steinost
Æresmedlem
Det var vel når de la om alt att ting gikk til helvete.
Posten var en trygg organisasjon inntil de la om.
Posten var en trygg organisasjon inntil de la om.
Posten har jo fått konkurranse på alt bortsett fra brev. Og hva har skjedd - posten har øket prisene så mye at de priser seg ut av markedet (på lik linje med taxi-næringen vs. Uber, etc.) postgangen tar mye lenger tid, om den i det hele tatt kommer frem og neste år blir det postutdeling 2. hver dag.Men i hæ......., boken er jo borte vekk. Og den ble sendt som brevpost i.o.m. at den gikk ned i en postkasse."Posten skal frem" heter det. Eller ganske avlegs.Posten har vel bare monopol på brev, som nesten ingen sender lenger. På pakker og annen logistikk er det konkurranse som bare det. Forhandleren du kjøpte boka av har jo flere andre alternativer hvis posten ikke gjør jobben.
Et par ting er sikre: Posten må miste monopolet sitt fullstendig på brevforsendeldelse. Det andre er at vinyl (som jeg kjøper 2-3 av i uken), administreres av Posten og der er det bare rot. Plater dukker ikke opp, men vi oppdager pakken i butikken.
Det snodige er at kona har blitt kjent med fyren i butikken (ingen stygge tanker!), og han sier: "Dette er nok til din mann".
Jeg hater ingenting eller noen her i verden, men monopoler skal jeg bekjempe. Fyttegrisen for noe dritt.
Det vil aldri bli noe reell konkurranse i markedet brev. Det sendes alt for få brev til at man noen gang vil få lønnsomhet i denne distribusjonen, hvertfall ikke med ombæring 5-6 dager i uka. Staten vil måtte legge dette ut på anbud og kjøpe disse tjenestene av en annen aktør. Som man kjenner fra endel andre tjenster som er lagt ut på anbud er dette ikke en garanti for kvalitet, det eneste man er garantert er høyere kostnad for skattebetalerne.Men i hæ......., boken er jo borte vekk. Og den ble sendt som brevpost i.o.m. at den gikk ned i en postkasse."Posten skal frem" heter det. Eller ganske avlegs.Posten har vel bare monopol på brev, som nesten ingen sender lenger. På pakker og annen logistikk er det konkurranse som bare det. Forhandleren du kjøpte boka av har jo flere andre alternativer hvis posten ikke gjør jobben.
Et par ting er sikre: Posten må miste monopolet sitt fullstendig på brevforsendeldelse. Det andre er at vinyl (som jeg kjøper 2-3 av i uken), administreres av Posten og der er det bare rot. Plater dukker ikke opp, men vi oppdager pakken i butikken.
Det snodige er at kona har blitt kjent med fyren i butikken (ingen stygge tanker!), og han sier: "Dette er nok til din mann".
Jeg hater ingenting eller noen her i verden, men monopoler skal jeg bekjempe. Fyttegrisen for noe dritt.
Problemene startet da vi fikk post i butikk,der ble det gjort mange feil. Glemmer og registre pakker mottatt inn og ingen beskjed til kunder.Det var vel når de la om alt att ting gikk til helvete.
Posten var en trygg organisasjon inntil de la om.
Det skal selfølgelig skannes inn, men det er altfor mye slurv, har påpekt enkelte ting.Et "post bur" blir scannet inn til butikk... Om en ikke gjør det vil alle pakker bli liggende.. Det ligger veldig mye på den som sender pakken, om det ligger rett info der.. med mail og tlf nr.. på dem rette kolonene så går dette i realiteten veldig bra... men seff så blir det feil.. det sier seg selv.. ingen ting er perfekt.
Dette er ifra 2017 https://www.nrk.no/norge/posten_-rekordmange-postpakker-skaper-problemer-for-kundene-1.13824444
– Nå i julehøytiden har vi sagt at vi trenger én til to dager ekstra for å få fram juleposten, sier Eckhoff.
John Eckhoff
Han sier at Posten håndterer rundt 64 millioner små og store brev og pakker de tre første ukene i desember.
Prøv og få til dette perfekt .. uten at det blir noen feil her og der...
Har aldri vært uheldig med sånt heldigvis. Generelt sett vil det jo skje feil der det jobber mennesker. Hva om han fyren som sparket hull i esken bytter jobb og heller begynner et annet firma du heller velger å benytte.Jeg har fått to dyre pakker ødelagt av Posten,
- UL vinylrenser fra Polen kom frem med støveltå merke som hadde penetrert begge eskene. Innholdet var skadet og det var et særdeles negativt møte med reklamasjonsavdelingen til Posten.
- dyrt duoprop sett til Volvo DPH. De var nok ikke godt nok pakket av avsender og kom frem så skadet at de ikke kunne brukes.
Min erfaringer tilsier ikke bruk Posten om innholdet kan skades. Sorry!
Han som sparket hull i esken skulle jo hatt yrkesforbud. Det er ikke så mange av dem, men sånne orangutanger som det er et av de største problemene i transportbransjen.Har aldri vært uheldig med sånt heldigvis. Generelt sett vil det jo skje feil der det jobber mennesker. Hva om han fyren som sparket hull i esken bytter jobb og heller begynner et annet firma du heller velger å benytte.Jeg har fått to dyre pakker ødelagt av Posten,
- UL vinylrenser fra Polen kom frem med støveltå merke som hadde penetrert begge eskene. Innholdet var skadet og det var et særdeles negativt møte med reklamasjonsavdelingen til Posten.
- dyrt duoprop sett til Volvo DPH. De var nok ikke godt nok pakket av avsender og kom frem så skadet at de ikke kunne brukes.
Min erfaringer tilsier ikke bruk Posten om innholdet kan skades. Sorry!
Jaja.1.april mente jeg
Har vært på butikken og sjekket.
Sent bilder til posten også. skulle ikke være så vanskelig å finne den igjen hvis den står glemt i et hjørne.
Nå har ikke jeg skylda på posten heller, men de har surret vekk tre mobiler en høyttaler og et brev....så er litt rart da...underlig at disse bittesmå "kinapakkene" aldri blir borte !?stikken #260 Posten har nok ikke egne fly til Asia, så du kan neppe gi dem skylda for dette, om da ikke dem har rotet det bort her i Norge.
Men det blir litt for enkelt og gi Posten skylda for alt...
I Sverige i 2018 forsvant det nesten 15milioner brev/pakker fra Postnord.......... tygg litt på det....
Ang Kina pakken - går ikke de samlet i en stor pakke og mindre samle pakker etterhvert. Har handlet en del der og stort sett bare smått og det kommer alltid fram...Nå har ikke jeg skylda på posten heller, men de har surret vekk tre mobiler en høyttaler og et brev....så er litt rart da...underlig at disse bittesmå "kinapakkene" aldri blir borte !?stikken #260 Posten har nok ikke egne fly til Asia, så du kan neppe gi dem skylda for dette, om da ikke dem har rotet det bort her i Norge.
Men det blir litt for enkelt og gi Posten skylda for alt...
I Sverige i 2018 forsvant det nesten 15milioner brev/pakker fra Postnord.......... tygg litt på det....
Den siste setningen din har jeg stor tro på... !Det finnes ikke perfekte transport og logistikk løsninger, det er jo ikke sånn at selv om du/dere har vært skånet så er det perfekt...?
Det er nok mange andre som har vært uheldig.. og slik blir det fremover og. Ikke minst av uærlige mennesker.
Minner meg om noe en Sherpa som jobbet i Norge med stein legging sa på TV for litt siden. Han hadde sett at det på fjellet sto mat i hytter for selvbetjening og folk la penger i en boks når de forsynte seg. Det hadde ikke gått der han kom fra ....Den siste setningen din har jeg stor tro på... !Det finnes ikke perfekte transport og logistikk løsninger, det er jo ikke sånn at selv om du/dere har vært skånet så er det perfekt...?
Det er nok mange andre som har vært uheldig.. og slik blir det fremover og. Ikke minst av uærlige mennesker.
Det var litt merkelig. Selv om hyttene i Nepal er betjente, er ikke systemet langt unna. Sherpaene jeg har møtt er iallefall hardtarbeidende og ærlige folk. Kanskje det var turistene han tenkte på? Vi gikk tom for penger i Annapurna for 20 år siden, og en Sherpa var grei og kjøpte av oss noen eiendeler vi ikke trengte for at vi skulle ha nok penger til mat til vi kom oss til nærmeste by. Denne karen hadde nok litt mer å rutte med enn folk flest i området, men illustrerer godt lynnet og innstillingen til folket der.Minner meg om noe en Sherpa som jobbet i Norge med stein legging sa på TV for litt siden. Han hadde sett at det på fjellet sto mat i hytter for selvbetjening og folk la penger i en boks når de forsynte seg. Det hadde ikke gått der han kom fra ....Den siste setningen din har jeg stor tro på... !Det finnes ikke perfekte transport og logistikk løsninger, det er jo ikke sånn at selv om du/dere har vært skånet så er det perfekt...?
Det er nok mange andre som har vært uheldig.. og slik blir det fremover og. Ikke minst av uærlige mennesker.
Stusset litt selv og, men du får gå på nrk.no og søke det opp slik at du kan se selv. Det har vel skjedd en del på 20 år, men allikevel. Nå kjører vel heller ikke Sherpaer post i Norge....Det var litt merkelig. Selv om hyttene i Nepal er betjente, er ikke systemet langt unna. Sherpaene jeg har møtt er iallefall hardtarbeidende og ærlige folk. Kanskje det var turistene han tenkte på? Vi gikk tom for penger i Annapurna for 20 år siden, og en Sherpa var grei og kjøpte av oss noen eiendeler vi ikke trengte for at vi skulle ha nok penger til mat til vi kom oss til nærmeste by. Denne karen hadde nok litt mer å rutte med enn folk flest i området, men illustrerer godt lynnet og innstillingen til folket der.Minner meg om noe en Sherpa som jobbet i Norge med stein legging sa på TV for litt siden. Han hadde sett at det på fjellet sto mat i hytter for selvbetjening og folk la penger i en boks når de forsynte seg. Det hadde ikke gått der han kom fra ....Den siste setningen din har jeg stor tro på... !Det finnes ikke perfekte transport og logistikk løsninger, det er jo ikke sånn at selv om du/dere har vært skånet så er det perfekt...?
Det er nok mange andre som har vært uheldig.. og slik blir det fremover og. Ikke minst av uærlige mennesker.
USPS har jo gjort jobben sin greit nok... Problemene dine oppstår når Posten tar over 13.05.Bestilte nytt belte fra USA til Well Tempered spilleren min 15 mars. Etterlyste dette hos kjøper 20 April. Fikk et par luftige unnskyldninger og beskjed om at det "kanskje" var borte i posten. Fikk deretter sporingsnummer fra USPS (US Postal Service). Historikken ser nå slik ut:
- 25 April - adresselapp skrevet
- 2 Mai innlevert til Origin Facility
- 2 Mai Jamaica distribusjonssenter mottatt og videresendt
- 3 Mai fortollet i Canada
- 5 Mai I Canada
- 10 Mai Jamaica distribusjonssenter (tilbake igjen)
- 10 Mai New York
- 12 Mai Lisboa Portugal
- 13 Mai Ankommet flyplass og sednt videre til mottaker
-31 Mai Videresendt fra "Facility til mottager"
Lurer litt på om drivremmen morkner på veien. USPS ser ut til å gå posten en høy gang!
He he... vel jeg synes nok rundreisen i USA og Canada virker unødvendig. Om posten overtok 13.05 er jeg egentlig litt usikker på også. Sto in transit allerede 12 mai, men denne statusen er nå underlig nok borte fra USPS app'en. Men tar egentlig dette med godt humør. At et par drivremmer blir borte er ikke verdens undergang tross alt.USPS har jo gjort jobben sin greit nok... Problemene dine oppstår når Posten tar over 13.05.Bestilte nytt belte fra USA til Well Tempered spilleren min 15 mars. Etterlyste dette hos kjøper 20 April. Fikk et par luftige unnskyldninger og beskjed om at det "kanskje" var borte i posten. Fikk deretter sporingsnummer fra USPS (US Postal Service). Historikken ser nå slik ut:
- 25 April - adresselapp skrevet
- 2 Mai innlevert til Origin Facility
- 2 Mai Jamaica distribusjonssenter mottatt og videresendt
- 3 Mai fortollet i Canada
- 5 Mai I Canada
- 10 Mai Jamaica distribusjonssenter (tilbake igjen)
- 10 Mai New York
- 12 Mai Lisboa Portugal
- 13 Mai Ankommet flyplass og sednt videre til mottaker
-31 Mai Videresendt fra "Facility til mottager"
Lurer litt på om drivremmen morkner på veien. USPS ser ut til å gå posten en høy gang!
-BB-