Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Neste gang bøyer du knærne og retter opp ryggen! Den stillingen der er risikabel med den tyngden du løfter der Espen. 😉
    Bifalles nlykke.
    Mellom ryggvirvel 2 og 3 under det løftet tilsvarer belastningen ca,15x vekten på forsterkeren :eek:
    Vi halvgamle skinnfellene må passe på hverandre vet du ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Bifalles nlykke.
    Mellom ryggvirvel 2 og 3 under det løftet tilsvarer belastningen ca,15x vekten på forsterkeren :eek:
    Vi halvgamle skinnfellene må passe på hverandre vet du ;)
    Det kan jeg skrive under på. For over 30 år siden dro jeg på med dobbelprolaps i 2-3 ryggvirvel. Idiottrening i knebøy der ben rettes ut først, for så og vippe vekten opp med ryggen. Kanskje ikke mer enn 120 kg, men det sa pang. Hatt mange dårlige dager pga. det stuntet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.335
    Antall liker
    35.032
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Med rett rygg og bruk av lårmusklene så fungerer det godt. Jeg har aldri vært så lite plaget med ryggen som da jeg flyttet piano/flygler - heldigvis var jeg meget påpasselig med å ha rett rygg.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Det kan jeg skrive under på. For over 30 år siden dro jeg på med dobbelprolaps i 2-3 ryggvirvel. Idiottrening i knebøy der ben rettes ut først, for så og vippe vekten opp med ryggen. Kanskje ikke mer enn 120 kg, men det sa pang. Hatt mange dårlige dager pga. det stuntet.
    [/QUOT
    Bifalles nlykke.
    Mellom ryggvirvel 2 og 3 under det løftet tilsvarer belastningen ca,15x vekten på forsterkeren :eek:
    Vi halvgamle skinnfellene må passe på hverandre vet du ;)
    Er godt for noe at jeg ikke har lomme bok til Relentless serien da 😅😂😂


    dagostino_front.jpg



    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.475
    Sted
    Langesund
    Over 200 kg og nesten fire mil, da hadde nok du også vært blakk og sengeliggende en stund. :)
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Fantastisk forstærker. Kan det passe at modellen ikke laves mere? Synes ikke jeg kan finde den på hjemmesiden. Glæder mig til billeder af dine nye højttalere.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Fantastisk forstærker. Kan det passe at modellen ikke laves mere? Synes ikke jeg kan finde den på hjemmesiden. Glæder mig til billeder af dine nye højttalere.
    Hei Brian M
    Modellen lages i høyeste grad!
    Men er et custom produkt som lages i begrensede produksjoner, etter som jeg har forstått.
    Spurte litt om dette når jeg var på Munchen messa, da nevnte de at den nå snart vil bli lagt ut også på hjemme siden demmes.
    Bilder av høyttalerne legger jeg ut når de ankommer :)

    Her litt info om forsterkeren fra Acoustic Tuning som har den på sin nettside.


    Mvh: Espen L
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.109
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er litt komisk at de kaller det et lifestyle produkt. Forstår at man får alt i samme boks, men det er ikke akkurat Sonos dette her. 😊
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Nytet en tur til Tigerstanden med litt shopping, gode drinker, Jazz konsert og hjemmebesøk til enda en Hifi entusiast☀ 🍹:cool:
    En fin start på ferien!!

    Etter at fruen fikk svidd kortet mitt litt varmt under shopping runden, gikk turen til Herr Nilsen Jazzbar på en veldig fin Jazz konsert.
    Her spilte Swenor Project som består av tre svensker og to norske brødre. Dette var rett og slett en deilig Jazz konsert med god trøkk! Lett å høre at dette var noen drevne Jazz-karer... Bra konsert!!


    Når fruen så ut til å være mer ivrig enn meg, da klarte jeg ikke å dy meg med å få knipset et bilde av det "rullende Jazz-hodet"😂😂

    IMG_8507.jpg


    Vi storkoste oss!!

    IMG_8497.jpg


    Etter kveldens festligheter, ble morgendagen også en veldig fin dag 🙂
    Vi ble invitert bort til Bulter for å høre på det flotte systemet hans. Der fikk vi en meget flott velkomst og ble servert en nydelig lunsj i den flotte hagen hans. Var også utrolig hyggelig å treffe på fruen i huset. Etter en god prat om livet osv, bar turen ned til lytterommet.

    Her står det komponenter av Ayre, og høyttalerne er av velkjente PMC.

    IMG_8511.jpg


    IMG_8508.jpg


    Hørte med en gang at dette var et veldig godt sammensatt system. Med Bulters over 50års erfaring med Hfi, kom det ikke som en overraskelse at dette ville spille så flott. Kort beskrevet; stemmene sto som en "påle" i midten og mine ører opplevde mellomtone som svært naturlig. Merket umiddelbart at det var god luft mellom instrumentene med fin detaljering. Når det gjelder bassen, så slutter aldri PMC å overraske meg i denne serien. Rett og slett imponerende at sånne "små" høytalere kan gjenskape de nedre bass område på en så overbevisende måte. Er klar over at jeg lytter til et helt system , også rommet fungerte meget bra til den størrelsen på høytalere. Hele lydbildet satt på en overbevisende måte.

    Jeg storkoste meg :)

    IMG_8515.jpg


    Tusen takk for invitasjonen Bulter (y)
    Jeg kommer gjerne en tur igjen ved en senere anledning.


    Mvh: Espen L
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.659
    Antall liker
    3.085
    Hyggelig å ha dere på besøk! Og takk for positiv omtale av lyden, @Espen L 😍

    Med god hjelp fra @nat har PMC-ene fått optimal plassering, og disse høyttalerne har gitt anlegget et skikkelig løft.

    Nå er det bare å håpe at dine nye Sonus Faber snart er på vei nordover. Når de er på plass blir det gjenvisitt!! 😉
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Hyggelig å ha dere på besøk! Og takk for positiv omtale av lyden, @Espen L 😍

    Med god hjelp fra @nat har PMC-ene fått optimal plassering, og disse høyttalerne har gitt anlegget et skikkelig løft.

    Nå er det bare å håpe at dine nye Sonus Faber snart er på vei nordover. Når de er på plass blir det gjenvisitt!! 😉
    Du er hjertelig velkommen til Skien en tur Bulter (y)
    Ser ut som høyttalerene blir sendt fra Italia neste uke.

    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.037
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer så mye med dagen unge mann. Det blir stas å endelig få de inn i stua, etter at de måtte snu i døra forrige gang.
     

    Arnt M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    85
    Antall liker
    40
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med dagen Espen 😊 Ikke et ord om det i dag, kun et glass brus på deg og jeg som har sjokolade kake og wiener brød på luringa 😋😅. Nye høyttalere blir vel den beste gaven i år 🎶😀
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Gratulerer med dagen Espen 😊 Ikke et ord om det i dag, kun et glass brus på deg og jeg som har sjokolade kake og wiener brød på luringa 😋😅. Nye høyttalere blir vel den beste gaven i år 🎶😀
    Takker Arnt M (y)
    Wienerbrød kan vi gjerne ta neste gang jeg er innom 😋

    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Gratulerer med dagen som var Espen :)
    Krysser fingre, tær, armer og bein for at Souns Faberne dine kommer helskinnet i hus denne gangen.
    Vi snakkes plutselig.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.249
    Antall liker
    9.035
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer med gårsdagen, og grattis med høyttalere rett rundt hjørnet :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Gratulerer med dagen som var Espen :)
    Krysser fingre, tær, armer og bein for at Souns Faberne dine kommer helskinnet i hus denne gangen.
    Vi snakkes plutselig.
    Takk takk
    Krysser fingre for at alt går fint denne gang Power’n :)


    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn