Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Install av dCS : dagen og kvelden ble perfekt!
    - takk Vigdis, Espen, Morten og Geir Arne :)

    - F

    Vis vedlegget 537743

    Vis vedlegget 537744
    Man kan ikke leve godt,elske godt eller sove godt uten å spise godt :)

    Hygge seg med gode venner som man kan dele den fine hobbyen med beriker mitt liv.
    Ser frem til noen dager sammen med dere på Hifi messa i München karer.


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Ingen ski /hytte tur på meg i påsken da tiden har vært og er bak anlegget for å få mest mulig inntrykk av dCS riggen!
    Har nå konkludert med at den blir stående i denne stuen. Inntrykkene så langt er at den holder lydmessig et meget høyt nivå (etter mine ører) bruker grensesnittet på streaming er enkelt og genialt lagt opp. Jeg har her både CD avspilling og streaming i en boks.
    Klokken var jeg i utganspunktet noe skeptisk til! mer jeg tester jo mer er jeg sikker på at den hever lydmessig så pass mye at den også blir stående.
    Jeg er også meget fornøyd med hvor godt Sonus faber Il Cremonese responderer lydmessig når det blir noen komponent bytter.

    56737263_397205611113419_3263935919576580096_n.jpg


    Nå skal det snurres Pink Floyd videre i påsken for min del og skiene skal fortsatt få hvile godt :)

    L1001758.jpg


    L1001746.jpg


    IMG_6599.jpg


    Ellersmessig ha en strålende påske alle sammen!
    Med eller uten vinyl lyd :)

    56711140_3179441138748735_300951498051813376_n.jpg




    Mvh: Espen L
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Et av de flotteste oppsettende her på sentralen :) Ha en fortsatt fin påske Espen

    mvh
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.206
    Sted
    Langesund
    Synes du prioritere helt riktig, en bør jo bruke tiden på det man liker aller best her i livet.
    Gratulerer med ny straemer og cd spiller. Ikke mye som gjør seg bort i "hyllene" dine

    Tor
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Synes du prioritere helt riktig, en bør jo bruke tiden på det man liker aller best her i livet.
    Gratulerer med ny straemer og cd spiller. Ikke mye som gjør seg bort i "hyllene" dine

    Tor
    Takk for hyggelige ord Tor :)
    Sees vi i München om noen uker?


    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.206
    Sted
    Langesund
    Synes du prioritere helt riktig, en bør jo bruke tiden på det man liker aller best her i livet.
    Gratulerer med ny straemer og cd spiller. Ikke mye som gjør seg bort i "hyllene" dine

    Tor
    Takk for hyggelige ord Tor :)
    Sees vi i München om noen uker?


    Mvh: Espen L
    Prioriterer nok denne gange et par uker med kjerringa og andre varmere strøk. Noe Hellas relaterte.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    God Påske til Skien fra meg ...... og kos deg med ny kilde :)

    S
     

    Mr.D

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2009
    Innlegg
    52
    Antall liker
    24
    Masse gratulasjoner, forstår veeeldig godt prioriteringen din. Er Tidal innebygget?
    Frode har jo også MSB, var kanskje et vanskelig valg, hvorfor ble det DcS ?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med mer snop fra øverste hylle, Espen!
    Ingen vits å angre i graven når man har lyst og råd før man skal ikles furudressen.
    God påske til Skjeen :)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med spenstig kilde Espen. Fint vær er oppskrytt :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Gratulerer Espen! Dcs Vivaldi husker jeg godt fra en demo i Stockholm. Ble mektig imponert husker jeg. Kos deg resten av påsken så sees vi i München.:cool:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med dCS! Ser at jeg må søke audiens i Skien igjen.....:)

    Ang. klokken: Kan du skrive noen ord om forskjeller i lyd med og uten ekstern klokke?

    Mvh
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Gratulerer, du gale, gale mann!:D

    En vakker dag inviterer jeg selv ned med min nye Ypsilon DAC-1000 (pluss drevet), så lytter vi!
    Kanskje streameren også ?!?

    cheers!

    G.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Masse gratulasjoner, forstår veeeldig godt prioriteringen din. Er Tidal innebygget?
    Frode har jo også MSB, var kanskje et vanskelig valg, hvorfor ble det DcS ?
    Takker :)
    Tidal er innebygget Mr.D
    MSB må man ha server i tillegg så det var en en av grunnene til at jeg ikke gikk for MSB men det merket var nøye vurdert! Ønsker jo også og ha mulighet til å spille CD og drivverket til MSB synes jeg er i overkant kostbart. Har hørt MSB ved en rekke anledninger så lydmessig mener jeg dette er helt i øverste divisjon.
    Burmester 111 sto også på min korte liste over streaming spillere som jeg hadde tenkt til å teste men OHFC hadde den som vanlig ikke inne i butikken samt at vi ikke ble enig om pris.
    Men hadde vært virkelig gøy å testet den også i min egen stue.
    Dan D Agostino anbefalte meg og teste dCS når jeg snakket med han på Munchen messa ifjor angående streamere så forventet litt at dette ville fungere sammen med forsterker settet mitt. Løsningene og mulighetene som dCS har veiet også opp for min del.


    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer, Espen! Håper du blir fornøyd. De praktiske løsningene du beskriver i innlegget over er viktige; cd-avspilling og streaming, i tillegg til god lyd og eierglede. Det skader jo heller ikke med en god importør/forhandler. Lykke til, og nyt resten av påskeferien!

    Hvordan vil du forklare lydforskjell mellom DCS Rossini inkl klokke og Burmester 069? - om det går an å sette fingeren på det.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tok i går og koblet opp en krell spiller og en Tandberg som jeg har liggende for å høre nyere ting V/S litt eldre "klassikere"
    Selv på framføringen av de eldre spillerene så var det en stor (etter mine ører) forskjell på hvordan lydbildet ble presentert!
    Mot nyere ting (og MYE dyrere) så er det rett og slett en ekstrem stor forskjell!!
    Må si jeg mer en stusser over de som ikke prioriterer kilder nok!

    Vis vedlegget 537326



    Mvh: Espen L
    Ja men den Tandberg’en låt jo dritt da den var ny ;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer Espen! Dcs Vivaldi husker jeg godt fra en demo i Stockholm. Ble mektig imponert husker jeg. Kos deg resten av påsken så sees vi i München.:cool:
    Ser frem til å treffe deg igjen nlykke :)
    For vi til en kveld med litt flytende kornprodukter sammen i Miúnchen så hadde det vært veldig hyggelig :)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer med dCS! Ser at jeg må søke audiens i Skien igjen.....:)

    Ang. klokken: Kan du skrive noen ord om forskjeller i lyd med og uten ekstern klokke?

    Mvh
    Hei tkr
    Hyggelig vis du kommer en tur til Skien igjen!
    Du er hjertelig velkommen :)
    Når det gjelder lyden med eller uten ekstern klokke så var forskjellen større en jeg på forhånd hadde trodd!
    Lydbildet oppleves mer "smooth" og naturlig spesielt på stemmer med klokke, men trenger noen flere timer med lytting for å sette to streker under svaret her.
    Men at jeg liker presentasjonen enda et hakk bedre med klokke er jeg sikker på.
    Er jo litt forskjellige meninger dette om ekstern klokke, noen vil ha den nærmest mulig DAC kort mens dSC mener det er best eksternt i eget kabinett.
    Uansett så kan jeg teste dette for deg når du kommer så kan du selv bedømme :)


    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Tok i går og koblet opp en krell spiller og en Tandberg som jeg har liggende for å høre nyere ting V/S litt eldre "klassikere"
    Selv på framføringen av de eldre spillerene så var det en stor (etter mine ører) forskjell på hvordan lydbildet ble presentert!
    Mot nyere ting (og MYE dyrere) så er det rett og slett en ekstrem stor forskjell!!
    Må si jeg mer en stusser over de som ikke prioriterer kilder nok!

    Vis vedlegget 537326



    Mvh: Espen L
    Ja men den Tandberg’en låt jo dritt da den var ny ;)
    Tja dritt og dritt det for være dine ord!


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer, du gale, gale mann!:D

    En vakker dag inviterer jeg selv ned med min nye Ypsilon DAC-1000 (pluss drevet), så lytter vi!
    Kanskje streameren også ?!?

    cheers!

    G.
    Du er velkommen JackX med eller uten DAC :)
    Hadde vært gøy og hørt Ypsilon DAC på mitt system!
    Har du fått DACèn ?

    PS! Når det gjelder gal så er du med i klubben :):)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer, Espen! Håper du blir fornøyd. De praktiske løsningene du beskriver i innlegget over er viktige; cd-avspilling og streaming, i tillegg til god lyd og eierglede. Det skader jo heller ikke med en god importør/forhandler. Lykke til, og nyt resten av påskeferien!

    Hvordan vil du forklare lydforskjell mellom DCS Rossini inkl klokke og Burmester 069? - om det går an å sette fingeren på det.
    Takk takk oes!
    Nyt påsken du også :)


    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Gratulerer, du gale, gale mann!:D

    En vakker dag inviterer jeg selv ned med min nye Ypsilon DAC-1000 (pluss drevet), så lytter vi!
    Kanskje streameren også ?!?

    cheers!

    G.
    Da vil jeg gjerne få være med JackX, ubeskjeden som jeg er :rolleyes:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Gratulerer Espen med nok et valg av produkter fra øverste hylle.
    Det er borget for mange gode stunder i lang tid fremover.
    Vi sees i Mûnchen over de obligatoriske kornproduktene i form av flytende brød, og en og annen dram av godt tilsnitt :cool:
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulerer med dCS! Ser at jeg må søke audiens i Skien igjen.....:)

    Ang. klokken: Kan du skrive noen ord om forskjeller i lyd med og uten ekstern klokke?

    Mvh
    Hei tkr
    Hyggelig vis du kommer en tur til Skien igjen!
    Du er hjertelig velkommen :)
    Når det gjelder lyden med eller uten ekstern klokke så var forskjellen større en jeg på forhånd hadde trodd!
    Lydbildet oppleves mer "smooth" og naturlig spesielt på stemmer med klokke, men trenger noen flere timer med lytting for å sette to streker under svaret her.
    Men at jeg liker presentasjonen enda et hakk bedre med klokke er jeg sikker på.
    Er jo litt forskjellige meninger dette om ekstern klokke, noen vil ha den nærmest mulig DAC kort mens dSC mener det er best eksternt i eget kabinett.
    Uansett så kan jeg teste dette for deg når du kommer så kan du selv bedømme :)


    Mvh: Espen L
    Hei Espen

    Jeg stiller meg bak det du sier om klokken. Sortere bakgrunn, mer kropp og detaljer og er det den ga meg.

    Det som gav størst løft er faktisk Mutec Ref 10 - en 10 mhz klokke som Vivaldi klokka nå bruker som referanse. Løftet når den ble koblet inn var enda større enn med Vivaldi klokka med gode 75 ohm kabler fra Habst.

    Fortsatt god påske!:)
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer med dCS! Ser at jeg må søke audiens i Skien igjen.....:)

    Ang. klokken: Kan du skrive noen ord om forskjeller i lyd med og uten ekstern klokke?

    Mvh
    Hei tkr
    Hyggelig vis du kommer en tur til Skien igjen!
    Du er hjertelig velkommen :)
    Når det gjelder lyden med eller uten ekstern klokke så var forskjellen større en jeg på forhånd hadde trodd!
    Lydbildet oppleves mer "smooth" og naturlig spesielt på stemmer med klokke, men trenger noen flere timer med lytting for å sette to streker under svaret her.
    Men at jeg liker presentasjonen enda et hakk bedre med klokke er jeg sikker på.
    Er jo litt forskjellige meninger dette om ekstern klokke, noen vil ha den nærmest mulig DAC kort mens dSC mener det er best eksternt i eget kabinett.
    Uansett så kan jeg teste dette for deg når du kommer så kan du selv bedømme :)


    Mvh: Espen L
    Hei Espen

    Jeg stiller meg bak det du sier om klokken. Sortere bakgrunn, mer kropp og detaljer og er det den ga meg.

    Det som gav størst løft er faktisk Mutec Ref 10 - en 10 mhz klokke som Vivaldi klokka nå bruker som referanse. Løftet når den ble koblet inn var enda større enn med Vivaldi klokka med gode 75 ohm kabler fra Habst.

    Fortsatt god påske!:)
    Ja klokka er verdt sine kroner selv om den er langt ifra gratis!
    Kunne vært gøy en gang og testet Vivaldi klokka på min Rossini Player Hm....... :)

    Ha en fortsatt fin påske Tand :)



    Mvh: Espen L
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    31.811
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med fine og nye greier Espen👍🏼
    Dette blir sikkert lyd fra «øverste hylle»😉🎶🎶

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn