Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulerer så mye Espen! For ett smykke!!! :)
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Jävlar vad snyggt!
    Grattis med grym anläggning :)
    Men jag måste hålla med angående racket...
    Dessa komponenter skulle behöva stå mer fritt och öppet på ett plan och inte gömmas in i ett rack ;)
     
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer, virker som et utrolig produkt.
    Står litt lite data på hjemmesiden, har du oversikt over størrelse på strømforsyning osv?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Synes forsterkeren din er laaaangt råere enn prosessoren de viste frem.
    Det blir bare litt feil med det displayet på høyre siden. Det roter litt til den ellers symmetriske, maskuline og hightech fremtoningen. Jeg synes jeg hører designeren si 'hvor i hekkan skal jeg plassere dette uten å måtte redesigne hele saken?'
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Grattis til en kunstverk av en forsterker Espen!! Virkelig et smykke i lydverden det der! :)
    Og med Magico også så er jo dette rett og slett et vakkert system med minst like god lyd!
    Jo takk X-Cell :)
    Er virkelig fornøyd her i stuen nå :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Jävlar vad snyggt!
    Grattis med grym anläggning :)
    Men jag måste hålla med angående racket...
    Dessa komponenter skulle behöva stå mer fritt och öppet på ett plan och inte gömmas in i ett rack ;)
    Skulle gjerne hatt den ute på gulvet ja :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Synes forsterkeren din er laaaangt råere enn prosessoren de viste frem.
    Det blir bare litt feil med det displayet på høyre siden. Det roter litt til den ellers symmetriske, maskuline og hightech fremtoningen. Jeg synes jeg hører designeren si 'hvor i hekkan skal jeg plassere dette uten å måtte redesigne hele saken?'
    Er helt enig med deg Distinctive, jeg kunne valgt den med prossesor med falt mer for den uten. Skjer også så mye på den fronten om dagen at jeg ikke ville ha den integrert i forsterkeren.

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Gratulerer, virker som et utrolig produkt.
    Står litt lite data på hjemmesiden, har du oversikt over størrelse på strømforsyning osv?
    Hei
    Har ikke noe mer en det som står på hjemmesiden

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Et elegant oppsett Espen L.
    Gratulerer med nok en kvalitets oppgradering, mye mer av alt særlig romfølelsen rundt stemmer og instrumenter. Dynamikk og attack er i en særklasse.
    Mange takk for lytten, dette var en opplevelse som blir husket.
    Steb
    Takk for hyggelige ord Steb
    Enig med deg i at dette var en kvalitets oppgradering :)

    Mvh: Espen L
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    <sikler>

    Grattis, påsan!

    Ultra-idioter mellom (aner)kjenner quality når man ser det: Her oser det et understatement av krefter, harmoni og kunnskap innen über-hifi vi sjelden bivåner, det hele signert Dan D' Vi så jo schmyk'et i Stockholm, og med hånden på et bevende, godt innsauset Krell-hjerte bivånet jeg at estetikeren Dan D' tar gamle FPB-vibber fra forgange år og utvikler det hele til sin nye signatur-trend: kobber/stål/ventilering. Kontraster i byggematerialer, designfilosofi i materialkombinasjonene; oppløpen og forvorpen "in-your-face" output meter - her oser det til fulle av "vi-leker-ikke-butikk".

    Med et ærbødig nikk i retning vår venn Dan D' er det vel ikke helt comme il faut å tuske vekk det nyinnkjøpte slik du gjør?

    Står (så langt) Q5 til kreftene?

    Cheers!


     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Jeg kommer Espen, gleder meg til å få en lytt. Skal sjekke timeplanen så kommer jeg kommer jeg tilbake til deg! Ha en fortreffelig audiofil lørdag videre:)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye Espen! Ser veldig flott ut og jeg forstår lyden er i samme klasse :)
    Takker sandecker
    Lyden er i samme klasse som utseende, tro meg :) Det som overrasker meg er at den spiller så bra "rett ut av eske"

    Mvh: Espen L
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer Espen! Dette ser bøst ut! Gleder meg til en lytt.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Jeg kommer Espen, gleder meg til å få en lytt. Skal sjekke timeplanen så kommer jeg kommer jeg tilbake til deg! Ha en fortreffelig audiofil lørdag videre:)
    Ja fortreffelig aften er det virkelig her i stuen nå Tand :)

    Når man kombinerer dette sammen så blir det fortreffelighet :) :)

    L1000820.jpg


    L1000814.jpg


    Viktig å treffe med synergi :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    <sikler>

    Grattis, påsan!

    Ultra-idioter mellom (aner)kjenner quality når man ser det: Her oser det et understatement av krefter, harmoni og kunnskap innen über-hifi vi sjelden bivåner, det hele signert Dan D' Vi så jo schmyk'et i Stockholm, og med hånden på et bevende, godt innsauset Krell-hjerte bivånet jeg at estetikeren Dan D' tar gamle FPB-vibber fra forgange år og utvikler det hele til sin nye signatur-trend: kobber/stål/ventilering. Kontraster i byggematerialer, designfilosofi i materialkombinasjonene; oppløpen og forvorpen "in-your-face" output meter - her oser det til fulle av "vi-leker-ikke-butikk".

    Med et ærbødig nikk i retning vår venn Dan D' er det vel ikke helt comme il faut å tuske vekk det nyinnkjøpte slik du gjør?

    Står (så langt) Q5 til kreftene?

    Cheers!


    Takk for hyggelige ord JackX :)
    Føler en spesiell eierglede når produktene blir så gjennomført som dette :) Du har jo selv noen fantastisk flotte Ypsilon produkter som spiller knall bra så eier glede/følelse vet du nok hva er ja :)
    Når det gjelder kontroll V/S Q5 så må jeg nå bruke det "gamle" slagordet fra dere "gamle" Krell entusiaster: Dette er Krell Watt :)
    Det er full kontroll på Q5 helt ned å ikke et snev av entone bass :)

    Mvh: Espen L
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer!

    Blanding av lekkert og helt rått dette, tviler ikke på at du kan få mange fine stunder i godstolen nå!
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Gratulerer så mye med ny rå forsterker Espen L!

    Synes det er fasinerende at det i ditt tilfelle stadig går an å skvise ut mer og mer lydkvalitet enda så bra det må være fra før. Håper du skriver litt om hvordan du oppfatter forskjellene mellom den nye og Burmester. Nyt timene foran det grønne lyset.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Når våren kommer og kosebilen er på veien så kommer jeg!
     

    hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Gratulere Espen, det var tøffe saker. Ser ut som du er godt skodd for resten av vinteren. Gleder meg til å høre dette ved høve:)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med et spenstig forsterkervalg Espen! Bra den yter til forhåpningene og vel så det. Får stille meg i billettkøen ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.578
    Antall liker
    32.307
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg kommer Espen, gleder meg til å få en lytt. Skal sjekke timeplanen så kommer jeg kommer jeg tilbake til deg! Ha en fortreffelig audiofil lørdag videre:)
    Ja fortreffelig aften er det virkelig her i stuen nå Tand :)

    Når man kombinerer dette sammen så blir det fortreffelighet :) :)

    Vis vedlegget 305417

    Vis vedlegget 305418

    Viktig å treffe med synergi :)

    Mvh: Espen L
    Ja nå skjønner jeg, synergien er viktig for opplevelsen...;)
    Skål:cool:

    gismo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye med ny rå forsterker Espen L!

    Synes det er fasinerende at det i ditt tilfelle stadig går an å skvise ut mer og mer lydkvalitet enda så bra det må være fra før. Håper du skriver litt om hvordan du oppfatter forskjellene mellom den nye og Burmester. Nyt timene foran det grønne lyset.
    Takk for det AtleT
    Skal gjerne komme med en fyldig rapport på hvordan mine ører opplever dette når forsterkeren er innspilt å jeg har fått nok timer bak den til å uttale meg med to streker under svaret :)

    Mvh: Espen L
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.466
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer så mye Espen!
    Takk for rask lytt i går kveld og ikke minst det å få se og ta på ett skikkelig smykke av en forsterker! Her oser det av kvalitet når det gjelder matrialer og ikke minst maskinering, passform og design, rett og slett nydelig retro! "Ratt" til volum og tone er nytelse å vri på, her er det brukt tid og penger å få dette til å bli så riktig.
    Vi dro av tre kjappe låter med Kari, Siri og Willy og etter knapt ett døgn i drift innfrir den allerede! Det ble litt rart egentlig, med det nydelige utseende ble det underordnet med lyd.... Kjapt inntrykk, mye mer trykk og kontroll i bunn, nydelig mellomtone og behagelig helt i topp, vi vet hvor mye som kommer ved innspilling så dette er meget lovende, tror ikke vi har hørt halvparten ennå!

    Mvh.
    Stein Arne
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Gratulere Espen, det var tøffe saker. Ser ut som du er godt skodd for resten av vinteren. Gleder meg til å høre dette ved høve:)
    Du er velkommen når det måtte passe for oss begge hato :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Gratulerer med et spenstig forsterkervalg Espen! Bra den yter til forhåpningene og vel så det. Får stille meg i billettkøen ;)
    Kommer langt frem i billettkøen du 2m :)
    Vi ringes så finner vi en dag som passer når forsterkeren har fått noe mer "lunk" i seg Tom.

    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Utrolig lekkert espen l , utrolig lekker komponent , kan tenke meg det låter utrolig bra hos deg. Selv holder jeg på og leter etter tomt for og få bygget dette , hjemmekino rommet mitt med hoved fokus på 2 kanals musikk. Har vert en del rundt norge og lyttet til fete stereo oppsett til fete hjemmekino oppsett. Vist jeg er i nærområdet en gang kan jeg få komme innom på en lytt ?
    Det ordner seg sikkert tceteam vis jeg vet litt på forhånd når du kommer :)

    Mvh: Espen L
    Klart det espen l , skal gi beskjed i god tid , kanskje jeg kan få litt god råd fra en som virkelig kan seg på utstyr :) Igjen espen gratulerer så mye , så fin forsterker har jeg aldri sett før , for gode frysninger helt oppi nakken hver gang jeg ser på den , må ta seg av hatten for deg.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Du store all verden for en herlig gal mann du er Espen ;)
    Der andre vegrer i sju lange og sju breie, trår du tell så det riktig spruter.
    Gratulerer med en estetisk nytelse av en forsterker.
    Som smykke egner den seg nok dårlig, selv om den omtales slik.
    54 kg rundt halsen ville nok fort skilt hodet fra halsen serr`u :rolleyes:
    Nuvel, nå er jo ikke denne sammenligningen bokstavelig ment.
    Når veiene blir noe tørrere, og brua ved Sviggum er sprengt får jamakr hive seg med i Sølvpilen via Moss.

    Avslutningsvis tror jeg du vil ha stor glede av litt ny musikk til innspillingen MAS integrert, så sjekk ut Cripplede Black Phoenix - White Light Generator.

    Ha en lun søndag foran husalteret :cool:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Du store all verden for en herlig gal mann du er Espen ;)
    Der andre vegrer i sju lange og sju breie, trår du tell så det riktig spruter.
    Eller som jeg har sagt tidligere i denne tråden 'der andre snakker, der handler Espen'
    Jeg er temmelig lei av alle snakkerene på HFS som skråsikkert vet best om utstyr og utstyrskategorier de aldri hverken har hatt eller hørt.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye Espen!
    Takk for rask lytt i går kveld og ikke minst det å få se og ta på ett skikkelig smykke av en forsterker! Her oser det av kvalitet når det gjelder matrialer og ikke minst maskinering, passform og design, rett og slett nydelig retro! "Ratt" til volum og tone er nytelse å vri på, her er det brukt tid og penger å få dette til å bli så riktig.
    Vi dro av tre kjappe låter med Kari, Siri og Willy og etter knapt ett døgn i drift innfrir den allerede! Det ble litt rart egentlig, med det nydelige utseende ble det underordnet med lyd.... Kjapt inntrykk, mye mer trykk og kontroll i bunn, nydelig mellomtone og behagelig helt i topp, vi vet hvor mye som kommer ved innspilling så dette er meget lovende, tror ikke vi har hørt halvparten ennå!

    Mvh.
    Stein Arne
    Takk for den SAL
    Gøy å få de tilbakemeldingene fra en som har "tyngde" i både lytting på tungt utstyr og ikke minst din kompetanse på maskinering/materialer osv.....
    Som du selv sier så innfrir den allerede rett ut av eske, må si jeg er overrasket over dette. Gleder meg desto mer når denne for en del hundre timer på seg :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Du store all verden for en herlig gal mann du er Espen ;)
    Der andre vegrer i sju lange og sju breie, trår du tell så det riktig spruter.
    Gratulerer med en estetisk nytelse av en forsterker.
    Som smykke egner den seg nok dårlig, selv om den omtales slik.
    54 kg rundt halsen ville nok fort skilt hodet fra halsen serr`u :rolleyes:
    Nuvel, nå er jo ikke denne sammenligningen bokstavelig ment.
    Når veiene blir noe tørrere, og brua ved Sviggum er sprengt får jamakr hive seg med i Sølvpilen via Moss.

    Avslutningsvis tror jeg du vil ha stor glede av litt ny musikk til innspillingen MAS integrert, så sjekk ut Cripplede Black Phoenix - White Light Generator.

    Ha en lun søndag foran husalteret :cool:
    Hey Power`n
    Joda en forsterker til nesten 500 frognertiere er i meste laget og at man da er litt "gal" ser jeg :) har ikke noe problem med det :) Men livet er kort å det består av prioriteringer og muligheter :) Hadde håpet å treffe deg hos Jamakr denne lørdagen men det "snublet" jo som du vet på målstreken så da ble det ikke noe møte med ditt blide åsyn dessverre. Hadde vært hyggelig om dere fant veien hit igjen døren er bestandig åpen for dere. Skal sjekke ut ditt musikk tips det pleier å være bankers når du kommer med anbefalinger så dette gleder jeg meg til :)
    Ser frem til Munchen sammen med deg igjen, var noe som manglet når du glimtet med ditt fravær ifjor så godt å høre at du kommer i år.

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.982
    Antall liker
    10.558
    Sted
    Skien
    Du store all verden for en herlig gal mann du er Espen ;)
    Der andre vegrer i sju lange og sju breie, trår du tell så det riktig spruter.
    Eller som jeg har sagt tidligere i denne tråden 'der andre snakker, der handler Espen'
    Jeg er temmelig lei av alle snakkerene på HFS som skråsikkert vet best om utstyr og utstyrskategorier de aldri hverken har hatt eller hørt.
    Hei distinctive
    Må si meg enig i det du her beskriver med hvor mye enkelte uttaler seg uten å ha snev av erfaring med utstyret de snakker om! Er mang en gang jeg kunne gått inn i diskusjoner men jeg gidder rett å slett ikke, da er det bedre å sette seg litt tilbake og spille litt "dum" så slipper man å diskutere å irritere seg over disse bedrevitende :)

    Mvh: Espen L
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg tror ikke du trenger å si særlig mye når utstyret og realiseringen går opp i en høyere enhet, men det er klart at det er mange her inne som sikkert kunne tenke seg å kverulere hvis ikke det var en 'mitt anlegg' tråd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn