere skal ha på lørdag :love:



    Mvh: Espen L
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med en kjempekombo.

    Mye bra av platespillere der ute, men det er noe helt særegent med TechDas + Reed og ikke minst når man får utnyttet det fulle potensialet med korrekt oppsett og justering. -Alle (inkludert meg selv) kan ha mye å lære av Jan på Analogsenteret.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.151
    Antall liker
    967
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med super flått spiller. For en luksus. Tilogmed plassjustert av Jan :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer med ny snurre🥳(høyttalerene nevner jeg ikke noe om)😭😂
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    JØSS :oops:
    Skal si det koker hos herremannen.
    Rene hifi revolusjonen som pågår.
    Veldig synd at SF IL Cremonese ikke fungerte i den nye stua :(
    Den kjente du nok på kroppen, men som du vet er det bare å ta det som en mann :cry:

    Det første platespiller kjøpet ditt virket nor impulsivt, og ikke helt gjennomtenkt om jeg får være så fri å si det slik.
    Derfor er jeg ikke overrasket over at den Acoustic Signature comboen med arm fra samme produsent og Lyra Kleos forsvant ut av huset så raskt.
    En annen arm 0g/eller pick-up, og et besøk av vinyldoktor som du nå har hatt ville kanskje gitt deg mer glede?
    Men bevares TechDas V spiller med Reed arm og en Hana Umami Red tror jeg er en "killer" kombo (jmfr. RES test i Stereo+ og kjøp).

    Hva du nå drar i hus fra Dan D`Agostinos mytiske produksjonshall vekker nysgjerrighet, siden jeg trodde M-Life var en slags "endestasjon".
    Men i mitt hode skulle du aldri kvittet deg med for-, og effektforsterker settet fra nevnte herremanns produktlinje.
    Da heller oppgradert effektforsterkeren.
    Men hva vet vel jeg om hifi, og hva du skal leke med Espen ;)
    Men litt frilynt tale rett fra leveren tillater jeg meg dog som du ser.
    Håper det sitter denne gang når alt det nye leketøyet er i hus.
    Og sist, men ikke minst gratulerer med nye høyttalere og platespiller kombo.
     
    Sist redigert:

    abl

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Espen, gratulerer med nydelig TechDAS platespiller, Reed arm, Hana pick up, Marten høyttalere og ny D`Agostino forsterker. :)
    Jeg håper du blir fornøyd, og dette gir vel stor eierglede og mange gode musikalske opplevelser !
    Det er godt å se at noen vil og kan realisere sine hifi drømmer ! 👍🍸

    Mvh
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Gratulerer med nye flotte komponenter! Wow.

    Var det bassen som var problemet med SF?
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.352
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Moss
    Gratulerer med en nydelig TechDAS platespiller Espen.
    Håper du får mye gleder med den i riggen din :cool:
    og spesielt når du får på plass alt det nye som er på vei(y)

    Mvh
    Arild
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer med en kjempekombo.

    Mye bra av platespillere der ute, men det er noe helt særegent med TechDas + Reed og ikke minst når man får utnyttet det fulle potensialet med korrekt oppsett og justering. -Alle (inkludert meg selv) kan ha mye å lære av Jan på Analogsenteret.
    Tusen takk Grumpy (y)
    Jan satt opp spilleren å leverte den selv for en siste sjekk etter at den hadde vært på en liten biltur fra Mala.
    Ja den mannen kan mye om platespillere, prøvde å "suge" til meg mest mulig når han var her!
    Jo mer jeg spurte jo mer forsto jeg hvor lite jeg egentlig kan om korrekt justeringer.
    Tenkte fort at dette for Jan ta seg av så spiller Espen L heller musikk 😅
    Ga egentlig forholdsvis frie tøyler til Mala gutta med tanke på arm å Pick up.
    Er så vanvittig mye variabler med en vinylrigg så her velger jeg å støtte meg til de med bred erfaring.
    TechDas V spiller med Reed arm og en Hana Umami Red er en kombinasjon som Mala gutta traff godt med for mine ører.
    Ser at jeg langt ifra er den eneste med denne kombinasjonen.


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer med ny snurre🥳(høyttalerene nevner jeg ikke noe om)😭😂
    Takk takk Evo :)
    Håper det hjelper når jeg sier at det var rommet som "køddet" å ikke høyttalerene som var bra nok ;)
    Også er jeg vel litt som deg innimellom! Vi liker å bytte noen år før garantien forsvinner 😂😂


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    JØSS :oops:
    Skal si det koker hos herremannen.
    Rene hifi revolusjonen som pågår.
    Veldig synd at SF IL Cremonese ikke fungerte i den nye stua :(
    Den kjente du nok på kroppen, men som du vet er det bare å ta det som en mann :cry:

    Det første platespiller kjøpet ditt virket nor impulsivt, og ikke helt gjennomtenkt om jeg får være så fri å si det slik.
    Derfor er jeg ikke overrasket over at den Acoustic Signature comboen med arm fra samme produsent og Lyra Kleos forsvant ut av huset så raskt.
    En annen arm 0g/eller pick-up, og et besøk av vinyldoktor som du nå har hatt ville kanskje gitt deg mer glede?
    Men bevares TechDas V spiller med Reed arm og en Hana Umami Red tror jeg er en "killer" kombo (jmfr. RES test i Stereo+ og kjøp).

    Hva du nå drar i hus fra Dan D`Agostinos mytiske produksjonshall vekker nysgjerrighet, siden jeg trodde M-Life var en slags "endestasjon".
    Men i mitt hode skulle du aldri kvittet deg med for-, og effektforsterker settet fra nevnte herremanns produktlinje.
    Da heller oppgradert effektforsterkeren.
    Men hva vet vel jeg om hifi, og hva du skal leke med Espen ;)
    Men litt frilynt tale rett fra leveren tillater jeg meg dog som du ser.
    Håper det sitter denne gang når alt det nye leketøyet er i hus.
    Og sist, men ikke minst gratulerer med nye høyttalere og platespiller kombo.
    Takk takk MR Power 😍

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Espen, gratulerer med nydelig TechDAS platespiller, Reed arm, Hana pick up, Marten høyttalere og ny D`Agostino forsterker. :)
    Jeg håper du blir fornøyd, og dette gir vel stor eierglede og mange gode musikalske opplevelser !
    Det er godt å se at noen vil og kan realisere sine hifi drømmer ! 👍🍸

    Mvh
    Tusen takk abl (y)

    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: abl

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer med nye flotte komponenter! Wow.

    Var det bassen som var problemet med SF?
    Takk for det parafinoksen (y)
    Ja det var nedover som jeg ikke fikk til som jeg ønsket!
    I min forrige stue hvor jeg faktisk hadde mindre akustiske tilltak så satt lyden som den skulle.
    Egentlig veldig irriterende dette da jeg likte Sf Il Cremonese svært godt.
    Nesten så jeg vurderte å selge huset, men mindre jobb å bytte hifi enn hus har jeg nå erfart 😅

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer med en nydelig TechDAS platespiller Espen.
    Håper du får mye gleder med den i riggen din :cool:
    og spesielt når du får på plass alt det nye som er på vei(y)

    Mvh
    Arild
    Takk Aerik (y)
    Skal bli fint når alt er på plass.


    Mvh: Espen L
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Fikk litt sjokkert når jeg leste siste oppdateringene i anlegget ditt. Syntes du hadde valgt veldig flott utstyr, men hva hjelper det om lyden ikke sitter.
    Gratulerer med nytt utstyr og lykke til med oppsettet! ☺ Jeg har laget endel rammer med 10cm isolasjon som kles inn med et fengene stoff, et tips om du fortsatt skulle ha akustikk problemer. Billig, vakkert og effektivt.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Den armen kjenner jeg godt:)
    Den er jeg sikker på at du blir fornøyd med
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Fikk litt sjokkert når jeg leste siste oppdateringene i anlegget ditt. Syntes du hadde valgt veldig flott utstyr, men hva hjelper det om lyden ikke sitter.
    Gratulerer med nytt utstyr og lykke til med oppsettet! ☺ Jeg har laget endel rammer med 10cm isolasjon som kles inn med et fengene stoff, et tips om du fortsatt skulle ha akustikk problemer. Billig, vakkert og effektivt.
    Takker Larsmartin (y)
    Fungerer meget bra her nå 🎼🎼

    Mvh: Espen L
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulerer så mye Espen. Herlig å se at du fortsatt er kompromissløs og nysgjerrig i søken etter EspenLs beste lyd!

    Beholder du Rossinien eller er den byttet ut?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye Espen. Herlig å se at du fortsatt er kompromissløs og nysgjerrig i søken etter EspenLs beste lyd!

    Beholder du Rossinien eller er den byttet ut?
    Takker Tand 🤩
    Har hatt dCS noen år, ønsker nå å prøve noe annet.
    Blir nesten bare vinyl om dagen så tanken er å ikke prioritere dac/streamer så høyt i denne omgangen, selv om det frister å teste ting som feks Playback Design 🤩


    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn