Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    pengesluk skrev:
    Ølbrikker... :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
    ;D
    Du vet, så mange stikk vi får, vi som er tiltrukket av sort glinsende vinyl, er det viktig å bruke anledningen til småstikk tilbake, selv om det egentlig er strømmingstrollet som er en den store (felles) fienden. ;)
    Mental egenhygiene osv......

    Det lille jeg registrerte av CD-priser i øyekroken var av samme oppfatning som bruktsjapper her hjemme, billig. Godt mulig at det fantes høyere priset objekter rundt om, men skylappene var solid skrudd på vinylmodus. Dog rasket jeg med meg 3 samleDVDer av typen hjemmemekk, med endel kule 60s klipp og opptak. Totalpris 15 pund.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.262
    Antall liker
    10.990
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Åh. Ååh.

    Hvorfor faen sitter vi bare her og trykker hele tiden ?
    Kan jo fly dit for under en tusing, og fylle kofferten med gull så lett som bare det.
    Gjøre det oftere, mener jeg egentlig.

    Og hvor er paradiset, er det nær Ealing?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Du kan så si ottone.

    Det er stuereint å reise på fopallturer til de britiske øyer, nordmenn gjør det i hopetall hver uke. Folk himler med øya hvis jeg sier jeg skal til London for en konsert eller to og plateshopping.
    *Meningsløst*

    Skal komme mer tilbake hvor paradiset er.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.364
    Antall liker
    102.294
    Torget vurderinger
    23
    ottone skrev:
    Åh. Ååh.

    Hvorfor faen sitter vi bare her og trykker hele tiden ?
    Kan jo fly dit for under en tusing, og fylle kofferten med gull så lett som bare det.
    Gjøre det oftere, mener jeg egentlig.

    Og hvor er paradiset, er det nær Ealing?
    Fellestur..? 8) 8) Jeg vet dessuten hvor den gata er med det første skiltet..
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    @ sluket, hvem vet vel ikke det. ;D
    Mitt favorittdistrikt i London. Mye bra butikker der av ymse slag (plater, sprit, memorablia og bøker). Et par bra puber og et knall lunchsted også.

    Dessverre blitt mer og mer striglet på 2000-tallet , som resten av byen forøvrig.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Reisebrevet på de to siste sidene er arkivmat fra i høst. Det det dreier seg om er den største britiske platemessa som arrangeres over to dager en helg i November. Gjerne helga etter den sagnomsuste Utrechtmessa i Nederland. I tillegg arrangeres 3-4 lørdagsmesser ila året. Den neste ut er 24. Mars.
    Her er link til London Musicmania - Olympia, og andre messer
    http://www.vip-24.com/

    Har faktisk aldri vært på denne messa tidligere, mange ganger i London til tross. Flybillett ble bestilt på impuls mer enn 8 måneder før. Internasjonal platemesse var på en måte fjorårets nyttårsforsett, og kommer for min del til å bli et årlig innslag, et eller annet sted. Utrecht, London, WMFU i New York eller aller helst Allentown som er den aller heftigste for sånne som meg som finner aller mest glede i 7 tommer og store hull.

    Alltid greit å ha endel kapital i bunn (start sparing dere som blir fristet). Å reise på messe med 200 pund er ikke stas. For min del hadde jeg et greit budsjett, men brukte knapt halvparten. Gidder ikke å kjøpe bare for å kjøpe. Er i modus for å anskaffe meg mange av de store klassikerne, og er helt klart lettere å finne på ei messe i UK enn her hjemme i lille Norge. Prisene varierer veldig så det lønner seg å ha en viss plan på forhånd, med en formening om hvor langt en vil gå. Siden det ikke var den trengselen jeg på forhånd trodde det skulle være, tok jeg meg tid til å skaffe meg en god oversikt over mange av salgsstandene, og hvor prisnåvet på endel ting lå før jeg åpnet lommeboka.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.610
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Knall att du legger ut bilde info Eros, :) OVK har felles tur til messen 18-19 Nov. Vanskelig og finne en anledning og ikke bli med :-\
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    er jo et dilemma det der cash. Enten deler man og forteller om det, eller så bare beholder jeg moroa sjæl. ;)

    Ble jo noen skiver trass i at jeg dro til London sengesjuk :p Droppet t.o.m et par konserter den helga, bl.a 35 års jubileumskonsert med The Damned :-X :'( . I febertåka glemte jeg også at jeg skulle bestille en hodefonkabel å få tilsendt til hotellet. Hifisjapper ellers er jo snart null og niks i en av europas største byer.

    Etter messe er det kos.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    er jo et dilemma det der cash. Enten deler man og forteller om det, eller så bare beholder jeg moroa sjæl. ;)

    Ble jo noen skiver trass i at jeg dro til London sengesjuk :p Droppet t.o.m et par konserter den helga, bl.a 35 års jubileumskonsert med The Damned :-X :'( . I febertåka glemte jeg også at jeg skulle bestille en hodefonkabel å få tilsendt til hotellet. Hifisjapper ellers er jo snart null og niks i en av europas største byer.

    Etter messe er det kos.
    Tikibar?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Moro du spør fingern. Null Tikibarbesøk for første gang på mange år i London. Var faktisk seriøst dårlig, med sykemelding ei hel uke etterpå. :p

    Tok meg likevel tid til en pubstopp etter messa. Par pints øl og halfpint cider mens skattene ble gjennomgått.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Absolutt fornøyd med kjøpene og delvis også pris i forhold til hva det var.
    Vinterens desidert mest spilte album skimtes bak der (rød og hvitstripet). En amerikansk utgivelse med The Zombies, som for meg står mer og mer som et av musikkhistoriens beste band. Ikke er jeg spesielt lydfreak heller, men denne utgaven gir ståpels!

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Noe av singelfangsten. Spesielt fornøyd med den nederst til venstre. Ellers endel fint her, en og annen klassiker.
    Egentlig ganske fornøyd.



    På tide med litt musikk (fra bildet over)




     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    ErosLoveking skrev:
    @ sluket, hvem vet vel ikke det. ;D
    Mitt favorittdistrikt i London. Mye bra butikker der av ymse slag (plater, sprit, memorablia og bøker). Et par bra puber og et knall lunchsted også.

    Dessverre blitt mer og mer striglet på 2000-tallet , som resten av byen forøvrig.
    Rundt 1990, når jeg pleide å dra til London for å dra på platemesser, husker jeg at den beste var i Camden, og at ferien ble planlagt i forhold til det. Samme område?

    Nå må jeg dessverre flytte til en større leilighet for å få plass til en vinylspiller :'(
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    jeg og sluket er nok mer i SoHo tenker jeg. ;)

    Camden har "alltid" vært et turistområde, men jeg likte meg godt der på 90-tallet likevel. Over 10 platesjapper som var verdt et besøk, nå er det bare 3 igjen....
    Etter at Camden Locks brant ned for 4 år siden er det blitt for mye kjøpesenter for meg. Men det er fortsatt butikker i området som "må" oppsøkes hver gang.

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.364
    Antall liker
    102.294
    Torget vurderinger
    23
    Damn right we are 8) 8) Multikultur, klamme strippebuler og kvinnelige "innkastere", hehe...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Et siste bilde. Følgende hang i vinduet på Sister Ray i SoHo.



    Siste setning; "The internet is dead long live the record shop!"
    Kan ikke sies bedre.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.610
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    ErosLoveking skrev:
    jeg og sluket er nok mer i SoHo tenker jeg. ;)

    Camden har "alltid" vært et turistområde, men jeg likte meg godt der på 90-tallet likevel. Over 10 platesjapper som var verdt et besøk, nå er det bare 3 igjen....
    Etter at Camden Locks brant ned for 4 år siden er det blitt for mye kjøpesenter for meg. Men det er fortsatt butikker i området som "må" oppsøkes hver gang.

    Før ett par turer siden fant jeg en liten plate sjappe inne i Stables market (camden) innenfør store porten litt frem og in til
    venstre 10-12m2 men mye plater jazz,rock, punk kanske en av dine 3?
    Electric ballroom pleier ha messe en gang i månaden
    ellers likte jeg meg enda bedre i Camden på tidl -80t :D Blir aldrig lei London, dags og dra snart igen.....
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det er riktig Cash, den inne på Stables er helt klart verdt en visitt. Relativt ny er den også (ca 2 år) Ikke av de mest ryddige, men det virker som de får inn skiver hele tida. Den som tar seg tid, finner alltids noe der, men som alltid kan det være lurt å vite hva du kjøper. Ikke minst i forhold til repress/bootlegs. Division Bell til 10 pund trenger nødvendigvis ikke være et varp.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Kjøpte for noen år siden et vintageanlegg på designerloppis. Èn eier, hvistnok stått hjemme hos et eldre ektepar på Nordstrand, generelt pent behandlet. Har dessverre bare støvet ned her, og usikker på hva jeg skal gjøre. :-\

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    ser jo bra ut da.....


    tørke støv, og synd med de avflassede tallene på hastighetsvelgeren.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    ...og usikker på hva jeg skal gjøre. :-\
    Du kan i det minste kose deg med de flotte bildene Eros,
    eller henge den på høykant på veggen. Treramma sitter jo på allerede.
    -Da snakker vi design-vintage-fetish! :eek: ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    He he, du kan så si. :)

    De gangene jeg er hjemme i trøndelag, savner jeg en vinylsnurre big time. Vurderer å ta med hele vintageoppsettet opp dit, og sette det på "gutterommet". Alternativt støve ned noen noen år til, og la gutta her hjemme få ta det i bruk. De er tross alt født inn i et godt vínylhjem. 8)

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Vet ikke om TD150mkII anses som dugelig. Trenger en lett overhaling/smøring. Noen tips for hva som bør sees etter, evt. også PU som kan funke.



    kommer plutselig med flere bilder av hva dette skal kobles til.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Påskefreden har senket seg. Første hjemmepåske på flere år. Har tatt runden i byen, småsurt idag, så det skal bli digg å sette seg til i godstolen med en kopp varm kakao og siste nummer med Mojo. Denne gangen med hovedstory på min favorittvokalist Steve Marriot. Medfølgende CD ser heller ikke dum ut.


    Glad påsk!!

     
    Sist redigert:

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Kvalitetspåske med mengder av husarbeid.
    Litt pusling på Discogs, sortere skiver, plassere skiver, rippe de 300-400 CDene som kom over dørstokken ifjor, mens man spiller vinyl (seff)



    etter disse to stablene tror jeg sannelig jeg skal bevilge meg en øl. Jepp, god plan.
     
    Sist redigert:

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg bruker 3 cd rom drivere når jeg ripper. Herlig å legge inn 3 album og så legges de inn etter tur i orden automatisk.

    Så jeg jeg drikke øl imens:)

    McLaren
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Har mulighet for å rippe på flere Macer samtidig, men dette er på en måte sjarmøretappen med bare 3-400 gjenværende titler. Kjøper strengt talt knapt bare èn CD i måneden, og det er den som følger med Mojo. 2011 var litt spesielt ikke minst fordi platebaren tok over en svær CD-samling med masse godbiter, derav det "høye" antallet.

    Belønningen til meg selv etter stablene på bildet over var en øl i nitida på kvelden, voldsom til utskeielse med andre ord. ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Ble overrumplet av av postmannen sto på døra i formiddag.
    Ikke kan jeg huske hva?? Pakke ihvertfall

     
    Sist redigert:

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Tydeligvis fått seg en liten kavring ja. :-\

    Noen som sa at post i Norge koster?

    Blitt ganske dyrt i amerika også



    Aaaaaahhh får slik en lengsel til California..........
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.364
    Antall liker
    102.294
    Torget vurderinger
    23
    For $ 39,50 får du sendt en 15 kg. bedriftspakke fra Oslo til Tromsø....
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Har holdt meg unna eBay lenge nå, og planen er å fortsette med det, rent bortsett fra livsnødvendige duppeditter. Har uansett ingen transaksjoner på denne siden av det nye året så vidt jeg husker, og Amoeba foretrekker jeg å handle i "in persona". ;)

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn