Erfaringer med Nuforce, noen?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg tenker på å kjøpe nuforce 8.5 V3 (stereotrinnet) som diskanthøyttaler. Har noen erfaringer med denne (eller V2) og kan noen si noe om hvordan den presterer i forhold til aktuelle konkurenter som Hypex og gode A/B-transistortrinn?

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
315
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
totte skrev:
Jeg tenker på å kjøpe nuforce 8.5 V3 (stereotrinnet) som diskanthøyttaler. Har noen erfaringer med denne (eller V2) og kan noen si noe om hvordan den presterer i forhold til aktuelle konkurenter som Hypex og gode A/B-transistortrinn?
Har god kjennskap til nuforce; har levd med P8 pre og 9v2 se monoblokker i et par år; de har målt seg med alt annet jeg har hatt inne i kjelleren i denne perioden.
Det har vært monoblokker til 6 sifret beløp innom samt langt dyrere pre løsninger.
De har godt oppløst lydbilde uten antydning til hardhet.

Yas

NK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2007
Antall liker
13
Sted
Bergen
Har hørt på denne forsterkeren på flere høytalere og den spiller overraskende godt.
Åpent og luftig savnet nesten ikke rør (men bare nesten, er anklaget for å være røroman)
Importøren er
Roald Mikkelsen på Renaissance Audio

NK

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
NK skrev:
Har hørt på denne forsterkeren på flere høytalere og den spiller overraskende godt.
Åpent og luftig savnet nesten ikke rør (men bare nesten, er anklaget for å være røroman)
Importøren er
Roald Mikkelsen på Renaissance Audio

NK
Jeg har hørt dem hos Roald på både de store Usherne og de nye von Schveickertene, og det låt veldig bra, men det er det nok mye som gjør...

yasman skrev:
Har god kjennskap til nuforce; har levd med P8 pre og 9v2 se monoblokker i et par år; de har målt seg med alt annet jeg har hatt inne i kjelleren i denne perioden.
Det har vært monoblokker til 6 sifret beløp innom samt langt dyrere pre løsninger.

Yas
Utmerket.

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.668
Torget vurderinger
10
yasman skrev:
totte skrev:

Yas

Hører det ikke med til historien at dine var moddet da Yasman?

Mvh.
SAL

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.568
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Fra http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1828/nuforce-reference-8-amplifier/

"I’ve wanted to take a closer look at NuForce’s amplifiers for a while now as my fellow journalists, mostly from magazines, have been giving them rave reviews left and right. I was however utterly disappointed by their performance, these amplifiers don’t sound any better than the $200 Philips A/V receiver I use for background music in my lab, and that’s featuring a run of the mill class-AB amplifier in the form of a potted STK module. The question comes to mind whether these journalists perhaps listened to fine-tuned ‘evaluation samples’ or whether they evaluated production samples, much like the ones I’ve evaluated here? Either way these amplifiers are one of the biggest disappointments I’ve come across in years, they do not, repeat: do not live up to any of the claims or rave reviews, they’re mediocre performers at best.

What’s more of a concern is the excessive amount of RF these amplifiers generate which seriously interferes with radio and TV reception and which is inexcusable. Every manufacturer is by law required to meet FCC requirements in the US and CE requirements in Europe and I simply refuse to believe that the amplifiers I have here would pass these, under any condition. Furthermore, the fact that their design includes a direct copy of the known-bad standard HIP4080 MOSFET driver application circuit (including its infamous lack of EMI control), their incorrect use of feedback, the excessive RF output and abysmal performance goes to show that they still have a lot to learn about designing and building class-D amplifiers."

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
1.012
Sted
Oslo
Torget vurderinger
127
artikkelen er fra " Mar 06, 2006" , Ref 8 finnes ikke lenger FYI

:D

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.568
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
NEVATON skrev:
artikkelen er fra " Mar 06, 2006" , Ref 8 finnes ikke lenger FYI

:D
Ja, jeg har mener å ha lest at 9-serien er vesentlig forbedret.
Jeg antok skamløst at Ref 8 muligens var i slekt med nevnte 8.5.

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
1.012
Sted
Oslo
Torget vurderinger
127
lett å ta feil i alle nummerne ja ( gjør det selv hele tiden), 8.5 er faktisk stereoblokk i tillegg ;D ;D

Designeren

Bransjeaktør
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
54
Torget vurderinger
1
At NuForce har blitt rost opp i skyene av en nesten samlet hifipresse rundt i verden, er vel neppe tilfeldig.....eller?
Det er få forsterkere som har fått så mye positiv omtale som nettopp NuForce de siste årene.

Jeg står absolutt inne for den lydmessige kvaliteten :D , men uansett vil den sikkert ikke treffe alle. Takk og pris for at vi IKKE er en homogen masse ;)

Ref. 8,5 V3 spesifikt spiller fantastisk, og kan med fordel for rørfolket "parres" med en rørpreamp. Det er forresten bedre å oppleve/erfare noe selv "in real life", enn å fjernlytte ;D og evt. ha sterke meninger om det.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg hørte også på et sett med Nuforce 9.02 for en liten tid siden, de forbauset meg stort og jeg endte opp med å kjøpe paret. Har hatt mye rart i hus, men dette er noe av det mest spennende på forsterkersiden. Bruker dem sammen med en rør-pre og et par Snell A/III, som er ganske så lite tilgivende på forsterkersiden. Koser meg med musikken nå, og har ingen trang til å se etter oppgraderinger med det første.

Men de er ganske hi-strung, og krever en veloppløst kilde. På høyttalersiden tror jeg det er mindre kritisk hva du putter inn, der takler de det meste.

Hørte noen låter på 8.5 også nylig, og det er vel verdt å høre på disse. Positivt førsteinntrykk. Ser frem til å høre på de nye 9v3 og se også, og den nye 18 når den dukker opp.

Det som er litt kjekt med disse også er jo at Nuforce har en veldig ueuropeisk tilnerming til sine kunder, og lar dem oppgradere til nyere modeller etterhvert som de slippes. Det gjør at man for en ganske rimelig penge kan ha siste modell hvis forbedringene blir tilstrekkelige. Ikke så mange produsenter innen hifi som gjør dette.

"Most NuForce products are upgradeable. Upgrade fees range from 20% to 30% of the unit's original MSRP"

Eneste ulempen med mine er at de bråker hvis preampen er skrudd av (noe som får meg til å undres på om de kan brukes med en passiv pre), og lager noen pussige lyder ved oppstart. Men jeg regner med at slike ting er funnet en løsning på i den nye serien som kom nettopp.

Anbefaler virkelig å lytte til disse. Kan vel ikke komme med stort bedre anbefalinger enn at jeg kjøpte et sett selv og la bort planene om store tradisjonelle konstruksjoner.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
315
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
[/quote]

Hører det ikke med til historien at dine var moddet da Yasman?

Mvh.
SAL
[/quote]

Det er korrekt.
Men ikke mer enn at grunnkonstruksjonen er beholdt.
Ingen problemer med støy hos meg, men et klart løft med gode strømkabler.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Takk for innspill. Sammenlikninger mot hypex i siste og beste versjon er fortsatt særlig interessant.

audience

Fersking
Ble medlem
25.04.2009
Antall liker
0
Har kjøpt Nuforce Reference 9 V3SE av Roald (Renaissance audio) Kan vel si det så enkelt at det er noen av de beste forsterkerne som kan kjøpes , meget fornøyd!

M.v.h Stein Erik :)

Topp Bunn