Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Var på en liten tur til EspenL i dag og fikk lytte på nyervervelsene Kharma Exquisite Midi 2.1. Tidligere når Sonus Faber regjerte i stua satt jeg bestandig igjen med følelsen at det manglet det aller siste i oppløsning. I dag mens vi spilte på de knapt innspilte høyttalerne (25 timer i følge eier) så fikk jeg aldri følelsen av at det manglet noe som helst.

    Utseendemessig så lager Kharma noe av planetens vakreste høyttalere, og lyden står etter min mening ikke på noe som helst måte tilbake. I følge Vivienn bruker de hele 24 lag med lakk på modellene i Exquisite serien. I de interne kablene brukes det sølv, og over 50 typer ble lyttet til før valget ble tatt.

    Måtte reise tidlig i dag mens 2m satt igjen sammen med EspenL og spilte musikk til den store gullmedaljen. Denne seansen MÅ jeg gjenta når de har fått enda flere timer på baken, for dette spiller allerede utrolig bra. Gratulerer med et godt valg fra en kommende Kharma-eier.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Var på en liten tur til EspenL i dag og fikk lytte på nyervervelsene Kharma Exquisite Midi 2.1. Tidligere når Sonus Faber regjerte i stua satt jeg bestandig igjen med følelsen at det manglet det aller siste i oppløsning. I dag mens vi spilte på de knapt innspilte høyttalerne (25 timer i følge eier) så fikk jeg aldri følelsen av at det manglet noe som helst.

    Utseendemessig så lager Kharma noe av planetens vakreste høyttalere, og lyden står etter min mening ikke på noe som helst måte tilbake. I følge Vivienn bruker de hele 24 lag med lakk på modellene i Exquisite serien. I de interne kablene brukes det sølv, og over 50 typer ble lyttet til før valget ble tatt.

    Måtte reise tidlig i dag mens 2m satt igjen sammen med EspenL og spilte musikk til den store gullmedaljen. Denne seansen MÅ jeg gjenta når de har fått enda flere timer på baken, for dette spiller allerede utrolig bra. Gratulerer med et godt valg fra en kommende Kharma-eier.
    Hyggelig at du stakk innom Jabba_Jabba selv med korona skyer svevende over oss.
    Ta gjerne turen igjen ved en senere anledning.



    Mvh: Espen L
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.649
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Litt sent ute - gratulerer med utrolig lekre høyttalere:)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Var så heldig å Bli invitert til Espen nå på torsdag sammen med Jabba_Jabba. Det er selvfølgelig de høyttalerene Kharma Exquisite Midi 2.1 det skulle lyttes til. Det er lenge siden mitt forrige besøk hos Espen og her er det ikke bare nye høyttaler, men også ny digitalrigg.

    Forrige gang jeg var hos Espen hadde han Burmester cd rigg og Sonus Faber Il Cremonese. Jeg likte lyden svært godt da. Må vel være det beste stue anlegget jeg har hørt. Kharma har jeg kun sett og hørt ved et par/3 anledninger på München messa. De nye Kharma Exquisite Midi 2.1 har en utrolig flott finish. Jeg var så heldig å få flere timer i sweetspot siden Jabba_Jabba måtte dra tidlig. Det ble spilt musikk i mange sjangere og det er ingen tvil om at Kharma Exquisite Midi 2.1 er musikkformidler av de sjeldne. Veldig flott oppløsning og homogenitet. Lenge siden sist jeg var hos Espen, men opplever at lyden nå er «noe» lysere enn da han hadde SF og Burmester??. Dette spiller musikk!! Jeg hører detaljer og nyanser i musikken på en annen måte. Gratulerer med flotte lydskulpturer. Stiller meg bak i billettkøen igjen. Har lyst til å spiller mer.... ;)

    95C3E65E-3FDF-4CBD-8B16-1CE202DA5CFE.jpg
    95787519-5B21-49EE-9776-F91656993E83.jpg
    9864FF0A-2A6A-4319-9DA9-2123301397C8.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Var så heldig å Bli invitert til Espen nå på torsdag sammen med Jabba_Jabba. Det er selvfølgelig de høyttalerene Kharma Exquisite Midi 2.1 det skulle lyttes til. Det er lenge siden mitt forrige besøk hos Espen og her er det ikke bare nye høyttaler, men også ny digitalrigg.

    Forrige gang jeg var hos Espen hadde han Burmester cd rigg og Sonus Faber Il Cremonese. Jeg likte lyden svært godt da. Må vel være det beste stue anlegget jeg har hørt. Kharma har jeg kun sett og hørt ved et par/3 anledninger på München messa. De nye Kharma Exquisite Midi 2.1 har en utrolig flott finish. Jeg var så heldig å få flere timer i sweetspot siden Jabba_Jabba måtte dra tidlig. Det ble spilt musikk i mange sjangere og det er ingen tvil om at Kharma Exquisite Midi 2.1 er musikkformidler av de sjeldne. Veldig flott oppløsning og homogenitet. Lenge siden sist jeg var hos Espen, men opplever at lyden nå er «noe» lysere enn da han hadde SF og Burmester??. Dette spiller musikk!! Jeg hører detaljer og nyanser i musikken på en annen måte. Gratulerer med flotte lydskulpturer. Stiller meg bak i billettkøen igjen. Har lyst til å spiller mer.... ;)

    Vis vedlegget 579745 Vis vedlegget 579743 Vis vedlegget 579744
    Takk for hyggelige ord og besøk 2m.
    Det du skriver om din lytteopplevelse samstemmer også med det jeg hører.
    Ta gjerne turen igjen ved en senere anledning.


    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Var en tur for første gang i dag og besøkte den flotte butikken Mala Audio.
    Vi hadde en avtale om lytting på Wilson Sasha primært men ble også lyttet på andre ting.
    Jabba_Jabba og undertegnede ble tatt imot på en utmerket måte.
    Ble imponert over alt det flotte utstyret de hadde inne! spesielt vinylriggene :)

    Når vi fikk Pink Floyd (DSOTM) på vinyl riggen Tech DAS Air Force One som koster på feil siden av millionen koblet på Sasha DAW som ble drevet av Aavik blokker så satt jeg meget godt i godstolen til Mala :)
    Dette spilte veldig flott.

    IMG_6072.jpg


    IMG_6076.jpg


    Fikk også lyttet til denne Kuzma riggen på samme utstyr!

    IMG_6075.jpg


    Den koster en del mindre enn Tech DAS riggen men den gjorde seg slett ikke vekk tross at den er en del "rimeligere"
    Det ble ikke spilt med samme Pickup så direkte sammenligning blir ikke riktig men uansett så synes jeg ikke de spilte så langt fra hverandre lydmessig men virker som Tech DAS hadde noe mer ro over seg.

    Ble også lyttet på Wilson Alexia MK 1.
    Inntrykket det lille vi lyttet på denne var litt mer fylde i bunn og noe større lydbildet enn Sasha.
    Mellom tonen og diskanten satt jeg igjen med inntrykket av at jeg faktisk likte Sasha best!
    Men dette er altså bare et lite inntrykk etter en kort lytte seanse hvor jeg ikke kjenner rommet eller utstyret.

    IMG_6074.jpg


    Ble også en tur inn på rommet hvor Tidal står.

    IMG_6079.jpg


    Veldig flotte høyttalere med en flott finish!
    De presenter musikk på en litt annen måte enn Wilson men lydmessig så er nok Wilson litt mer i min gate enn Tidal.
    Men forstår godt de som trives med Tidal.

    IMG_6077.jpg


    IMG_6078.jpg



    Tusen takk Mala Audio for noen timer med god lyd og hyggelig atmosfære.
    Vi tar gjerne turen snart igjen.



    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Vi hadde en flott tur til Mala i dag, og fikk en førsteklasses mottagelse i butikken. Overalt bugnet det av topp og over toppen utstyr. Der Espen L foretrakk Sasha DAW ble jeg mere begeistret for Tidal. Vi har heldigvis forskjellig smak, tenk hvor kjedelig hvis alle hadde samme smak og mening. Da hadde ikke hifi-sentralen eksistert og mange flotte folk hadde gått under min radar.

    Om ikke alt for lang tid vil et sett fra Constellation ankomme butikken, og da må jeg rett å slett ta en tur til.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Vi hadde en flott tur til Mala i dag, og fikk en førsteklasses mottagelse i butikken. Overalt bugnet det av topp og over toppen utstyr. Der Espen L foretrakk Sasha DAW ble jeg mere begeistret for Tidal. Vi har heldigvis forskjellig smak, tenk hvor kjedelig hvis alle hadde samme smak og mening. Da hadde ikke hifi-sentralen eksistert og mange flotte folk hadde gått under min radar.

    Om ikke alt for lang tid vil et sett fra Constellation ankomme butikken, og da må jeg rett å slett ta en tur til.
    Må ikke glemme den fine seansen vi hadde hos deg senere på dagen også Jabba_Jabba! Med dine nye flotte Kharma høyttalere :)
    Gleder meg allerede til neste lytt når de har fått "ruslet" enda noen flere timer selv om de allerede spilte nydelig nesten rett fra esken.
    Hele systemet ditt er virkelig i øverste divisjon nå Jabba_Jabba!

    IMG_6082.jpg


    IMG_6081.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Flott utstyr, og flott butikk - lett å bruke noen timer når man snubler over dørstokken hos Mala :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Lørdags kos i stuen her :)
    Storkoser meg både med musikk og flytende kornprodukter!
    Hifi er gøy og hva som venter bak neste sving vet bare den som går videre.... !
    Kanskje derfor vært litt bytting her opp mellom årene :)

    IMG_6124.jpg


    IMG_6125.jpg


    Av og til er jeg nødt til å ta livet mitt med på en aldri så liten "lufte tur" derfor ble Kharma exquisite Midi som jeg har hatt lyst på i noen år kjøpt inn!

    IMG_6126.jpg



    Ha ellers en strålende lørdag for de som titter innom tråden :)


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Kjør på Espen!

    Den som har begge beina godt plantet på bakken, står i ro! Vi trenger noen som pusher grensene litt, som forsker på hva man kan oppnå hvis man prioriterer denne hobbyen. Det er viktig for deg, for oss andre som trenger at drømmene får næring og ikke minst for bransjen som lever av denne interessen vår.

    "Av den tiden som er tilmålt et menneske, regnes ikke den tiden som går med til å dyrke hifi- hobbyen" :)

    Ærbødigst,
    Vidar
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Kjør på Espen!

    Den som har begge beina godt plantet på bakken, står i ro! Vi trenger noen som pusher grensene litt, som forsker på hva man kan oppnå hvis man prioriterer denne hobbyen. Det er viktig for deg, for oss andre som trenger at drømmene får næring og ikke minst for bransjen som lever av denne interessen vår.

    "Av den tiden som er tilmålt et menneske, regnes ikke den tiden som går med til å dyrke hifi- hobbyen" :)

    Ærbødigst,
    Vidar
    Som vanlig fornuftige og herlige visdomsord fra min gode venn Vidar11 :)
    Sitter og drømmer litt om Kharma Classic da Vidar11!

    Unknown.jpeg


    Men da mener fruen i huset at det er denne som snakker nå som jeg er så fornøyd med lyden!
    IMG_6131.jpg


    Makan til kvinnfolk!

    Prøver å si at jeg ikke er redd for å falle!
    Det er mye lettere holde balansen liggende :) :)



    Mvh: Espen L
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Sniker meg inn her med en ærbødig hilsen i tråden din. Du har et fantastisk flott anlegg. Kudos til Jabba_Jabba også for hans anlegg. Imponerende hva som finnes av skjulte skatter i bygda vår. Holder selv til i nabolaget og er fristet til å spørre om en sniklytt hos dere begge. Er ikke sikker på om jeg tør det. Kjenner selv på at jeg har funnet fram til en godlyd jeg både nyter og er stolt av. En visitt hos dere er jeg redd rokker ved egen entusiasme. Det blir litt sånn som å være superstolt av en ny bil i fornuftsklassen, for så sette seg inn i en Jaggis eller tilsvarende. Detter litt sammen da.

    Så inntil videre må jeg få lov til å gratulere og fortsette med å sniktitte inn i tråden din! ;-)

    Mvh Olav E
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Kjør på Espen!

    Den som har begge beina godt plantet på bakken, står i ro! Vi trenger noen som pusher grensene litt, som forsker på hva man kan oppnå hvis man prioriterer denne hobbyen. Det er viktig for deg, for oss andre som trenger at drømmene får næring og ikke minst for bransjen som lever av denne interessen vår.

    "Av den tiden som er tilmålt et menneske, regnes ikke den tiden som går med til å dyrke hifi- hobbyen" :)

    Ærbødigst,
    Vidar
    Som vanlig fornuftige og herlige visdomsord fra min gode venn Vidar11 :)
    Sitter og drømmer litt om Kharma Classic da Vidar11!

    Vis vedlegget 583665

    Men da mener fruen i huset at det er denne som snakker nå som jeg er så fornøyd med lyden!
    Vis vedlegget 583666

    Makan til kvinnfolk!

    Prøver å si at jeg ikke er redd for å falle!
    Det er mye lettere holde balansen liggende :) :)



    Mvh: Espen L
    Ser at ingen kommenterer det enda du legger inn nærbilder å greier. Gratulerer med nytt bord i stua, til å ha plater, fjernkontroll og flytende kornprodukter på. God helg ønskes der oppe i nordbygdas fineste strøk.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Hei!

    Sniker meg inn her med en ærbødig hilsen i tråden din. Du har et fantastisk flott anlegg. Kudos til Jabba_Jabba også for hans anlegg. Imponerende hva som finnes av skjulte skatter i bygda vår. Holder selv til i nabolaget og er fristet til å spørre om en sniklytt hos dere begge. Er ikke sikker på om jeg tør det. Kjenner selv på at jeg har funnet fram til en godlyd jeg både nyter og er stolt av. En visitt hos dere er jeg redd rokker ved egen entusiasme. Det blir litt sånn som å være superstolt av en ny bil i fornuftsklassen, for så sette seg inn i en Jaggis eller tilsvarende. Detter litt sammen da.

    Så inntil videre må jeg få lov til å gratulere og fortsette med å sniktitte inn i tråden din! ;-)

    Mvh Olav E
    Her er du velkommen Olav E og kjenner jeg Jabba_Jabba rett så for du sikkert tatt en lytt hos han også :)
    Send PM så tar vi og finner en dag det passer for oss :)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Kjør på Espen!

    Den som har begge beina godt plantet på bakken, står i ro! Vi trenger noen som pusher grensene litt, som forsker på hva man kan oppnå hvis man prioriterer denne hobbyen. Det er viktig for deg, for oss andre som trenger at drømmene får næring og ikke minst for bransjen som lever av denne interessen vår.

    "Av den tiden som er tilmålt et menneske, regnes ikke den tiden som går med til å dyrke hifi- hobbyen" :)

    Ærbødigst,
    Vidar
    Som vanlig fornuftige og herlige visdomsord fra min gode venn Vidar11 :)
    Sitter og drømmer litt om Kharma Classic da Vidar11!

    Vis vedlegget 583665

    Men da mener fruen i huset at det er denne som snakker nå som jeg er så fornøyd med lyden!
    Vis vedlegget 583666

    Makan til kvinnfolk!

    Prøver å si at jeg ikke er redd for å falle!
    Det er mye lettere holde balansen liggende :) :)



    Mvh: Espen L
    Ser at ingen kommenterer det enda du legger inn nærbilder å greier. Gratulerer med nytt bord i stua, til å ha plater, fjernkontroll og flytende kornprodukter på. God helg ønskes der oppe i nordbygdas fineste strøk.
    Se her ja en observant mann!
    Ut er 2 stk glass bord i stuen!
    Ut er glassene som var i bildene på begge veggene som tok første refleksjon!
    Rammer beholdt men glass vekk og fruen like happy :)

    IMG_6133.jpg


    Inn med plissje gardin som bare er å "heise" ned på det lille vinduet over anlegget når Hifi Politi ørene mine er fin innstilt.

    IMG_6134.jpg


    Alt glass i stua er vekk bortsett fra TV men her henger jeg over et pledd ved seriøst lytting!

    Går an og få det lydmessig godt over snittet i en vanlig stue med bra gjennomtenkt utstyr og litt tenking å jobbing uten å ha svart belte i Rockwool/Glava divisjonen!
    Men meg om det!

    Har ytterligere tilltak som er på gang :)



    Mvh: Espen L
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Sniker meg inn her med en ærbødig hilsen i tråden din. Du har et fantastisk flott anlegg. Kudos til Jabba_Jabba også for hans anlegg. Imponerende hva som finnes av skjulte skatter i bygda vår. Holder selv til i nabolaget og er fristet til å spørre om en sniklytt hos dere begge. Er ikke sikker på om jeg tør det. Kjenner selv på at jeg har funnet fram til en godlyd jeg både nyter og er stolt av. En visitt hos dere er jeg redd rokker ved egen entusiasme. Det blir litt sånn som å være superstolt av en ny bil i fornuftsklassen, for så sette seg inn i en Jaggis eller tilsvarende. Detter litt sammen da.

    Så inntil videre må jeg få lov til å gratulere og fortsette med å sniktitte inn i tråden din! ;-)

    Mvh Olav E
    Her er du velkommen Olav E og kjenner jeg Jabba_Jabba rett så for du sikkert tatt en lytt hos han også :)
    Send PM så tar vi og finner en dag det passer for oss :)


    Mvh: Espen L
    Takker for tilbudet. Får se om jeg klarer å manne meg opp. ;-)

    Mvh Olav E
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Vi skulle vel ha møttes alle fra Grenland som skulle vært i Munchen til helgen og tatt en Weissbier sammen! Tenkte på det når jeg tok en pils i solveggen hjemme i dag.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Vi skulle vel ha møttes alle fra Grenland som skulle vært i Munchen til helgen og tatt en Weissbier sammen! Tenkte på det når jeg tok en pils i solveggen hjemme i dag.
    Støttes :)



    Mvh: Espen L
    Synd det ble slik, ja! Vi får glede oss til neste år, og møtes i Warszawa til høsten :)
    Ja, det føles sorgtungt å ikke være i München akkurat nå Bulter, selv om jeg hadde tenkt å droppe årets messe der fremfor messen i Warszawa.
    Spenningsmomentet er nå hva som skjer når det åpnes opp for mingling på jobb, cafèr, puber, konsertarenaer, idrettsanlegg, barnehager, skoler osv
    Covid-19 er en luftbårent virus, så her kan ting skje fort. Det er å håpe at man rekker isolere dem som eventuelt blir smittet raskt, og at viruset over tid muterer til en noe mer vanlig influensa. Faenskapet viser seg jo dessverre å ha mange forskjellige angrepsvinkler avhengig av alder, generell kondisjon hos individet, underliggende skavanker og følgefeil når andre virus og bakterier slipper til etter Covid-19s herjing med legemet og et immunforsvar på minussiden.

    Her nede er vi for øyeblikket mest bekymret for at vi kanskje ikke får tatt oss en tur eller fem til Strømstad og Koster i sommerferien.
    Så gjenstår det å se om det blir noen hifi messe i Warszawa.

    Uansett hever jeg glasset sammen med dere gutter :cool:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Vi skulle vel ha møttes alle fra Grenland som skulle vært i Munchen til helgen og tatt en Weissbier sammen! Tenkte på det når jeg tok en pils i solveggen hjemme i dag.
    Støttes :)



    Mvh: Espen L
    Synd det ble slik, ja! Vi får glede oss til neste år, og møtes i Warszawa til høsten :)
    Tenkte jeg ikke skulle ta Warszawa i år og kun ta turen til München!
    Nå som München ble avlyst så reiser jeg nok til Warszawa regner jeg med.
    Så for vi håpe alt er i vater til den tid så messa blir gjennomført!
    Var en veldig hyggelig kveld vi hadde sammen i fjor Bulter med nydelig mat og deretter avslutning med en god live Jazz konsert:)


    Mvh: Espen L
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Enig Espen L! Vi satser på reprise i november. Maten var i særklasse, og jazzen var heller ikke verst!
     

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    177
    Antall liker
    325
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    SAS Sobieski booket for November (håper Norwegian flyr...) Kjekt med noe annet å tenke på en f.... Corona. Dette blir bra!

    S
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn