Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cappuccino

    Gjest
    Espen`s Burmestersystem

    Spennende dette med tiltingen "motsatt vei". Skal muligens teste det ut selv også.

    Ellers finnes det jo også enkelte høyttalerprodusenter som leverer i hvert fall deler av høyttalerne tiltet fremover, eksempelvis de større modellene fra Avalon og Wilson Audio. Men samtidig er det jo utrolig mange høyttalere som leveres med hele kabinettet lutende bakover, eksempelvis Audio Physic, Sonus Faber med mange flere. Sånn sett ikke lett å trekke enkle konklusjoner.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    LydMekk skrev:
    Stilig anlegg Espen. Jeg har gjort det samme her, satte imellom en 8mm mutter på de bakre spikesene slik at HT tilter litt fremover da jeg sitter litt lavt. Fokuset blir bedre slik.
    Takk for d Lydmekk, dette med og tilte høytallerene fremover var noe jeg egentlig aldri har tenkt på
    Glad jeg fikk dette tipset av Royervin :)
    Mvh: Espen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Cappuccino skrev:
    Spennende dette med tiltingen "motsatt vei". Skal muligens teste det ut selv også.

    Ellers finnes det jo også enkelte høyttalerprodusenter som leverer i hvert fall deler av høyttalerne tiltet fremover, eksempelvis de større modellene fra Avalon og Wilson Audio. Men samtidig er det jo utrolig mange høyttalere som leveres med hele kabinettet lutende bakover, eksempelvis Audio Physic, Sonus Faber med mange flere. Sånn sett ikke lett å trekke enkle konklusjoner.
    Hey Cappuccino
    Ja dette med og tillte høytallerene fremover gjorde til at fokuset ble noe bedre, ikke koster det noe å prøve og lett å stille tilbake vis d ikke fungerer, så dette er bare og prøve ut Cappuccino :)
    Mvh: Espen
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Espen`s Burmestersystem

    Dette med forskjellig frekvensgang ved forskjellige vinkler er vel verdt å merke seg, det handler simpelthen om den polare tilten forårsaket av delefiltertype og elementplassering. Det er ingen automatikk i at det vil låte bedre om man vipper høyttaleren bakover ift fremover, det spørs på det polare utseendet det. Det er den samlede output'en i bandpassområdet fra to møtende elementer som teller selvsagt, man får jo ikke noen polar tilt med et enkelt element…

    Prøv å bevege hodet rett vertikalt lags en høyttalers frontplate, gjerne på en meters avstand eller mer, og legg merke til hvordan frekvensgangen endres. Det er pga dette spredningsmønsteret, som igjen som sagt er et resultat av delefiltervalget og elementlayout (forskjellige filtre gir forskjellige tiltplot'er).

    Snur man høyttaleren på hodet så snur også denne spredningen seg. Så kan man tenke seg at forskjellige høyttalere dermed vil være følsomme på tak og gulv forskjellig, ettersom dens tiltplot ser ut.

    Under er en tilfeldig valgt polartiltplot (se på den som om du ser høyttalerens frontplate rett fra siden). Det er jo klart at dersom man retter den sektoren med mest energi i deleområdet mellom mid og topp (f.eks 3khz +/- etpar oktaver eller så) rett mot øret, så vil høyttaleren låte lysere enn om man retter den vekk… dette er et meget viktig aspekt ved flerveis høyttalere dette, og mye godt hele poenget med D'Appolitos system for utjevning av polare tilter.

    (ble mye babbel fra min side dette, håper dere tilgir :) )
     

    Vedlegg

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Hei vidar
    Selvfølgelig ingen garanti for at det vil spille bedre om man vinkler framover/Bakover. Men hos meg fungerte det noe bedre med og tillte litt fremover da jeg sitter "litt" lavt i forhold til diskantellementet.
    Mvh: Espen
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Espen`s Burmestersystem

    Jo, det jeg mente å vise er at det ikke nødvendigvis har med høyden av diskantelementet å gjøre, men den retningen av den polare energiutstrålingen fra elementenes samspill (polar tilt).
    Denne er sjelden lineær, og har slett ikke nødvendigvis samme akse som den perpendikulære aksen til diskantelementet.
    Tipper du mest har hørt effekten av dette heller enn av aksen på diskantelementet, denne er iallefall mye mer målbart variabel i presensområdet enn spredningen fra en diskant noen få titalls grader opp eller ned.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Espen`s Burmestersystem

    Vidar P skrev:
    1:Dette med forskjellig frekvensgang ved forskjellige vinkler er vel verdt å merke seg, det handler simpelthen om den polare tilten forårsaket av delefiltertype og elementplassering. Det er ingen automatikk i at det vil låte bedre om man vipper høyttaleren bakover ift fremover, det spørs på det polare utseendet det. Det er den samlede output'en i bandpassområdet fra to møtende elementer som teller selvsagt, man får jo ikke noen polar tilt med et enkelt element…

    2:prøv å bevege hodet rett vertikalt lags en høyttalers frontplate, gjerne på en meters avstand eller mer, og legg merke til hvordan frekvensgangen endres. Det er pga dette spredningsmønsteret, som igjen som sagt er et resultat av delefiltervalget og elementlayout (forskjellige filtre gir forskjellige tiltplot'er).

    3:Snur man høyttaleren på hodet så snur også denne spredningen seg. Så kan man tenke seg at forskjellige høyttalere dermed vil være følsomme på tak og gulv forskjellig, ettersom dens tiltplot ser ut.

    4:Under er en tilfeldig valgt polartiltplot (se på den som om du ser høyttalerens frontplate rett fra siden). Det er jo klart at dersom man retter den sektoren med mest energi i deleområdet mellom mid og topp (f.eks 3khz +/- etpar oktaver eller så) rett mot øret, så vil høyttaleren låte lysere enn om man retter den vekk… dette er et meget viktig aspekt ved flerveis høyttalere dette, og mye godt hele poenget med D'Appolitos system for utjevning av polare tilter.
    1: Helt enig, vinkelen til høyttaleren (både vertikalt og horisontalt) har mye å si for frekvensgangen. Litt usikker på hva du mener med "den polare tilten", men jeg er av den oppfatning at samtlige elementer skal ligge på samme tidsakse (altså like langt fra lytteren) så langt det lar seg gjøre. Målingene on-axis er jo de som har mest å si for signaturen til høytaleren. Jeg finner ikke noen eksakt std for høyden på denne målingen, så jeg antar denne varierer fra høyttaler til høyttaler. Uansett, for å få flatest mulig respons på en MTM konfigurasjon bør man måle i samme høyde som diskanten slik at man ikke får utfasing i mellomtonen(og rundt delefrekvensen til diskanten for den saks skyld). Har man en lyttehøyde under diskant mener jeg da man bør korrigere for dette ved å tilte, i dette tilfellet, ned mot lyttepos. Da ender alle elementen på samme tidsakse og man får minst mulig utfasing.

    2: Helt enig. Men vil legge til at elementstørelse og baffelstørelse har mye å si for dette også.

    3: Dette har vel med baffelstep å gjøre? Men enig i tankegangen. Litt usikker på bekrepet "tiltplot". Kan du forklare hva du mener med dette?

    4:Hvordan skal man klare å rette en sektor mot lyttepos? Det meste følger jo med, men såklart blir delefrekvensen og øvre grensefrekvens til diskanten som som blir mest fremhevet da dette blir mest rotet til når man sitter vertikalt off-axis.

    Vidar P skrev:
    Jo, det jeg mente å vise er at det ikke nødvendigvis har med høyden av diskantelementet å gjøre, men den retningen av den polare energiutstrålingen fra elementenes samspill (polar tilt).
    Denne er sjelden lineær, og har slett ikke nødvendigvis samme akse som den perpendikulære aksen til diskantelementet.
    Tipper du mest har hørt effekten av dette heller enn av aksen på diskantelementet, denne er iallefall mye mer målbart variabel i presensområdet enn spredningen fra en diskant noen få titalls grader opp eller ned.
    Helt enig.

    Var hos Espen en tur i dag, og nå låter det ganske heftig der. Bassen er blitt strammet opp flere hakk siden sist, etter litt eksperimentering med posisjon av høyttalere og lyttepos. Frekvensresponsen er nå meget bra. Det låter rett og slett grisebra til å være en stue og visuelt er det Norges peneste oppsett etter min mening. Noen tiltak er vel også på planleggingstadiet og jeg gleder meg til å høre disse satt ut i live. :)


    Geir Arne
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Espen`s Burmestersystem

    Nygelig oppsett espen.
    Dette må jeg få tafse på en vakker dag ;)
    takk for sist nede på de gotiske sletter.
    ha en fortreffelig sommer 8)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Powerpoint skrev:
    Nygelig oppsett espen.
    Dette må jeg få tafse på en vakker dag ;)
    takk for sist nede på de gotiske sletter.
    ha en fortreffelig sommer 8)
    Hei Powerpoint
    Døren står bestandig åpen for deg, passer det en dag så er du selvfølgelig velkommen
    Blir mye hjemme i sommer så det bare og plinge på
    Mvh: Espen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Hei, har skjedd en del i min stue mtp akustikk. Her kommer noen bilder av det jeg har gjort. Har hatt hjelp hele veien av en akustiker til tilltakene som er blitt gjort. Det første jeg ble tipset om var å få stivet opp frontveggen min. I hovedsak har jeg stivet opp front vegg med flere lag gips som er limet sammen for å gi en så død vegg som mulig. Dette ga et ekstra fraspark i mellombassen.

    Taket (mur) har jeg hatt mye problemer med tidligere :'( dette problemet er nå fraværende. Her er det hengt opp akustikkplater (Ecophon Master) i stuen på 32 kvm og feltet med platene ble på 10kvm. Tiltaket er nøye målt og beregnet i forhold til å få ned etterklangstiden, og ikke minst testet med ører ;) Platene er på 4cm men er senket ytterligere 6cm fra taket for å få virkning enda lenger ned i frekvens. Målet mitt med dette var og få det til og bli så pent som mulig da dette er i stuen samtidig som selvfølgelig at lyden og den stoooore etterklangstiden ble eliminert. Disse tiltakene har virkelig gjort "susen" i min stue.


    Espen L
     

    Vedlegg

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Her kommer noen bilder av stuen slik den er per i dag.

    Systemet er utelukkende fra Burmester, og består av 069 cd-spilleren. Denne er oppgradert med ekstern strømforskyning og har som de andre 069 innbygget pre og dac. Videre har jeg 2stk 911 MKIII, en til hver høyttaler. Disse er koblet i "bi-amp" modus. Disse får strømmen sin via en 948 strømrenser. Høyttalerne er B80 og i samme finish som racket fra samme leverandør. Kabler fra Burmester og Nordost.


    Espen L
     

    Vedlegg

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Espen`s Burmestersystem

    Det der ble jo kjempebra, Espen.

    Sikkert interessant for mange å vite hva man må betale for å få en utdannet akustisker til å måle rom og komme med løsningsforslag.

    (meg selv inkludert)

    Roy
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Espen`s Burmestersystem

    R.E.S. skrev:
    Det der ble jo kjempebra, Espen.

    Sikkert interessant for mange å vite hva man må betale for å få en utdannet akustisker til å måle rom og komme med løsningsforslag.

    (meg selv inkludert)

    Roy
    Tiltredes! Dette har jeg tenkt på lenge, men det har blitt med tanken.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.467
    Antall liker
    4.263
    Torget vurderinger
    10
    Espen`s Burmestersystem

    Da var besøk nr. 2 utført! Første besøk bekreftet at den ny-innkjøpte cd-riggen var av ypperste sort, men problemer med en diskant og refleksjoner i stuen gjorde at det ikke spilte helt "der"..
    Espen leide inn ekspertisen når det gjelder å få målt rommets problemer samt ett kraftig tilsnakk til diskanten og da skulle ting på plass!
    Taket fikk en kraftig massering samt at vegg bak høytalerne fikk en skikkelig oppstramming.
    Og hvilket løft, det absolutt beste Burmester system jeg har hørt uten tvil samt ett av de 2-3 ypperste av samtlige anlegg! Her betyr det ingen ting hva du putter i skuffen, det sitter som ett skudd....
    Stort og åpent, presist, detaljert, meget oppløst og homogent i hele spekteret!
    Det som er ekstra moro nå er at Espen har ennå ett par ess i ermet og dette vil nok gi ennå ett lite løft!
    Gratulerer Espen, dette var meget fortjent og moro!

    Mvh.
    SAL

    PS. Stue og anlegg burde få innpass i Burmesters neste brosjyre!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Steinar_Lund skrev:
    R.E.S. skrev:
    Det der ble jo kjempebra, Espen.

    Sikkert interessant for mange å vite hva man må betale for å få en utdannet akustisker til å måle rom og komme med løsningsforslag.

    (meg selv inkludert)

    Roy
    Tiltredes! Dette har jeg tenkt på lenge, men det har blitt med tanken.
    Hei
    Bestemte meg for når jeg først skulle gjøre dette så skulle det gjøres på en riktig måte, er mange "bedrevitende" rundt omring så jeg bestemte meg for å få tak i en som har utdannelse og som lever av og jobber med akustikk (mener å huske han sa at han hadde Mastergrad i akustikk) Han tok 950 kr timen + moms fra han setter seg i bilen (bor i Sandefjord) mulig dette høres mye ut men han bruker ikke veldig lang tid på å måle og komme med forslag til hva du bør gjøre. Jeg må bare si at bedre investering pr krone har jeg aldri gjort før når det gjelder hifi. Han kommer en tur tilbake til meg nå en av ukene for å kontroll måle + at han har veldig lyst til å høre hvordan mitt anlegg spiller med akustiske tiltak
    Espen L
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Espen`s Burmestersystem

    De' va' møe. Men som du sier, sikkert verdt hver krone. Hadde han tips om plassering/toe-in/lytteposisjon etc, eller var det mest tiltak som akustiske plater, gips osv?
    Jeg spør fordi slike tiltak er uaktuelle for meg. Jeg er mer ute etter de førstnevnte tingene?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Espen`s Burmestersystem

    Steinar_Lund skrev:
    De' va' møe. Men som du sier, sikkert verdt hver krone. Hadde han tips om plassering/toe-in/lytteposisjon etc, eller var det mest tiltak som akustiske plater, gips osv?
    Jeg spør fordi slike tiltak er uaktuelle for meg. Jeg er mer ute etter de førstnevnte tingene?
    Tja, timeprisen er vel sånn midt på treet mhp konsulentbransjen.
    En advokat tar mellom 1700 - 3000 kr timen, så jeg tror Espen har fått "smack for the buck".
    Smakfulle tiltak, og flott oppsett Espen.
    Om boen uker har jeg fått herjet ordentlig med full pakke BM R IC mk.II SE XLR signalkabler og BM Emotion, og kan begynne å tenke på et lite eksperimet hjemme hos deg ;) kos deg i "sweetspot".
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    SAL skrev:
    Da var besøk nr. 2 utført! Første besøk bekreftet at den ny-innkjøpte cd-riggen var av ypperste sort, men problemer med en diskant og refleksjoner i stuen gjorde at det ikke spilte helt "der"..
    Espen leide inn ekspertisen når det gjelder å få målt rommets problemer samt ett kraftig tilsnakk til diskanten og da skulle ting på plass!
    Taket fikk en kraftig massering samt at vegg bak høytalerne fikk en skikkelig oppstramming.
    Og hvilket løft, det absolutt beste Burmester system jeg har hørt uten tvil samt ett av de 2-3 ypperste av samtlige anlegg! Her betyr det ingen ting hva du putter i skuffen, det sitter som ett skudd....
    Stort og åpent, presist, detaljert, meget oppløst og homogent i hele spekteret!
    Det som er ekstra moro nå er at Espen har ennå ett par ess i ermet og dette vil nok gi ennå ett lite løft!
    Gratulerer Espen, dette var meget fortjent og moro!

    Mvh.
    SAL

    PS. Stue og anlegg burde få innpass i Burmesters neste brosjyre!
    Hei Stein Arne
    Selvfølgelig ekstra hyggelig når du gir så mye skryt for lyden, du har tross alt god erfaring med tung og god hifi selv, vet at dine preferanser er i øverste klasse når det gjelder tung hifi.
    Mvh: Espen L
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.865
    Antall liker
    13.724
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Espen`s Burmestersystem

    Gjennomført!
    Gratulerer med stilfull behandling av rommet. 8)
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Espen`s Burmestersystem

    Dette ser virkelig bra ut, Espen! Og jeg ikke i tvil om at du har dine ord i behold hva forbedring angår.

    mvh
    Vidar
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Espen`s Burmestersystem

    Da har jeg fått vært hos Espen igjen, og det var morsomt.

    Fra tidligere syntes jeg dette oppsettet har vært det beste anlegget jeg har hørt i en stue. Det er det såklart også fremdeles. Men det har klatret viderer inn på topp 3 over det aller beste jeg har hørt. Dette er virkelig bra, og på noen parameter er det rett og slett referanseklasse. Og dette har du klart i en stue, på en serdeles pen måte. Det er bare å ta av seg hatten.

    Gleder meg allerede til neste besøk hvor vi kan teste litt variert musikk, for dette ga mersmak. Jeg har med andre ord litt å jobbe mot selv. :)

    Å prøve å forklare hvordan dette spiller blir nesten litt tåpelig, for de fleste har ikke hørt noe lignende. Jeg skjønner godt hvorfor du var så entusiastisk på telefon etter at platene var montert. Jeg tror selv du er overasket over hvor godt du har fått det til å spille. Det låter bare helt rått!


    Geir Arne
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Powerpoint skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    De' va' møe. Men som du sier, sikkert verdt hver krone. Hadde han tips om plassering/toe-in/lytteposisjon etc, eller var det mest tiltak som akustiske plater, gips osv?
    Jeg spør fordi slike tiltak er uaktuelle for meg. Jeg er mer ute etter de førstnevnte tingene?
    Tja, timeprisen er vel sånn midt på treet mhp konsulentbransjen.
    En advokat tar mellom 1700 - 3000 kr timen, så jeg tror Espen har fått "smack for the buck".
    Smakfulle tiltak, og flott oppsett Espen.
    Om boen uker har jeg fått herjet ordentlig med full pakke BM R IC mk.II SE XLR signalkabler og BM Emotion, og kan begynne å tenke på et lite eksperimet hjemme hos deg ;) kos deg i "sweetspot".
    Gleder meg til du kommer en tur Powerpoint, og ta gjerne med noen strømkabler ;) gøy å teste ut litt. Trur det var flere i OAS som hadde lyst til og ta en tur. Bare og gi beskjed når det passer begjynner og bli ferdig i stuen her nå ;D
    Espen L
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Espen`s Burmestersystem

    Grattis, Espen.

    Hyggelig å lese at du har lykkes med akustiske tiltak.

    Et usedvanlig flott anlegg, og jeg sikker på at det låter like bra.

    Får se om jeg får tillatelse til å henge meg med på turen til power&co.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Espen`s Burmestersystem

    Dette var fint Espen! :)

    Veldig inspirerende å se hvordan du har gjort ting. Har tro på synergien ved å ha et merke hele kjeden.
    Bedømt utifra bildene låter nok dette helt rått! :eek:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    RoDa skrev:
    Gjennomført!
    Gratulerer med stilfull behandling av rommet. 8)
    Takk for det Roda, ble faktisk ganske tøft med absorbentene i taket spesielt når jeg fikk montert på spotter. Til lørdagen blir taket og listene malt i mer lik hvit farge som absorbent platene :)
    Mvh: Espen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    JackX skrev:
    Pent, Espen!

    Er det kun absorbenter i taket? I så fall et stort 1.punkt du har? Gleder meg til å lytte.
    Hva med diffusorer bak ht på veggen?

    http://www.diffusor.com/Goldenhorn.htm

    mvh
    G
    Takk for det JackX
    Vet ikke hvorfor han ville gå for kun absorbenter i taket, han kommer og ettermåler snart (håper han kommer til fredag) da skal jeg spørre han spesifikk om dette
    Mvh: Espen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    ganilsen skrev:
    Da har jeg fått vært hos Espen igjen, og det var morsomt.

    Fra tidligere syntes jeg dette oppsettet har vært det beste anlegget jeg har hørt i en stue. Det er det såklart også fremdeles. Men det har klatret viderer inn på topp 3 over det aller beste jeg har hørt. Dette er virkelig bra, og på noen parameter er det rett og slett referanseklasse. Og dette har du klart i en stue, på en serdeles pen måte. Det er bare å ta av seg hatten.

    Gleder meg allerede til neste besøk hvor vi kan teste litt variert musikk, for dette ga mersmak. Jeg har med andre ord litt å jobbe mot selv. :)

    Å prøve å forklare hvordan dette spiller blir nesten litt tåpelig, for de fleste har ikke hørt noe lignende. Jeg skjønner godt hvorfor du var så entusiastisk på telefon etter at platene var montert. Jeg tror selv du er overasket over hvor godt du har fått det til å spille. Det låter bare helt rått!

    Med forbehold(da jeg ikke har hørt anlegget til SAL) er du en klasse(eller 2-3) over oss andre i GLL. Kos deg på toppen, og si ifra om det blir ensomt. ;)


    Geir Arne
    Veldig hyggelig at du synes det spiller bra nå Geir Arne :D Du har jo vært litt med på denne "reisen" da du var og lyttet når jeg hadde tatt bare front veggen og deretter var du med og lyttet når taket var ferdig. Nyttige tips har du også kommet med underveis ;) gleder meg til og komme ned til deg når rommet i stuen din er ferdig. Er det lenge til rommet er klart til en lytt?
    Mvh: Espen
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Espen`s Burmestersystem

    Espen L skrev:
    ganilsen skrev:
    Da har jeg fått vært hos Espen igjen, og det var morsomt.

    Fra tidligere syntes jeg dette oppsettet har vært det beste anlegget jeg har hørt i en stue. Det er det såklart også fremdeles. Men det har klatret viderer inn på topp 3 over det aller beste jeg har hørt. Dette er virkelig bra, og på noen parameter er det rett og slett referanseklasse. Og dette har du klart i en stue, på en serdeles pen måte. Det er bare å ta av seg hatten.

    Gleder meg allerede til neste besøk hvor vi kan teste litt variert musikk, for dette ga mersmak. Jeg har med andre ord litt å jobbe mot selv. :)

    Å prøve å forklare hvordan dette spiller blir nesten litt tåpelig, for de fleste har ikke hørt noe lignende. Jeg skjønner godt hvorfor du var så entusiastisk på telefon etter at platene var montert. Jeg tror selv du er overasket over hvor godt du har fått det til å spille. Det låter bare helt rått!


    Geir Arne
    Veldig hyggelig at du synes det spiller bra nå Geir Arne :D Du har jo vært litt med på denne "reisen" da du var og lyttet når jeg hadde tatt bare front veggen og deretter var du med og lyttet når taket var ferdig. Nyttige tips har du også kommet med underveis ;) gleder meg til og komme ned til deg når rommet i stuen din er ferdig. Er det lenge til rommet er klart til en lytt?
    Mvh: Espen
    Det tar litt tid gitt. Noen leveringsproblemer av tak og elektrisk har gitt meg en helg uten jobbing. Kanskje like greit. :)

    Når det kommer til hvorfor ikke diffusorer var så interessant vil jeg anta det primært er fordi en absorbentløsning stort sett har bredere virkningsområde, noe Espen var ute etter. Samt en mer passende visuell løsning. Diffusorer i 1. refleksjon er stort sett ikke å anbefale, og med normal takhøyde sitter man for nære en diffusor som skal jobbe nedover i området rundt øvre bass.


    Geir Arne
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Espen`s Burmestersystem

    Her var det skjedd litt ja. ;)

    Meget pen måte å gjøre det på. Må bli en referanse til å vise at det trenger ikke vere stygt med demping.

    Nydelig kåk og et rått anlegg!

    :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    EiK skrev:
    Grattis, Espen.

    Hyggelig å lese at du har lykkes med akustiske tiltak.

    Et usedvanlig flott anlegg, og jeg sikker på at det låter like bra.

    Får se om jeg får tillatelse til å henge meg med på turen til power&co.
    Hei EiK
    Veldig hyggelig vis du også kommer en tur når powerpoint &co vender nesen mot Porsgrunn. Blir en uke i syden nå om noen dager, men etter jeg har ligget og drukket paraplydrinker en ukes tid så er det bare å komme ;D
    Mvh: Espen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    lovemusikk skrev:
    Her var det skjedd litt ja. ;)

    Meget pen måte å gjøre det på. Må bli en referanse til å vise at det trenger ikke vere stygt med demping.

    Nydelig kåk og et rått anlegg!

    :)
    Takk for det lovemusikk, synes selv det ble greit tross av 10kvm med absorbent plater i taket ;D
    Espen L
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Espen`s Burmestersystem

    Espen L skrev:
    lovemusikk skrev:
    Her var det skjedd litt ja. ;)

    Meget pen måte å gjøre det på. Må bli en referanse til å vise at det trenger ikke vere stygt med demping.

    Nydelig kåk og et rått anlegg!

    :)
    Takk for det lovemusikk, synes selv det ble greit tross av 10kvm med absorbent plater i taket ;D
    Espen L
    ;D Ja, så det.. men det så jo bra ut og faktisk litt stilig, så da er det jo greit vel? Jeg syns :)
    Disse takplatene..hadde det mye å si, f.eks kontra 1 refleks på gulv og vegger?

    Går med tanker om demping.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Espen`s Burmestersystem

    Flott system Espen. Du har vært målrettet og flittig med oppbyggingen av anlegget ditt. Lite som er avgjort av tilfeldighetene her!

    Grattis med "nytt" rom

    mvh
    Thomas
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Griffenfeldt skrev:
    Flott system Espen. Du har vært målrettet og flittig med oppbyggingen av anlegget ditt. Lite som er avgjort av tilfeldighetene her!

    Grattis med "nytt" rom

    mvh
    Thomas
    Takk for det Thomas
    Gratulerer med de nye høytallerene du har kjøpt tar gjerne en tur hjem til deg snart på en liten lytt :)
    Mvh: Espen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn